Zastanawiam się czy ktoś zauważył że z kości sześcio-ściennej da się wysupłać nawet 48 wyników?
Chodzi mi o kombinacje sytuacji w których wyrzucony wynik (czyli oczka na ściance z góry) są zestawiane z konkretnymi ściankami które widać z boku, a kostka może wylądować wyraźnie jedną ścianką zwróconą (co jest, zaryzykowałbym stwierdzenie, rzadsze) do gracza lub skośnie dwoma ściankami.
Wiadomo że to jak kostka się obróciła do gracza może być dyskusyjne, więc można by rzucać na jakiejś siatce by łatwiej to określić. Jednakże można odrzucić warunek "jedna ścianka do gracza" (zredukować liczbę kombinacji do 24), można zezwolić na dowolne obracanie kości z zachowaniem ścianki na górze, albo tylko obrót raz w prawo raz w lewo (3 dopuszczalne rezultaty do wyboru).
Może ktoś się z czymś takim spotkał?
Dla przykładu na załączonym zdjęciu (To Court the King) mamy
Dwie 6 z 4 (dość wyraźnie jedna ścianka do gracza, choć ta na pierwszym planie może być dyskusyjna)
6 z 2
Dwie 6 z 3-5
i 6 z 2-4
Kostka na 48 razy
- poooq
- Posty: 1239
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 59 times
Re: Kostka na 48 razy
Musisz opracować patent który jasno wskaże jeden słuszny układ, tak żeby nie było dyskusji i kłótni na temat wyników, za dużo czasu poświęconego na grę mogłoby zostać zmarnowane na dywagacje w którą stronę jest odwrócona która ścianka. Takie zasady muszą być jednoznaczne i sprawiedliwe.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: Kostka na 48 razy
Na BGG podchwycono nieco temat - można rzucać na planszę w kratkę, można rzucać do pudełka w którym są gniazda na kości o odpowiednim kształcie tak że kość zawsze musi "usiąść" - może to być gniazdo V, gniazdo U, albo piramidowe.