Twilight Imperium pytanie
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 194 times
Twilight Imperium pytanie
Hej,
przeszukałem posty i widzę, że ludzie umawiaja się na różne warianty zasad w tym na Home Rules.
Ja grałem na razie dwa razy w podstawkę (5 i 4 osoby z zasadami Distant Suns, bez liderów i sabotaży).
Przymierzam się do dodatku. Po przeczytaniu instrukcji widzę, że autorzy dają dużą wolnośc w doborze zasad. Dlatego też chciałbym zapytac o Wasze doświadczenia dotyczące optymalnego doboru zasad z obu instrukcji. Wydaje się, że to co najlepsze (a przynajniej duża część, zwłaszcza w Shuttered Empire zdnajduje się w dziale Optional Rules).
Przytoczę tutaj zasady opcjonalne, które mamy w instrukcjach:
1. TI: (1) Distunt Suns; (2) Liderzy, (3) Sabotage Runs
2. SE: (1) Nowa karta Strategii Imperialnej; (2) Nowe karty Strategii (wszystkie); (3) Nowe cele; (4) Nowe technologie, różne dla ras; (5) Artefakty; (6) Shock Troops; (7) Miny; (8) Nexus; (9) Facilities; (10) Wycofania taktyczne; (11) Territorial Distunt Suns; (12) Custodians of Mecatol Rex; (13) Voice of Council; (14) Symulowanie pierwszych tur
Jak widać, sporo tego "opcjonalnego" grania zwłaszcza w dodatku. Co zatem z Waszych doświadczeń działa fajnie a co mniej. Oczywiście nasza ekipa jest nadal mało doświadczona...
Pozdr,
M.
przeszukałem posty i widzę, że ludzie umawiaja się na różne warianty zasad w tym na Home Rules.
Ja grałem na razie dwa razy w podstawkę (5 i 4 osoby z zasadami Distant Suns, bez liderów i sabotaży).
Przymierzam się do dodatku. Po przeczytaniu instrukcji widzę, że autorzy dają dużą wolnośc w doborze zasad. Dlatego też chciałbym zapytac o Wasze doświadczenia dotyczące optymalnego doboru zasad z obu instrukcji. Wydaje się, że to co najlepsze (a przynajniej duża część, zwłaszcza w Shuttered Empire zdnajduje się w dziale Optional Rules).
Przytoczę tutaj zasady opcjonalne, które mamy w instrukcjach:
1. TI: (1) Distunt Suns; (2) Liderzy, (3) Sabotage Runs
2. SE: (1) Nowa karta Strategii Imperialnej; (2) Nowe karty Strategii (wszystkie); (3) Nowe cele; (4) Nowe technologie, różne dla ras; (5) Artefakty; (6) Shock Troops; (7) Miny; (8) Nexus; (9) Facilities; (10) Wycofania taktyczne; (11) Territorial Distunt Suns; (12) Custodians of Mecatol Rex; (13) Voice of Council; (14) Symulowanie pierwszych tur
Jak widać, sporo tego "opcjonalnego" grania zwłaszcza w dodatku. Co zatem z Waszych doświadczeń działa fajnie a co mniej. Oczywiście nasza ekipa jest nadal mało doświadczona...
Pozdr,
M.
Re: Twilight Imperium pytanie
Graliśmy do tej pory
Z podstawki wszystko 1,2,3
Do tego dodatek bez 13,14 raz bez Nexusa 8 i chyba nie graliśmy z 9 ale tu nie jestem pewny bo możliwe że nikt nie korzystał.
Reszta grała i było ok
Z podstawki wszystko 1,2,3
Do tego dodatek bez 13,14 raz bez Nexusa 8 i chyba nie graliśmy z 9 ale tu nie jestem pewny bo możliwe że nikt nie korzystał.
Reszta grała i było ok
- kaimada
- Posty: 1137
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 131 times
Re: Twilight Imperium pytanie
1. TI: (1) Distunt Suns; (2) Liderzy, (3) Sabotage Runs
2. SE: (1) Nowa karta Strategii Imperialnej; (2) Nowe karty Strategii (wszystkie); (3) Nowe cele; (4) Nowe technologie, różne dla ras; (5) Artefakty; (6) Shock Troops; (7) Miny; (8) Nexus; (9) Facilities; (10) Wycofania taktyczne; (11) Territorial Distunt Suns; (12) Custodians of Mecatol Rex; (13) Voice of Council; (14) Symulowanie pierwszych tur
Tak naprawdę gra się głównie na:
1. (2)
2. (2), (3), (4), (6), (7), (8)
Distant Suny zwiększają losowość, Sabotage Runs jeszcze nikt nigdy u nas nie próbował.
2. SE: (1) Nowa karta Strategii Imperialnej; (2) Nowe karty Strategii (wszystkie); (3) Nowe cele; (4) Nowe technologie, różne dla ras; (5) Artefakty; (6) Shock Troops; (7) Miny; (8) Nexus; (9) Facilities; (10) Wycofania taktyczne; (11) Territorial Distunt Suns; (12) Custodians of Mecatol Rex; (13) Voice of Council; (14) Symulowanie pierwszych tur
Tak naprawdę gra się głównie na:
1. (2)
2. (2), (3), (4), (6), (7), (8)
Distant Suny zwiększają losowość, Sabotage Runs jeszcze nikt nigdy u nas nie próbował.
Re: Twilight Imperium pytanie
1. TI: (2)
2. SE: (2), (3), (4), (5), (6), (8), (10), (12), (13) i ten zestaw praktycznie się nie zmienia. no chyba, że gramy na Shattered Ascension, czyli prawie zawsze- polecam się przyjrzeć i wybrać co pasuje do stylu gry
2. SE: (2), (3), (4), (5), (6), (8), (10), (12), (13) i ten zestaw praktycznie się nie zmienia. no chyba, że gramy na Shattered Ascension, czyli prawie zawsze- polecam się przyjrzeć i wybrać co pasuje do stylu gry
Re: Twilight Imperium pytanie
Zdecydowanie popieram. Dla mnie najlepszy wybór zasad.Wladek pisze:1. TI: (2)
2. SE: (2), (3), (4), (5), (6), (8), (10), (12), (13)
EDIT:
Chociaż ja dorzucam jeszcze SE: (9)
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Re: Twilight Imperium pytanie
Troszkę żeście mnie zdziwili nie graniem z opcją Distant Suns. To dość mocno zwiększa moim zdaniem frajdę kiedy nie wiadomo co się znajdzie na planetach. Kosmos nieco bardziej, żywy jest wtedy. A czy to aż tak zwiększa losowość. Na pewno nieco ale to akurat nie sądzę aby było jakieś mocno zmieniające rozgrywkę.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 194 times
Re: Twilight Imperium pytanie
No własnie, ja tez lubię ten element losowy, gdyż fajnie wpisuje się w idee podbijania nieznanych planet oraz dodaje pewien dreszczyk emocji, choć fakt zła passa może mocno popsuć przyjemność z gry. Z drugiej strony wydaje mi się, że np: shock troops rownież zwiększają ten element...Dabi pisze:Troszkę żeście mnie zdziwili nie graniem z opcją Distant Suns. To dość mocno zwiększa moim zdaniem frajdę kiedy nie wiadomo co się znajdzie na planetach. Kosmos nieco bardziej, żywy jest wtedy. A czy to aż tak zwiększa losowość. Na pewno nieco ale to akurat nie sądzę aby było jakieś mocno zmieniające rozgrywkę.
W każdym razie dzięki za podpowiedzi. Zaoszczedziliscie mi wiele czasu prób...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 13:01 przez elayeth, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Twilight Imperium pytanie
Ja natomiast zalecam granie rowniez z SET czyli numerek 14. Eliminujemy dzieki temu najnudniejsza czesc rozgrywki oszczedzajac przy tym z poltorej godziny i od razu rzucamy sie w srodek akcji. Bardzo przydatna opcja.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Twilight Imperium pytanie
Tak w ogóle to nie wymieniłeś wszystkich zasad. W podstawce jest jeszcze zasada Age of Empire na, którą też bardzo lubię grać. Dzięki tej zasadzie gra toczy się w odpowiednim kierunku i pozwala na zaplanowanie rozgrywki.
Distant Suns moim zdaniem wprowadza zbyt dużą losowość i niepotrzebnie przedłuża rozgrywkę. Wiem, że niewiele osób (z grających ze mną) podziela tę opinię, ale mi DS przeszło gdy dostałem samymi czerwonymi counterami co zostawiło mnie z jednym destroyerem w pierwszej turze a mój sąsiad dostał trading godsy i dwie technologie. Tak właśnie pierwsza tura ustawiła sześciogodzinną rozgrywkę - dla mnie to bzdura.
Nr. 14 również wydawał mi się fajny ale do momentu gdy okazało się, że zwyczajnie oszukuje. Niejednokrotnie zdarza się tak, że gracz (pewne rasy) fizycznie nie miał by możliwości zajęcia tylu planet na ile pozwala mu zasada SET. Jest chyba też któraś rasa, która z kolei ma zmniejszoną możliwość zajęcia planet. Wprowadza to więc zmiany do ogólnych zasad rasy.
Distant Suns moim zdaniem wprowadza zbyt dużą losowość i niepotrzebnie przedłuża rozgrywkę. Wiem, że niewiele osób (z grających ze mną) podziela tę opinię, ale mi DS przeszło gdy dostałem samymi czerwonymi counterami co zostawiło mnie z jednym destroyerem w pierwszej turze a mój sąsiad dostał trading godsy i dwie technologie. Tak właśnie pierwsza tura ustawiła sześciogodzinną rozgrywkę - dla mnie to bzdura.
Nr. 14 również wydawał mi się fajny ale do momentu gdy okazało się, że zwyczajnie oszukuje. Niejednokrotnie zdarza się tak, że gracz (pewne rasy) fizycznie nie miał by możliwości zajęcia tylu planet na ile pozwala mu zasada SET. Jest chyba też któraś rasa, która z kolei ma zmniejszoną możliwość zajęcia planet. Wprowadza to więc zmiany do ogólnych zasad rasy.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Re: Twilight Imperium pytanie
Ktore to rasy nie sa w stanie tego dokonac? Przeciez wszystkie moga budowac carriery i ground forces. Do tego dochodzi np. secondary ability nowej dyplomacji.Nr. 14 również wydawał mi się fajny ale do momentu gdy okazało się, że zwyczajnie oszukuje. Niejednokrotnie zdarza się tak, że gracz (pewne rasy) fizycznie nie miał by możliwości zajęcia tylu planet na ile pozwala mu zasada SET. Jest chyba też któraś rasa, która z kolei ma zmniejszoną możliwość zajęcia planet. Wprowadza to więc zmiany do ogólnych zasad rasy.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Twilight Imperium pytanie
To nie robicie zwiadu przed desantem na planety ?ale mi DS przeszło gdy dostałem samymi czerwonymi counterami co zostawiło mnie z jednym destroyerem w pierwszej turze a mój sąsiad dostał trading godsy i dwie technologie.
Bardziej determinujące grę jest moim zdaniem losowanie rasy niż DS. Ale kto co lubi.
Jeśli komuś zbyt dobrze poszło a komuś nie to zawsze można próbować się sprzymierzyć i tłuc lidera. Ale argument za tym aby tego nie używać rozumiem.
Re: Twilight Imperium pytanie
Oczywiście można robić zwiady i wydłużać rozgrywkę... A długość gry jest rzeczą, która najbardziej zniechęca do TI - wiem nie wszystkich ale większość osób tak właśnie ma, że jak pada hasło TI to od razu myślą o tych wielu godzinach poświęconych ba grę.
Dabi mój argument na to by tego nie używać jest tak samo dobry jak Twój by używać. Nie musisz go rozumieć. Dla mnie DS wprowadza niepotrzebny random (do gry którą uważam za mało randomową) i przedłuża rozgrywkę. Jak dla mnie wystarczy by tego nie używać.
Poza tym nie widziałem jeszcze sytuacji by osłabiony gracz nie był dalej gnębiony.
Wszystkie rasy mogą budować GF i Carriery owszem, nigdy nie mówiłem, że nie. Nowa dyplomacja wcale nie musi być wzięta w pierwszej turze gry więc ten argument jest słaby.
A które rasy nie mogłyby wykonać takich ruchów? Np wszystkie nie mające XRD Transporter technology. One to nie mogły by zagarnąć planet 2 pola od home systemu a w tym wypadku mogą. Jest to więc dyskryminowanie ras, które zaczynają mając tę technologię.
Tak więc rasy z małą ilością carrierów na starcie mają zdecydowany boost, jako że normalnie nawet jeśli wybudują carriera to i tak mają go w zaktywowanym home systemie i nie mogliby go użyć. Tutaj mogą. Po co więc zróżnicowanie początkowych jednostek skoro ta zasada zrównuje wszystkich. Do tego przy graniu na np. 5 osób gracze zaczynający z trading goods mają kolejny bonus jako, że wyprodukują więcej jednostek i zrobią większy push w kierunku centrum, czy gdzie tam chcą.
Dabi mój argument na to by tego nie używać jest tak samo dobry jak Twój by używać. Nie musisz go rozumieć. Dla mnie DS wprowadza niepotrzebny random (do gry którą uważam za mało randomową) i przedłuża rozgrywkę. Jak dla mnie wystarczy by tego nie używać.
Poza tym nie widziałem jeszcze sytuacji by osłabiony gracz nie był dalej gnębiony.
Wszystkie rasy mogą budować GF i Carriery owszem, nigdy nie mówiłem, że nie. Nowa dyplomacja wcale nie musi być wzięta w pierwszej turze gry więc ten argument jest słaby.
A które rasy nie mogłyby wykonać takich ruchów? Np wszystkie nie mające XRD Transporter technology. One to nie mogły by zagarnąć planet 2 pola od home systemu a w tym wypadku mogą. Jest to więc dyskryminowanie ras, które zaczynają mając tę technologię.
Tak więc rasy z małą ilością carrierów na starcie mają zdecydowany boost, jako że normalnie nawet jeśli wybudują carriera to i tak mają go w zaktywowanym home systemie i nie mogliby go użyć. Tutaj mogą. Po co więc zróżnicowanie początkowych jednostek skoro ta zasada zrównuje wszystkich. Do tego przy graniu na np. 5 osób gracze zaczynający z trading goods mają kolejny bonus jako, że wyprodukują więcej jednostek i zrobią większy push w kierunku centrum, czy gdzie tam chcą.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Re: Twilight Imperium pytanie
Ale to nie jest Simulated First Turn tylko Simulated Early Turns. To nie jedna turka. Minimum dwie a moze i trzy. Do tego oczywiste jest zalozenie, ze dyplomacja zostala wzieta w kazdej turze od rozpoczecia. Wg mnie mechanizm jest bardzo dobry, nie oszukuje, dopakowuje wszystkich po rowno i jest tym, czego akurat tej grze trzeba - pozbyciem sie nudnego, monotonnego poczatku i skroceniem jej o godzine.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Twilight Imperium pytanie
No ale przy dowolnym założeniu - ile to tur jest - nadal pojawia się ten sam błąd. Bo w dwie czy trzy tury gracze z carierami o ruchu 2 mogliby być odpowiednio 4 lub 6 systemów dalej. Tutaj są max 2 tak jak i Ci, których transportowce są powolne.
Poza tym założenie o ciągłym wybieraniu dyplomacji jest zupełnie błędne.
Poza tym założenie o ciągłym wybieraniu dyplomacji jest zupełnie błędne.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Re: Twilight Imperium pytanie
4 czy 6 systemow dalej to juz u innego gracza. Tu nie chodzi o zasieg a o ilosc aktywacji.
SET jest dobry, przyjal sie u nas i kazdemu polecam te opcje. To czy skorzysta, czy nie, to juz jego sprawa.
Nie jest. To ma byc z zalozenia "simulated", a nie co sie komu uwidzi.Poza tym założenie o ciągłym wybieraniu dyplomacji jest zupełnie błędne.
SET jest dobry, przyjal sie u nas i kazdemu polecam te opcje. To czy skorzysta, czy nie, to juz jego sprawa.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Twilight Imperium pytanie
SET jest zły ze względu na zaburzenie balansu poszczególnych ras. Najbardziej tracą rasy bojowe- ani Muaat ani Baronia po SET nie mają dobrych kart przetargowych na wymianę swoich kart handlu. Rasy o wolniejszym starcie mają zupełnie odwrotnie: Xxcha ze swoimi 3GF nie są zmuszeni do rozważnej ekspancji, Winnu nie cierpią aż tak z powodu HS 3/4. Powody można wyliczać nadal- jak znajdę chwilę wolnego to bardziej się rozpiszęJB pisze:To ma byc z zalozenia "simulated", a nie co sie komu uwidzi.
SET jest dobry, przyjal sie u nas i kazdemu polecam te opcje. To czy skorzysta, czy nie, to juz jego sprawa.
Re: Twilight Imperium pytanie
Tylko po co? Dziala, skraca czas, nie zauwazylem, zeby cos psulo. Kazdy ma dodatkowe planety i szybciej wchodzi sie w gre. Rasy dalej sa zindywidualizowane. Jedne lepsze, drugie gorsze. Jak chcecie sie slimaczyc i tracic godzine wlasciwie na setup, to prosze bardzo, dlatego tez jest to opcjonalna zasada.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Twilight Imperium pytanie
JB pisze:4 czy 6 systemow dalej to juz u innego gracza. Tu nie chodzi o zasieg a o ilosc aktywacji.
Nie jest. To ma byc z zalozenia "simulated", a nie co sie komu uwidzi.Poza tym założenie o ciągłym wybieraniu dyplomacji jest zupełnie błędne.
SET jest dobry, przyjal sie u nas i kazdemu polecam te opcje. To czy skorzysta, czy nie, to juz jego sprawa.
No i co z tego, że simuleted? W normalnej grze nie zawsze wychodzi dyplomacja czemu tego nie pojmujesz?
Skraca czas to fakt, ale już dwie osoby piszą Ci, że "coś psuje" podają do tego argumenty a Ty nadal, że nic nie psujeJB pisze:Tylko po co? Dziala, skraca czas, nie zauwazylem, zeby cos psulo. Kazdy ma dodatkowe planety i szybciej wchodzi sie w gre. Rasy dalej sa zindywidualizowane. Jedne lepsze, drugie gorsze. Jak chcecie sie slimaczyc i tracic godzine wlasciwie na setup, to prosze bardzo, dlatego tez jest to opcjonalna zasada.
Piszemy o opcjach Ty przekonujesz do tej jednej a okazuje się, że są osoby, które ją odradzają. Teraz wysuwamy tylko swoje argumenty, nie ma się co irytować.
Podsumowując uważam, że ta opcja jest zła gdyż jak już pisałem krzywdzi część ras spowalniając je. Over and out.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- kaimada
- Posty: 1137
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 131 times
Re: Twilight Imperium pytanie
Mnie np nie pasuje też założenie tam o nieużywaniu zdolności specjalnych ras. Takie Klany Saar tracą całkiem sporo Trade Goodów przez to.
Re: Twilight Imperium pytanie
Ja to pojmuje, ty widac nie rozumiesz na czym polega ta opcjonalna zasada.Jervon pisze:No i co z tego, że simuleted? W normalnej grze nie zawsze wychodzi dyplomacja czemu tego nie pojmujesz?
Gralem kilka razy bez SET w roznych grupach i za kazdym razem przez pierwsze trzy, cztery tury dzialo sie to samo - zupelnie nic. Kazdy sobie cos tam budowal, wynajdywal, zajmowal sasiednie planety. Rownie dobrze mozna to zrobic w 5 minut i zaczac wlasciwa gre.Jervon pisze:Skraca czas to fakt, ale już dwie osoby piszą Ci, że "coś psuje" podają do tego argumenty a Ty nadal, że nic nie psuje
Jesli ktos sie zirytowal, to na pewno nie ja Przekonuje do opcji, ktora uwazam za jedna z lepszych. Argumenty o "zachwianiu balansu ras" wkladam miedzy bajki, jesli jest, to jest na tyle minimalne, ze nie ma wplywu na gre.Jervon pisze:Piszemy o opcjach Ty przekonujesz do tej jednej a okazuje się, że są osoby, które ją odradzają. Teraz wysuwamy tylko swoje argumenty, nie ma się co irytować.
Podsumowujac uwazam, ze ta opcja jest dobra, gdyz przyspiesza gre i tak naprawde nic poza tym nie zmienia. Minimalne odchyly moga miec miejsce, ale nie maja wplywu na koncowy wynik gry.Jervon pisze:Podsumowując uważam, że ta opcja jest zła gdyż jak już pisałem krzywdzi część ras spowalniając je. Over and out.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- kaimada
- Posty: 1137
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 131 times
Re: Twilight Imperium pytanie
Niektóre rasy tracą bardzo dużo...
Hacan, Saar, Uniwerek...
Niektórym rasom to pomaga jak już ktoś napisał i to też jest głupie.
Hacan, Saar, Uniwerek...
Niektórym rasom to pomaga jak już ktoś napisał i to też jest głupie.
Re: Twilight Imperium pytanie
Wahania "pomagac-tracic" sa bardzo minimalne, jesli w ogole. Wyolbrzymianie tego jest czysto teoretyczne. W praktyce dla tak krotkiego okresu gry jaki jest "symulowany" nie ma to znaczenia.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- kaimada
- Posty: 1137
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 131 times
Re: Twilight Imperium pytanie
Dodatkowo akurat dla mnie początkowe tury wcale nie są takie nudne grajac z opcją Distant suns i tak jest co robić. A ingerowanie w specyfikę ras jest dla mnie czymś dużo gorszym niż te początkowe 2 tury.
Re: Twilight Imperium pytanie
2-3 techy wiecej od innych, to 4 techy w dwa pierwsze etapy. Jasne. To samo Saar - 10 planet w 2 etapy, no prosze. Jak mowilem, to tylko teoria i wyolbrzymianie.
A kto ingeruje w specyfike ras? Zaraz beda teksty, ze SET zmienia warunki zwyciestwa To jest rozszerzony setup przyspieszajacy poczatek gry. Nie mniej, nie wiecej.
A kto ingeruje w specyfike ras? Zaraz beda teksty, ze SET zmienia warunki zwyciestwa To jest rozszerzony setup przyspieszajacy poczatek gry. Nie mniej, nie wiecej.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.