A'la Descent - projekt
A'la Descent - projekt
Cześć,
Kodując GK, zalągł mi się w głowie pomysł na nowy projekt oparty o grę Descent (autorstwa FFG). Zawsze lubiłem tego kolosa i mam go z dodatkami ale 1) zajmuje mnóstwo miejsca i czasu co odstrasza większość ludzi 2) rzadko sam mam tyle wolnego 3) wiele rzeczy w Descencie mnie irytuje jak np. mnóstwo efektów specjalnych ( z każdym dodatkiem dochodzą nowe) i mnóstwo niedopowiedzianych zasad, przez co FAQ do tej gry jest b. długie.
Teraz, czemu nie wziąć tego co w D. jest dobre, dodać parę nowych zasad i zrobić wersję kampanii w D. (Terrinoth lub na morzu albo inna) w wersji online ?
Początkowo myślałem, że jest to projekt kobyła, który udźwignie jedynie wielkie, komercyjne studio ale potem zmieniłem zdanie przeglądając ilość narzędzi 3D RAD do tworzenia gier jakie są nawet za darmo w sieci. Po skończeniu GK chciałbym się tym zająć.
Teraz mam prośbę do wszystkich, którzy grali w Descent'a i denerwowały Was różne uproszczenia/komplikacje w tej grze - proszę napiszcie wasze sugestie co do takiej gry. Mogą być to zarówno rzeczy drobne jak i koncepcyjne - sam mam już wiele luźnych pomysłów ale zanim przystąpię do kodowania chcę mieć już plan całości w głowie.
Nie spieszy się Planuje projekt zacząć w połowie 2012.
Kodując GK, zalągł mi się w głowie pomysł na nowy projekt oparty o grę Descent (autorstwa FFG). Zawsze lubiłem tego kolosa i mam go z dodatkami ale 1) zajmuje mnóstwo miejsca i czasu co odstrasza większość ludzi 2) rzadko sam mam tyle wolnego 3) wiele rzeczy w Descencie mnie irytuje jak np. mnóstwo efektów specjalnych ( z każdym dodatkiem dochodzą nowe) i mnóstwo niedopowiedzianych zasad, przez co FAQ do tej gry jest b. długie.
Teraz, czemu nie wziąć tego co w D. jest dobre, dodać parę nowych zasad i zrobić wersję kampanii w D. (Terrinoth lub na morzu albo inna) w wersji online ?
Początkowo myślałem, że jest to projekt kobyła, który udźwignie jedynie wielkie, komercyjne studio ale potem zmieniłem zdanie przeglądając ilość narzędzi 3D RAD do tworzenia gier jakie są nawet za darmo w sieci. Po skończeniu GK chciałbym się tym zająć.
Teraz mam prośbę do wszystkich, którzy grali w Descent'a i denerwowały Was różne uproszczenia/komplikacje w tej grze - proszę napiszcie wasze sugestie co do takiej gry. Mogą być to zarówno rzeczy drobne jak i koncepcyjne - sam mam już wiele luźnych pomysłów ale zanim przystąpię do kodowania chcę mieć już plan całości w głowie.
Nie spieszy się Planuje projekt zacząć w połowie 2012.
lighting
- poooq
- Posty: 1237
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 57 times
Re: A'la Descent - projekt
Jeśli zdecydowałbyś się na taki projekt, to dobrym pomysłem byłoby dodanie edytora do tworzenia własnych, autorskich rozszerzeń i dodatków jak plansze, karty czy znaczniki i umożliwienie wymiany ich pomiędzy graczami jako np. doinstalowywanych pluginów... Plus możliwość wydrukowania ich w formie analogowej z możliwością wykorzystania w planszowej wersji Descenta.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: A'la Descent - projekt
Wersja online:
http://boardgamegeek.com/forum/388217/d ... y-by-forum
Między innymi kampania.
http://boardgamegeek.com/forum/388217/d ... y-by-forum
Między innymi kampania.
To już jest i nazywa się TileSystem. W ogólnym temacie w powyższym dziale można znaleźć pełny tileset+ mój upgrade do prowadzenia gier online (bohaterów, strzałki, znaczniki itp.poooq pisze:Jeśli zdecydowałbyś się na taki projekt, to dobrym pomysłem byłoby dodanie edytora do tworzenia własnych, autorskich rozszerzeń i dodatków jak plansze, karty czy znaczniki i umożliwienie wymiany ich pomiędzy graczami jako np. doinstalowywanych pluginów... Plus możliwość wydrukowania ich w formie analogowej z możliwością wykorzystania w planszowej wersji Descenta.
Re: A'la Descent - projekt
Jak rozumiem to jest wersja Play By Forum - czyli podobna do Play By Email. To znaczy przy użyciu Tile set'ów cała mechanika i tak jest po stronie graczy na wzór VASSAL'a lub ZunTzu. Poprawcie mnie proszę, jeżeli się mylę.
Natomiast nie chcę robić Descent'a 1-1, bo a) ta gra nie jest idealna b) nie chce pozwów od FFG
Dodanie edytora mam cały czas w głowie jak również system obsługi plug-inów.
Natomiast zastanawiam się czy nie stworzyć nowatorskiego podejścia w stylu gracze - widok TPS (Third Person Perspective) natomiast OL - widok całej planszy w rzucie izometrycznym. To jedno z podejść, gdzie gracze w naturalny sposób mają wytyczone LOS (Line of Sight), chociaż ma też wady, bo bohater widzi tylko to co jest przed nim i musiałby stale się obracać, żeby ogarnąć obszar dookoła siebie.
Zastanawiam się, czy nie wprowadzić w tym projekcie 3-go wymiaru, czyli np. korytarzy "niskich, normalnych, wysokich" determinujących LOS oraz to jakie potwory się zmieszczą. To też wyznacza rodzaj widoku.
Natomiast nie chcę robić Descent'a 1-1, bo a) ta gra nie jest idealna b) nie chce pozwów od FFG
Dodanie edytora mam cały czas w głowie jak również system obsługi plug-inów.
Natomiast zastanawiam się czy nie stworzyć nowatorskiego podejścia w stylu gracze - widok TPS (Third Person Perspective) natomiast OL - widok całej planszy w rzucie izometrycznym. To jedno z podejść, gdzie gracze w naturalny sposób mają wytyczone LOS (Line of Sight), chociaż ma też wady, bo bohater widzi tylko to co jest przed nim i musiałby stale się obracać, żeby ogarnąć obszar dookoła siebie.
Zastanawiam się, czy nie wprowadzić w tym projekcie 3-go wymiaru, czyli np. korytarzy "niskich, normalnych, wysokich" determinujących LOS oraz to jakie potwory się zmieszczą. To też wyznacza rodzaj widoku.
lighting
- poooq
- Posty: 1237
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 57 times
Re: A'la Descent - projekt
Pomysł klimatyczny, gdyby nie zakłócał czytelności gry byłoby ciekawie. Może obroty i rozglądanie się wpleść do mechaniki i płacić akcjami? Albo dodać odgłosy które informowałyby że coś się do nas zbliża?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: A'la Descent - projekt
ZunTzu nie używałem, Vassal załatwia wiele rzeczy z mechaniki za graczy (zależnie od modułu). To są gry z moderatorem, kostki załatwia forum, a karty są w Excelu u moda. Jest to o tyle fajne, że jak już stwierdziłeś Descent jest niezbyt dopracowany i dobrze mieć kogoś bezstronnego, kto rozsądzi sporne zasady.lighting pisze:Jak rozumiem to jest wersja Play By Forum - czyli podobna do Play By Email. To znaczy przy użyciu Tile set'ów cała mechanika i tak jest po stronie graczy na wzór VASSAL'a lub ZunTzu. Poprawcie mnie proszę, jeżeli się mylę.
Re: A'la Descent - projekt
Dobra myśl W przeciwieństwie do planszówki, każdy gracz i tak na ekranie swojego monitora widziałby co innego w zależności gdzie jest i na co się patrzy. Jednak jest to spore utrudnienie dla bohaterów w relacji do oryginału - trzeba się zastanowić nad realizacją tego w połączeniu z polami na planszy.poooq pisze:Pomysł klimatyczny, gdyby nie zakłócał czytelności gry byłoby ciekawie. Może obroty i rozglądanie się wpleść do mechaniki i płacić akcjami? Albo dodać odgłosy które informowałyby że coś się do nas zbliża?
lighting
Re: A'la Descent - projekt
Jeszcze jedno:
jeżeli ktoś zna środowisko Unity i jest zainteresowane tematem, to zapraszam do współpracy.
jeżeli ktoś zna środowisko Unity i jest zainteresowane tematem, to zapraszam do współpracy.
lighting
Re: A'la Descent - projekt
no i jak wyglada projekt?
Zuntzu jest swietny. Talisman czy Battlelore na Zuntzu są kapitalne.
Wystarczy wlasciwie tylko zeskanowanie elementów i wiedza jak zbudować moduł
Zuntzu jest swietny. Talisman czy Battlelore na Zuntzu są kapitalne.
Wystarczy wlasciwie tylko zeskanowanie elementów i wiedza jak zbudować moduł
Re: A'la Descent - projekt
ZunTzu jest świetny ale do swoich zastosowań. Jeżeli chcesz zrobić grę z klimatem mechaniką obsługiwaną przez program i z widokiem TPS to jednak musi być samodzielny projekt.
Co do postępów: napisałem sobie jak to ma wyglądać. Generalnie będzie to "na motywach Descenta" ale z wieloma IMHO ulepszeniami. Oczywiście podstawowa idea zostaje: 1 przeciw drużynie. Ale w przeciwieństwie do Descent'a drużyna może mieć różna ilość postaci, gdyż nie narzucam z góry ustalonych, zbalansowanych scenariuszy na 1 + 4 graczy.
Dwa słowa o wyglądzie: dla graczy to będzie widok z 3. osoby (zza pleców) tak, że LineOfView będzie dosyć naturalna. Oprócz tego interfejs będzie zawierał także zajmujący mniejszą część ekranu widok "z lotu ptaka", jeżeli np. drużyna się rozproszy i gracze nie będą wiedzili w widoku 3D, gdzie kto jest. Z kolei GM/Władca podziemi/Zły będzie dysponował podobnym widokiem planszy, jednakże w jego wypadku widok 2D odgrywa większa rolę, jako że zna on układ całego labiryntu od pocątku (przeciwieństwie do graczy). Oprócz tego, poniżej plansz będzie miejsce na zagrywanie kart bohaterów/GM. Co do samej planszy - będzie budowana dynamicznie przez GM z elementów, które wraz ze zdobywaniem doświadczenia przez GM będą coraz bardziej złożone (złośliwe dla bohaterów), jednakże za ułożenie takiej planszy GM będzie musiał słono zapłacić.
O tej grze mógłbym sporo powiedzieć, chociaż biorę się za ten projekt na razie sam i jak komuś podejdzie surowa wersja to zapraszam do współpracy (programistów i artystów). Docelowo chcę, żeby projekt funkcjonował w wersjach basic (za darmo) + full (odpłatnie). Na dzień dobry przewiduję jedynie wersję dla wielu graczy (bez single player, który wymaga sztucznej inteligencji).
Co do postępów: napisałem sobie jak to ma wyglądać. Generalnie będzie to "na motywach Descenta" ale z wieloma IMHO ulepszeniami. Oczywiście podstawowa idea zostaje: 1 przeciw drużynie. Ale w przeciwieństwie do Descent'a drużyna może mieć różna ilość postaci, gdyż nie narzucam z góry ustalonych, zbalansowanych scenariuszy na 1 + 4 graczy.
Dwa słowa o wyglądzie: dla graczy to będzie widok z 3. osoby (zza pleców) tak, że LineOfView będzie dosyć naturalna. Oprócz tego interfejs będzie zawierał także zajmujący mniejszą część ekranu widok "z lotu ptaka", jeżeli np. drużyna się rozproszy i gracze nie będą wiedzili w widoku 3D, gdzie kto jest. Z kolei GM/Władca podziemi/Zły będzie dysponował podobnym widokiem planszy, jednakże w jego wypadku widok 2D odgrywa większa rolę, jako że zna on układ całego labiryntu od pocątku (przeciwieństwie do graczy). Oprócz tego, poniżej plansz będzie miejsce na zagrywanie kart bohaterów/GM. Co do samej planszy - będzie budowana dynamicznie przez GM z elementów, które wraz ze zdobywaniem doświadczenia przez GM będą coraz bardziej złożone (złośliwe dla bohaterów), jednakże za ułożenie takiej planszy GM będzie musiał słono zapłacić.
O tej grze mógłbym sporo powiedzieć, chociaż biorę się za ten projekt na razie sam i jak komuś podejdzie surowa wersja to zapraszam do współpracy (programistów i artystów). Docelowo chcę, żeby projekt funkcjonował w wersjach basic (za darmo) + full (odpłatnie). Na dzień dobry przewiduję jedynie wersję dla wielu graczy (bez single player, który wymaga sztucznej inteligencji).
lighting