Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Post autor: rhcorvin »

Jak rozumieć kartę steam power jak teleportację ??
Można nią przesunąć wszystkie figurki z pola koło swojego miasta na pole z wodą np znajdujące się na drugim końcu planszy koło miasta innego gracza ?
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Tak
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: rhcorvin »

dzięki i kolejne pytania:

1. Metalworking - przy zagraniu jednostki z ręki dodaję 3 siły za żeton kowadła do jej ataku. I pytanie czy np zagrywając piechotę z 1 siły mam teraz 4 siły i zadaję 4 obrażenia, natomiast przeciwnik mający np także piechotę zadaje mi 3 obrażenia dzięki czemu zabija moją jednostkę bo jej bonus liczy się tylko do ataku czy nie zabija gdyż ma ona do końca bitwy wartość ataku i "życia" rowne 4 punkty ?
2. Writing - anuluje akcję przeprowadzaną przez innego gracza. Czy resource abilities to np. wykorzystanie karty technologi która wymaga żetonu zasobu (tak to rozumiem), czy są jeszcze jakieś inne przykłady resource abilities. Czy jeśli anulujemy akcję gracza budowanie budynku to oznacza że on już nie może wykonać innej akcji swoim miastem w tej turze ?
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Ad.1. Dokładnie tak jak piszesz. Bonus jest tylko do ataku a nie do wytrzymałości - więc wystarczy jedno uderzenie i Twoja jedynka umiera
Ad.2. Reousrce abilities to zdolności, na które trzeba poświęcić jakiś zasób. A co do akcji: to tym miastem gracz nie będzie już mógł wykonać akcji (bo mu tę jedyną właśnie anulowałeś)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: rhcorvin »

dzięki:) jak się pewnie domyślasz to ja się bardziej upewniam niż pytam bo mnie te tematy nurtowały:)
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

Witam
Gra gdzieś tam właśnie do mnie jedzie a ja już mam pytania lub wątpliwości:
1. Gdy mój scout jest na wrogim budynku/postaci/cudzie to może przekazać coś mojemu miastu? Jak tak, to czy przekazuje symbole na budynku/postaci/cudzie czy z terenu który pod nimi jest?
2. Nie dopatrzyłem się nigdzie w instrukcji, ale jeżeli wyrżnę przeciwnika w walce, ale zostanie mi siły 3 a przeciwnik ma bonusową kartę +4 to i tak on wygrywa? Tak wynika z zasad ale trochę dziwne.
3. Niszczę wrogie miasto i mogę w zamian wybudować jakąś technologię, której przeciwnik jeszcze nie wybudował. Oczywiście karta technologii pochodzi z moich zasobów, a nie przeciwnika (tym samym odbierając mu prawo do jej budowy)?
4. Wystarczy, że złota moneta jest pod moim scoutem czy na obrzeżach miasta, nie trzeba akcji zbierania zasobów używać?
5. Niszczę armię wroga składającą się z 2 flag i 1 scouta, dostaję 1 czy 3 nagrody?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Ad1. symbole zakryte przez budynki / postacie już nie istnieją. Dostajesz i blokujesz to co na budynku / osobie
Ad2. Tak właśnie jest - inaczej atakowanie miast byłoby zbyt proste
Ad3. Z tego co pamiętam to możesz nauczyć się technologii którą wynalazła cywilizacja, której właśnie spuściłeś łomot, a nie technologii której oni się nauczyli (i nic im nie blokujesz przez to)
Ad4. Tak, monetę zyskujesz automatycznie
Ad5. Jedną nagrodę za pokonanie armii złożonej z dwóch flag. Za scouta nie dostaje się nagród bo nie ma żadnej walki
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

ad 3
No tak kurcze jakoś źle przeczytałem te zdanie .

ad 5
If the square contains only enemy
scouts, the scouts are immediately killed and the attacking player
collects loot as though they had won a battle (see page 25).


Dzięki.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Ad5. A widzisz :D zapomniałem. Ale pewnie bym sprawdził w instrukcji gdyby doszło do takiej sytuacji (raz niestety mnie to spotkało)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

Paczka wczoraj przyjechała, rozpakowane, zapakowane, komponenty trochę i mam parę nowych pytań:
1. Czy to normalne, że te flagi armii są takie maciupkie?
2. Czy rozwalenie komuś miasta atomówką jest atakiem? (demokracja)
3. Czy nasz settler blokuje też wrogi bonus militarny z akademii/koszarów? Czy przekazuje go nam?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

1. Tak
2. Z tego co kojarzę to nie
3. Tak blokuje, ale go nam nie przekazuje
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

Ok czyli póki co wszystko tak jak myślałem mniej więcej. Dziwne chyba pierwsza gra ffg, gdzie zasady są w miarę jasne :D
Zobaczymy po pierwszej grze jak wejdą w życie karty Kultury.
O właśnie o ile dobrze pamiętam była karta, która powoduje, że mogę zatrzymać figurki wroga w miejscu. Czy mogę zatrzymać na wodzie figurki, które nie mogą zostawać na wodzie? Należy je cofnąć na pole, z którego weszły na wodę?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Kevin Wilson się wypowiedział na ten temat: można zatrzymać je wtedy na wodzie nawet jeżeli nie mogą normalnie tego robić. I nie - jednostki wówczas nie toną :D
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

Ok pierwsza gra za nami co prawda tylko do połowy ale każdy już kuma o co chodzi.
Zostało tylko to:
inżynieria daje nam dwie budowy na turę jednym miastem, czy można wystawić dwie flagi na raz na wrogiej armii w naszym przedmieściu? Czy najpierw wychodzi jedna potem druga? Czy w wypadku wygranej w fazie ruchu normalnie idę?
Imo wychodzą pojedynczo i można się ruszyć.
maciekb
Posty: 2
Rejestracja: 02 lut 2011, 13:53

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: maciekb »

Witam na forum, i mam pytanko dotyczące civki.

1 ) Czy karty kultury lub technologii, które można użyć podczas jednej z faz np. city management można użyć w każdym momencie wskazanej fazy, czy tylko podczas wykonywania swojej akcji w danej fazie?
2 ) Jeżeli można użyć danej karty kultury/technologii w dowolnym momencie fazy, to jeżeli anulujemy czyjąś akcję szpiegiem, anulujemy ostatnią akcje wykonaną bezpośrednio przed naszym zagraniem kartą czy możemy zagrać anulowanie akcji po wykonaniu przez któregoś z graczy wszystkich jego akcji w jego miastach?
3 ) Jeżeli można użyć karty kultury/technologi tylko podczas wykonywania własnej akcji w danej fazie, to czy w wypadku użycia szpiega do anulowania czyjejś akcji możemy anulować akcje tylko gracza, który był bezpośrednio przed nami, czy wszystkich graczy którzy wykonywali akcję przed nami w danej fazie, czy możemy również anulować akcje któregoś z graczy z poprzedniej tury, ale będzie on w aktualnej turze wykonywał akcję po nas?
4 ) Kontrolnie dopytam, czy można wybudować drugie i trzecie miasto w jednej turze (o ile oczywiście posiadamy dwóch osadników i mamy opracowaną technologię)?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6364
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 195 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: yosz »

Kart używasz w danej fazie i w zasadzie z kontekstu wynika czy możesz je używać w cudzej turze. Wszystkie anulowania jak np szpieg używasz w cudzej turze bezpośrednio po akcji wykonanej przez przeciwnika (albo po deklaracji że coś ma zamiar zrobić). Można też anulować, anulowanie, a nawet anulować anulowanie anulowania itd :)

Co do budowy dwóch miast - chyba można - nie ma nic w instrukcji chyba co by tego zabraniało
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: muker »

Nie ma nic co by tego zabraniało.

Akcje typu dodaj sobie kulturę za kadzidło robisz w swojej turze City Man.

Akcje typu zablokuj komuś akcję miasta zagrywasz w momencie jak on robi tą akcję. (nie traci on zasobów itd.)
makoleon
Posty: 181
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: makoleon »

Mam pytanie o zagrywanie kart kultury. Już wcześniej ktoś o to pytał, czy zagrywamy je w czasie swojej kolejki tylko, czy w trakcie i czyjejś. Mówicie, że można w trakcie i czyjejś. Więc jak działa dajmy na to np. karta Defection:
Movement [wtedy zagrywamy]
Choose a figure within 4 squares (no diagonals) of one of your figures or cities. Kill the chosen figure. This may interrupt a figure's movement.
Z opisu wynika, że możemy i w trakcie czyjejś, bo niby można przerwać ruch figurki, czyli że jak? Rozumiem, że wroga figurka się przemieszcza, przemieściła się o 2 pola, chce iść dalej, ale znalazła się w naszym zasięgu, a my ją bach kartą i jej nie ma tak? Ja jeszcze miałem taką sytuację: obie figurki są na przeciw siebie i 4 pola, obaj gracze mają kartę Defection, więc kto kogo pierwszy załatwi?;-) Ustaliliśmy, że obaj razem równocześnie:-P. Albo jeszcze jedna sytuacja, idzie sobie figurka, przemieściła się na wystarczającą odległość, żeby zagrać kartę, zagrywa i idzie dalej, czy już kończy ruch?
I jeszcze jedno pytanko "within 4 squares" rozumiem, że nie tylko po prostej, ale każdy kwadracik na który można wejść w 4 skokach, nie przechodząc oczywiście po skosie?

Proszę Was bardzo o jakieś porady, mam nadzieję, że za bardzo nie namieszałem o co mi chodzi;-)
maciekb
Posty: 2
Rejestracja: 02 lut 2011, 13:53

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: maciekb »

W zasadzie mam to samo pytanie co powyżej z dodatkowym zapytaniem. Jeżeli wykonuje ruch armią (lub armiami) i atakuje miasto/wrogie armie/osadników/wioski/chaty to czy przeciwnik może użyć kart kultur defection/mass defection ? Jeżeli wykonujemy ruch znajdujemy się oczywiście w fazie "movement", jednak w instrukcji jest zapis mówiący nam, że w momencie kiedy nasze figurki staną na polu, które zawiera figurki wroga rozpoczyna się walka z czego by wynikało że karty defection nie mogą zostać użyte, bo automatycznie mamy fazę "battle", a nie "movement". Nie jestem jednak tego w 100% pewien i poprosiłbym o sprostowanie tego :).
Stachooo
Posty: 21
Rejestracja: 08 lut 2011, 11:21
Lokalizacja: Konin

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Stachooo »

makoleon pisze:Movement [wtedy zagrywamy]
Choose a figure within 4 squares (no diagonals) of one of your figures or cities. Kill the chosen figure. This may interrupt a figure's movement.
Z opisu wynika, że możemy i w trakcie czyjejś, bo niby można przerwać ruch figurki, czyli że jak? Rozumiem, że wroga figurka się przemieszcza, przemieściła się o 2 pola, chce iść dalej, ale znalazła się w naszym zasięgu, a my ją bach kartą i jej nie ma tak? Ja jeszcze miałem taką sytuację: obie figurki są na przeciw siebie i 4 pola, obaj gracze mają kartę Defection, więc kto kogo pierwszy załatwi?;-) Ustaliliśmy, że obaj razem równocześnie:-P. Albo jeszcze jedna sytuacja, idzie sobie figurka, przemieściła się na wystarczającą odległość, żeby zagrać kartę, zagrywa i idzie dalej, czy już kończy ruch?
I jeszcze jedno pytanko "within 4 squares" rozumiem, że nie tylko po prostej, ale każdy kwadracik na który można wejść w 4 skokach, nie przechodząc oczywiście po skosie?

Proszę Was bardzo o jakieś porady, mam nadzieję, że za bardzo nie namieszałem o co mi chodzi;-)
To ten typ kart, w którym jest wyraźnie zaznaczone, że można przerywać czyjś ruch, tak chyba należy interpretować to "this may interrupt...", czyli można zagrywać na przeciwnika. Więc dobrze rozumiesz.

A co do obu graczy z kartą defection... Moim zdaniem wygranym jest ten, który pierwszy ją rzuci, bo jak już skasuje wrogą jednostką, to przecież karta gracza skasowanego nie ma zastosowania(chyba, że defection oblicza się np. od miasta czy innej figurki).

Na pewno nie trzeba kończyć ruchu. Ruszasz się normalnie pomimo zagrania karty. No i nie tylko po prostej.
maciekb pisze:W zasadzie mam to samo pytanie co powyżej z dodatkowym zapytaniem. Jeżeli wykonuje ruch armią (lub armiami) i atakuje miasto/wrogie armie/osadników/wioski/chaty to czy przeciwnik może użyć kart kultur defection/mass defection ? Jeżeli wykonujemy ruch znajdujemy się oczywiście w fazie "movement", jednak w instrukcji jest zapis mówiący nam, że w momencie kiedy nasze figurki staną na polu, które zawiera figurki wroga rozpoczyna się walka z czego by wynikało że karty defection nie mogą zostać użyte, bo automatycznie mamy fazę "battle", a nie "movement". Nie jestem jednak tego w 100% pewien i poprosiłbym o sprostowanie tego :).
Jak już dojdzie do bitwy, to lipa. Trzeba trochę refleksem się wykazać, albo zaraz na początku swojej czy przeciwnika tury zagrać kartę i po krzyku. Jeśli jednak dojdzie do bitwy, to przyłbice w dół, a kopie poziomo i do dzieła ;)
Meechauek
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwie 2010, 14:50
Lokalizacja: Poznań

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Meechauek »

jestem po I partii Civ i mam kilka pytań:

1. Bitwa. Przeciwnik ma kartę +4 przewagi ja mam +6. Rozumiem że biorę kartę na +2. Co to w praktyce oznacza dla bitwy???
2. Technologia mathematics. Przeciwnik wystawia piechotę o sile 3, ja artylerię o sile 3. Rozwalam go i: czy on może od razu rozwalić moją artylerię za żelazo (użycie technologii) czy może to zrobić przed moim atakiem na jego jednostkę czy jest to traktowane powiedzmy jako wystawienie innej jednostki?
3. Mam technologię dającą mi +3 do ataku - kiedy ją zagrać i czy działa na jedną jednostkę tylko raz czy do końca bitwy?
4. Faza zarządzania miastami. Mam 2 miasta (A i B) i chcę zbudować 2 jednostki - czy mogę wystawić obie na tym samym polu na opłotkach miasta A?
5. Przeciwnik najeżdża moją armię i mam 3 jednostki: piechota+artyleria+mounted. Niszczy mnie. W instruckji jest napisane że każda rasa ma bazowo 3 jednostki. Czy w takim razie po bitwie wszystko są zniszczone i ja zostaję bez ŻADNEJ jednostki? Co w wypadku kiedy w następnej turze atakuje mi miasto, za co mam +3 jednostki?????

Pls o odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Inermis
Posty: 735
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Inermis »

Meechauek pisze:jestem po I partii Civ i mam kilka pytań:

1. Bitwa. Przeciwnik ma kartę +4 przewagi ja mam +6. Rozumiem że biorę kartę na +2. Co to w praktyce oznacza dla bitwy???
2. Technologia mathematics. Przeciwnik wystawia piechotę o sile 3, ja artylerię o sile 3. Rozwalam go i: czy on może od razu rozwalić moją artylerię za żelazo (użycie technologii) czy może to zrobić przed moim atakiem na jego jednostkę czy jest to traktowane powiedzmy jako wystawienie innej jednostki?
3. Mam technologię dającą mi +3 do ataku - kiedy ją zagrać i czy działa na jedną jednostkę tylko raz czy do końca bitwy?
4. Faza zarządzania miastami. Mam 2 miasta (A i B) i chcę zbudować 2 jednostki - czy mogę wystawić obie na tym samym polu na opłotkach miasta A?
5. Przeciwnik najeżdża moją armię i mam 3 jednostki: piechota+artyleria+mounted. Niszczy mnie. W instruckji jest napisane że każda rasa ma bazowo 3 jednostki. Czy w takim razie po bitwie wszystko są zniszczone i ja zostaję bez ŻADNEJ jednostki? Co w wypadku kiedy w następnej turze atakuje mi miasto, za co mam +3 jednostki?????

Pls o odpowiedź :)
Ad1. To że pod koniec bitwy do sumy siły twoich jednostek dodajesz +2.
Ad2. Moja interpretacja jest taka: po 1 to nie jest karcianka ;), po 2 nie wystawiasz jednostki tylko atakujesz lub wykładasz nie do walki. jeśli atakujesz, to jest to od razu, więc nie może użyć zdolności. Jeśli wykładasz swoją kartę z boku, to zanim przeciwnik zagra swoją kartę, może użyć jakiejś zdolności z kart lub technologii.
Ad3. A co jest napisane na tej technologii?
Ad4. Nie
Ad5. Nic. Nie masz żadnych jednostek więc masz 0 jednostek w bitwie. Miasto daje +3 do ręki bitwy. Standardowo bitwa daje 3 jednostki do ręki. Ale jednostki zawsze bierzesz z puli swoich jednostek, jak nie masz żadnych to nie masz.
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: zephyr »

Tak dla ponarzekania na FFG

Animal husbantry (i może coś wyższego lv z podobnym efektem)
pozwala wyleczyć x DMG w czasie bitwy (załóżmy że 3 bo nie pamiętam)

czy mogę leczyć dokładnie w momencie bitwy, tzn

karty 5(przeciwnik) vs 3(moja)
ale ja leczę za +3
czyli w efekcie
5(3 rany) vs 3(5-3=2 rany)

czy mogę tylko leczyć po/przed bitwą i jednostka tego nie dożyje?

[edit]
Stachooo pisze:
maciekb pisze:W zasadzie mam to samo pytanie co powyżej z dodatkowym zapytaniem. Jeżeli wykonuje ruch armią (lub armiami) i atakuje miasto/wrogie armie/osadników/wioski/chaty to czy przeciwnik może użyć kart kultur defection/mass defection ? Jeżeli wykonujemy ruch znajdujemy się oczywiście w fazie "movement", jednak w instrukcji jest zapis mówiący nam, że w momencie kiedy nasze figurki staną na polu, które zawiera figurki wroga rozpoczyna się walka z czego by wynikało że karty defection nie mogą zostać użyte, bo automatycznie mamy fazę "battle", a nie "movement". Nie jestem jednak tego w 100% pewien i poprosiłbym o sprostowanie tego :).
Jak już dojdzie do bitwy, to lipa. Trzeba trochę refleksem się wykazać, albo zaraz na początku swojej czy przeciwnika tury zagrać kartę i po krzyku. Jeśli jednak dojdzie do bitwy, to przyłbice w dół, a kopie poziomo i do dzieła ;)
bez żartów, pierwszy raz słyszę o pomyśle grania w grę czasu rzeczywistego kiedy ktoś nie poczekał na "slot" na zagranie karty
skoro będąc 1 pole przed stolicą
- był movement i możnabyło zarać kartę
- kiedy ktoś podchodzi pod miasto to w celach ofensywnych
to wypadałoby zapytać/poczekać a nie ruszyć się jak najszybciej i na zagranie tej karty zawsze odpowiadać "movement sie skończył"
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Inermis
Posty: 735
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: Inermis »

zephyr pisze:Tak dla ponarzekania na FFG

Animal husbantry (i może coś wyższego lv z podobnym efektem)
pozwala wyleczyć x DMG w czasie bitwy (załóżmy że 3 bo nie pamiętam)

czy mogę leczyć dokładnie w momencie bitwy, tzn

karty 5(przeciwnik) vs 3(moja)
ale ja leczę za +3
czyli w efekcie
5(3 rany) vs 3(5-3=2 rany)

czy mogę tylko leczyć po/przed bitwą i jednostka tego nie dożyje?
Rany się kładzie po zadaniu obrażeń. Jak masz 3 siły i 3 rany to giniesz. Dla mnie nie mam tutaj czasu na wyleczenie obrażeń. Jednostka musi przeżyć aby wyleczyć jej rany.
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
tito
Posty: 45
Rejestracja: 21 gru 2010, 01:00

Re: Cywilizacja Sid Meier's ffg

Post autor: tito »

moje zdanie:
1. Metalworking - przy zagraniu jednostki z ręki dodaję 3 siły za żeton kowadła do jej ataku. I pytanie czy np zagrywając piechotę z 1 siły mam teraz 4 siły i zadaję 4 obrażenia, natomiast przeciwnik mający np także piechotę zadaje mi 3 obrażenia dzięki czemu zabija moją jednostkę bo jej bonus liczy się tylko do ataku czy nie zabija gdyż ma ona do końca bitwy wartość ataku i "życia" rowne 4 punkty ?
Ad.1. Dokładnie tak jak piszesz. Bonus jest tylko do ataku a nie do wytrzymałości - więc wystarczy jedno uderzenie i Twoja jedynka umiera
nie ma czegoś takiego jak podział na Atak / Obronę jednostki. Jednostka ma jeden wskaźnik = Power
i nie ma czegoś takiego jak faza ataku / obrony imho jednostka dostaje bonus +3 na cały czas trwania bitwy i może dzięki temu otrzymać więcej obrażeń i nie zginąć...

kto ma inne zdanie ?

pozdr
tito
ODPOWIEDZ