Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Jeśli wróg ignoruje karty np. z czerwonego koloru bo ma odporność na ogień, to nie oznacza to że nie można tych kart zagrywać.
Jeśli zagramy takie karty to efekty inne niż atak będą ignorowane np. wróg ma zmniejszana zbroję, albo wróg nie atakuje, itp.
Jeśli będzie to zwykły atak to jest on w pełni efektywny gdyż wróg jest odporny na ogień!
Jeśli zagramy atak ogniem z takiej karty to jest on połowiczny.
Jeśli zagramy atak ogniem z innej karty niż czerwona top też będzie połowiczny.
Czy już jest jasne?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: espresso »

@pabula
Te zasady są dla mnie jasne i zgodne z moją interpretacją instrukcji (co bardzo mnie cieszy :) ). Mam natomiast wątpliwości co do tej interpretacji:
lesar pisze:4. Przy ataku innym niż czerwony atak jest ignorowany
IMO takiego zapisu nie ma w zasadach.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

@espresso
Stwierdzenie, że Przy ataku innym niż czerwony atak jest ignorowany, zapisałem odczytując treść z 20 str. instrukcji w tabeli:
Wróg ignoruje wszystkie działania inne
niż atak pochodzący z czerwonej karty.


ale czy dobrze to sam już nie wiem, w sumie :)
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: espresso »

@lesar
Tak, wiem skąd taka interpretacja - również zastanawiałam się nad tym zapisem. Ale, jak pisałam wcześniej, wg mnie jest to sprzeczne z innymi zapisami w instrukcji na ten temat. A że sprawa jest dosyć kluczowa, więc szukam potwierdzenia eksperta :)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Mnie ten problem mocno przyblokowal podczas pierwszej rozgrywki kiedy mialem atakowac Smoka. Zdecydowalem ze jednak tresc ze srodka instrukcji ma wiekszy sens. W koncu gdyby wróg byl odporny jednoczesnie na ogien i lód - stwierdzenie z konca instrukcji byly by bez sesu.
Dziwi mnie jednak ze na koncu regul umiescil na tyle sprzeczne stwierdzenie... W koncu jak gram i mam maly problem to chce szybko zerknac na sciagawke a nie wertowac kartki, nie mowiac juz o jakis wewnetrznych sprzecznosciach w instrukcji...
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

lesar pisze:@espresso
Stwierdzenie, że Przy ataku innym niż czerwony atak jest ignorowany, zapisałem odczytując treść z 20 str. instrukcji w tabeli:
Wróg ignoruje wszystkie działania inne
niż atak pochodzący z czerwonej karty.


ale czy dobrze to sam już nie wiem, w sumie :)

Wróg ignoruje wszystkie działania, inne
niż atak, pochodzące z czerwonej karty.


Tak, chyba jednak jest błąd. Zamiast y powinno być e.
Ignorujemy działania (efekty) z czerwonej karty poza atakami/blokami.

I jest tu jeszcze jedna ważna zasada.
Te efekty są ignorowane jeśli się tyczą tego wroga.
Jeśli efekt dotyczy miejsca to odnoszą one skutek.
Np. ignorujemy ufortyfikowanie pochodzące z miejsca.
Efekt działa na coś innego niż na wroga z odpornością.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

lesar pisze: czy na koniec tury jeżeli nie użyłem żadnej karty z ręki muszę odrzucić co najmniej jedną?
znalazłem jednoznaczną odpowiedź w instrukcji, co robić na końcu tury:
Jeśli nie zagrałeś lub nie odrzuciłeś żadnej karty w swojej
turze, to musisz teraz odrzucić co najmniej jedną.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

pabula pisze:
Wróg ignoruje wszystkie działania, inne
niż atak, pochodzące z czerwonej karty.


Tak, chyba jednak jest błąd. Zamiast y powinno być e.
Ignorujemy działania (efekty) z czerwonej karty poza atakami/blokami.
Jednoznacznie wszystko wyjaśnia zapis angielski w tabeli:
The enemy ignores any non-Attack effects of red cards or Unit abilities powered by red mana

czyli wróg ignoruje jakiekolwiek efekty nie-Ataki z czerwonych kart.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: espresso »

Dziękuję, już wszystko jest jasne :)
Awatar użytkownika
rokter
Posty: 858
Rejestracja: 02 mar 2005, 14:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Mage Knight PL

Post autor: rokter »

Ale momencik.

Walczę z wrogiem, który posiada atak lodem i odporność na ogień. Czy to oznacza, że jego ataku lodem nie mogę blokować ŻADNĄ czerwoną kartą (na przykład podstawową, taką jak Szał, czy Improwizacja, które BEZ WZMOCNIENIA czerwoną maną dają mi jakiś blok?)

Intuicja podpowiadałby coś innego - skoro gość atakuje lodem, przed którym w pełni bronią tylko bloki ogniem, to czerwone karty bloków powinny działać normalnie... (szał i improwizacja choć nie są oczywiście blokiem ogniem to są czerwonymi kartami skojarzonymi z żywiołem ognia)

Jeśli by jednak czytać instrukcję literalnie, to ZDOLNOŚĆ DEFENSYWNA wroga (jego odporność na ogień i ignorowanie działań innych niż atak pochodzących z czerwonych kart) przekładałaby się na jego ZDOLNOŚĆ OFENSYWNĄ - ponieważ uniemożliwiałaby mi zagrywanie normalnych, niewzmocnionych bloków z czerwonych kart. Na logikę to dość dziwne, że zdolność obronna wroga (jego odporność na ogień) wpływa na moją obronę (bo nie mogę zagrywać bloków z czerwonych kart).

Może więc, skoro chodzi o zdolność DEFENSYWNĄ, wróg jest odporny na wszystkie czerwone karty poza atakiem, KTÓRE mogłyby JEMU wyrządzić krzywdę (do których moja OBRONA oczywiście się nie zalicza).

Za bardzo kombinuję, czy może ktoś czuje o co mi chodzi? ;-)

P.s.
A moze wystarczy przyjac, ze zdolnosci defensywne wroga nie maja absolutnie zadnego znaczenia podcZas jego ataku i sprawa jest zalatwiona?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 00:26 przez rokter, łącznie zmieniany 1 raz.
zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu (każdy poniedziałek od 18.00 do 24.00; klub Alibi - Al.Niepodległości 8 (wejście od Taylora): http://www.gramajda.pl
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Też się nad tym zastanawiałem.

Osobiście doszedłem do wniosku że atak wroga i jego odporności to dwie różne rzeczy i rozpatruje je pokoleji - najpierw jego atak i mój blok, potem mój atak i jego zdolności obronne.

Nie wiem tylko jak odporności wroga mają się do ataku oblężniczego/ z dystansu - czy one też wtedy działają?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lesar »

Karit pisze:
Nie wiem tylko jak odporności wroga mają się do ataku oblężniczego/ z dystansu - czy one też wtedy działają?
Tak, działają.
Ponadto słusznie należy oddzielnie rozpatrywać blok i atak. Jeżeli jest odporność na atak ogniem, to lód można blokować ogniem.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Tak, nie-ataki i nie-bloki.
To się dotyczy wszystkich działań, które dotykają wyłącznie jego!
Odporność na ogień czy lód nie niweluje nam naszego działania, które np może oddziaływać na innych wrogów.
2010cobra25
Posty: 32
Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
Has thanked: 1 time

Re: Odp: Mage Knight PL

Post autor: 2010cobra25 »

Witam mam ptanie co do rozgrywanych akcji:
1. Czy mogę ruszyć się, zagrać kartę "krystalizacja" i dalej kontynuować ruch .
2. Czy mogę negocjować w wiosce lub werbować jednostki np. w baszcie i po zwerbowaniu jednostki zagrać np kartę "moc koncentracji"
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Wszystkie efekty (działania) specjalne (z krzyżykiem) mogą być zagrywane w dowolnym momencie tury gracza.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

Mam pytanie o szturmowanie zielonego miasta. Jeśli obrońca posiada atak fizyczny to zdobywa umiejętność zatruwania. Co się dzieje jeśli taki przeciwnik ma już zatruwanie? Zyskuje je podwójnie? Przeciwnik może być podwójnie ufortyfikowy więc być może podwójne zatruwanie też jest możliwe. Jeśli tak to jak rozlicza się rany zadawane przez takiego wroga?
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Ja traktowałem takich wrogów jako podwójnie zatruwających - jedna rana do ręki, 2 do kart odrzuconych. Jak to była jednostka to brała na siebie 3 rany.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Nie liczy się podwójnie - nie utrudniajmy sobie :)
calif
Posty: 23
Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:58

Re: Mage Knight PL

Post autor: calif »

Witam, chciałbym wyjaśnić kilka wątpliwości co do reguł i w związku z tym proszę o wyjaśnienie:

1) Jeśli w czasie pierwszego szturmu na miasto nie uda się pokonać wszystkich wrogów to czy przy kolejnej próbie walczy się już tylko z tymi pozostałymi. Wydaje się oczywistym, iż powinni pozostać tylko niepokonani w trakcie pierwszego szturmu, jednak nigdzie w instrukcjach się nie natknąłem na odpowiedź na to pytanie.

2) W rozdziale Negocjacje z ludnością najpierw w punkcie 3.b. jest:
Uwaga: jeśli wyżej opisane źródła punktów wpływu (za reputację i ilość tarcz na zdobytym mieście) dają wystarczająco dużą liczbę punktów, możesz negocjować bez zagrywania kart Wpływ.

a w punkcie 5:
Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze w mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie od tego ile rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystywałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością.

To jak to w końcu jest z tymi negocjacjami - mogę kupić coś za samą wartość modyfikatora reputacji i ilość tarcz na zdobytym mieście nie używając przy tym żadnej karty Wpływ czy też nie :)?

3) Czy jeśli reputacja rycerza jest na poziomie X, czyli nie może on negocjować z ludnością - to czy może szturmować np. Basztę bądź plądrować wioskę? Czy może podejmować działania obniżające mu reputację pomimo iż nie może stracić jej już więcej?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

1) Też powiedziałbym, że walczy się tylko z pozostałymi wrogami ale faktycznie nie ma tego nigdzie dokładnie wyjaśnionego.

2) Wydaje mi się, że punkt 3b jest prawidłowy. W punkcie 5 według mnie chodzi o to, że nie możesz sobie dodać punktów z reputacji/tarcz w mieście dopóki nie wykorzystasz punktów zagranych z w kartach (o ile jakieś zagrałeś). Nie wiem jaki miałoby to sens ale przy takiej interpretacji nie obie zasady się nie gryzą.

3) Można palić i rabować, nie zmniejsza się po prostu reputacji. Tak samo można walczyć z rozwścieczonym wrogiem mając reputację 5, po prostu po pokonaniu go nie zwiększa się już reputacji.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: yosz »

1) Tylko w jednym miejscu jest napisane wprost że jeżeli nie pokona się obydwu wrogów to następnym razem trzeba grać z obydwoma więc wydaje mi się, że można walczyć "na raty"
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

W którym miejscu? Ja znalazłem tylko coś takiego w Regułach na stronie 8:
"3. Jeśli nie pokonałeś wszystkich wrogów w jakimś miejscu:
a. Jeśli nie udało ci się pokonać Rozwścieczonego wroga,
pozostaje on na obszarze, na którym stał.

b. Jeśli nie udało ci się pokonać wrogów z żetonów dobranych
w Lochu, Grobowcu lub Klasztorze, odrzuć ich. Następnym
razem, gdy jakiś bohater będzie walczył w tym miejscu, gracz
pociągnie nowy żeton wroga odpowiedniego rodzaju.

c. Jeśli nie udało ci się pokonać wroga w Legowisku potwora, albo
jednego/obu Potworów w Wylęgarni potworów lub Ruinach,
pozostaw niepokonane Potwory na danym obszarze (odkryte
żetony). Następnym razem, gdy jakiś bohater będzie walczył
w tym miejscu, będzie walczył z tymi samymi wrogami co ty.
Uwaga: Możesz ewentualnie położyć je zakryte tak, aby nie
myliły się z Rozwścieczonymi wrogami. Każdy gracz może jednak
w dowolnym momencie przeglądać te (wcześniej odkryte) żetony.

d. Jeśli nie udało ci się pokonać wszystkich obrońców
ufortyfikowanego miejsca, musisz wycofać się na obszar
z którego atakowałeś. Jeśli nie jest to bezpieczny obszar, zastosuj
reguły przymusowego wycofania (patrz rozdział Koniec tury)."

Czyli atakując Loch, Grobowiec lub Klasztor za każdym razem losujesz nowych wrogów. Jeśli atakujesz Legowisko, Wylęgarnię lub Ruiny pozostawiasz niepokonanych wrogów. Przy mieście (które jest specyficznym przykładem ufortyfikowanego miejsca) nie jest to sprecyzowane. Warto jednak zwrócić uwagę, że w punkcie b) walczy się samotnie, bez jednostek więc może w ramach jeszcze większego utrudnienia za każdym razem losuje się nowych wrogów. W mieście można używać jednostek normalnie więc chociażby na tej postawie powiedziałbym, że po nieudanym szturmie zostawia się tylko niepokonanych obrońców.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: yosz »

Właśnie bodajże na karcie Wylęgarni.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Jedynie w Wylęgarni Potworów dokładamy do 2 Potworów, jeśli pokonaliśmy tylko jednego.
Inne Miejsca nie są uzupełniane (jeszcze - może będzie inny dodatek ;) )
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: lichking »

1.Jak to jest z kartą taktyki Odpowiedni moment?

Czy rozgrywamy awansem naszą następną turę, czy też rozgrywamy dodatkową (bonusową) turę?

Przykładowo w grze solo - gracz wirtualny (który w tej rundzie oczywiście jest pierwszy) po moich dwóch turach rusza się raz, czy też dwa razy - raz kończąc turę w której wykorzystałem taktykę i dlatego byłem przed nim i drugi raz zaczynając kolejną turę?

2.Czy bonus obrońców miast np. brutalność - otrzymują również przyzwane przez Iluzjonistów potwory?

Przykładowo - przyzwana Gargoyla ma brutalność?

Z góry dzięki za odpowiedzi
ODPOWIEDZ