Strona 5 z 5

Re: Zombicide

: 20 lut 2016, 22:33
autor: raiden25
Pytankia odnośnie Black Plague. 1. Rzucałem 3 kośćmi zgodnie z dana Bronią. Atakowalem sąsiednie pole na którym znajdował sie jeden zombiak i moja postać. Jedna z kość trafiła zombiaka a dwie pozostałe chybiły. Czy te dwa chybione strzały trafiają moja postać która tam stała? Czy w związku z tym ze jedyne zombie zostało zabite nie dostaje ran?

2. Ruch maja zombie. Zombie nikogo nie widza, hałas jest w dwóch strefach taki sam, jednak dystans jest rożny, czy ruszają sie do najbliższych?

Zasady sa inne niz w poprzednich częściach wiec prosze o wypowiedz osoby które znają zasady BP.

Re: Zombicide

: 26 lut 2016, 22:47
autor: olsszak
Ad.1
Chybione ciosy idą w postać bohatera.

Ad. 2
Jeśli są dwa równoważne ( tyle samo znaczników hałasu) to rozdzielają się (split) na dwa. Dystans nie ma znaczenia w pierwszym kroku.



Ja mam pytania o:

1. Śmierć bohatera - czy wszystko co ma idzie na discard ? Czy dzieje się coś innego? Nie migę tego znaleźć wertując instrukcję.
2. Czy jeśli mam wstawić X zombiaków a mam ich X-1 to wstawiam x-1 i robię dodatkową aktywację czy co? :)
3. Rzucamy "dragon bile" i podpalamy pochodniąm giną zombiaki i odwracamy znacznik "pułapki" na płonący. Czy Zombiaki które wejdą tutaj w turze aktywacji albo spawnu to jeszcze się spalają ? Jeśli nie to po co obraca się ten żeton....

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Najlepiej poparte stroną instrukcji jeśli czegoś jednak nie doczytałem :)


edit:
Ad. 1. Już znalazłem o śmierci bohatera - czyli jednak wyczytałem to kiedyś dobrze :) str. 22
Ad. 2. Jest dodatkowa aktywacja
Ad. 3. POle schodzi, str. 35 instrukcji. CZyli to płonące pole to tylko efekt.

Re: Zombicide

: 05 lip 2016, 13:17
autor: Gizmoo
Zombicide: Black Plague

Problem - karty z double spawnem.

Z tego co zrozumiałem z instrukcji to w pomieszczeniu/spawning poincie, w którym dobrało się kartę "Double Spawn", nie pojawiają się zombiaki. Za to w kolejnym pomieszczeniu/SP ciągnie się dwie karty za Double Spawna.

Otwieram drzwi do budynku. Są dwa pomieszczenia. W pierwszym ciągnę kartę - "Double spawn". Dobieram kolejną kartę - "Double Spawn". Kolejną - Ponownie "Double Spawn".

Pan_Satyros w wątku o BP odpowiedział, że w ostatnim pomieszczeniu i tak ciągnie się karty dotąd, aż się nie dobierze kart namnażania zombie. Przyznam, że mnie to totalnie zaskoczyło, bo nie pamiętam takiej zasady z lektury instrukcji. Dodatkowo jest to o tyle dziwne, że przecież taka sytuacja pojawiła się też w przypadku Spawning pointów!

Co sie dzieje, jeżeli w dwóch ostatnich SP dociągniemy same karty "Double Spawn"?

Za ostatni Spawning Point i tak ciągniemy karty zombiaków dotąd aż ich dobierzemy?

Nie liczymy wtedy "Double spawnów", które dobraliśmy pod rząd na rękę?

To się kumuluje, czy nie?

Czy efekty wywołane DS przechodzą na kolejną rundę?

Re: Zombicide

: 05 lip 2016, 13:27
autor: pan_satyros
Ok mój błąd - lecisz w kółko:

"• If the Double Spawn card is drawn for the last Spawn Zone
or building Zone, use it for an extra double Spawn on the first
Spawn Zone or first building Zone (even if you previously
spawned Zombies in it!).
If, during this extra double Spawn, you draw a new Double
Spawn card, continue on to the next Spawn Zone or building
Zone, until you stop drawing Double Spawn cards."

Czyli jeśli w ostatniej znów są DS to wracasz do pierwszej w kolejność i tam dodajesz. Jest nawet grafika na stronie 27.
Pomyliło mi się z spawnami z wejścia nekromanty. W ich przypadku musisz ciągnąć do oporu (np. pomieszczenie 1: zwykła, pomieszczenie: 2 nekro, dokładam znaczek necro spawn i rozgrywam ten spawn do samego końca łącznie z pełnym rozegraniem DS i innych necro, dopiero potem kontynuuje spawny pomieszczeń/stref). (jest to oficjalnie potwierdzone)

Re: Zombicide

: 29 paź 2016, 20:34
autor: maciejo
siemka
mam szybkie pytanko :roll:
zombicide prison outbreak.
mój syn 12 lat pierwszy raz zabrał sie samodzielnie za instrukcje i postanowił mi wytłumaczyć zasady.
nie wie tylko po co ryż i woda w ekwipunku jest.
będ zobowiązany za szybką odpowiedź :wink:

Re: Zombicide

: 29 paź 2016, 22:01
autor: wladekbud
maciejo pisze:nie wie tylko po co ryż i woda w ekwipunku jest.
będ zobowiązany za szybką odpowiedź :wink:
W niektórych scenariuszach musisz np. znaleźć odpowiednią ilość pożywienia. Przydaje się także, gdy po zadaniu rady przez sztywnego musisz odrzucić jakiś przedmiot.

Re: Zombicide

: 29 paź 2016, 22:32
autor: maciejo
Ok, dzięki serdeczne :D

Re: Zombicide

: 03 lis 2016, 19:45
autor: maciejo
Czy w wypadku gdy kontroluję 2 lub więcej Bohaterów mogę w dowolnej kolejności wykonywać ich akcje czy muszę najpierw wykonać wszystkie akcje jednym Bohaterem a następnie drugim itd :?:
Z góry dzięki za odpowiedź :wink:

Re: Zombicide

: 03 lis 2016, 21:05
autor: Hipke
Wszystkie akcje jednym bohaterem, a potem kolejnym. Niewykorzystane akcje przepadają. Oj byłoby za łatwo ;-)

Re: Zombicide

: 06 lis 2016, 19:36
autor: maciejo
Kolejne pytanko :D
Czy bramka bezpieczeństwa blokuje linie wzroku ?
Konkretnie chodzimi o sytuację gdy wchodzę do budynku i zaczynam namnazac zombi we wszystkich pomieszczeniach do których prowadzą otwarte drzwi. Czy w takim wypadku w pomieszczeniach połączonych tylko bramką bezpieczeństwa następuje namnożenie ?

Re: Zombicide

: 07 lis 2016, 09:02
autor: Adar
maciejo pisze:Kolejne pytanko :D
Czy bramka bezpieczeństwa blokuje linie wzroku ?
Konkretnie chodzimi o sytuację gdy wchodzę do budynku i zaczynam namnazac zombi we wszystkich pomieszczeniach do których prowadzą otwarte drzwi. Czy w takim wypadku w pomieszczeniach połączonych tylko bramką bezpieczeństwa następuje namnożenie ?
Nie, nie blokuje linii wzroku i tak, następuje namnażanie.

Zombicide seria

: 16 gru 2016, 09:43
autor: Zilla
Ludzie potrzebuje pomocy bo doczytać nigdzie nie mogę. Chodzi mi o Zombicide a mianowicie mam kilka pytań:

1. Czy namnarzanie zombie się liczy jako ruch w fazie umarlakòw? W sensie czy jak zombie się zespawnuje to od razu może ruszyć lub ugryźć czy dopiero w następnej fazie zombie?

2. Jak to jest z bronią palną? Wiem że istnieje zasada gdzie zawsze trafimy pierw bohatera jeśli jest on na sąsiednim polu z grupą trupów ale czy to się aplikuje jeśli użyjemy np. Pistoletu który ma zasięg 0-1, znajdując się na polu z kolegą i grupą zombie.

3. Jaką wytrzymałość mają barykady? W sensie ile tur zombie potrzeba żeby je obalić? Czy bohaterowie mogą je niszczyć w razie potrzeby? Jeśli tak to ile ruchu to kosztuje?

4. Jak wygląda sprawa z łączeniem oryginalnego Zombicide z sezonem 2? Czy zasady z ZS2 można stosować w podstawce? Czy istnieją scenariusze łączące obie wersje?

5. Jak to jest z akcjami ruchu? Czy można przeznaczyć wszystkie 3 np. Na walkę na dystans/w zwarciu? Jeśli tak to czy używając pistoletu, mając dodatkowe ammo i będąc na niebieskim, łącznie mamy 6 szans na trafienie zakładając że będzie niepowodzenie przy trzech?

6. To bardziej prośba o opinię... czy granie z zombiżercami dużo ułatwia grę?

Mam nadzieję że pytania są zrozumiałe. Proszę o odpowiedzi :)

Re: Zombicide seria

: 16 gru 2016, 10:35
autor: TV3
Zilla pisze:1. Czy namnarzanie zombie się liczy jako ruch w fazie umarlakòw? W sensie czy jak zombie się zespawnuje to od razu może ruszyć lub ugryźć czy dopiero w następnej fazie zombie?
Chyba nie bardzo rozumiem. Po kolei:
- najpierw ruch mają bohaterowie
- potem ruch mają zombiaki (szwendacze i grubas jeden, runnerzy w sumie dwa)
- i dopiero po tym, jak zombiaki wykonają swoje ruchy, w kolejnym etapie dochodzi do ich pojawiania się (namnożenia) w odpowiednich sektorach. Tutaj dziabnąć kogoś teoretycznie mogą, jeśli w strefie namnażania, w której jest bohater pojawił się zombiak (po pociągnięciu karty), w kolejnej strefie namnażania też powinien pojawić się kolejny zombiak (po dociągnięciu kolejnej karty)... ale figurek już brak. Zatem dany rodzaj zombie dostaje ekstra ruch - i wtedy dziab! (bo, przypominam, stoją w tej samej strefie co bohater).


Zilla pisze:2. Jak to jest z bronią palną? Wiem że istnieje zasada gdzie zawsze trafimy pierw bohatera jeśli jest on na sąsiednim polu z grupą trupów ale czy to się aplikuje jeśli użyjemy np. Pistoletu który ma zasięg 0-1, znajdując się na polu z kolegą i grupą zombie.
Znów nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem... ;)
Jeśli Ty swoim bohaterem stoisz na danym polu, inny gracz/bohater też stoi na tym polu, poza tym zombiaki też stoją na tym (waszym) polu i Ty chcesz strzelić - to owszem, bronią palną najpierw trafiasz towarzysza (nie ma tu znaczenia, czy strzelasz na sąsiednie pole, czy na to, na którym stoicie - czyli na "0" czy na "1")



Zilla pisze: 5. Jak to jest z akcjami ruchu? Czy można przeznaczyć wszystkie 3 np. Na walkę na dystans/w zwarciu? Jeśli tak to czy używając pistoletu, mając dodatkowe ammo i będąc na niebieskim, łącznie mamy 6 szans na trafienie zakładając że będzie niepowodzenie przy trzech?
Owszem, można wszystkie 3 akcje przeznaczyć na ruch, można na walkę (przeszukać można jedynie raz na turę). I owszem - amunicja pozwala na przerzucenie ruchu przy każdym strzale w kolejce, a więc:
- strzał pierwszy = pudło >>> można strzelić ponownie
- strzał drugi = pudło >>> można strzelić ponownie
- strzał trzeci = pudło >>> można strzelić ponownie

Re: Zombicide seria

: 16 gru 2016, 10:59
autor: Zilla
Chodzi mi o to czy namnożenie liczy się jako akcja dla zombie czy namnożenie + akcja gryzienia lub ruchu?

Tj. Tak jak napisałeś czy może ugryźć kogoś zaraz po pojawieniu się na planszy lub czy może ruszyć pole do przodu od razu po pojawieniu sie?

Rozumiesz o co mi chodzi?

Re: Zombicide seria

: 16 gru 2016, 11:36
autor: TV3
Zilla pisze:Rozumiesz o co mi chodzi?
Nie wiem, ale wytłumaczę raz jeszcze.

W grze są następujące fazy.
A - faza bohaterów - nie istotna tutaj
B - faza zombie
C - faza końcowa (usuwanie znaczników hałasu itd., też tu nieistotne)

__________________

Faza "B" (faza zombie) wygląda następująco, w kolejności jak poniżej:
a) aktywacja
- atak
- ruch
b) namnażanie

Zgodnie z powyższym najpierw robisz podpunkt "a" - czyli najpierw gryzą (jeśli mają kogo), a jeśli nie mają kogo - to idą. I po tym podpunkt "a" - aktywacja się kończy.
Dopiero po niej przechodzisz do podpunktu "b" - czyli namnażania. A namnażanie polega tylko na losowaniu kart, które pokazują ile i jakie zombiaki pojawiają się w odpowiednich strefach. POJAWIAJĄ, a nie ruszają. Zatem te nowopojawione nie mają już żadnego ruchu/gryzienia w TEJ DANEJ TURZE. Może się zdarzyć, że bohater skończył ruch w takiej strefie (co jest zazwyczaj nierozsądne), ale zombiaki nie mają już możliwości dziabnięcia go W TEJ TURZE.*

... *z jednym "ale", o którym pisałem poprzednio. Jeśli podczas namnażania zabraknie zombiaków do dołożenia (co daje im od razu dodatkowy ruch) albo wyciągnięta zostanie karta dająca zombiakom dodatkowy ruch - to wtedy od razu ten ruch jest wykonywany. Oczywiście jeśli te zombie stoją w strefie, gdzie jest bohater, to nie robią kroku, tylko (od razu) gryzą bohatera (bo zombie najpierw gryzie, a jak nie ma czego ugryźć - to idzie).

Re: Zombicide seria

: 16 gru 2016, 13:10
autor: Zilla
Juz rozumiem. Dziękuję :)

Re: Zombicide seria

: 16 gru 2016, 19:20
autor: TV3
Z resztą nie pomogę. Znam tylko jedynkę.

Re: Zombicide seria

: 02 sty 2017, 15:26
autor: Adar
Zilla pisze:
4. Jak wygląda sprawa z łączeniem oryginalnego Zombicide z sezonem 2? Czy zasady z ZS2 można stosować w podstawce? Czy istnieją scenariusze łączące obie wersje?
Można łączyć spokojnie. Istnieją fanowskie scenariusze łączące obie wersje, pewnie istnieją też przerobione na zombiżerców postacie z pierwszego sezonu. Nie wiem, czy są oficjalne. Możesz zerknąć na stronę zombicide.pl
6. To bardziej prośba o opinię... czy granie z zombiżercami dużo ułatwia grę?
Moim zdaniem dużo.

Re: Zombicide seria

: 03 sty 2017, 10:38
autor: wladekbud
Zilla pisze:Ludzie potrzebuje pomocy bo doczytać nigdzie nie mogę. Chodzi mi o Zombicide a mianowicie mam kilka pytań:
3. Jaką wytrzymałość mają barykady? W sensie ile tur zombie potrzeba żeby je obalić? Czy bohaterowie mogą je niszczyć w razie potrzeby? Jeśli tak to ile ruchu to kosztuje?
Jeśli Zombie ma ekstra aktywację będąc przy barykadzie to ją niszczy (wystarczy 1 szwędacz i wyciągnięta karta ekstra aktywacji i barykada się sypie). Nie pamiętam czy Plugastwo z Z2 nie ma możliwości rozbijania barykad, ale to trzeba zobaczyć w instrukcji przy opisie Plugastwa.
Zilla pisze:4. Jak wygląda sprawa z łączeniem oryginalnego Zombicide z sezonem 2? Czy zasady z ZS2 można stosować w podstawce? Czy istnieją scenariusze łączące obie wersje?
Scenariusze powstają tylko amatorskie. Domyślnie w Z1 nie masz Zombivor'ów (są oni w dodatku Toxic City Mall). A całość łączy się bardzo ładnie, bez żadnych zgrzytów w regułach.
Zilla pisze:6. To bardziej prośba o opinię... czy granie z zombiżercami dużo ułatwia grę?
Bardzo, bardzo... Po zmianie w Zombivor'a postać może zgarnąć 5 ran i dopiero pada, więc odporność szalenie skacze. Niektóre scenariusze robią się nawet za łatwe.

Re: Zombicide seria

: 12 mar 2017, 18:43
autor: Spidey
Hej, witam wszystkich. :)
Mam pytanie ogólne, dotyczące Zombicide 3: Rue Morgue oraz Zombicide: Angry Neighbours. Nie znalazłem w sieci polskich wydań, na zombicide.pl także ich nie ma. Czy wymienione gry były/będą kiedykolwiek wydane w polskiej wersji? Black Plague jest już w tłumaczeniu z tego co słyszałem - a co z poprzednikami? :)
W ostateczności mógłbym kupić w angielskiej wersji, ale posiadam już Sezon 1 i Toxic City Mall w polskim wydaniu; chciałbym trzymać się jednej wersji językowej.

Re: Zombicide seria

: 13 mar 2017, 12:50
autor: wladekbud
Black Monk na stronie podaje, że już nie wspiera serii Zombicide. Na współpracę z CMON/Guillotine Games przerzucił się Portal, ale zapowiada Black Plague po polsku, tak więc Z3:RM i AN prawdopodobnie nie będą puszczane po polsku (przynajmniej na razie).

Re: Zombicide seria

: 13 mar 2017, 14:35
autor: Spidey
Zgadza się, dzięki za info. :) No cóż, może faktycznie przerzucę się na angielskie wydanie...

Re: Zombicide

: 18 wrz 2017, 14:32
autor: Minimaniak
Hej pytanie odnośnie hałasu i ruch zombie

1. Jeżeli mam 7 znaczników hałasu w pomieszczeniu i z jednej strony są zamknięte drzwi a z drugie otwarte (odległości pomiędzy drzwiami są takie same) czy zombiaki pójda drogą z otwartymi drzwiami?

Re: Zombicide seria

: 03 mar 2018, 00:24
autor: Kilson
Czytam instrukcję do Prison Outbreak i nie bardzo wiem, czy "Zombiżercy" to zasada opcjonalna, żeby ułatwić grę jak ktoś sobie nie radzi (albo jak ktoś zdechnie głupio na początku gry), czy to reguła standardowa i zawsze po śmierci postacie zmieniają się w zombiżerców?

Scenariusze są tak wyskalowane, że da się spokojnie grać bez tej reguły? Czy jednak pojawienie się berserków i wymuszenie walki w zwarciu podnosi poziom trudności na tyle, że bez "wskrzeszania" się nie obejdzie?