Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Ja poszukuje dwóch pomysłów:
1) zmuszenia graczy do łamania sojuszu
2) zmiany zaopatrzenia
Pierwszy problem wynika że u mnie gracze grają jak w normalnym życiu czyli para gra z sobą, rodzina sojusze są stałe oraz pewne i niezmienne co zubaża rozgrywkę i czyni ją przewidywalną oraz nużącą.
Grałem 2 razy i w jednej partii 4 graczy grało na 2 w drugim 3 na 2 co czyniło rozgrywkę nużącą dodatkowo w jednej partii zwycięzca po prostu "dostał" wygraną od sojuszników. Relacja z tej rozgrywki http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 28#p429528
Sojusze
Myślę nad:
1) ograniczeniem ilości rozkazów wsparcia które można użyć do wsparcia jednego gracza do 3. Przy czym nie oznacza to że można wesprzeć innego gracza tylko w 3 turach ale że można wydać w sumie tylko 3 rozkazy z których wsparcie pomoże temu samemu graczowi.
2) zakazem wspierania 2 tury pod rząd tego samego gracza.
3) zakazem wspierania gracza z 6 zamkami przez innych.
3 opcja to chyba zmiana graczy lub gry ewentualnie dodatek Taniec ze Smokami ale on też nie sprawi że gracze zaczną walczyć o wygraną.
Zaopatrzenie
Miałem rozgrywkę w której z jakiegoś powodu nie pojawiła się żadna karta zaopatrzenia (były losowane karty tasowania talii westeros) a jak była możliwość zaopatrzenia z innej karty to nikt tego nie chciał.
Dlatego się zastanawiam nad wprowadzeniem zasady że zdobycie obszaru z zaopatrzeniem automatycznie podnosi jego poziom, analogicznie ze stratą.
1) zmuszenia graczy do łamania sojuszu
2) zmiany zaopatrzenia
Pierwszy problem wynika że u mnie gracze grają jak w normalnym życiu czyli para gra z sobą, rodzina sojusze są stałe oraz pewne i niezmienne co zubaża rozgrywkę i czyni ją przewidywalną oraz nużącą.
Grałem 2 razy i w jednej partii 4 graczy grało na 2 w drugim 3 na 2 co czyniło rozgrywkę nużącą dodatkowo w jednej partii zwycięzca po prostu "dostał" wygraną od sojuszników. Relacja z tej rozgrywki http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 28#p429528
Sojusze
Myślę nad:
1) ograniczeniem ilości rozkazów wsparcia które można użyć do wsparcia jednego gracza do 3. Przy czym nie oznacza to że można wesprzeć innego gracza tylko w 3 turach ale że można wydać w sumie tylko 3 rozkazy z których wsparcie pomoże temu samemu graczowi.
2) zakazem wspierania 2 tury pod rząd tego samego gracza.
3) zakazem wspierania gracza z 6 zamkami przez innych.
3 opcja to chyba zmiana graczy lub gry ewentualnie dodatek Taniec ze Smokami ale on też nie sprawi że gracze zaczną walczyć o wygraną.
Zaopatrzenie
Miałem rozgrywkę w której z jakiegoś powodu nie pojawiła się żadna karta zaopatrzenia (były losowane karty tasowania talii westeros) a jak była możliwość zaopatrzenia z innej karty to nikt tego nie chciał.
Dlatego się zastanawiam nad wprowadzeniem zasady że zdobycie obszaru z zaopatrzeniem automatycznie podnosi jego poziom, analogicznie ze stratą.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 16:58 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Jeżeli chodzi o sojusze, to niestety nieodłączny element gry. I niestety jest to już zależne od naszych współgraczy, żadnymi dodatkowymi zasadami nie wymusisz zmiany ich podejścia. Trzeba albo zmienić grupę albo rozegrać więcej partii - z doświadczenia zauważyłem, że stali gracze po kilku(nastu?) grach poprzestali stałych sojuszy i zaczęła się ostra jatka momentami
Co do zaopatrzenia, to graliśmy tak ze dwie-trzy partie. Gra była bardziej przewrotna - nawet dzięki mobilizacji w następnej turze nie można było z tego skorzystać przez to, że ktoś nam odbił kilka beczek i spadliśmy na ostatnie miejsce w torze zaopatrzenia. Dlatego uważam, że mechanizm naprawdę dobrze działa i wymusza jeszcze bardziej stałą kontrolę nad obszarami z zaopatrzeniem - bo w każdej turze można wylosować kartę zaopatrzenia.
Co do zaopatrzenia, to graliśmy tak ze dwie-trzy partie. Gra była bardziej przewrotna - nawet dzięki mobilizacji w następnej turze nie można było z tego skorzystać przez to, że ktoś nam odbił kilka beczek i spadliśmy na ostatnie miejsce w torze zaopatrzenia. Dlatego uważam, że mechanizm naprawdę dobrze działa i wymusza jeszcze bardziej stałą kontrolę nad obszarami z zaopatrzeniem - bo w każdej turze można wylosować kartę zaopatrzenia.
- Koshiash
- Posty: 979
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 143 times
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Sugeruję zmianę graczy
Bez knucia (i graczy gotowych wbić sztylet w plecy) nie warto tykać GoT. Założenie jest jasne: jeden wygrywa, pozostali przegrywają.
Bez knucia (i graczy gotowych wbić sztylet w plecy) nie warto tykać GoT. Założenie jest jasne: jeden wygrywa, pozostali przegrywają.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Opierając się na zasadach Conguest of the Empire zrobiłem wariant do Gry o Tron co sądzicie
Ustalenie (licytacja) sojuszy)
W trakcie gry są 3 licytacje sojuszy
1 w 3 rundzie
2 w 6 rundzie
3 w 8 rundzie
Sojusznicy nie mogą się atakować muszą atakować członków innego sojuszu jeśli mają taką możliwość.
1) Gracz, który zajmuje pozycje ostatnią na torze Żelaznego Dworu rozpoczyna każdą licytację w danej rundzie (może zacząć od zera władzy). Oferuje władzę oraz proponuje, jacy dwaj gracze nie zawrą sojuszu w tej turze (umieszcza ich znaczniki wpływu w polach A i B.
2) Następny gracz po lewej może złożyć własną propozycję (należy zmienić w polach A i B znaczniki graczy) przebijając w władzy ofertę poprzednią lub spasować.
3) Dalsza licytacja przebiega zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po zakończeniu licytacji w tej aukcji (wszyscy gracze powiedzieli „pas”) należy znacznik gracza z pola A przesunąć na miejsce pierwsze (1st), znacznik z pola B na pole drugie (2nd). Gracz, który przeznaczy najwięcej władzy zostaję zwycięzcą aukcji.
4) Teraz rozpoczyna się druga, (a po niej trzecia, jeśli jest więcej niż czterech graczy) licytacja, kto, z kim będzie w sojuszu. W przypadku nieparzystej liczby grających licytacja ostatniego gracza ustala, do którego z sojuszy przyłączy się w tej rundzie. W wyniku wszystkich licytacji tworzą się dwa sojusze (1,3,5 – A; 2,4,6 – B). Tylko zwycięzca licytacji w danej aukcji płaci oferowana przez siebie sumę w władzy, pozostali gracze nie tracą jej.
Ramka sojuszy
Plusem tego rozwiązania jest to że gracze jak się uprą mogą być w sojuszu ale utrzymanie sojuszu osłabi ich przez poświęcenie władzy.
Kolejność licytacji i tury to tylko wstępne założenie.
Ustalenie (licytacja) sojuszy)
W trakcie gry są 3 licytacje sojuszy
1 w 3 rundzie
2 w 6 rundzie
3 w 8 rundzie
Sojusznicy nie mogą się atakować muszą atakować członków innego sojuszu jeśli mają taką możliwość.
1) Gracz, który zajmuje pozycje ostatnią na torze Żelaznego Dworu rozpoczyna każdą licytację w danej rundzie (może zacząć od zera władzy). Oferuje władzę oraz proponuje, jacy dwaj gracze nie zawrą sojuszu w tej turze (umieszcza ich znaczniki wpływu w polach A i B.
2) Następny gracz po lewej może złożyć własną propozycję (należy zmienić w polach A i B znaczniki graczy) przebijając w władzy ofertę poprzednią lub spasować.
3) Dalsza licytacja przebiega zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po zakończeniu licytacji w tej aukcji (wszyscy gracze powiedzieli „pas”) należy znacznik gracza z pola A przesunąć na miejsce pierwsze (1st), znacznik z pola B na pole drugie (2nd). Gracz, który przeznaczy najwięcej władzy zostaję zwycięzcą aukcji.
4) Teraz rozpoczyna się druga, (a po niej trzecia, jeśli jest więcej niż czterech graczy) licytacja, kto, z kim będzie w sojuszu. W przypadku nieparzystej liczby grających licytacja ostatniego gracza ustala, do którego z sojuszy przyłączy się w tej rundzie. W wyniku wszystkich licytacji tworzą się dwa sojusze (1,3,5 – A; 2,4,6 – B). Tylko zwycięzca licytacji w danej aukcji płaci oferowana przez siebie sumę w władzy, pozostali gracze nie tracą jej.
Ramka sojuszy
Plusem tego rozwiązania jest to że gracze jak się uprą mogą być w sojuszu ale utrzymanie sojuszu osłabi ich przez poświęcenie władzy.
Kolejność licytacji i tury to tylko wstępne założenie.
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
To inna gra wtedy. Tutaj graczę nie rozumieją zasady, wygrywa tylko jedna osoba! Nie ma drugiego miejsca, ani trzeciego, reszta poprostu przegrywa. Jeśli już chcecie pilnie sojusze, to poczytajacie o sojuszach w Dune, oraz Betreyal deck z REX'a. I pomyślcie coś w ten deseń.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Nie chce sojuszy i szukam zasad które by je uniemożliwiły na dłuższą metę, problem jest w podejściu części graczy którzy nie chcą grać zgodnie z zasadą że wygrywa tylko jeden.kiwi pisze:Jeśli już chcecie pilnie sojusze, to poczytajacie o sojuszach w Dune, oraz Betreyal deck z REX'a. I pomyślcie coś w ten deseń.
Sugerujesz zasady z Dune czyli zwiększenie wymogów odnośnie zwycięstwa dla graczy w sojuszu? Tzn. np. konieczność zdobycia 9 zamków dla 2 graczy itp? Nie wiem czy to coś da moi współgracze potrafią się podłożyć (oddać zamki, wycofać wojska) by wygrał ktoś inny byle tylko "nasi". Ostatnio miałem sytuacje że 3 graczy walczyło ze mną by jedna osoba mogła wygrać a dodatkowo by jej ułatwić wygraną to sami się podkładali.
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Chodziło mi bardziej o to, że choć wydaje im się że wygrywają razem, to na koniec dać karty zdrad, że zdradzasz swoich sojuszników i to Ty wygrałeś.
Ale skoro na siłe nie działają takie tłumaczenia, ja bym zmienił grę, całkowicie dla tej ekipy.
Zawsze możesz jeszcze spróbować (poczekać w sumie) dodatku Feast of Crows, gdzie nie gramy w typowe zdobycie 7 zamków, a 7 punktów które otrzymujemy za jawne oraz sekretne cele.
Ale skoro na siłe nie działają takie tłumaczenia, ja bym zmienił grę, całkowicie dla tej ekipy.
Zawsze możesz jeszcze spróbować (poczekać w sumie) dodatku Feast of Crows, gdzie nie gramy w typowe zdobycie 7 zamków, a 7 punktów które otrzymujemy za jawne oraz sekretne cele.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Tylko z tego co widzę ten dodatek będzie na 4 osoby, ale może się mylę i będą inne opcje.
Swoją drogą kiedy ukaże się ten dodatek bo na boardgamegeek status jest unreleased a data była na 12 kwietnia 2013 r.A Feast for Crows is the second expansion for A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition). This 4-player scenario includes setup instructions and adds house cards for House Arryn. Also introduced is a deck of Objective cards and four Special Objective cards, one for each House, that alter the way players score Victory Points.
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
On już jest w sensie był grany na "days of ice and fire 2013". Tak jest to tylko dla 4graczy(w założeniu gry). Ale bardziej chodziło mi o zamysł sposobu rozgrywki.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Gra o Tron 2 edycja sojusze oraz zaopatrzenie
Widziałem relacje oraz karty
Jak dla mnie ciekawe rozwiązanie z tymi celami zastanawiam się czy celów tajnych ( wybranych) nie dałoby się przenieść do gry na 6 graczy
Swoją drogą w Feast of The Crows wprowadzono zasadę automatycznej aktualizacji zaopatrzenia co turę.
Jak dla mnie ciekawe rozwiązanie z tymi celami zastanawiam się czy celów tajnych ( wybranych) nie dałoby się przenieść do gry na 6 graczy
Swoją drogą w Feast of The Crows wprowadzono zasadę automatycznej aktualizacji zaopatrzenia co turę.