Convicted - polska gra na KS
: 10 gru 2013, 22:43
NASZ PROJEKT: https://www.kickstarter.com/projects/22 ... -for-survi
podgląd statystyk:
Witam wszystkich użytkowników
Do tej pory byłem tyko skromnym czytaczem tego forum, ale ponieważ od kilku miesięcy przygotowujemy grę planszową, która za około 2-3 tygodnie będzie prawdopodobnie miała swój debiut na platformie Kickstarter, postanowiłem zmobilizować się i założyć pierwszy temat.
Gra obecnie jest w fazie testów (w zasadzie pracujemy teraz nad balansem, co przy tego typu długości rozgrywki jest bardzo trudne i czasochłonne), jednocześnie kończymy też przygotowywać materiały promocyjne, które znajdą się w projekcie na KS.
Postaram się sukcesywnie wrzucać tutaj kolejne informacje, filmiki pokazujące elementy mechaniki, zdjęcia etc. w miarę ich wykańczania przez naszą ekipę.
Na początek zamieszczam ogólny opis i zdjęcie gry w trakcie hipotetycznej rozgrywki.
Mam nadzieję, że gra spodoba się odpowiednio dużej liczbie odbiorców i nie skończy się na kolejnym "szufladowym" projekcie
Skazańcy (Convicted) to planszowa gra kooperacyjna przeznaczona dla 1-4 graczy.
Walczcie o przetrwanie w niegościnnej krainie, rozbudowujcie swoje miasto i stawcie czoła nieustającej fali wrogów!
W grze Skazańcy gracze wcielają się w ludzi wyjętych z pod prawa, którzy dostali szansę na odkupienie swych win. Aby udowodnić swoje szczere oddanie władcy, muszą skolonizować nowe ziemie w imieniu króla. Budowę swojej siedziby - miasta rozpoczynają z zaledwie garstką wojowników i kilkoma budynkami. Poprzez rozbudowę fortyfikacji, budowli, odkrywanie nowych technologii, zbieranie surowców i szkolenie armii coraz bardziej umacniają miasto. Niestety nowy ląd jest pełny rdzennych mieszkańców, którzy za wszelką cenę będą próbowali pozbyć się kolonizatorów. Niezliczone hordy barbarzyńców, ludzi lasu, bestii oraz ludzi wilków wspieranych przez potwory i machiny bojowe, będą próbowały wedrzeć się do miasta i stłamsić obrońców. Cała rozgrywka składa się z kampanii około 10 spotkań po 90min (razem 15h/to się może jeszcze zmienić).
Cała gra dzieli się na dwie zasadnicze części. Fazę akcji, gdzie gracze mogą wzmacniać potencjał ekonomiczny i militarny miasta, oraz fazę oblężenia, w której ich zadaniem jest przetrwanie przy jak najmniejszych stratach. Fazy te następują naprzemiennie przez całą grę.
W fazie akcji dysponujemy 12 Akcjami, które możemy dowolnie wykorzystać zgodnie z przyjęta taktyką. Większość czynności wymaga, poza spożytkowaniem 1 lub więcej Akcji, wydania odpowiedniej ilości surowców. Gracze do swojej dyspozycji mają: budowę nowych budynków z 6 dostępnych rodzajów. Rozbudowę istniejących budynków na wyższe poziomy. Wynajdowanie którejś z 19 technologii występujących w grze. Rozbudowę pierścienia murów i wież obronnych. Kopanie rowów lub fos okalających miasto. Szkolenie wojowników oraz budowanie machin bojowych. Zbieranie surowców – drewna, kamienia, żelaza, złota. Naprawianie uszkodzonych fortyfikacji. W niektórych z wyżej wymienionych czynnościach pomocne mogą okazać się zdolności specjalne Bohaterów uczestniczących w rozgrywce.
Wrogowie atakujący nasze miasto w fazie oblężenia, zależnie od rodzaju, posiadają różny poziom Taktyki oraz Morale. Taktyka ma wpływ na sposób zachowania się wrogów podczas walki. Niski jej poziom skutkuje mocno losowym i chaotycznym podejmowaniem decyzji. Wysoki poziom tego współczynnika ma wpływ na główne kierunki ataków (wybierane są najsłabsze odcinki fortyfikacji) oraz zachowanie napastników podczas wdarcia się części atakujących sił na mury. Poziom taktyki dodatkowo definiuje cele dla machin/strzelców, które są wybierane zależnie od aktualnie panującej sytuacji na danym odcinku frontu.
Morale decyduje o łatwości ucieczki z pola bitwy przypadku ponoszenia dużych strat liczebnych.
Faza oblężenia przebiega po kolei na wszystkich atakowanych odcinkach murów. Na początku wykonywane są ataki dystansowe machin bojowych. Później następują salwy wykonywane przez strzelców naprzemiennie z ruchami wojsk próbujących dostać się pod mury. Po dotarciu wojsk agresora pod fortyfikacje, napastnicy dzielą się na mniejsze grupy bojowe, które za pomocą drabin próbują wedrzeć się na koronę murów. W przypadku udanego ataku, obrońca może jeszcze próbować ściągać posiłki z sąsiednich fragmentów fortyfikacji i bronić wyłomu. W przypadku braku możliwości ściągnięcia posiłków i agresorach znajdujących się na murze, gra kończy się porażką.
Na wyniki starć wpływać można między innymi za pomocą specjalnych zdolności bohaterów oraz użycia zaklęć oraz błogosławieństw. Fosy oraz rowy pozwalają na zadanie dodatkowych strat u agresora i zwiększone możliwości ostrzału.
Po każdej rundzie gry możliwe jest przerwanie rozgrywki i zapisanie aktualnego stanu gry na specjalnej Karcie Zapisu.
Zawartość gry:
Plansza do gry
Instrukcja
26 żetonów budynków
28 kart budynków
40 żetonów fortyfikacji
12 żetonów fos
12 żetonów rowów
4 karty wrogów
19 karty technologii
4 karty bohaterów
4 karty pomocy
10 znaczników zaklęć i błogosławieństw
1 znacznik morale
1 znacznik czasu
12 znaczników akcji
180 znaczników wojsk obrońcy
200 znaczników wojsk napastnika
75 znaczników surowców
60 znaczników machin bojowych
2 kości sześcienne
Uwaga: Wszystkie materiały, które będą tu zamieszczane, wykorzystują wydrukowany prototyp, który oczywiście nie jest identyczny z wersją finalną. Sposób wykończenia, grubość nośników, pewne elementy grafiki/tekstu ulegną zmianie i będą w dużej mierze zależeć od poziomu uzyskanego wsparcia na KS.
podgląd statystyk:
Witam wszystkich użytkowników
Do tej pory byłem tyko skromnym czytaczem tego forum, ale ponieważ od kilku miesięcy przygotowujemy grę planszową, która za około 2-3 tygodnie będzie prawdopodobnie miała swój debiut na platformie Kickstarter, postanowiłem zmobilizować się i założyć pierwszy temat.
Gra obecnie jest w fazie testów (w zasadzie pracujemy teraz nad balansem, co przy tego typu długości rozgrywki jest bardzo trudne i czasochłonne), jednocześnie kończymy też przygotowywać materiały promocyjne, które znajdą się w projekcie na KS.
Postaram się sukcesywnie wrzucać tutaj kolejne informacje, filmiki pokazujące elementy mechaniki, zdjęcia etc. w miarę ich wykańczania przez naszą ekipę.
Na początek zamieszczam ogólny opis i zdjęcie gry w trakcie hipotetycznej rozgrywki.
Mam nadzieję, że gra spodoba się odpowiednio dużej liczbie odbiorców i nie skończy się na kolejnym "szufladowym" projekcie
Skazańcy (Convicted) to planszowa gra kooperacyjna przeznaczona dla 1-4 graczy.
Walczcie o przetrwanie w niegościnnej krainie, rozbudowujcie swoje miasto i stawcie czoła nieustającej fali wrogów!
W grze Skazańcy gracze wcielają się w ludzi wyjętych z pod prawa, którzy dostali szansę na odkupienie swych win. Aby udowodnić swoje szczere oddanie władcy, muszą skolonizować nowe ziemie w imieniu króla. Budowę swojej siedziby - miasta rozpoczynają z zaledwie garstką wojowników i kilkoma budynkami. Poprzez rozbudowę fortyfikacji, budowli, odkrywanie nowych technologii, zbieranie surowców i szkolenie armii coraz bardziej umacniają miasto. Niestety nowy ląd jest pełny rdzennych mieszkańców, którzy za wszelką cenę będą próbowali pozbyć się kolonizatorów. Niezliczone hordy barbarzyńców, ludzi lasu, bestii oraz ludzi wilków wspieranych przez potwory i machiny bojowe, będą próbowały wedrzeć się do miasta i stłamsić obrońców. Cała rozgrywka składa się z kampanii około 10 spotkań po 90min (razem 15h/to się może jeszcze zmienić).
Cała gra dzieli się na dwie zasadnicze części. Fazę akcji, gdzie gracze mogą wzmacniać potencjał ekonomiczny i militarny miasta, oraz fazę oblężenia, w której ich zadaniem jest przetrwanie przy jak najmniejszych stratach. Fazy te następują naprzemiennie przez całą grę.
W fazie akcji dysponujemy 12 Akcjami, które możemy dowolnie wykorzystać zgodnie z przyjęta taktyką. Większość czynności wymaga, poza spożytkowaniem 1 lub więcej Akcji, wydania odpowiedniej ilości surowców. Gracze do swojej dyspozycji mają: budowę nowych budynków z 6 dostępnych rodzajów. Rozbudowę istniejących budynków na wyższe poziomy. Wynajdowanie którejś z 19 technologii występujących w grze. Rozbudowę pierścienia murów i wież obronnych. Kopanie rowów lub fos okalających miasto. Szkolenie wojowników oraz budowanie machin bojowych. Zbieranie surowców – drewna, kamienia, żelaza, złota. Naprawianie uszkodzonych fortyfikacji. W niektórych z wyżej wymienionych czynnościach pomocne mogą okazać się zdolności specjalne Bohaterów uczestniczących w rozgrywce.
Wrogowie atakujący nasze miasto w fazie oblężenia, zależnie od rodzaju, posiadają różny poziom Taktyki oraz Morale. Taktyka ma wpływ na sposób zachowania się wrogów podczas walki. Niski jej poziom skutkuje mocno losowym i chaotycznym podejmowaniem decyzji. Wysoki poziom tego współczynnika ma wpływ na główne kierunki ataków (wybierane są najsłabsze odcinki fortyfikacji) oraz zachowanie napastników podczas wdarcia się części atakujących sił na mury. Poziom taktyki dodatkowo definiuje cele dla machin/strzelców, które są wybierane zależnie od aktualnie panującej sytuacji na danym odcinku frontu.
Morale decyduje o łatwości ucieczki z pola bitwy przypadku ponoszenia dużych strat liczebnych.
Faza oblężenia przebiega po kolei na wszystkich atakowanych odcinkach murów. Na początku wykonywane są ataki dystansowe machin bojowych. Później następują salwy wykonywane przez strzelców naprzemiennie z ruchami wojsk próbujących dostać się pod mury. Po dotarciu wojsk agresora pod fortyfikacje, napastnicy dzielą się na mniejsze grupy bojowe, które za pomocą drabin próbują wedrzeć się na koronę murów. W przypadku udanego ataku, obrońca może jeszcze próbować ściągać posiłki z sąsiednich fragmentów fortyfikacji i bronić wyłomu. W przypadku braku możliwości ściągnięcia posiłków i agresorach znajdujących się na murze, gra kończy się porażką.
Na wyniki starć wpływać można między innymi za pomocą specjalnych zdolności bohaterów oraz użycia zaklęć oraz błogosławieństw. Fosy oraz rowy pozwalają na zadanie dodatkowych strat u agresora i zwiększone możliwości ostrzału.
Po każdej rundzie gry możliwe jest przerwanie rozgrywki i zapisanie aktualnego stanu gry na specjalnej Karcie Zapisu.
Zawartość gry:
Plansza do gry
Instrukcja
26 żetonów budynków
28 kart budynków
40 żetonów fortyfikacji
12 żetonów fos
12 żetonów rowów
4 karty wrogów
19 karty technologii
4 karty bohaterów
4 karty pomocy
10 znaczników zaklęć i błogosławieństw
1 znacznik morale
1 znacznik czasu
12 znaczników akcji
180 znaczników wojsk obrońcy
200 znaczników wojsk napastnika
75 znaczników surowców
60 znaczników machin bojowych
2 kości sześcienne
Uwaga: Wszystkie materiały, które będą tu zamieszczane, wykorzystują wydrukowany prototyp, który oczywiście nie jest identyczny z wersją finalną. Sposób wykończenia, grubość nośników, pewne elementy grafiki/tekstu ulegną zmianie i będą w dużej mierze zależeć od poziomu uzyskanego wsparcia na KS.