Nie graliśmy ale oglądaliśmy video recenzje
Z manipulacją kośćmi szczególnie pod względem push-luck (a w naszej grze jest on mocno zaznaczony) jest trochę jak z workerplacementem - przejawia sie i będzie się przejawiać w różnych kościankach w różnej formie i mechanice. Natomiast testujacym, którzy przed rozgrywką w Dice Brewing grali w AF bardzo przypadło do gustu duże spektrum możliwości manipulacji i pushlucku - nie usłyszeliśmy od nich ze mechaniki są podobne, ale że jest położony podobny nacisk na manipulacje.
Co do wersji na dwie osoby:
Uważamy, że gra ładnie sprawdzi się na 2 osoby albowiem w takiej konfiguracji tworzyła się gra (albowiem najcześciej zasiadały w gry we dwójkę
). W tym przypadku chcieliśmy aby praktycznie każda konfiguracja gry (2,3,4 graczy) wydobywała z gry inne smaczki. Tak więc w grze dla 2 osób częściej udaje się przyblokowywać na wzajem różne opcje albowiem znacznie łatwiej aktywować efekt żetonu "blokady" (Closed) - w przypadku większej ilości graczy trudniej sie przyblokowywać ale rywalizacja wówczas bardziej rozchodzi się o zasoby i receptury. Z tego co wiemy to Tycjan przegrał każdy wariant gry i nie miał zastrzeżeń.
Jeżeli chodzi o negatywną interakcje to wiadomo, że przy dwóch graczach przeciwnik wie kto będzie celem ewentualnego ataku niektorymi żetonami akcji. Dlatego też zastosowaliśmy zasadę, w której wykorzystany żeton akcji wypada z gry. Tak więc jest to zasób, który w pewnym momencie, gdy jest intensywnie wykorzystywany, kończy się po czym zostaje walka na "na gołe pięści" czyli bez negatywnych wspomagaczy
. Często zdarzało się że osoba atakująca potem dostawała po skórze albowiem tak się skupiła na wykupywaniu żetonów akcji, że nie starczyło już na składniki specjalne, a gracz który był celem ataków po zmasowanym nalocie nagle zaczął podrasowywać receptury zgarniając dodatkowe bonusy - atakującemu potem nie było do śmiechu
. Ale oczywiście nie zawsze się tak dzieje i dużo zależy od tego jak gramy i czy jesteśmy w stanie dostrzec pewne możliwości jakie podsuwa nam przeciwnik, a wraz z kolejnymi partiami odkrywamy nowe ścieżki i możliwości rozgrywki w sytuacjach stresowych
[edit] Warto jeszcze wspomnieć, że żetony akcji mają "dwojakie" zastosowanie - z jednej strony mogą być "użyte" na przeciwniku, ale z drugiej strony mogą być stosowane na samym sobie, w celu wsparcia własnych działań - przykład: inny gracz przerzucił moją kość w magazynie z 6 na 1. Mogę wówczas użyć sam na siebie żeton cofnięcia kości z magazynu do aktywnej puli, dzięki czemu będę mógł ponownie nią rzucić na początku tury.
Żeton blokady również ma funkcję ochrony - więc jeśli blokujesz kość innego gracza, nie może on jej użyć do końca rundy, ale jeśli chronisz swoją, nikt nie może zmienić jej wyniku lub cofnąć z magazynu do końca rundy.
Możliwości jest naprawdę wiele - natomiast należy pamiętać o fakcie, że żetony akcji są limitowane i po wykorzystaniu, wypadają z gry.