Re: Eldritch Horror
: 29 lis 2016, 14:13
Mam kilka pytań odnośnie zasad, które nie są dla mnie do końca jasne… Będę wdzięczny za pomoc
Czy za pomocą karty Kwarantanna można wyeliminować z gry Potężnego Potwora?
Czy za pomocą swojej umiejętności Dexter Drake może przesunąć Potężnego Potwora ze swojego pola na inne pole z bramą?
Kiedy badacz zdobywa kartę zaklęcia, której kopię już posiada to odrzuca tą kartę i kontynuuje dobieranie kart tak długo aż nie trafi na kopię zaklęcia, którego nie posiada czy po prostu ma pecha, nie dobiera tego zaklęcia ponieważ ma już jego kopię, tasuje talię zaklęć a jego akcja się kończy.
Jeśli badacz posiada dwie różne karty, każda pozwalająca na odzyskanie 1 dodatkowego zdrowia podczas odpoczynku to czy w ramach tej akcji badacz odzyskuje łącznie 3 zdrowia?
Kolejne pytanie dotyczy testów i łączenia efektów kilku kart.
Badacz testuje swoją wiedzę, oblicza jej wartość ze swojej karty postaci np. 2 do tego dodaje jeden żeton ulepszenia wiedzy +1 który zdobył wcześniej czyli łącznie 3 wiedzy. Posiada kartę Opus Arcana, która dodaje +1 do wiedzy, Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, który również dodaje +1 do wiedzy oraz pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę, Sprzymierzeńca Ucznia Loży, który także pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę oraz kartę Zaklęcia Znamiona Izydy, która dodaje +1 do wszystkich umiejętności oraz pozwala na przerzucenie jednej kości podczas testu.
Jeśli dobrze rozumiem to badacz rzuca łącznie 5 kośćmi podczas testu wiedzy (3 bazowo +1 z jednej wybranej karty albo Opus Arcana albo Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej +1 z karty Znamiona Izydy). Po wykonaniu rzutu badacz może przerzucić łącznie 3 kości wynika to z posiadania 3 różnych kart: Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, Sprzymierzeńca Ucznia Loży oraz Zaklęcia Znamiona Izydy.
Kontynuując, jeśli badacz testował swoją wiedzę podczas akcji rzucania czaru to rzuca łącznie 6 kośćmi. Wynika to z powyższego przykładu oraz faktu, że Opus Arcana dodaje +2 do wiedzy kiedy testujemy efekt zaklęcia.
Ostatnie pytanie, czy ten ostatni przykład stosujemy do rozstrzygania testów zarówno na awersie jak i rewersie każdej karty zaklęcia?
Gra jest naprawdę świetna i na pierwszy rzut oka banalnie prosta, jednak kiedy badacz ma przed sobą kilka kart i zacznie się liczenie przed wykonaniem testu to można się nieco pogubić
Czy za pomocą karty Kwarantanna można wyeliminować z gry Potężnego Potwora?
Czy za pomocą swojej umiejętności Dexter Drake może przesunąć Potężnego Potwora ze swojego pola na inne pole z bramą?
Kiedy badacz zdobywa kartę zaklęcia, której kopię już posiada to odrzuca tą kartę i kontynuuje dobieranie kart tak długo aż nie trafi na kopię zaklęcia, którego nie posiada czy po prostu ma pecha, nie dobiera tego zaklęcia ponieważ ma już jego kopię, tasuje talię zaklęć a jego akcja się kończy.
Jeśli badacz posiada dwie różne karty, każda pozwalająca na odzyskanie 1 dodatkowego zdrowia podczas odpoczynku to czy w ramach tej akcji badacz odzyskuje łącznie 3 zdrowia?
Kolejne pytanie dotyczy testów i łączenia efektów kilku kart.
Badacz testuje swoją wiedzę, oblicza jej wartość ze swojej karty postaci np. 2 do tego dodaje jeden żeton ulepszenia wiedzy +1 który zdobył wcześniej czyli łącznie 3 wiedzy. Posiada kartę Opus Arcana, która dodaje +1 do wiedzy, Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, który również dodaje +1 do wiedzy oraz pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę, Sprzymierzeńca Ucznia Loży, który także pozwala przerzucić 1 kość kiedy testujemy wiedzę oraz kartę Zaklęcia Znamiona Izydy, która dodaje +1 do wszystkich umiejętności oraz pozwala na przerzucenie jednej kości podczas testu.
Jeśli dobrze rozumiem to badacz rzuca łącznie 5 kośćmi podczas testu wiedzy (3 bazowo +1 z jednej wybranej karty albo Opus Arcana albo Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej +1 z karty Znamiona Izydy). Po wykonaniu rzutu badacz może przerzucić łącznie 3 kości wynika to z posiadania 3 różnych kart: Sprzymierzeńca Znawca Wiedzy Tajemnej, Sprzymierzeńca Ucznia Loży oraz Zaklęcia Znamiona Izydy.
Kontynuując, jeśli badacz testował swoją wiedzę podczas akcji rzucania czaru to rzuca łącznie 6 kośćmi. Wynika to z powyższego przykładu oraz faktu, że Opus Arcana dodaje +2 do wiedzy kiedy testujemy efekt zaklęcia.
Ostatnie pytanie, czy ten ostatni przykład stosujemy do rozstrzygania testów zarówno na awersie jak i rewersie każdej karty zaklęcia?
Gra jest naprawdę świetna i na pierwszy rzut oka banalnie prosta, jednak kiedy badacz ma przed sobą kilka kart i zacznie się liczenie przed wykonaniem testu to można się nieco pogubić