Strona 28 z 42

Re: Eldritch Horror

: 24 wrz 2017, 15:59
autor: Niko
Witam, mam dwa pytanka.
Jeśli aktywna tajemnica wymaga umieszczenia żetonu plugastwa zdobytego w Spotkaniu Specjalnym (Tajemnica "Czarny Wiatr", Przedwieczny Nephren-Ka), to czy postęp aktywnej tajemnicy może go również umieścić?
Drugie pytanie - Czy wykonując akcję Carolyn Fern (Krainy Snów) która pozwala wykonać akcję odpoczynku, mogę wykonać dodatkową akcję odpoczynku w swojej fazie?

Re: Eldritch Horror

: 25 wrz 2017, 09:19
autor: Eremita
Niko pisze:Jeśli aktywna tajemnica wymaga umieszczenia żetonu plugastwa (...)
Wyciąłem resztę cytatu by podkreślić że nie jest ona istotna. Jeśli aktywna tajemnica wymaga umieszczenia na niej jakiegokolwiek żetonu, to przy postępie tajemnicy prostu bierzesz taki żeton ze stosu/puli i umieszczasz go na aktywnej tajemnicy. Nie jest ważne jak normalnie zdobywa się taki żeton.
Niko pisze:Czy wykonując akcję Carolyn Fern (Krainy Snów) która pozwala wykonać akcję odpoczynku, mogę wykonać dodatkową akcję odpoczynku w swojej fazie?
Dodatkowe akcje otrzymane z dowolnego źródła nadal podlegają wszelkim ograniczeniom właściwym dla danej akcji. Czyli m.in. nie można wykonać dwa razy tej samej akcji w jednej rundzie i nie można wykonać akcji odpoczynku na polu z potworami.

Re: Eldritch Horror

: 10 paź 2017, 21:04
autor: sidmeier
Tak się zastanawiam, czy mając żetony skupienia można przerzucić kość, którą musimy rzucić za to czerwone kółeczko po wyjściu karty mitu? Chodzi mi o kółeczko, co np. aktywuje potwora, nakazuje zagładę o 1 przesunąć albo odwrócić kartę długu, itp. Dozwolone jest wykorzystać skupienie, by przerzucić 1 z kości wtedy?

Re: Eldritch Horror

: 10 paź 2017, 22:05
autor: sirafin
Nie można, te rzuty nie są testami.
Podczas testu badacz może poświęcić żeton Skupienia, aby
przerzucić jedną kość. Nie ma limitu żetonów Skupienia,
które gracz może poświęcić, aby przerzucać kości.

Re: Eldritch Horror

: 11 paź 2017, 09:54
autor: Eremita
sidmeier pisze:Tak się zastanawiam, czy mając żetony skupienia można przerzucić kość, którą musimy rzucić za to czerwone kółeczko po wyjściu karty mitu? (...)Dozwolone jest wykorzystać skupienie, by przerzucić 1 z kości wtedy?
Możesz wykorzystać skupienie dla tych efektów z czerwonego kółeczka które każą Ci wykonać test.

Re: Eldritch Horror

: 19 paź 2017, 18:22
autor: sor
Witajcie,
Przestudiowałem CAŁY wątek i w 99% wszystkie występujące problemy rozpatrywałem poprawnie (z czego jestem dumny), jednak nie znalazłem odpowiedzi na problem, który pojawił się przy używaniu Garłacza. W skrócie: podczas walki każda "6" liczy się za dwa sukcesy, natomiast "1" anuluje sukces.
1. Jeśli wyrzuciłem "1" i "6" jednocześnie, to:
a. Mam w sumie 1 sukces - jedynka anulowała mi tylko jeden sukces z dwóch, które uzyskałem za szóstkę;
b. Mam zero sukcesów, bo jedynka anulowała mi wyrzucenie szóstki w całości.

Tu brałem pod uwagę rozwiązanie a.

2. Jeśli mam dodatkowo przedmiot, który podwyższa wynik kości o jeden, to każdą wyrzuconą piątkę traktuje jakbym miał szóstki i mnożę je razy dwa?

Rozpatrywałem, że tak.

Re: Eldritch Horror

: 20 paź 2017, 08:40
autor: Eremita
sor pisze:(...) nie znalazłem odpowiedzi na problem, który pojawił się przy używaniu Garłacza. W skrócie: podczas walki każda "6" liczy się za dwa sukcesy, natomiast "1" anuluje sukces.
1. Jeśli wyrzuciłem "1" i "6" jednocześnie, to:
a. Mam w sumie 1 sukces - jedynka anulowała mi tylko jeden sukces z dwóch, które uzyskałem za szóstkę;
b. Mam zero sukcesów, bo jedynka anulowała mi wyrzucenie szóstki w całości.

Tu brałem pod uwagę rozwiązanie a.
Prawidłowo.
sor pisze:2. Jeśli mam dodatkowo przedmiot, który podwyższa wynik kości o jeden, to każdą wyrzuconą piątkę traktuje jakbym miał szóstki i mnożę je razy dwa?

Rozpatrywałem, że tak.
Masz rację co do tego jak rozpatrywać zmienione wyniki.
Jeśli efekt zwraca uwagę na to jaki wynik wypadł na kości to chodzi o ostateczny wynik na kości po wszelkich przerzutach i modyfikacjach. Jak najbardziej piątka zwiększona do szóstki będzie się tutaj liczyć jako dwa sukcesy.

Jedyna moja wątpliwość to taka że o ile znam kilka przedmiotów które zwiększają wynik na jednej z wyrzuconych kości o tyle nie znam żadnego który zwiększałby wynik na wszystkich wyrzuconych kościach. Być może taki pojawił się w jednym z dodatków których nie mam, ale może coś pomyliłeś - profilaktycznie sygnalizuję.

Re: Eldritch Horror

: 20 paź 2017, 09:38
autor: sor
Eremita pisze:
Jedyna moja wątpliwość to taka że o ile znam kilka przedmiotów które zwiększają wynik na jednej z wyrzuconych kości o tyle nie znam żadnego który zwiększałby wynik na wszystkich wyrzuconych kościach. Być może taki pojawił się w jednym z dodatków których nie mam, ale może coś pomyliłeś - profilaktycznie sygnalizuję.
Bardzo możliwe, bo nie szukałem karty i tylko przytoczyłem z pamięci. W czasie gry na pewno zwracaliśmy uwagę czy na jednej czy na wszystkich :)

Re: Eldritch Horror

: 27 paź 2017, 19:42
autor: p_m_z
Moje wątpliwości:
1. Mam bilet morski. Chcę akcją podróży poruszyć się o 2 pola z wykorzystaniem biletu ale na pierwszym jest potwór. Więc omijam go, czy muszę zostać i walczyć?
2. W fazie mitów na polu z moim badaczem pojawia się zwykły potwór. Musze z nim walczyć, czy mogę wykonywać normalnie akcje, a walczyć tylko gry zostanę na tym samym polu pod koniec mojej tury?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Eldritch Horror

: 28 paź 2017, 14:25
autor: Col. Frost
Potwory spotykasz tylko w fazie spotkań, chyba że gdzieś (na karcie lub żetonie potwora) jest napisane inaczej. Więc zwykle nie przeszkadzają w podróżowaniu i nie atakują przy rozmnożeniu.

Re: Eldritch Horror

: 30 paź 2017, 09:22
autor: Eremita
p_m_z pisze:Mam bilet morski. Chcę akcją podróży poruszyć się o 2 pola z wykorzystaniem biletu ale na pierwszym jest potwór. Więc omijam go, czy muszę zostać i walczyć?
Jak na razie żaden potwór w tej grze nie ma efektu który działałby gdy przechodzisz przez jego pole.
p_m_z pisze:W fazie mitów na polu z moim badaczem pojawia się zwykły potwór. Musze z nim walczyć, czy mogę wykonywać normalnie akcje, a walczyć tylko gry zostanę na tym samym polu pod koniec mojej tury?
Ok, po kolei.
1) Kiedy potwór pojawia się (jest "rozmnożony") na twoim polu to domyślnie nie dzieje się nic.
Niektóre potwory mają jakiś efekt który odpala się przy ich "rozmnażaniu" a spośród tych drobna część efektów dotyczy badaczy na tym samym polu co potwór. Ale to za każdym razem jest wypisane na danym żetonie potwora.
2) W fazie akcji możesz jak najbardziej wykonywać normalnie akcje, prz czym "normalnie" oznacza m.in. że jeśli na tym samym polu są potwory to nie możesz odpoczywać ani pozyskiwać zasobów.
3) Walczysz w fazie spotkań. Być może to miałeś na myśli pisząc "pod koniec mojej tury" ale faza mitów jest jeszcze bardziej pod koniec tury więc wolałem to uściślić.

Re: Eldritch Horror

: 29 lis 2017, 11:30
autor: Niko
Pytanie do posiadaczy "english version" dodatku Miasta w Gruzach. Rita Young w polskiej wersji posiada w wyposażeniu startowym 1 Stan Hardość i 1 Wskazówkę. Natomiast wg Eldritch Horror Wiki, posiada tylko 1 Rugged Condition. Gdzie jest błąd?

Re: Eldritch Horror

: 29 lis 2017, 11:42
autor: Eremita
Niko pisze:Pytanie do posiadaczy "english version" dodatku Miasta w Gruzach. Rita Young w polskiej wersji posiada w wyposażeniu startowym 1 Stan Hardość i 1 Wskazówkę. Natomiast wg Eldritch Horror Wiki, posiada tylko 1 Rugged Condition. Gdzie jest błąd?
Błąd był na wiki. Dzięki za wychwycenie tego.

Re: Eldritch Horror

: 28 gru 2017, 16:42
autor: Helga
Wybaczcie pytanie (pewnie już coś podobnego było), jednak sytuacja wyjątkowa - odpieczętowaliśmy dodatek Góry, do którego właśnie siadamy i pojawia się problem z interpretacją zasad do Tajemnic:
Spoiler:
Czy mamy to traktować, jako jakieś ułatwienie? Przykład: wchodzi do gry karta tajemnic "Odkrycie starożytnej cywilizacji" i jako, że jej warunkiem wypełnienia jest poświęcenie przez badacza wskazówki to już na starcie (zgodnie z powyższymi zasadami) umieszczam na tej karcie wskazówkę? Czy ta umieszczona wskazówka może pomóc mi w rozwiązaniu tajemnicy?

Re: Eldritch Horror

: 28 gru 2017, 17:54
autor: sirafin
Nie. Zgodnie z zasadami wskazówkę umieścisz, kiedy trafisz na polecenie "aktywna Tajemnica postępuje". Ten efekt jest najczęściej nagrodą w jakichś trudniejszych spotkaniach.

Taką wskazówkę możesz wykorzystać do rozwiązywania tajemnicy, jakby twój badacz ją miał.

Re: Eldritch Horror

: 28 gru 2017, 18:49
autor: Helga
Bardzo dziękuję, na szczęście nie oszukiwaliśmy do tej pory ;).

Re: Eldritch Horror

: 29 gru 2017, 16:19
autor: jediwolf
Hej mam 2 pytania odnośnie zasad.

1. Często na kartach postaci z ich umiejętnościami są stwierdzenia:

- "Jeśli znajdujesz się na polu Morza, badacze na twoim polu rzucają dodatkową kością..."
- "Badacze na twoim polu rzucają 1 dodatkową kością, wykonując..."
- "raz na rundę, badacz na twoim polu może rzucić 1 dodatkową kością..."
- "Jeśli badacz na twoim polu..."

Chodzi mi o określenie "na twoim polu". Co to oznacza?

To znaczy, że badacz innego gracza musi znajdować się dokładnie w tym samym miejscu co ja? Czyli np. jak stoję w Londynie to inny badacz musi znajdować się ze mną w Londynie, żeby wykorzystać tę umiejętność?

Czy może jak stoję na polu oznaczonym jako np. miasto to każdy badacz innego gracza stojący w mieście niekoniecznie tym samym co ja, znajduje się na moim polu i może skorzystać z tej umiejętności?

2. Z ilu przedmiotów naraz można korzystać np. podczas walki? Czy Drobiazg uznaje się jako przedmiot?

pozdro

Re: Eldritch Horror

: 29 gru 2017, 16:35
autor: sor
Muszą znajdować się na tym samym konkretnym polu (stać razem z tobą). Pamiętaj jednak, że te stwierdzenia tyczą się również twojego badacza - czyli ty sam korzystasz również z tych premii.
Podczas walki możesz korzystać z wszystkich premii z przedmiotów w stylu rzut dodatkowa kostka, przerzut kostki, dodaj do wyniku 1 itd. natomiast możesz tylko raz ulepszyć statystykę siły, spostrzegawczości itd. czyli np mając osiłka który daje +1 do siły i strzelby która daje +3 do siły nie możesz tego zsumowac

Re: Eldritch Horror

: 29 gru 2017, 19:05
autor: jediwolf
Dobrze rozumiem:
Jeśli mam bohatera z umiejętnością "na twoim polu" to znaczy, że sam z niej mogę skorzystać i nie muszę mieć nikogo :do pary" tak?

Czy jak mam dw przedmioty pozwalające mi zrobić przerzut kostką to mogę oba wykorzystać np podczas tej samej walki?

pzdr

Re: Eldritch Horror

: 29 gru 2017, 20:22
autor: krzysztof1986
2 x TAK

Re: Eldritch Horror

: 02 sty 2018, 16:57
autor: sirafin
jediwolf pisze:Jeśli mam bohatera z umiejętnością "na twoim polu" to znaczy, że sam z niej mogę skorzystać i nie muszę mieć nikogo :do pary" tak?
To nie zależy od fragmentu "na twoim polu". Jeśli jest "badacz", to tyczy się również ciebie, jest "inny badacz", to dotyczy wyłącznie innych badaczy.

Walka z potworem o niewrażliwości fizycznej Eldritch Horror

: 14 sty 2018, 12:43
autor: Włóczęga Pete
1. Witam mam pytanie o rozpatrzenie walki z potworem o ODPORNOŚCI FIZYCZNEJ, czy podczas walki używamy tylko bonusów z magicznej broni i zaklęć czy sumujemy to z naszą siłą np. Pete ma siłę 3 + magiczna włócznia +3 czyli razem 6 kości czy tylko 3?

2. Tak samo mam zaklęcie które dodaje +3 do siły w trakcie walki ale czy to jest wtedy siła magiczna czy muszę mieć zaklęcie zadające konkretne obrażenia w trakcie walki?

3. Kolejna kwestia nie zabiłem potwora w trakcie spotkania walki na polu miasta czy podczas fazy akcji mimo że jestem jakby w trakcie walki z potworem mogę zrobić odpoczynek i np pozyskanie zasobu? Czy muszę uciec na inne pole żeby odpocząć itd?

4. I ostanie pytanie Pete ma umiejętność że po wykonaniu ruchu po torach mam jedną akcję ekstra czy tą akcją może być znów podróż a potem odpoczynek czy wszystkie 3 akcje muszą być różne?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Re: Eldritch Horror

: 14 sty 2018, 13:25
autor: krzysztof1986
1. Testowany atrybut badacza jest oczywiście brany pod uwagę więc w tym przypadku 3 + 3

2. Zaklęcie jest bonusem magicznym więc możesz w tym przypadku użyć bonusu z zaklęcia +3 do siły

3. Odpoczynek tylko na polu bez potwora. Więc nie możesz odpoczywać

4. Akcja Peta nie jest akcją podróży. Jest akcją specjalną więc po jej użyciu możesz zrobić drugą akcję która będzie akcją podróży (np. akcja specjalna ruch po torach + normalna akcja podróży + np. odpoczynek)

Re: Eldritch Horror

: 14 sty 2018, 21:43
autor: Pynio
Czy po stracie Book of the Dead (która daje +2 do observation i will) odejmuję te punkty, czy zostają na stałe?

Edit: Co z allies, którzy są przy pokonanym badaczu? Nie widzę w instrukcji wyjaśnienia dla nich.

Re: Eldritch Horror

: 14 sty 2018, 22:13
autor: azz
Pynio pisze:Czy po stracie Book of the Dead (która daje +2 do observation i will) odejmuję te punkty, czy zostają na stałe?
Jak najbardziej tracisz. Nie straciłbyś, jeśli by to były żetony ulepszeń.