Norymberga 2007 oczekiwane premiery
Norymberga 2007 oczekiwane premiery
Braci planszówkowa, czekam na wasze sugestie, jakie to też premiery zbliżającego się roku ciekawią was szczególnie. targ już wkrótce, jako nagrodę za udaną sesję egzaminacyjną, można sobie sprawić małe conieco.
Chwilowo wiadomo jeszcze dość niewiele więc temat jest dość abstrakcyjny.
W tym roku można zaobserwować dziwny wysyp gier o tematyce ogólnomorskiej- piraci, wikingowie, wielcy odkrywcy.
Mi do gustu przypadły zapowiedzi dwóch tytułów:
Age of Discoveries
In Age of Discoveries, the players supply famous expeditions of well-known explorers like Columbus and Magellan with their ships. They have to purchase these ships and cleverly direct them to the most successful expeditions. Of course, they need a lot of money for this! The players receive income by accepting trade assignments with their ships. In the end, the player who received the most victory points by assigning ships to expeditions and fulfilling his special contract wins the game.
Merchants & Marauders:
Merchants & Marauders is a fun and exciting game set in the Caribbean during the Golden Age of Piracy. The game features gorgeous miniatures, an innovative trade system, intense combat and virtually no downtime! Five ships to choose from, 16 unique captains, special crew you can hire, ship modifications, grape shots and chain shots, over 200 cards and stunning artwork to boot
A poza tym wydaje mi się, że można się przyjrzeć
Invasions vel Wikinger: Die Vergessenen Eroberer
Którą zachwyca się Bruno Faidutti. Co prawda Bruno nie jest zbyt ostrym recenzentem ale w przypadku tej gry jego zachwyt wydaje się być naprawdę głędoko szczery.
Guatemala Café
wygląda trochę jak kuzyn Puerto Rico. Gracze prowadzą swoje plantacje po czym usiłują opychać swoje towary na europejskich rynkach.
Ponte del Diavolo
Gra "taktyczna" dla dwóch osób, w której gracze łączą mostami weneckie wysepki.
No i oczywiście karciany Caylus. Co prawda istnieje niebezpieczeństwo, że będzie zbyt wtórny ale kto wie- może czeka nas Hit #2 .
O zbliżających się premierach można poczytać tutaj:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... berg_2007/
PS. W kategorii "Odcięty kupon roku" wyróżnia się Die Siedler von Catan: Das Würfelspiel
PS 2. Już poza konkursem "Norymberga 2007" a za otwierdzeniem mojej tezy o tematach morza dodam, że na styczeń GMT planuje premierę "Winds of Plunder" - jak nietrudno się domyślić gry w konwencji Jolly Roger
Chwilowo wiadomo jeszcze dość niewiele więc temat jest dość abstrakcyjny.
W tym roku można zaobserwować dziwny wysyp gier o tematyce ogólnomorskiej- piraci, wikingowie, wielcy odkrywcy.
Mi do gustu przypadły zapowiedzi dwóch tytułów:
Age of Discoveries
In Age of Discoveries, the players supply famous expeditions of well-known explorers like Columbus and Magellan with their ships. They have to purchase these ships and cleverly direct them to the most successful expeditions. Of course, they need a lot of money for this! The players receive income by accepting trade assignments with their ships. In the end, the player who received the most victory points by assigning ships to expeditions and fulfilling his special contract wins the game.
Merchants & Marauders:
Merchants & Marauders is a fun and exciting game set in the Caribbean during the Golden Age of Piracy. The game features gorgeous miniatures, an innovative trade system, intense combat and virtually no downtime! Five ships to choose from, 16 unique captains, special crew you can hire, ship modifications, grape shots and chain shots, over 200 cards and stunning artwork to boot
A poza tym wydaje mi się, że można się przyjrzeć
Invasions vel Wikinger: Die Vergessenen Eroberer
Którą zachwyca się Bruno Faidutti. Co prawda Bruno nie jest zbyt ostrym recenzentem ale w przypadku tej gry jego zachwyt wydaje się być naprawdę głędoko szczery.
Guatemala Café
wygląda trochę jak kuzyn Puerto Rico. Gracze prowadzą swoje plantacje po czym usiłują opychać swoje towary na europejskich rynkach.
Ponte del Diavolo
Gra "taktyczna" dla dwóch osób, w której gracze łączą mostami weneckie wysepki.
No i oczywiście karciany Caylus. Co prawda istnieje niebezpieczeństwo, że będzie zbyt wtórny ale kto wie- może czeka nas Hit #2 .
O zbliżających się premierach można poczytać tutaj:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... berg_2007/
PS. W kategorii "Odcięty kupon roku" wyróżnia się Die Siedler von Catan: Das Würfelspiel
PS 2. Już poza konkursem "Norymberga 2007" a za otwierdzeniem mojej tezy o tematach morza dodam, że na styczeń GMT planuje premierę "Winds of Plunder" - jak nietrudno się domyślić gry w konwencji Jolly Roger
Garść informacji jest dostępna pod podanym linkiem, tutaj wrzucę jako cytat. Przepraszam, że wszystko po angielsku, ale przypuszczam, że zainteresowanym nie robi to zbyt dużej różnicy
---------
The general theme and mechanics are similar to the original boardgame. However, there is no board or score track and the tactical nuts and bolts of the game are somewhat different. In terms of components, the game consists of cards, money, worker pawns, resource markers, the provost, and castle building stones. Each player has a set of identical cards, which are shuffled and used as a face-down draw deck. Players start with an opening random draw of cards, and on his turn a player can either:
* build a new building by extending the road,
* pay 1 to draw a new building card,
* discard his hand and draw a fresh hand (with the discard deck being shuffled for a new draw deck once the draw deck is exhausted),
* place a worker on one of the existing building cards,
* build one of the common building cards (some of which are placed at the beginning of the game as part of the setup), or
* pass.
Once everyone has passed, the cards are resolved up to the provost (which can be moved in passing order by paying money).
Ownership of the non-common buildings is shown by the card color. When a worker is placed on a card, the owner earns either resources or money as a reward instead of victory points. Players may also choose to help build the castle. Starting with the first player to have passed, players can pay resources to obtain castle stones. The stones are worth three different values (2-4 points). Players collect the most valuble ones first. In addition, the player who collects the most building stones each round is rewarded with a gold resource marker.
From round to round, 1st player privileges rotate to the left, and the provost starts two cards further down the path from the castle.
The winner of the game is the player who has accumulated the most victory points once the game end has been triggered in one of several ways, such as, for example, taking the last castle stone. Victory points are awarded for castle stones, cards built, and resources and money in hand at the end of the game.
---------
The general theme and mechanics are similar to the original boardgame. However, there is no board or score track and the tactical nuts and bolts of the game are somewhat different. In terms of components, the game consists of cards, money, worker pawns, resource markers, the provost, and castle building stones. Each player has a set of identical cards, which are shuffled and used as a face-down draw deck. Players start with an opening random draw of cards, and on his turn a player can either:
* build a new building by extending the road,
* pay 1 to draw a new building card,
* discard his hand and draw a fresh hand (with the discard deck being shuffled for a new draw deck once the draw deck is exhausted),
* place a worker on one of the existing building cards,
* build one of the common building cards (some of which are placed at the beginning of the game as part of the setup), or
* pass.
Once everyone has passed, the cards are resolved up to the provost (which can be moved in passing order by paying money).
Ownership of the non-common buildings is shown by the card color. When a worker is placed on a card, the owner earns either resources or money as a reward instead of victory points. Players may also choose to help build the castle. Starting with the first player to have passed, players can pay resources to obtain castle stones. The stones are worth three different values (2-4 points). Players collect the most valuble ones first. In addition, the player who collects the most building stones each round is rewarded with a gold resource marker.
From round to round, 1st player privileges rotate to the left, and the provost starts two cards further down the path from the castle.
The winner of the game is the player who has accumulated the most victory points once the game end has been triggered in one of several ways, such as, for example, taking the last castle stone. Victory points are awarded for castle stones, cards built, and resources and money in hand at the end of the game.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 12 times
Re: Norymberga 2007 oczekiwane premiery
Niom, ciekawe...xshadow pisze:Ponte del Diavolo
Gra "taktyczna" dla dwóch osób, w której gracze łączą mostami weneckie wysepki.
A co powiecie o Origo? wygląda na lekką produkcję dla szerokich rzesz odbiorców, z drugiej strony autor uznany...
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
- Lokalizacja: Łódź
Pamiętaj xshadow, że gry pokazywane w Norymberdze często nie trafiają od razu od sklepów (w odróżnieniu od Essen). Tak, więc w przypadku części produkcji wcale nie musi oznaczać, że gry będą już osiągalne w lutym lub w marcu. Niektóre pewnie nie pojawią się nawet do Essen.
Z tego co ma być tam pokazywane i jest godne zainteresowania. Notre Dame zdobywał jeszcze w Essen dobre recenzje i wygląda ciekawie. Na Książąt Florencji (bo i polskie i w nowej wersji) nie mogę się już doczekać. Od razu wpadł mi też w oko Portobello Market, pomimo, że wygląda trochę jak Ticket to Ride to grafika Michaela Menzela znowu rządzi. Venedig to najnowsza produkcja Klausa-Jürgena Wrede. Po Mesopotamii pokazał, że umie robić nadal świetne gry, nie będące kolejnym dodatkiem do Carcassonne to oczekuje czegoś niebanalnego.
Guatemala Café. Cóż w sumie przeszedłbym pewnie obok, bo twórcy to Inka Brand & Markus Brand, którzy popełnili strasznie skrytykowanego Summertime'a. Z drugiej strony wydawca to tym razem Eggert-Spiele. A ci dostarczyli mi wyśmienitej zabawy przy Imperialu i Space Dealerze... może coś nowatorskiego dostrzegli w Guatemala Café? Trzeba będzie obserwować. Oczywiście czekam na powrót do Thurn und Taxis, dzięki Glanz und Gloria. Koło Caylusa Magna Carta też nie można przejść obojętnie.
Z tego co ma być tam pokazywane i jest godne zainteresowania. Notre Dame zdobywał jeszcze w Essen dobre recenzje i wygląda ciekawie. Na Książąt Florencji (bo i polskie i w nowej wersji) nie mogę się już doczekać. Od razu wpadł mi też w oko Portobello Market, pomimo, że wygląda trochę jak Ticket to Ride to grafika Michaela Menzela znowu rządzi. Venedig to najnowsza produkcja Klausa-Jürgena Wrede. Po Mesopotamii pokazał, że umie robić nadal świetne gry, nie będące kolejnym dodatkiem do Carcassonne to oczekuje czegoś niebanalnego.
Guatemala Café. Cóż w sumie przeszedłbym pewnie obok, bo twórcy to Inka Brand & Markus Brand, którzy popełnili strasznie skrytykowanego Summertime'a. Z drugiej strony wydawca to tym razem Eggert-Spiele. A ci dostarczyli mi wyśmienitej zabawy przy Imperialu i Space Dealerze... może coś nowatorskiego dostrzegli w Guatemala Café? Trzeba będzie obserwować. Oczywiście czekam na powrót do Thurn und Taxis, dzięki Glanz und Gloria. Koło Caylusa Magna Carta też nie można przejść obojętnie.
To przejęzyczenie w temacie wynikało raczej z braku tej wiedzy, jednak od teraz postaram się już o tym pamiętać.Pancho pisze:Pamiętaj xshadow, że gry pokazywane w Norymberdze często nie trafiają od razu od sklepów
Swoją drogą podszedłeś do tematu na tyle analitycznie na ile się dało na tym etapie.
Ciężko rozmawiać na temat gier, jeśli dysponuje się tylko tytułem i opisem a od czasu do czasu zdjęciem planszy.
Origo wydaje mi się być zbyt kanciaste. O wiele bardziej podoba mi się cukierkowate Invasions.
Z kolei, o ile Vendig faktycznie wpadł mi w oko, to po Amigo nie spodziewam się zbyt ciężkiego podejścia do tematu (na co w tym przypadku miałbym ochotę). Ale kto wie- może trafi się nam wyjątek.
Portobello Market również zabrzmiał interesująco ale podobieństwo do T2R było dla mnie mało pociągające. Jednak w tutaj tematyka ma z pociągami niewiele wspólnego więc pierwsze wrażenie może okazać się mylące.
Pozostaje trzymać rękę na pulsie, czytać relacje i newsy. A nade wszystko akumulować świeży kapitał
- MichalStajszczak
- Posty: 9456
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
Pancho napisał:
To prawda. Na targach w Norymberdze robione są zamówienia na sezon jesienno-zimowy. Część prezentowanych produktów to w zasadzie makiety, a nie gotowe wyroby. Z Essen jest oczywiście inna sytuacja, bo ta impreza odbywa się na początku sezonu świątecznego. Ale też zdarza się, że trafiaja tam prototypy. Tak było w zeszłym roku z grą Notre DamePamiętaj xshadow, że gry pokazywane w Norymberdze często nie trafiają od razu od sklepów (w odróżnieniu od Essen).
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 12 times
Z drugiej strony to chyba kluczowe targi, jeśli chodzi o zawieranie umów związanych z produkcją czy dystrybucją, prawda?MichalStajszczak pisze:Pancho napisał:To prawda. Na targach w Norymberdze robione są zamówienia na sezon jesienno-zimowy. Część prezentowanych produktów to w zasadzie makiety, a nie gotowe wyroby.Pamiętaj xshadow, że gry pokazywane w Norymberdze często nie trafiają od razu od sklepów (w odróżnieniu od Essen).
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- MichalStajszczak
- Posty: 9456
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
- Herr JoJoss
- Posty: 181
- Rejestracja: 03 mar 2005, 15:30
- Lokalizacja: Manchester, Warszawa
a ja se pewnie kupie, jak wielbiciel 'the real thing'. Moze bedzie troche świeżego powiewu, bo po tylu grach czasami nei sie nie chce rozstawiac planszy.jax pisze:Z opisu wersji karcianej Caylusa widze ze na pewno nie bede tym zainteresowany. Surogat. Wole 'the real thing'.
"Miecz jest duszą samuraja;
Jeżeli ktoś o nim zapomni lub go utraci
nie będzie mu to odpuszczone"
- fragment testamentu szoguna Ieyasu Tokugawa
Jeżeli ktoś o nim zapomni lub go utraci
nie będzie mu to odpuszczone"
- fragment testamentu szoguna Ieyasu Tokugawa
Garść informacji z Pro Ludo:
Istnieje szansa, ze w Norymberdze będzie można obejrzeć prototyp Age of Empires III- sama gra nie ujrzy światła dziennego wcześniej niż w lipcu (zatem trzymamy kciuki za Essen)
Ponadto w marcu możemy spodziewać się nowej wersji Cywilizacji.
Szczerze powiedziawszy nie potrafię odpowiedzieć na pytanie jak wydania europejskie mają się do amerykańskich. Być może ktoś mądrzejszy będzie w stanie mnie oświecić.
Istnieje szansa, ze w Norymberdze będzie można obejrzeć prototyp Age of Empires III- sama gra nie ujrzy światła dziennego wcześniej niż w lipcu (zatem trzymamy kciuki za Essen)
Ponadto w marcu możemy spodziewać się nowej wersji Cywilizacji.
Szczerze powiedziawszy nie potrafię odpowiedzieć na pytanie jak wydania europejskie mają się do amerykańskich. Być może ktoś mądrzejszy będzie w stanie mnie oświecić.
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 98 times
Merchants & Marauders wygląda przemiodnie. No i ta tematyka...
http://www.bloodlinegames.com/main.asp
Wstępnie liczę na hit na miarę Pirates! Meier'a
Dla mnie must have.
http://www.bloodlinegames.com/main.asp
Wstępnie liczę na hit na miarę Pirates! Meier'a
Dla mnie must have.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Niestety grafika wcale nie jest taka fajna - z tego co widać to bardzo, bardzo dużo tekstu na kartach, a do tego same statki szpetne. Sam bym zagrał w coś w tym klimacie, bo Pirates of the Caribbean pompują hype na ten temat. Aż dziw, że nie ma żadnej dobrej gry pirackiej - i nie chodzi mi tutaj o jakieś proste karcianki lub losowanka od Days of Wonder, tylko coś w stylu Pirates Sida Meiera.MataDor pisze:Merchants & Marauders wygląda przemiodnie. No i ta tematyka...
http://www.bloodlinegames.com/main.asp
Wstępnie liczę na hit na miarę Pirates! Meier'a
Dla mnie must have.
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- MichalStajszczak
- Posty: 9456
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt:
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Zrobię, zrobię. Choć może jako drugi projekt. Na razie mam jeden już obmyślony i też dotyczy statków, tylko z innego okresu . Kiedyś go zrobie...MichalStajszczak pisze:Don Simon napisał:To bierz się do roboty i coś wymyślAż dziw, że nie ma żadnej dobrej gry pirackiej
Pozdrawiam
szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 98 times
Sprawdzałem dokładnie i w 2007 będziemy mieli spore uderzenie jeśli chodzi o gry pirackie:
1) Merchants & Marauders
http://www.boardgamegeek.com/game/25292
2) Blackbeard
http://www.boardgamegeek.com/game/25685
3) Winds Of Plunder
http://www.boardgamegeek.com/game/7571
4) Pirate's Cove Expansion - to leciutka girka w porównaiu z resztą, ale z drugiej strony moja najlepsza lekka pozycja do piwka i dobrej zabawy - imprezowa ze tak powiem
Jesli chodzi o grafikę to zupełnie nie zgadzam z Szymonem, bo Merchants bije pozostałe pozycje o parę długości. Dla mnie jest klimatyczna i poprostu ładna. A ilość tekstu na kartach to już wogóle nie ma dla mnie znaczenia. Gra ma być niestety bardzo droga gdyż będzie wydany jej dość mały nakład z komponentami najwyższej jakości co ma niestety kosztować.
1) Merchants & Marauders
http://www.boardgamegeek.com/game/25292
2) Blackbeard
http://www.boardgamegeek.com/game/25685
3) Winds Of Plunder
http://www.boardgamegeek.com/game/7571
4) Pirate's Cove Expansion - to leciutka girka w porównaiu z resztą, ale z drugiej strony moja najlepsza lekka pozycja do piwka i dobrej zabawy - imprezowa ze tak powiem
Jesli chodzi o grafikę to zupełnie nie zgadzam z Szymonem, bo Merchants bije pozostałe pozycje o parę długości. Dla mnie jest klimatyczna i poprostu ładna. A ilość tekstu na kartach to już wogóle nie ma dla mnie znaczenia. Gra ma być niestety bardzo droga gdyż będzie wydany jej dość mały nakład z komponentami najwyższej jakości co ma niestety kosztować.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
Spesz sie, bo konkurencja nie spiDon Simon pisze:Zrobię, zrobię. Choć może jako drugi projekt. Na razie mam jeden już obmyślony i też dotyczy statków, tylko z innego okresu . Kiedyś go zrobie...MichalStajszczak pisze:Don Simon napisał:To bierz się do roboty i coś wymyślAż dziw, że nie ma żadnej dobrej gry pirackiej
Pozdrawiam
szymon
http://www.boardgamegeek.com/game/25685
Mysle nawet, ze od Berga warto cos sciagnac - ponad 100 gier na koncie swiadczy o sporym doswiadczeniu
- MichalStajszczak
- Posty: 9456
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1445 times
- Kontakt: