Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Witam w imieniu wydawnictwa Unplugged - przepoczwary ze ZGranych - powstałego z myślą o karierze międzynarodowej Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów piłki nożnej i dobrych karcianek, na stronę naszej nowej gry Hat-trick (http://www.htgra.pl), której nieoficjalna premiera odbyła się w dniu wczorajszym. Wczoraj ogłosiliśmy również konkurs, w którym do wygrania jest egzemplarz gry (termin upływa w środę o północy).
Poniżej zdjęcie zawartości gry, a jeszcze niżej kilka szczegółów technicznych na temat Hat-Tricka:
- gra przeznaczona jest dla 2 osób, jedna rozgrywka trwa ok. 30-40 minut,
- autorem gry jest Patryk Kowalski zaś za grafiki odpowiedzialny jest Bartek Fedyczak,
- gra rozgrywana jest na boisku ułożonym z 22 kart zawodników (po 11 w każdej drużynie), których przesuwamy w tył lub przód, wzmacniając tym samym jedne formacje, a osłabiając inne,
- każdy zawodnik scharakteryzowany jest przy pomocy dwóch cech: obrony i ataku,
- w grze dostępne są 32 unikalne reprezentacje narodowe występujące w tegorocznych Mistrzostwach Świata,
- obaj gracze dysponują jednakową talią kart akcji, służących do przemieszczania zawodników oraz wykonywania akcji (dryblingi, podania krótkie, podania długie),
- piłka reprezentowana jest przez żeton, który wędruje pomiędzy zawodnikami, a który staramy się umieścić pod bramką rywala (doprowadzając do sytuacji strzeleckiej),
- sytuacja strzelecka stanowi mini-rozgrywkę prowadzoną przy pomocy kart akcji, strzału i bramkarza, w której próbujemy wywalczyć jak najlepszą pozycję strzelecką i umieścić piłkę poza zasięgiem bramkarza.
Hat-Trick jest grą o praktycznie nieistniejącym czynniku losowym jeśli chodzi o rozgrywkę w środku pola, zaś sytuacje strzeleckie - podobnie jak w prawdziwym futbolu - wymagają odrobiny szczęścia. Mechanika daje dużo miejsca na nauczenie się gry, co w rezultacie sprawi, że neofita będzie miał spore trudności z pokonaniem weterana (można to zniwelować, grając mocniejszymi drużynami).
Oficjalna premiera gry połączona z pierwszym turniejem Hat-Tricka odbędzie się 6 czerwca w zielonogórskim pubie Barcelona. Zapraszamy wszystkich chętnych! Dla zwycięzców przewidziano nagrody.
Poniżej zdjęcie zawartości gry, a jeszcze niżej kilka szczegółów technicznych na temat Hat-Tricka:
- gra przeznaczona jest dla 2 osób, jedna rozgrywka trwa ok. 30-40 minut,
- autorem gry jest Patryk Kowalski zaś za grafiki odpowiedzialny jest Bartek Fedyczak,
- gra rozgrywana jest na boisku ułożonym z 22 kart zawodników (po 11 w każdej drużynie), których przesuwamy w tył lub przód, wzmacniając tym samym jedne formacje, a osłabiając inne,
- każdy zawodnik scharakteryzowany jest przy pomocy dwóch cech: obrony i ataku,
- w grze dostępne są 32 unikalne reprezentacje narodowe występujące w tegorocznych Mistrzostwach Świata,
- obaj gracze dysponują jednakową talią kart akcji, służących do przemieszczania zawodników oraz wykonywania akcji (dryblingi, podania krótkie, podania długie),
- piłka reprezentowana jest przez żeton, który wędruje pomiędzy zawodnikami, a który staramy się umieścić pod bramką rywala (doprowadzając do sytuacji strzeleckiej),
- sytuacja strzelecka stanowi mini-rozgrywkę prowadzoną przy pomocy kart akcji, strzału i bramkarza, w której próbujemy wywalczyć jak najlepszą pozycję strzelecką i umieścić piłkę poza zasięgiem bramkarza.
Hat-Trick jest grą o praktycznie nieistniejącym czynniku losowym jeśli chodzi o rozgrywkę w środku pola, zaś sytuacje strzeleckie - podobnie jak w prawdziwym futbolu - wymagają odrobiny szczęścia. Mechanika daje dużo miejsca na nauczenie się gry, co w rezultacie sprawi, że neofita będzie miał spore trudności z pokonaniem weterana (można to zniwelować, grając mocniejszymi drużynami).
Oficjalna premiera gry połączona z pierwszym turniejem Hat-Tricka odbędzie się 6 czerwca w zielonogórskim pubie Barcelona. Zapraszamy wszystkich chętnych! Dla zwycięzców przewidziano nagrody.
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Będzie wieczorem. Zamieszczę też tutaj. Pozdrawiam.
- lesar
- Posty: 595
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
A jakie koszulki pasują?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Specjalistka prowadząca sklep z grami i znająca nasze gry, udzieliła następującej odpowiedzi:lesar pisze:A jakie koszulki pasują?
"Standard American albo z firmy Mayday Games albo Ultra Pro albo FFG".
Wierzę jej na słowo
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Dla wszystkich zainteresowanych pełna wideo-instrukcja rozgrywki w Hat-Tricka.
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Gra działa ciekawie. Zastanawiam się czy świadomie czynnik losowy został tak znacznie zredukowany?
Przykładowo z tego co rozumiem, wybierając długie podanie dopiero po odkryciu karty obrońcy i wykonanym ruchu własnym i przeciwnika decyduję czy podaję do przodu o 1,2 lub 3 linie - a to przecież mogę najpierw sobie dokładnie obliczyć zliczając piłki w każdej z linii i wybrać tę która da mi udane podanie. Natomiast krótkie podanie rozstrzygamy nie wiedząc ile piłek ma zakryta karta obrońcy. W konsekwencji podanie długie jest znacznie bezpieczniejsze (w kontekście m.in. potencjalnej straty piłki) niż krótkie, a przecież w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie?
Przykładowo z tego co rozumiem, wybierając długie podanie dopiero po odkryciu karty obrońcy i wykonanym ruchu własnym i przeciwnika decyduję czy podaję do przodu o 1,2 lub 3 linie - a to przecież mogę najpierw sobie dokładnie obliczyć zliczając piłki w każdej z linii i wybrać tę która da mi udane podanie. Natomiast krótkie podanie rozstrzygamy nie wiedząc ile piłek ma zakryta karta obrońcy. W konsekwencji podanie długie jest znacznie bezpieczniejsze (w kontekście m.in. potencjalnej straty piłki) niż krótkie, a przecież w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie?
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
A nie jest tak, że NAJPIERW deklarujemy o ile linii podajemy piłkę, a dopiero potem odsłaniamy karty?
Mnie zastanawia coś innego - żółtą kartkę dostaje nie konkretny zawodnik, a drużyna. I czerwoną może dostać zawodnik, który "kosi" po raz pierwszy.
Mnie zastanawia coś innego - żółtą kartkę dostaje nie konkretny zawodnik, a drużyna. I czerwoną może dostać zawodnik, który "kosi" po raz pierwszy.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Bardzo ciekawe spostrzeżenie odnośnie relacji podanie długie - podanie krótkie. Masz rację, że to pierwsze jest w futbolu mniej skuteczne i w grze jest to także oddane, choć na pierwszy rzut oka, faktycznie można odnieść inne wrażenie. Już piszę w czym rzecz.lichking pisze:Gra działa ciekawie. Zastanawiam się czy świadomie czynnik losowy został tak znacznie zredukowany?
Przykładowo z tego co rozumiem, wybierając długie podanie dopiero po odkryciu karty obrońcy i wykonanym ruchu własnym i przeciwnika decyduję czy podaję do przodu o 1,2 lub 3 linie - a to przecież mogę najpierw sobie dokładnie obliczyć zliczając piłki w każdej z linii i wybrać tę która da mi udane podanie. Natomiast krótkie podanie rozstrzygamy nie wiedząc ile piłek ma zakryta karta obrońcy. W konsekwencji podanie długie jest znacznie bezpieczniejsze (w kontekście m.in. potencjalnej straty piłki) niż krótkie, a przecież w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie?
Jak pokazały testy, bardzo często dochodziło do sytuacji, w której podczas zagrania górnego obrońca, wiedząc, że piłka pójdzie do przodu, wzmacniał kluczową linię (zazwyczaj tę, oddaloną o 3 linie), ograniczając tym samym manewry atakującego do podania o 1 lub 2 linie. W znacznym stopniu niwelowało to moc długich piłek.
Ponadto, bardzo dużym minusem podania górnego jest fakt, że MUSI być ono zagrane do przodu. Podanie krótkie z kolei - kiedy nie mamy komu podać - może zostać w tej samej linii. Często powodowało to na testach sytuację, gdzie dochodząc do przedostatniej linii i grając długą piłkę, atakujący wprowadzał napastnika w pole karne (chcąc zagrać do niego długą piłkę), jednak obrońca "wyrzucał" go swoim ruchem i podanie górne szło do linii z obrońcami (co skutkowało przejęciem przez nich piłki).
No i wreszcie, w talii każdego gracza jest 8 dryblingów, 8 podań górnych i aż 16 dolnych. Właśnie tym chciałem oddać większą skuteczność krótkich zagrań, a także ich przewagę w meczu (bo mimo wszystko, większość zagrań krótkich na testach wychodziła - chociażby kiedy gracze wyprowadzali piłkę spod swojej bramki, klepiąc ją od linii do linii).
Także podanie górne, choć na pozór bardzo korzystne, w samej grze nie powoduje dysproporcji.
Zaś co do czynnika losowego, to tak - świadomie został on tak zredukowany. Nie lubię losowości Z tego zresztą względu każdy gracz ma jednakową talię zagrań (żeby uniknąć skarg na pecha w dociąganiu). Niemniej, sam moment strzału na bramkę ma sporo losowości, była to jednak świadoma decyzja, aby oddać ten niepowtarzalny czar futbolu, kiedy ekipa ciśnięta przez cały mecz zdobywa bramę po jednym strzale.
Pozdrawiam i życzę udanych Mistrzostw
Ostatnio zmieniony 13 cze 2014, 12:59 przez Pax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Jeśli chodzi o kartki, jest tak, jak piszesz. Jako że Hat-Trick jest niejako esencją meczowych sytuacji, nie sposób było uwzględnić wielu elementów meczowych jak np. auty, czy właśnie żółte kartki dla poszczególnych piłkarzy. Niemniej, chciałem bardzo, żeby istniała możliwość otrzymania "czerwa", bo granie w dziesiątkę - czy przeciw dziesiątce - ma jednak jakiś tam piłkarski urok. Z tego też względu trzeba było pójść na pewien kompromis i to właśnie ów kompromis - gracz, który w grze "kosi" po raz pierwszy może dostać czerwo. Także luki w historii meczu będą już musieli dopowiedzieć sobie sami gracze.clown pisze:A nie jest tak, że NAJPIERW deklarujemy o ile linii podajemy piłkę, a dopiero potem odsłaniamy karty?
Mnie zastanawia coś innego - żółtą kartkę dostaje nie konkretny zawodnik, a drużyna. I czerwoną może dostać zawodnik, który "kosi" po raz pierwszy.
A co do podania górnego, to działa one tak jak dolne - najpierw odkrywamy, później deklarujemy. Piszę o tym w poście powyżej.
Pozdrawiam
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Czyli decyzję o tym ile linii do przodu będzie miało długie podanie podejmujemy przed ruchami zawodnikami?Pax pisze:Jak pokazały testy, bardzo często dochodziło do sytuacji, w której podczas zagrania górnego obrońca, wiedząc, że piłka pójdzie do przodu, wzmacniał kluczową linię (zazwyczaj tę, oddaloną o 3 linie), ograniczając tym samym manewry atakującego do podania o 1 lub 2 linie. W znacznym stopniu niwelowało to moc długich piłek.
Ponadto, bardzo dużym minusem podania górnego jest fakt, że MUSI być ono zagrane do przodu. Podanie krótkie z kolei - kiedy nie mamy komu podać - może zostać w tej samej linii. Często powodowało to na testach sytuację, gdzie dochodząc do przedostatniej linii i grając długą piłkę, atakujący wprowadzał napastnika w pole karne (chcąc zagrać do niego długą piłkę), jednak obrońca "wyrzucał" go swoim ruchem i podanie górne szło do linii z obrońcami (co skutkowało przejęciem przez nich piłki).
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Nie, dopiero po ruchu, niemniej jeszcze zanim oba ruchy zostaną wykonane jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem ocenić gdzie atakujący będzie chciał tę piłkę zagrać. Tym sposobem możemy mu to naszym ruchem uniemożliwić i zmusić do, np. krótszego podania, albo w ogóle spowodować, że nie będzie miał gdzie podać, bo wszystkie linie będzie miał słabsze.lichking pisze:Czyli decyzję o tym ile linii do przodu będzie miało długie podanie podejmujemy przed ruchami zawodnikami?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6549
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1016 times
Re: Premiera piłkarskiej gry karcianej "Hat-Trick"
Na GF ukazały się dwa teksty Autora gry, Patryka Kowalskiego, opisujące genezę powstania Hat-Tricka.
Pierwszy opowiada o zawiłych początkach gry, ginących w pomroce dziejów, drugi poświęcony jest powstawaniu grafiki i zażartej walce zielonego z białym.
Pierwszy opowiada o zawiłych początkach gry, ginących w pomroce dziejów, drugi poświęcony jest powstawaniu grafiki i zażartej walce zielonego z białym.