Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: Pan_K »

Moje starsze dziecko twierdzi, że mechanicznie jest to bardzo uproszczona (familijna) wersja MK. Ja tego jakoś nie widzę, ale może coś w tym jest.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
mr.big
Posty: 330
Rejestracja: 26 kwie 2013, 13:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: mr.big »

Zamówiliśmy, przyszło, zagraliśmy 2 razy.
Pierwsza rozgrywka w 3 osoby. Z instrukcją w ręce 2,5 h
Druga rozgrywka w 5 osób. Też około 2,5 h bo 2 osoby nie znały zasad.
Gdyby wszyscy znali zasady to myślę że w 5 osób można się zmieścić w 1,5 do 2 h (Talisman bez dodatków 3-4h)

Podobna trochę do Talismana. Różnica jest taka że w Talismanie wykonywaliśmy tylko jedną akcję po ruchu (tego pola na którym stawaliśmy), a tutaj wykonujemy każdą akcję pola przez które przechodzimy.
Celem tak jak w Talismanie jest dojście do max wewnętrznej krainy, a konkretnie jej środka. Po dojściu tam od razy wygrywamy grę, czyli nie tak jak w Talismanie rzucamy czary i mordujemy nimi pozostałych.
Mam wrażenie że 5w Realm of Wonder szybciej można osiągnąć zadanie które pozwala nam zmierzać do środka.

Mnie ta gra nie powaliła na kolana, ale dostarczyła dużo emocji w końcówce. Już się wydawało że ktoś w następnej turze wejdzie do środka, a nagle ktoś obrócił kręgi i szanse zwycięstwa dostał ktoś inny. I tak kilka razy :D

Szkoda tylko że nie została zrobiona mini ściąga dla każdego gracza, tylko trzeba grzebać w instrukcji za każdym razem.
Dla fanów Talismana to bardzo ciekawa pozycja.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: Gambit »

Kilka słów ode mnie na temat Realm of Wonder
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: Rockas »

Krótko mówiąc dobra gra, ale głównie dla początkujących graczy. Mnie grało się przyjemnie aczkolwiek nie ma szans, aby często gościła na moim stole. W tej kategorii wagowej są szybsze i mniej losowe tytuły. Więcej opiszę niedługo w mojej recenzji.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: kwiatosz »

Recenzja już jakiś czas wisi, ale zapomnieliśmy się tym pochwalić w temacie gry :) Gradaniowa recenzja, zapraszamy - http://gradanie.znadplanszy.pl/2015/03/ ... of-wonder/
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: Rockas »

Awatar użytkownika
reggus25
Posty: 2
Rejestracja: 19 paź 2015, 16:16

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: reggus25 »

Hej,
Przed tygodniem kupiłem grę do kolekcji jako szybsza alternatywa dla Talismana gdy nie mamy ze znajomymi czasu by grać 6 godzin...
Mam pytanie co do zasad, a właściwie co do żetonów punktów magii.
W instrukcji jest o nich wzmianka jedynie na początku w dziale o przygotowaniu do gry. Wiem że każdy z graczy ma pobrać komponenty swojego bohatera, 3 karty ruchu, 3 karty czarów i żerony punktów magii o łącznej wartości 10 pkt magii. Jednak później nie ma wzmianki do czego te żetony służą w czasie rozgrywki. Jeśli do zaznaczania ile mamy magii to po co na planszy każdego bohatera jest miejsce na znacznik poziomu magii...
Jak grający w tą grę rozumieją działanie i ideę dodatkowych tych żetonów?
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: Rockas »

reggus25 pisze:Hej,
Przed tygodniem kupiłem grę do kolekcji jako szybsza alternatywa dla Talismana gdy nie mamy ze znajomymi czasu by grać 6 godzin...
Mam pytanie co do zasad, a właściwie co do żetonów punktów magii.
W instrukcji jest o nich wzmianka jedynie na początku w dziale o przygotowaniu do gry. Wiem że każdy z graczy ma pobrać komponenty swojego bohatera, 3 karty ruchu, 3 karty czarów i żerony punktów magii o łącznej wartości 10 pkt magii. Jednak później nie ma wzmianki do czego te żetony służą w czasie rozgrywki. Jeśli do zaznaczania ile mamy magii to po co na planszy każdego bohatera jest miejsce na znacznik poziomu magii...
Jak grający w tą grę rozumieją działanie i ideę dodatkowych tych żetonów?
Na planszy gracza zaznaczasz Twój aktualny przychód punktów magii, które generowane są na początku każdej tury (do tego właśnie służy ten znacznik), a żetony magii wykorzystujemy w trakcie rozgrywki do wykonywania różnych czynności. Dzięki temu nie musisz co turę liczyć, ile masz magicznych studni i innych elementów wpływających na generowane punkty magii, tylko spoglądasz na planszetkę i już wiesz.
Awatar użytkownika
reggus25
Posty: 2
Rejestracja: 19 paź 2015, 16:16

Re: Realm of Wonder - Kraina Dziwów

Post autor: reggus25 »

ok dzięki za wyjaśnienie :)
ODPOWIEDZ