Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Nie o to mi chodziło :oops:

na przykładzie:
van Dyken - najgorsza reputacja, jak dotąd uzbierał 1 żeton Vuko
Callo - dobra reputacja, 3 żetony Vuko jak dotąd

Sytuacja w Regionie nr 1
van Dyken: 6 kostek wpływów
Callo: 6 kostek wpływów
do regionu przychodzi Vuko.
Van Dyken, z uwagi na gorszą reputcję, otrzymuje 2-gi żeton Vuko.

Kto dominuje?
Callo, bo ma 6 wpływów, a van Dyken tylko 4 (2 zabrał Vuko),
czy van Dyken, bo ma 4 wpływy (2 zabrał Vuko) a Callo tylko 3 (3 zabrał Vuko)?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2014, 09:22 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

farmer pisze:Kto dominuje?
Callo, bo ma 6 wpływów, a van Dyken tylko 4 (2 zabrał Vuko),
czy van Dyken, bo ma 4 wpływy (2 zabrał Vuko) a Callo tylko 3 (3 zabrał Vuko)?
Dominować będzie van Dyken. Vuko przychodzi do JEDNEGO gracza, zabija figurkę JEDNEMU graczowi, ale żetony Vuko w tym regionie działają na WSZYSTKICH graczy.

Instrukcja, strona 13, Faza Dominacji:
"Żeton VUKO: Gracze, którzy posiadają znaczniki lub jednostki w regionie z figurką Vuko tracą tymczasowo kontrolę nad 1 znacznikiem wpływu za każdy posiadany żeton Vuko. Znaczniki wpływu nie opuszczają regionu, lecz są umieszczane za figurką Vuko tak, aby wiadomo było, które znaczniki nie popierają graczy w aktualnej fazie dominacji. Kiedy figurka Vuko opuści region znaczniki wpływu wracają do gry."

Btw mała uwaga do RedImp - w zacytowanym przeze mnie fragmencie wydaje mi się, że w pierwszym zdaniu zbędne są słowa "lub jednostki". Przecież jeśli gracz posiada w regionie same jednostki, to nie traci wpływu z tytułu żetonów Vuko.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

O to chodziło, dzięki! :)

Jeszcze o tym przypominam:
farmer pisze:
farmer pisze:Ad 2.
Uroczysko odwracamy tylko na potrzeby Ciernia - aby nie wchłonąć od razu uroczyska, dopiero przesuniętego.
Odwrócone uroczysko dział anormalnie. Gracz dominujący region nr 6 otrzymuje czynnik M.
A ja jeszcze odnośnie powyższego...
Rozumiem, że jeśli w rejonie z Cierniem znajdują się 2, czy nawet 4* uroczyska, to gracz dominujący ten region otrzymuje adekwatną liczbę żetonów czynnika M?
Czy jednak ograniczamy się do 1 czynnika M, niezależnid od liczby uroczysk?

* - możliwe, jeśli wcześniej sprowadzone uroczyska nie zostały jeszcze wchłonięte przez Cierń (brak dominacji van Dykena w rejonie z Cierniem)
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

W sumie zadawałem zbliżone pytanie, ale wolę dopytać niż źle grać, kupując jednostki specjalne płacimy czynnikiem M poziomu jednostki? Czyli 1 poziom za 1 za jednostki 1 poziomu, 2 poziom czynnika M za 2 poziom jednostki itp. ?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Rocy7 pisze:W sumie zadawałem zbliżone pytanie, ale wolę dopytać niż źle grać, kupując jednostki specjalne płacimy czynnikiem M poziomu jednostki? Czyli 1 poziom za 1 za jednostki 1 poziomu, 2 poziom czynnika M za 2 poziom jednostki itp. ?
Jedna sztuka z okienka poziomu jednostki.

Ja mam parę wątpliwości co do scenariuszy Vuko - dziś pierwsza gra z tymi nastąpiła, instrukcja nie precyzuje zachowania wpływów neutralnych przy wędrówce Vuko (czy zabiera zawsze jeden, czy wszystkie z regionu), nie ma opisu co się dzieje kiedy tor martwego śniegu zakończy się przez Vuko (i czy w ogóle może się on zakończyć poprzez scenariusz).

Można prosić o szersze rozwinięcie opisu tych scenariuszy tu na forum bądź w poszerzonym FAQ? Mam wrażenie, że nie było pytać o scenariusze, bo większość jeszcze zwyczajnie grała bez nich. ;)
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Dziś nasunął nam się problem na ustalaniu kolejności graczy przy fazie inicjatywy.

Czy wykonując skok specjalny o 2 będąc na 3 w polu inicjatywy etapu 2 na 2 w polu inicjatywy etapu 3 ten skok specjalny zaliczamy do właśnie etapu 3 (i nie ma możliwości przeskoczenia od razu na na pole 2 w etapie 4 doprowadzając do końca gry i podwójnego punktowania) czy jest on zaliczany do etapu 2?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Skoro skaczesz z hełmu w etapie 2, to "podwójny skok" zalicza się do etapu 2.
Tak więc możesz ponowie wykonać skok podwójny będąc na drugiem hełmie etapu trzeciego, wywołując tym samym podwójne punktowanie i koniec gry.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: demiurg »

Prosiłbym o odpowiedź na poniższe pytania:
1) Czy można kupować ulepszenia do jednostek, których nie ma na planszy?
2) Jeżeli zamykam region i po redukcji znaczników wpływów zostaje mi w tym regionie 1 znacznik wpływu i 1 znacznik niezależnej nacji, to mogę punktować za ten zamknięty region w następnych turach?
3) Jeżeli w jednej turze w żmijowym gardle umieściłem 2 znaczniki akcji i przychodzi moja kolej (w żmijowym gardle) to rozpatruje od razu te 2 akcje?
4) Jeżeli na koniec tury mam tyko jeden znacznik wpływu umieszczony za figurką Vuko, to na początku tury dostaje 2 znaczniki wpływu (bo ten zasłonięty się nie liczy) czy tylko 1 znacznik wpływu (bo ten zasłonięty się liczy)?
5) Jeżeli dominuje w regionie w którym jest Cierń i np. 3 uroczyska to dostaje 3 dodatkowe żetony czynnika M czy tylko 1?

Z góry dziękuje za odpowiedź!
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Ad. 1
Nie widzę przeszkód.

Ad. 2
Po zamknieciu regionu pozostaje w tym regionie również Faun (2 wpływu).
Zatem, tak czy inaczej, możesz punktować ten region (posiadasz minimum 3 wpływów).

Ad. 3
Dobre pytanie.
My tak właśnie robimy, ale czy taki był zamysł autora? Nie wiem...

Ad. 4
Vuko "zasłania" znaczniki wpływu jedynie na potrzeby dominacji.
W pozostałych aspektach gry "zasłonięte" znaczniki zachowują się normalnie i jak najbardziej wliczają się do ogólnej liczby znaczników wpływów na planszy.
Tak więc, w podanym przykładzie, otrzymasz tylko 1 nowy znacznik.

Ad. 5
Ha... sam czekam na odpowiedź na to pytanie.
Wg mnie 3, no ale lepiej poczekać :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

1) Można.

2) Po pierwsze w takiej sytuacji dominujesz region, ponieważ masz w nim zawsze figurkę Fauna wartą co najmniej 2 punkty. W takim razie nawet nie mając w tym regionie ani jednej kostki będziesz go dominował. Natomiast warto się zastanowić co się dzieje w przypadku, kiedy gramy z aktywnym scenariuszem Vuko, który przemieszcza neutralne wpływy. Co w sytuacji, w której w takim regionie są 3-4 znaczniki wpływu. W instrukcji przy zamykaniu obszaru nie ma nic wspomniane o neutralnych znacznikach, więc wnioskowałbym, że taki znacznik(i) należy zostawić w regionie. Można też grać tak, że neutralne znaczniki są zdejmowane z planszy, albo poruszane do sąsiedniego regionu z najniższą cyfrą. Tu już musi się RedImp wypowiedzieć.

3) Nie, Rozpatrujesz tylko jedną akcję i później drugą, kiedy znów przyjdzie Twoja kolej.

4) Dostajesz 1 znacznik wpływu, liczy się znaczniki posiadane na planszy (wyjątkiem są znaczniki w zamkniętym przez Calo regionie).

5) Otrzymujesz 3 czynniki M.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

mat_eyo pisze: 2) [...]Natomiast warto się zastanowić co się dzieje w przypadku, kiedy gramy z aktywnym scenariuszem Vuko, który przemieszcza neutralne wpływy. Co w sytuacji, w której w takim regionie są 3-4 znaczniki wpływu. W instrukcji przy zamykaniu obszaru nie ma nic wspomniane o neutralnych znacznikach, więc wnioskowałbym, że taki znacznik(i) należy zostawić w regionie. Można też grać tak, że neutralne znaczniki są zdejmowane z planszy, albo poruszane do sąsiedniego regionu z najniższą cyfrą. Tu już musi się RedImp wypowiedzieć.
Przy zamknięciu regionu wszystkie wpływy poza wpływami Callo są przesuwane.
Może powinno to dotyczyć również wpływów neutralnych.
Tylko jak zdecydować dokąd należy je przesunąć? Do regionu o najniższej liczbie?
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

No przecież dokładnie to napisałem ;) podałem nawet trzy możliwości, teraz tylko prośba do RedImp o wskazanie tej właściwej ;)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Ja również czekam na szersze wyjaśnienie scenariuszy Vuko, bo w instrukcji są potraktowane bardzo lakonicznie, a mogą mieć znaczny wpływ na rozgrywkę w różnych aspektach.
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: demiurg »

Jeszcze odnośnie otrzymywania znaczników wpływu na początku tury. Co w sytuacji jeśli dwóch graczy otrzymuje znaczniki wpływów, np. pierwszy gracz 2 znaczniki wpływów, drugi gracz 1 znacznik wpływu, który umieszcza je na planszy jako pierwszy, według kolejności z poprzedniej tury? Czy umieszczają je naprzemiennie ? Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Interpretowałbym to tak, jak jest przy setupie - gracze wykładają naprzemiennie zgodnie z torem inicjatywy.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

vpatyk pisze:Jeszcze nasunęły mi się trzy pytanka (odpowiedzi wydają mi się oczywiste, ale prosiłbym o potwierdzenie).

1 Czy w fazie ruchu mogę wykonać tylko jedną z n/w czynności:
A- Zapłacić Gwichta i przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole
B -Zapłacić dwa Gwichty i przesunąć znacznik/jednostkę najpierw na sąsiednie, a później na kolejne sąsiednie pole
C -Zapłacić dwa Gwichty wykonać dwie akcje z pkt A (przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole)

Tym samym w jednej akcji nie mogę zapłacić np. trzech Gwichtów i przesunąć trzech jednostek lub jednej o trzy pola?
Punkty A,B,C sa prawidłowe.
Nie możesz zapłacić trzech Gwichtów. Płacisz 1 LUB 2.
vpatyk pisze:2 Czy w fazie przygotowania do gry mając do rozmieszczenia cztery znaczniki- muszę je umieścić po dwa na wolnych polach, czy też mogę umieścić np 1 i 3 lub cztery razy po jednym.
W przygotowaniu do gry rozmieszczasz tylko dwa znaczniki wpływów. Nie możesz ich umieścić w jednym regionie - musisz posiadać dwa regiony rozpoczynając grę.
vpatyk pisze:3) Ulepszanie jednostek czy każde ulepszenia kosztuje 2 surowce wskazane na planszy (albowiem pierwszy rysunek jest budzący wątpliwości)
Każde ulepszenie kosztuje dwa surowce.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

farmer pisze:Ad 1.
2

Ad 2.
3 (tarcza tylko anuluje atak)

Ad 3.
Wg mnie nie kumulują się - każdy z graczy musi zabić samodzielnie.
Ad.1, Ad.2, Ad.3 - poprawne
Ataki nie kumulują się tj. nie można łączyć ataków kilku graczy aby zabić jakaś jednostkę innego gracza.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

okon pisze:tez chciał bym się upewnić więc pytam


przy zbieraniu zasobów ze zdominowanych obszarów osoba która posiada najwięcej punktów dominacji wybiera jeden z trzech zasobów ( zakładam że akurat są 3 ) .Potem ewentualnie drugi gracz wybiera z dwóch pozostałych i właśnie jeżeli w regionie jest tylko dwóch graczy trzeci zasób przepada ?



Graliśmy że przepada
Zasób w tej turze nie został w regionie zabrany i tyle(nie zwiększa się jego liczby w kolejnej turze). W regionie dostępnych jest zawsze tyle zasobów ile przedstawiono na żetonie punktacji regionów.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Różan pisze:Cześć wszystkim!

1. Krzysztofowi Wolickiemu gratuluję gry :)

2. Van Dyken dominuje w regionie nr 5, przesuwa uroczysko do regionu nr 6 z Cierniem, rewersem do góry. Następnie rozpatrujemy region nr 6, dominuje w nim inny gracz. Czy dostaje on czynnik M? Motyw z odwracaniem żetonu uroczyska jest po to, żeby van Dyken nie wchłonął go w tej samej turze, gdyby akurat dominował w 6. Ale może innych graczy to ograniczenie nie dotyczy? Zapis w instrukcji mówiący "Jeśli inny gracz dominuje region zawierający zarówno Cierń, jak i żeton uroczyska, to normalnie otrzymuje on dodatkowy żeton czynnika M" dotyczy chyba kolejnej tury, a nie tej w której znacznik został przesunięty. Domyślam się że odwrócone uroczysko jest całkowicie wyłączone z gry do początku następnej tury, ale proszę o potwierdzenie.
Odwrócone uroczysko daje normalnie darmowy Czynnik M graczowi, który dominuje region.
Różan pisze: 3. Gdzieś na forum była chyba mowa o przesuwaniu znaczników reputacji w obrębie stosu w razie, gdyby nie dało się już zejść niżej/wyżej. Załóżmy że wszyscy są na polu 0, w kolejności od góry:

A
B
C
D

czyli gracz A ma najgorszą reputację, bo jest na wierzchu. Załóżmy że zechce poprawić reputację u Kruczego Cienia. Po tej akcji kolejność na stosie wygląda następująco:

B
C
A
D

zgadza się? Przesunął się +2 w obrębie stosu.
Nie. Żeton gracz idzie na sam spód stosu.
Różan pisze: 4. W pewnej turze Vuko wędruje do pewnego regionu, znaczniki wpływów różnych graczy, posiadających żetony Vuko, wędrują za jego figurkę. Znaczniki te są wyłączone z rozpatrywania dominacji w tej turze, ale również są całkowicie wyłączone z gry (nie można ich przemieszczać itd.) przez większość następnej tury, dopóki Vuko nie pójdzie do innego regionu. Zgadza się?
Nie. Kilka stron wcześniej było to wyjaśnione.
Znaczniki wpływów są tymczasowo wycofane ale są obecne w regionie, więc można:
- rekrutować je do Lodowego Ogrodu,
- zamieniać Faunem na swój znacznik,
- okradać "grabieżą" gracza pomimo, że jedyne jego wpływy są wycofane,
- atakować,
- przemieszczać te znaczniki "Ruchem" i "Żarłoczną Górą"
- przywoływać do tego regionu jednostki specjalne oraz dodawać nowe wpływy.

Różan pisze: 5. Gracz z lepszą inicjatywą, jeśli np. w pierwszej kolejności zajmie sobie miejsce na polu czynienia, czyni jako ostatni, dzięki czemu wie co zrobili jego poprzednicy. Ale gdy dochodzimy do następnego pola, zdolność szybkości aktywowana jest w kolejności inicjatywy, czyli tu gracz z lepszą inicjatywą wykonuje ruch jako pierwszy, co jest dla niego mniej korzystne. Rozumiem że tak ma być i jest to element balansu gry?
Zgadza się.
Różan pisze: 6. Prawie od razu rozerwała mi się instrukcja (przerwał się papier w miejscu jednej ze zszywek). Ot tak, sygnalizuję problem :)
Podeślij na maila fotkę ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

farmer pisze:
farmer pisze:Ad 2.
Uroczysko odwracamy tylko na potrzeby Ciernia - aby nie wchłonąć od razu uroczyska, dopiero przesuniętego.
Odwrócone uroczysko dział anormalnie. Gracz dominujący region nr 6 otrzymuje czynnik M.
A ja jeszcze odnośnie powyższego...
Rozumiem, że jeśli w rejonie z Cierniem znajdują się 2, czy nawet 4* uroczyska, to gracz dominujący ten region otrzymuje adekwatną liczbę żetonów czynnika M?
Czy jednak ograniczamy się do 1 czynnika M, niezależnid od liczby uroczysk?

* - możliwe, jeśli wcześniej sprowadzone uroczyska nie zostały jeszcze wchłonięte przez Cierń (brak dominacji van Dykena w rejonie z Cierniem)
Gracz dominujący dostaje liczbę darmowego Czynnika M równą liczbie leżących w tym regionie żetonów uroczysk.
farmer pisze:
Różan pisze: 4. W pewnej turze Vuko wędruje do pewnego regionu, znaczniki wpływów różnych graczy, posiadających żetony Vuko, wędrują za jego figurkę.
Hmm, chyba bardzo niedbale czytałem tą instrukcję :(

Czy podkreślony fragent jest poprawny?
Znaczniki Vuka działają na wpływy wszystkich graczy?
Wpływ Vuka nie ogranicza się do gracza z najgorszą reputacją?

pozdr,
farm
Wszyscy gracze wycofują swoje znaczniki wpływów w regionie z Vuko za posiadane przez nich żetony Vuko.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

farmer pisze:Nie o to mi chodziło :oops:

na przykładzie:
van Dyken - najgorsza reputacja, jak dotąd uzbierał 1 żeton Vuko
Callo - dobra reputacja, 3 żetony Vuko jak dotąd

Sytuacja w Regionie nr 1
van Dyken: 6 kostek wpływów
Callo: 6 kostek wpływów
do regionu przychodzi Vuko.
Van Dyken, z uwagi na gorszą reputcję, otrzymuje 2-gi żeton Vuko.

Kto dominuje?
Callo, bo ma 6 wpływów, a van Dyken tylko 4 (2 zabrał Vuko),
czy van Dyken, bo ma 4 wpływy (2 zabrał Vuko) a Callo tylko 3 (3 zabrał Vuko)?
W regionie sytuacja wygląda następująco:
van Dyken: 6 kostek wpływów - 2(za posiadane żetony Vuko)= 4 wpływy
Callo: 6 kostek wpływów - 3(za posiadane żetony Vuko) = 3 wpływy

Dominację wygrywa van Dyken
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Rocy7 pisze:W sumie zadawałem zbliżone pytanie, ale wolę dopytać niż źle grać, kupując jednostki specjalne płacimy czynnikiem M poziomu jednostki? Czyli 1 poziom za 1 za jednostki 1 poziomu, 2 poziom czynnika M za 2 poziom jednostki itp. ?
1 Czynnik M za jedną przywołaną jednostkę specjalną np.
- przywołując dwie jednostki drugiego poziomu płacimy 2 żetony czynnika M z poziomu Nr 2 na karcie postaci,
- przywołując jedną jednostkę drugiego poziomu płacimy 1 żeton czynnika M z poziomu Nr 2 na karcie postaci,
- przywołując jedną jednostkę trzeciego poziomu płacimy 1 żeton czynnika M z poziomu Nr 3 na karcie postaci,
- przywołując trzy jednostki pierwszego poziomu płacimy 3 żeton czynnika M z poziomu Nr 1 na karcie postaci,
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 19:34 przez RedImp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
Rocy7 pisze:W sumie zadawałem zbliżone pytanie, ale wolę dopytać niż źle grać, kupując jednostki specjalne płacimy czynnikiem M poziomu jednostki? Czyli 1 poziom za 1 za jednostki 1 poziomu, 2 poziom czynnika M za 2 poziom jednostki itp. ?
Jedna sztuka z okienka poziomu jednostki.

Ja mam parę wątpliwości co do scenariuszy Vuko - dziś pierwsza gra z tymi nastąpiła, instrukcja nie precyzuje zachowania wpływów neutralnych przy wędrówce Vuko (czy zabiera zawsze jeden, czy wszystkie z regionu), nie ma opisu co się dzieje kiedy tor martwego śniegu zakończy się przez Vuko (i czy w ogóle może się on zakończyć poprzez scenariusz).

Można prosić o szersze rozwinięcie opisu tych scenariuszy tu na forum bądź w poszerzonym FAQ? Mam wrażenie, że nie było pytać o scenariusze, bo większość jeszcze zwyczajnie grała bez nich. ;)
Opuszczając region zabiera ze sobą wszystkie neutralne znaczniki wpływów z tego regionu i przemieszcza je do regionu, w którym umieszczana jest własnie jego figurka(region gracza z najgorsza reputacja- patrz zasady) - rośnie w siłę.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

farmer pisze:Skoro skaczesz z hełmu w etapie 2, to "podwójny skok" zalicza się do etapu 2.
Tak więc możesz ponowie wykonać skok podwójny będąc na drugiem hełmie etapu trzeciego, wywołując tym samym podwójne punktowanie i koniec gry.
Zgadza się.
ODPOWIEDZ