BattleLore 2 edycja

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

BattleLore 2 edycja

Post autor: Karit »

Mam pytanie dotyczące walki:

1. Jeśli uda się nam doprowadzić przeciwnika do odwrotu, to możemy przesunąć się na zajmowane przez niego pole (advance), ale tylko w sytuacji kiedy nie spowoduje to kolejnej walki. Czy dotyczy to tylko tej konkretnej jednostki, czy tez innych jednostek przeciwnika które znajda się bezpośrednio obok mnie jeśli bym sie poruszył?

2. pytanie do ripsoty (counter):
After a unit is attacked, if that unit is not eliminated and is
adjacent to the attacking unit, it may counter. To perform
a counter, the unit follows the combat sequence targeting the
attacking unit. Performing a counter is optional, and a counter
cannot trigger an additional counter.
Rozumiem że atakujący może dostać ripostę = atak ze strony obrońcy, ale jak maja być rozpatrywane wyniki na tych kościach? Czy może dojść do przejęcia pola (advance)? Czy jeśli wypadnie odwrót w wyniku którego jednostka miałaby spotkać innego przeciwnika to takiego odwrotu nie można zrobić, czy też ewentualny atak jest ignorowany?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: BattleLore 2 edycja

Post autor: RUNner »

Mam pytanie o zdolność Citadel Guard, a mianowicie Superior Tactics. Zdolność ta aktywuje się gdy na kości wypadnie Strike, a powoduje odwrót przeciwnika. I teraz jest taka kwestia, czy:
- zdolność aktywuje się dodatkowo z 1 obrażeniem wynikającym ze Strike?
- zdolność aktywuje się zamiast zadawania obrażeń?
- gracz sam wybiera czy zada obrażenie czy zmusi przeciwnika do odwrotu?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: BattleLore 2 edycja

Post autor: adalbert »

Wydaje mi się, że wybierasz; wynika to z ogólnego systemu poświęcania/wykorzystania (commit) kostek dla uzyskania określonego efektu.

Ja mam pytanie do kombinacji karty Dark Pact i zdolności Ripperów. Czy wygląda to tak, że mogą oni atakować praktycznie bez końca na 7 kostkach?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: BattleLore 2 edycja

Post autor: RUNner »

Bez końca to nie mogą. Po pierwszym ataku, jeśli zmuszą przeciwnika do wycofania to mogą wykonać drugi atak wynikający z pościgu (też 7 kostek ze względu na Dark Pact). Zdolność Pursue można wykonać 1 raz na turę.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: BattleLore 2 edycja

Post autor: Yavi »

Superior Tactics: wybierasz, czy Twoja jednostka zada 1 obrażenie, czy zmusi przeciwnika do odwrotu.

Potwierdzam, Pursue można wykonać raz na turę. Przy tym trzeba zwracać uwagę na karty dopalające jednostki, bo niektóre dają dodatkowe kości tylko do jednego ataku, a inne do wszystkich w danej turze.
ODPOWIEDZ