Robocza nazwa Super Pompa

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Malypin
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2011, 12:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Robocza nazwa Super Pompa

Post autor: Malypin »

Hej, mam pytanie czy gra planszowa na temat rozwoju muskularnego poprzez jedzenie i chodzenie na siłownię była by chwytliwa jako sam temat? Zarys jest, mechanika też lecz zastanawiam się czy w ogóle temat jest wart uwagi. Co sądzicie?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Robocza nazwa Super Pompa

Post autor: pinata »

Wydaje mi się, że jest to klimat na tyle obcy planszówkowiczom, że gra musiałaby chyba mieć mechanikę na poziomie szachoboksu, żeby wzbudzić tu zainteresowanie.

Proponuję zaprojektować komponenty dla różnych kategorii wagowych - meeple o wadze 10, 20 lub 50 kilogramów.
Awatar użytkownika
Malypin
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2011, 12:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Robocza nazwa Super Pompa

Post autor: Malypin »

Mechanika oparta jest na planowaniu ruchów, że podobna do Agricoli to może za dużo powiedziane, natomiast byłoby to przemyślane. Chodzi mi o opinię na sam temat gry.
Awatar użytkownika
Malypin
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2011, 12:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Robocza nazwa Super Pompa

Post autor: Malypin »

INSTRUKCJA GRY

Super Pompa to fantastyczna gra od 2 - 4 graczy polegająca na budowaniu doskonałej i zdrowej sylwetki. Poprzez jedzenie żywności poprawiającej zawartość węglowodanów, białek i tłuszczy w organizmie gracz buduje masę i rzeźbę ciała.

Komponenty gry:
• plansza
• 4 karty gracza
• sześcienna kostka
• karty:
 30 kart żywności (podzielone na węglowodany, białka i tłuszcze)
 30 kart siłowni (podzielone na karty dużych i małych partii mięśniowych)
 10 kart apteki
 30 kart czarnego rynku (w tym sterydy anaboliczne, odżywki oraz recepty)
 15 kart suplementów
 10 kart diety

Rozgrywka:
Gra została podzielona na tygodnie (rundy) składające się z 5 dni (tury), natomiast dzień składa się z 3 ruchów gracza. Rozpoczyna gracz z najlepszą sylwetką, w kolejnych turach graczem rozpoczynającym będzie kolejny gracz zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W każdym ruchu gracz będzie mógł skorzystać z jednego budynku wykorzystując jego funkcję. W danym ruchu z konkretnego budynku może skorzystać tylko jeden gracz. Z tego budynku można będzie skorzystać dopiero po opuszczeniu go przez gracza, który aktualnie się w nim znajduje. W jednej rundzie gracz musi uzbierać 8 kart siłowni (każdą partię mięśniową) pamiętając, że z budynku siłowni można skorzystać tylko raz w ciągu dnia. Za każdą brakującą kartę partii mięśniowej gracz otrzymuje kartę „niepełnego treningu”. Dwie karty „niepełnego treningu” skutkują otrzymaniem karty „kontuzja”, która powoduje obniżenie masy oraz rzeźby o 1 na odpowiednich suwakach na karcie gracza. Ponadto gracz będzie budował masę oraz rzeźbę swojej sylwetki.
Opis kart gracza:
Każdy gracz wybiera/losuje kartę gracza. Na karcie gracza znajdują się mniejsze suwaki: węglowodanów, białek i tłuszczy w skali 0 – 10 oraz większe suwaki masy i rzeźby w skali 0 – 5. Odpowiednie ustawienie mniejszych suwaków (węglowodanów, białek i tłuszczy) powoduje wzrost masy (wartość z czerwonym tłem) bądź rzeźby (wartość z niebieskim tłem) czyli podniesienie wartości o 1 na większych, odpowiednich suwakach masy/rzeźby.
Opis budynków:
• siłownia (gracz dobiera dwie karty siłowni spośród 4 dostępnych, pamiętając że w zestawie dwóch można dobrać tylko jedną dużą partię mięśniową. Gracz ma możliwość dobrania jednej dużej i jednej małej lub dwóch małych partii mięśniowych. Karta trenera to swego rodzaju „joker” i zastępuje dowolną partię mięśniową).
• sklep ze zdrową żywnością (gracz dobiera 3 karty żywności i spośród nich zostawia na ręku 2, a trzecią odrzuca)
• supermarket (gracz dobiera 2 karty żywności i zatrzymuje je na ręku)
• sklep z odżywkami (gracz dobiera jedną kartę suplementów)
• czarny rynek (gracz dobiera jedną kartę czarnego rynku). Na czarnym rynku znaleźć można recepty, sterydy anaboliczne oraz suplementy. Karty sterydów anaboliczne z czarnego rynku mają dwukolorowy awers, dlatego że podczas zaaplikowania karty (w domu) należy rzucić kostką. Odpowiedni wyniki skutkuje tym, czy karta ta poprawiła suwaki na skali masy i rzeźby (1 masy i 1 rzeźby lub 2 masy lub 2 rzeźby) czy obniżyła w/w suwaki. Patrz karty czarnego rynku
• dietetyka (gracz dobiera jedną kartę diety i zatrzymuje ją na ręku)
• apteka (gracz może odrzucić jedną kartę recepty na kartę apteki, w aptece można dobrać „bezpieczne” sterydy anaboliczne, które przekładają się na wzrost masy oraz rzeźby gracza)

Opis kart:
Karty żywności – karty żywności podzielone są na 3 grupy: węglowodany, białka oraz tłuszcze. Karty te można „zjeść” (odrzucić) w domu. Poszczególne produkty z w/w grup zmieniają suwaki na odpowiedniej skali. W jednym ruchu można zjeść maksymalnie dwie karty żywności. Na końcu rundy należy odrzucić wszystkie „niezjedzone” karty żywności (wykluczając kartę alkohol, której nie można odrzucić)
Karty siłowni – karty siłowni podzielone są na dwie grupy. Pierwszą z nich są karty dużych partii mięśniowych (klatka piersiowa, plecy, barki oraz uda). Druga grupa to karty małych partii mięśniowych (biceps, triceps, łydki oraz brzuch). Ponadto w kartach siłowni znajdują się karty trenera personalnego, które są swego rodzaju „jokerem” i zastępują każdą partię mięśniową.
Karty suplementów – karty te zagrywane są wraz z kartami żywności w domu. Podwajają one skutek działania karty żywności. Gracz decyduje z którą kartą chce zagrać kartę suplementów.
Karty czarnego rynku – w skład tych kart wchodzą suplementy (działają tak samo jak karty suplementów), recepty (karty te można wymieniać na karty apteki) oraz karty sterydów anabolicznych o czerwonym awersie, które można zaaplikować w domu, przy czym o skutkach tych kart decyduje rzut sześcienną kostką do gry. Po rzucie wyniki 1,2,3 decydują o poprawie masy i rzeźby na odpowiednich suwakach (2 masy/2 rzeźby/1masy i 1 rzeźby – gracz decyduje którą konfigurację wybierze), natomiast 4,5,6 gracz obniża na suwakach wartości masy i rzeźby o 1).
Karty apteki – karty apteki to karty „bezpiecznych” sterydów anabolicznych, które bez rzutów kostką po zaaplikowaniu w domu powodują poprawę masy i rzeźby na odpowiednich suwakach (2 masy/2 rzeźby/1masy i 1 rzeźby – gracz decyduje którą konfigurację wybierze)
Karty diety – na kartach diety gracz może znaleźć specjalne ustawienie suwaków białek węglowodanów oraz tłuszczy które bezpośrednio przełożą się na lepszą poprawę masy i rzeźby na odpowiednich suwakach.
Zakończenie gry:
Gra kończy się zwycięstwem tego gracza który jako pierwszy zbuduje doskonałą sylwetkę, czyli osiągnie maksymalny poziom masy i rzeźby (5 w skali 0 - 5 na odpowiednich suwakach).
Awatar użytkownika
Malypin
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2011, 12:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Robocza nazwa Super Pompa

Post autor: Malypin »

ODPOWIEDZ