Strona 2 z 3

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 15 sty 2012, 16:11
autor: Senthe
Hmm, najlepiej wycinać heksy już po przyklejeniu armii docelowej do kartonu.
Armie z BGG rzeczywiście są wyskalowane.
W miarę wyglądające armie to jednak ciężko znaleźć :/ Ja żadnych nie kojarzę.

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 15 sty 2012, 20:56
autor: jawohl
Słuchajcie tu ns hex pack - mój research.

http://www.mediafire.com/?4dwjnxo7g4abd ... jo56jtxzb3

Zawiera

Kod: Zaznacz cały

17 armii fanowskich 1 edycja
26 armii fanowskich 2 edycja (w tym armie podstawowe z innymi grafikami)
kilka wersji plansz
opakowania na hexy do niektórych armii
tor punktow
layout do robienia wlasnych armii
layout do zrobienia kosci do losowania armii
reference tiles do niektórych armii oraz karty pomocnicze ze zbiorem akcji/modułów ze wszystkich dodatków i niektórych armii fanowskich
numer hexomaniaka z róznymi wariantami gry i wywiadami z autorami NS HEX
można podkleić do głównego posta
jwl

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 15 sty 2012, 21:14
autor: Senthe
Wow, to robi wrażenie :D

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 17:15
autor: Senaszel
Taki okazały zbiór wręcz trzeba śćiągnąć i zachować. Dzięki!

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 19:34
autor: tysma
Tych anime nie widziałem wczęsniej:)
Ja właśnie dziś skończyłem wycinać 4 dodatkowe armie- uranopolis, salt lake, sand runners i united europe (oczywiscie wszysttko 2.0 v. Najlepiej wyglądają z dodatkowych armii.
Nawet nieźle mi to wyszło, myślałem że będzie gorzej. Z daleko wyglądają jak z fabryki;]]

Jeszcze nie testowałem, czytałem tylko ich instrukcje.
Na bgg jeszcze jest jakaś armia Commandos i ciekawie się zapowiada Portland, ale chyba ich projekty umarly.

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 19:43
autor: jawohl
Zrób zdjęcie jak wygladają finalnie.

Na tekturce naklejałeś czy plastikowych/drewnianych klockach?

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 20:57
autor: tysma
Na tekturze 1,5mm. Druk laserowy na papierze samoprzylepnym.
Gość w drukarni brightness ustawil na 90% przez co ciemniejsze są żetony niż w pdfie. Nie wiem czemu tak zrobił, sądziłem że dlatego, aby właśnie wygladały jak w pdfie i po prostu przy ich drukarce tak trzeba:D Trudno

Na zdjęciach brak Uranopolis, jeszcze muszę przejechać markerem boki.
Razem mnie wyniosło wszystko tj. wydruki żetonów, instrukcji do armii (czarno białe), tektura 1,5mm, nożyk, 28zł.
Wydruk laserowy na papierze samoprzylepnym 1 strona 2,40zł:/ Drukowałem też rewersy.
Obrazek
Obrazek

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 21:18
autor: jawohl
No no, zajebiscie Ci powiem. Niskim kosztem, po linii najmniejszego oporu (tekturka), a ładnie.
Dobra robota.

Armie też wyglądają dobrze, oby były tak grywalne jak te oryginalne.

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 21:55
autor: Senthe
Ładnie! :)
W sumie 2,4 za kartkę to wcale nienajgorzej. Jak Ci szło z wycinaniem?

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 17 sty 2012, 22:04
autor: tysma
Dzięki. Jestem zadowolony jak to mi wyszło. Już kiedyś bawiłem się w robienie czegoś podobnego to nie bylem zadowolony z efektu, więc teraz postanowiłem coś zmienić:)
Tekturę 1,5mm wybrałem ponieważ żetony neuroshimy hex portalu mają tyle, a przede wszystkim dlatego, że łatwiej z niej wycinać.
Kiedyś chyba z 2,5mm się ostro męczyłem, żeby podrzędnie wyciąć.

I teraz wycinałem od razu do rozmiaru pare posunięć wzdłoż krawędzi żetonu i przechodzilo na wylot. Wcześniej jak robilem żetony do runebounda maty gracza (strzałki wycinałem) robiłęm tak, że nożyczkami wycinałem z zapasem żeton i dopiero potem wycinałem dokładnie. To nie było dobrym pomysłem, bo więcej było trzeba użyć siły, aby docisnąć żeton by się nie przesunał przy cięciu. A dociskałem zawsze linijką jednocześnie wyznaczając nią linie cięcia, wówczas często żeton mi się przesuwał pod linijką.
Próbowalem też samymi nożyczkami ciąć, ale wówczas strzępiła mi się tektura, brzegi pofalowane miała od cięcia i nie było zawsze prosto.


Teraz użyłem zwykłego nożyka jakiego się używa do cięcia tapety, linijki i tyle. Przystawiałem linijkę do krawędzi żetonu, lekko nożykiem przejeżdżałem po krawędzi wydrukowanego żetonu, aby stworzyć lekkie wcięcie (aby potem jak będę mocno dociskał nie pojechać po żetonie). Potem już z większą siłą parę posunięć i się przebijałem na wylot. Dzięki temu, że ostatnia krawędz zawsze trzymała się reszty tektury, nic sie nie przesuwało i łatwiej było ciąć, żeton nie jeździł mi pod linijką.

Po wycięciu naklejałem rewers i potem jeszcze lekko przejeżdżałem po krawędziach nożykiem, aby jakieś strzępki odciąć, które pojawiły się przy odrywaniu żetonu od tektury oraz fragmenty rewersu naklejonego, który czasem wystawał poza żeton.

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 20 sty 2014, 08:26
autor: olocop
Hegemonia 3.0 ;)

Obrazek

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 06 kwie 2014, 15:31
autor: Deffers
Propsy za hegemonie 3.0 :D
Aczkolwiek Hegemon na uniwersalnego żołnierza raczej cienko się nadaje (chociaż pewnie lepszy on niż Oferma).
W 3.0 moduły powinny też mieć własne grafiki- wtedy nadawałby się na Bossa :)

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 08 kwie 2014, 20:55
autor: maciejo
Mam pytanko.
Czy ktoś z Was posiada jakieś wzory do robienia własnych armii :?:
Mój syn nie daje mi spokoju.
Czy tworzenie własnych Armii wymaga znajomości jakiegoś programu (metod programowania) czy też można to jakoś prosto ogarnąć :?:
Przepraszam za pytanie ale ja nie mam o tym pojęcia a chcę coś odpowiedzieć mojemu synowi.
Pobrałem pakiet od kolegi -jawohl-gdzie miał być jakiś layout do tworzenia własnych armii ale niestety nic takiego tam nie znalazłem.
Będę ogromnie wdzięczny za pomoc :!: :D

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 09 kwie 2014, 03:05
autor: Bardias
Musiałbyś użyć programu graficznego w stylu Photoshopa lub darmowego GIMPa. W paczce, którą pobrałeś powinien być wzór hexów do PSa.

Do stworzenia armii będzie wymagana podstawowa znajomość któregoś z wyżej wymienionych programów. Wystarczy nauczyć się obsługiwać warstwy, rysować proste figury geometryczne, wycinać i wklejać obiekty, i to chyba tyle. Zachęcam do spróbowania w pierwszej kolejności darmowego GIMPa i edytowania zamieszczonych w paczce żetonów. Być może syn wkręci się w grafikę komputerową i będzie zarabiał na projektowaniu ilustracji do gier planszowych ;-)

Jest to naprawdę proste i "do ogarnięcia", a w przypadku ewentualnych problemów i wątpliwości - od czego jest forum? :)

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 20 sty 2017, 17:16
autor: heardalis
Odnowie troszkę temat, ponieważ potrzebuje armii do wersji 2.5, jeśli ktoś jeszcze takie posiada prosiłbym o kontakt na priv

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 27 lut 2017, 16:17
autor: dragonit19
Tutaj można znaleźć zbiór armii do neuroshimy hex. Wersje fanowskie jak i kopie zapasowe armii oficjalnych (w fanowskim wykonaniu). Ciągle trwa proces spolszczania zasad i odpowiednie skalowanie (tak aby wszystkie pliki były identycznego rozmiaru po druku). Dodatkowo można będzie tam znaleźć za kilka dni wzór planszy i dodatkowe tereny kompatybilne ze sobą, czy też tuby do przechowywania tych armii (wzór uniwersalny dostosowany do odpowiednich grubości żetonów)

hasło do plików zakodowanych do: dragon

instrukcja druku można znaleźć także pod tym linkiem:

https://chomikuj.pl/dragonit19/Gry+plan ... oshima+hex



PS. Ciągle trwają prace nad terenami, kartami taktycznymi, itp. Gdy zostaną zakończone prace zostaną zamieszczone także na innych serwerach

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 23 mar 2017, 10:19
autor: sharper
A byłaby możliwość wrzucenia tego zbioru, nawet w jakichś mniejszych paczkach, na jakiś serwer rapido-podobny?

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 25 mar 2017, 00:16
autor: dragonit19
sądze że w przeciągu 2 tygodni wstawie poprawione wersje na kilka różnych serwerów.
Obecnie tłumaczę jeszcze zasady niektórych armii oraz lekko przerabiam istniejące armie (dodaje znaczniki, itp)

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 22 kwie 2017, 14:17
autor: dicer
Jakby ktoś chciał przetestować nową armię fanowską w wersji 3.0, to można ją pobrać stąd:

NH3.0_Dixie Land_opis_PL
NH3.0_Dixie Land_żetony

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 04 maja 2017, 18:48
autor: dragonit19
Zbiór Armii fanowskich

Wedle prośby zamieszczam link ze zbiorem fanowskich armii do neuroshimy. Znajdują się na dysku google. Armie zamieszczone nie są moim dziełem. Ja jedynie przerobiłem instrukcje na polski i wyskalowałem pod jeden wzór, dodałem znaczniki armii i odpowiednią ilość pozostałych znaczników (ran, sieci, itp). Oryginalnych armii nie zamieszczam z obawy przed pozwem sądowym.

Gdyby ktoś miał prywatne uwagi (skierowane tylko do mnie) to zapraszam na maila dragonit19@gmail.com

Ciągle armie te są uzupełniane (niektórzy przerabiają je na wersje 3.0 i jak to zauważę to zamieszczam i u mnie).

PS. Zostało mi tylko 4 armie do zmiany grafiki plus ze 3 instrukcje do przetłumaczenia (z 5 armii nawet nie zamieszczam bo są słabe)

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 05 maja 2017, 07:32
autor: wok
dragonit19 pisze:Zbiór Armii fanowskich

Wedle prośby zamieszczam link ze zbiorem fanowskich armii do neuroshimy. Znajdują się na dysku google. Armie zamieszczone nie są moim dziełem. Ja jedynie przerobiłem instrukcje na polski i wyskalowałem pod jeden wzór, dodałem znaczniki armii i odpowiednią ilość pozostałych znaczników (ran, sieci, itp). Oryginalnych armii nie zamieszczam z obawy przed pozwem sądowym.

Gdyby ktoś miał prywatne uwagi (skierowane tylko do mnie) to zapraszam na maila dragonit19@gmail.com

Ciągle armie te są uzupełniane (niektórzy przerabiają je na wersje 3.0 i jak to zauważę to zamieszczam i u mnie).

PS. Zostało mi tylko 4 armie do zmiany grafiki plus ze 3 instrukcje do przetłumaczenia (z 5 armii nawet nie zamieszczam bo są słabe)
Hmmmm z tego co widzę, to żadna z tych armii nie ma dodanego tyłu żetonów do druku. Sam go usuwałeś wszędzie, czy twórcy nie zamieszczają?

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 05 maja 2017, 22:40
autor: dragonit19
Twórcy zamieszczają tyły, przynajmniej do większości armii. Jednak pragnę zauważyć, że część z tych armii edytowałem (poprawiłem jakość elementów mechanicznych, wyrównałem krawędzie). Poza tym każdy plik został wyskalowany i ułożenie żetonów zostało zmienione (aby wygodniej się je wycinało). Znalazłem już ustawienie jakie mi najbardziej pasuje i wszystkie armie je pod nie dostosuje.

Co do tyłów żetonów to jest z nimi jeden drobny problem. Jeśli nie naklei się ich idealnie równo to są białe obwódki dookoła żetonu. Dlatego też używam papieru samoprzylepnego kolorowego. Jeśli znajdę więcej czasu, to po skończeniu resztek armii których jeszcze nie zamieściłem zabiore się za tyły. Bez widocznych krawędzi żetonów (żeby nawet krzywo naklejone ładnie wyglądały).

A na chwile obecną jeśli ktoś chce mieć tyły to może skorzystać z oryginałów armii (większość z bgg). Tam tylko brakuje w części armii znaczników.

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 09 maja 2017, 19:29
autor: dragonit19
Do wszystkich armii nad którymi ostatnio pracowałem dodałem tyły i to czasem w kilku wersjach (klasyczne oraz takie do druku na kolorowym papierze). Ponad to dodałem lepsze wersje polskich zasad do armii w formacie 3.0 (instrukcja dostosowana do wersji 3.0, a nie jak przedtem do 2.5). No i instrukcje czym różnią się wersje tyłów armii. Od nowa ułożyłem armie Aliens (jeszcze zasad nie przerobiłem pod wersje 3.0). Gdzie się dało dodałem angielskie zasady.

Czy są jeszcze jakieś sugestie ?

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 19 maja 2017, 11:39
autor: dragonit19
Proszę o pomoc. Nie wiem skąd ale znalazłem kiedyś armie chińską. Jej widok można znaleźć w linku z mojego wcześniejszego postu. Moim problemem jest to że pracując nad kartą referencyjną (zasadami) mam tylko polską wersję. Angielskie zasady mi przepadły, a chciałem w 2 językach zamieścić (tym bardziej że angielska wersja była oryginalna). Gdyby ktoś kojarzył gdzie znaleźć oryginalną wersję byłbym wdzięczny

Re: Neuroshima Hex - armie fanowskie

: 10 lip 2017, 22:06
autor: dicer
Dla miłośników pustynnych klimatów kolejna armia fanowska 3.0 do pobrania:

NH3.0_Nevada_opis_PL
NH3.0_Nevada_żetony