Megawojownicy

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
gaskabalbinka
Posty: 15
Rejestracja: 17 sty 2013, 14:12

Megawojownicy

Post autor: gaskabalbinka »

Ktoś już ograł? Wygląda jak ładniejsza i ambitniejsza wersja Potworów w Tokio, baardzo zaciekawił mnie tryb zespołowy, bo pojedynki trwające 5-10 minut są irytujące.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5239
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 526 times
Been thanked: 1846 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Gambit »

Megawojownicy, to lekka szybka gra, która według mnie stoi dość daleko od Potworów. Jak na razie robi furorę u moich dzieciaków (7 i 16 lat), a i ja się świetnie bawię :)
Każdy gracz ma swojego wojownika, a do niego 8 kart akcji, na których są ataki wręcz, dystansowe i ruch. W turze każdy zagrywa jedną kartę i wykonuje ją według inicjatywy. Ataki to rzut odpowiednią liczbą kości, przciw obronie przeciwnika. Plansza jest na tyle mała, że w zasadzie nie ma tu możliwości schowania się. Zawsze jest szansa, że Cię dopadną. Maksymalna odległość między postaciami, to dwa pola...

Megawojownicy, to radosna, kolorowa siepanka, w którą spokojnie zagrają dzieciaki.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Megawojownicy

Post autor: 8janek8 »

Czy gra podejdzie dla 2-3 graczy: 1-2 dorosłych i 6-latek, który praktycznie opanował zasady szachów? Jakie jeszcze gry byście jeszcze polecili w tej konfiguracji?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Veridiana »

Powinno spokojnie podejść. O drugą część pytania spytaj w dziale porad.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5239
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 526 times
Been thanked: 1846 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Gambit »

Kilka słów ode mnie na temat Megawojowników. Zapraszam
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Megawojownicy

Post autor: 8janek8 »

Veridiana pisze:Powinno spokojnie podejść. O drugą część pytania spytaj w dziale porad.
Dzięki:)
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Megawojownicy

Post autor: Maxxx76 »

Hm, nie żebym był przeciwnikiem walk w grach, ale czy megawojownicy nie są zbyt agresywni dla kilkulatków? Tak, wiem, że w bajkach młócą się na okrągło, ale staram się oszczędzić dzieciakowi takich wrażeń i w grach dla niego też staram się tego unikać:) Zastanawiałem się nad zakupem gry, bo ma bardzo dobre recenzje, ale czy to nie jest taka zwyczajna młócka?:)))
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Megawojownicy

Post autor: xilk »

Wbrew pozorom, Megawojownicy to nie jest zwykła nawalanka i różni się od Potworów w Tokio. Grałem w to raz, ale byłem zadowolony. Gra jest dość szybka, lekka i wymaga zarówno myślenia, jak i obserwacji ruchów przeciwników. W Potworach w Tokio mocno liczymy na los rzucając kośćmi. Tutaj każdy gracz ma swoją pulę kart, więc śledzi nie tylko swoje możliwości, ale też potencjalne uchy przeciwnika. Dobrze jest też znać możliwości poszczególnych postaci, zwłaszcza ich specjalne moce na dwóch kartach ataku.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Megawojownicy

Post autor: Maxxx76 »

Czyli bijatyka na lekko? :-)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5239
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 526 times
Been thanked: 1846 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Gambit »

Maxxx76 pisze:Czyli bijatyka na lekko? :-)
Dokładnie tak. W czasie gier z moim synem, nie pada hasło "zabiłem Cię", ale raczej "pokonałem Cię". I jest to naturalne, a nie naciągane.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Megawojownicy

Post autor: Maxxx76 »

Dzięki za pomoc :) Chyba znowu czeka mnie grzebanie w portfelu... Ech :)
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: REBEL.pl »

Zapraszamy do zapoznania się z krótkim trailerem do Megawojowników przygotowanym przez wydawnictwo Matagot:

Obrazek
Trailer Megawojowników na YouTube
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mr.big
Posty: 330
Rejestracja: 26 kwie 2013, 13:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times

Re: Megawojownicy

Post autor: mr.big »

Ciekawa alternatywa dla Potworów w Tokio. Szkoda tylko ze tak jak w Potworach można odpaść z gry po 10 minutach , a potem czekać pół godziny aż inni skończą grać...zwłaszcza przy maksymalnej czyli 8-mio osobowej ekipie. Może kiedyś się skuszę na zakup :D
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5239
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 526 times
Been thanked: 1846 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: Gambit »

mr.big pisze:Ciekawa alternatywa dla Potworów w Tokio. Szkoda tylko ze tak jak w Potworach można odpaść z gry po 10 minutach , a potem czekać pół godziny aż inni skończą grać...zwłaszcza przy maksymalnej czyli 8-mio osobowej ekipie. Może kiedyś się skuszę na zakup :D
Nie jest tak tragicznie jak piszesz. Megawojownicy są dużo krótszą grą niż Potwory i o czekaniu pół godziny na koniec gry nie ma mowy. Wszystko rozgrywa się dużo szybciej.
Awatar użytkownika
mr.big
Posty: 330
Rejestracja: 26 kwie 2013, 13:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times

Re: Megawojownicy

Post autor: mr.big »

Gambit pisze:
mr.big pisze:Ciekawa alternatywa dla Potworów w Tokio. Szkoda tylko ze tak jak w Potworach można odpaść z gry po 10 minutach , a potem czekać pół godziny aż inni skończą grać...zwłaszcza przy maksymalnej czyli 8-mio osobowej ekipie. Może kiedyś się skuszę na zakup :D
Nie jest tak tragicznie jak piszesz. Megawojownicy są dużo krótszą grą niż Potwory i o czekaniu pół godziny na koniec gry nie ma mowy. Wszystko rozgrywa się dużo szybciej.
To dobra wiadomość która może przybliżyć datę zakupu :)
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Megawojownicy

Post autor: NTomasz »

grałem ostatnio w 3 osoby (ja jako fan KoT, oni jako o fuuu to wygląda jak KoT) - jak wypadło? zgodne stwierdzenie że całkowicie nie jak King of Tokio in plus :) gra fajna ciekawa dość przyjemna... bardzo podoba mi się otoczka zasad związana z "masą" danego zawodnika :) arena z pudełka to jedyna wada - możnaby jednak dać normalny kawałek planszy w środku.

btw: nie znaleziono w instrukcji superzdolność baobaba która nie pozwala atakować go przez wybranego przeciwnika oraz atak obszarowy jednego mikruska targetowany w pole planszy (nie pamiętam imienia ale taki fioletowawy). Czy ten mikrusek może normalnie atakować i zadać dmg:
a) we wszystko na tym polu czyli i w baobaba z protekcją
b) we wszystko poza baobabem
c) nie może wykonać tej akcji
d) pomidor
wajwa
Posty: 2231
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 258 times
Been thanked: 409 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: wajwa »

Zupełnie sympatyczna gierka.
Skojarzenia z PwT są oczywiste , ale to jednak trochę inna gra ...
Fajne to do grania z dziećmi , fajne z rodziną , a i myślę , że starzy wyjadacze dobrze by się przy tym bawili traktując grę jako filler.
Podoba mi się ten balans wojowników (tzn. kurduple z pięcioma życiami i tarczą na poziomie 6 trudni do pokonania vs bydlaki z kilkunastoma życiami i obroną 2 dostający co raz obrażenia) , podoba mi się ten prosty pomysł : jedziesz i walisz albo z łuku , albo z miecza ;-) , podoba mi się wykonanie , kurczę , podoba mi się ta gra 8)
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
wilczur
Posty: 282
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: wilczur »

NTomasz pisze:btw: nie znaleziono w instrukcji superzdolność baobaba która nie pozwala atakować go przez wybranego przeciwnika oraz atak obszarowy jednego mikruska targetowany w pole planszy (nie pamiętam imienia ale taki fioletowawy). Czy ten mikrusek może normalnie atakować i zadać dmg:
a) we wszystko na tym polu czyli i w baobaba z protekcją
b) we wszystko poza baobabem
c) nie może wykonać tej akcji
d) pomidor
skłaniam się ku odpowiedzi B ponieważ karta którą ciągniesz to twój atak na całą turę więc raczej nie możesz go nie wykorzystać (odpada c i d) a a odpada bo jest sprzeczne z tym co jest napisane na karcie baobaba (zasada stosu).
oczywiście IMHO

Pozdro
Mój Bloog
Moja kolekcja
Pozdrawiam
Wilczur
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Megawojownicy

Post autor: xilk »

NTomasz pisze:btw: nie znaleziono w instrukcji superzdolność baobaba która nie pozwala atakować go przez wybranego przeciwnika oraz atak obszarowy jednego mikruska targetowany w pole planszy (nie pamiętam imienia ale taki fioletowawy). Czy ten mikrusek może normalnie atakować i zadać dmg:
a) we wszystko na tym polu czyli i w baobaba z protekcją
b) we wszystko poza baobabem
c) nie może wykonać tej akcji
d) pomidor
Cóż, wszystko zależy od sytuacji. Wspomniany atak Baobaba (Mistyczna czaszka) ma inicjatywę 6, zaś atak obszarowy Aramistrza (eksplodująca "Beczka Prochu") inicjatywę 2. Zatem jeśli w danej turze te postacie wybrały te ataki, to Aramistrz atakuje normalnie wszystkich, czyli opcja a). Jeśli zaś Baobab użył tego specjalnego ataku turę wcześniej, to Aramistrz wie, że nie będzie mógł użyć w kolejnej rundzie przeciwko niemu Beczki Prochu. Dlatego osobiście skłaniałbym się w takiej sytuacji przy opcji c), a nie b). Jednak o to przydałoby się spytać wydawnictwo Rebel.
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Megawojownicy

Post autor: REBEL.pl »

xilk pisze:
NTomasz pisze:btw: nie znaleziono w instrukcji superzdolność baobaba która nie pozwala atakować go przez wybranego przeciwnika oraz atak obszarowy jednego mikruska targetowany w pole planszy (nie pamiętam imienia ale taki fioletowawy). Czy ten mikrusek może normalnie atakować i zadać dmg:
a) we wszystko na tym polu czyli i w baobaba z protekcją
b) we wszystko poza baobabem
c) nie może wykonać tej akcji
d) pomidor
Cóż, wszystko zależy od sytuacji. Wspomniany atak Baobaba (Mistyczna czaszka) ma inicjatywę 6, zaś atak obszarowy Aramistrza (eksplodująca "Beczka Prochu") inicjatywę 2. Zatem jeśli w danej turze te postacie wybrały te ataki, to Aramistrz atakuje normalnie wszystkich, czyli opcja a). Jeśli zaś Baobab użył tego specjalnego ataku turę wcześniej, to Aramistrz wie, że nie będzie mógł użyć w kolejnej rundzie przeciwko niemu Beczki Prochu. Dlatego osobiście skłaniałbym się w takiej sytuacji przy opcji c), a nie b). Jednak o to przydałoby się spytać wydawnictwo Rebel.
Mistyczna czaszka powoduje, że dana postać nie może zaatakować Baobaba, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaatakować inne postacie znajdujące się na danym polu. Według nas:
1) jeśli Baobab sam stoi na danym polu, a na Aramistrza działa "Mistyczna Czaszka" to nie może go on zaatakować używając "Beczki Prochu",
2) jeśli na polu, na którym stoi Baobab znajdują się inne postacie i Aramistrz używając "Beczki prochu" zaatakuje jedną z nich to Baobab również otrzyma obrażenia.

"Mistyczna Czaszka" blokuje możliwość wybrania Baobaba jako cel ataku.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Bartual
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2015, 19:30

Re: Megawojownicy

Post autor: Bartual »

Cześć,
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć w jakie koszulki załadować te duże karty akcji od Megawojowników?
Zuwal
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2015, 18:18

Re: Megawojownicy

Post autor: Zuwal »

Rozmiar kart w Megawojownikach jest taki sam jak w Dixicie, czyli 80x120.
ODPOWIEDZ