Pojedynek Ninja
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Pojedynek Ninja
Śpieszymy powiadomić, że do sklepów trafiła nasza najnowsza gra dla dwóch osób! Pojedynek Ninja!
Oto historia konfliktu, w którym stawką było przetrwanie całych wiosek i wszystkich ich mieszkańców. Stuletnie przymierze pokojowe właśnie dobiegło końca i wodzowie dwóch nienawidzących się na zabój klanów zebrali swoich najlepszych i najbardziej śmiercionośnych wojowników.
Każda grupa za cel obrała sobie zrównanie z ziemią wioski przeciwnika. Zwyciężą ci, którzy wykażą się większym sprytem i szybkością.
Pojedynek ninja jest dwuosobową abstrakcyjną grą zawierającą kości. Każdy z graczy otrzymuje zestaw 10 wojowników takich samych wojowników. Dzięki czemu gracze posiadają takie same zaplecze strategiczne. Każdy z wojowników występuje w 3 kolorach o wartościach 1-3 oraz trójkolorową karę bossa o wartości 4.
W swojej turze gracz rzuca kośćmi w trzech kolorach i porusza do trzech swoich jednostek, gdzie niebieska kość porusza niebieskiego wojownika, czerwona kość porusza czerwonego wojownika, a zielona zielonego. Poruszanie karty wojownika, który ma na sobie inne karty pozwala poruszyć całym stosem! Jeśli w wyniku ruchu wojownicy spotkają się na swojej drodze rozgrywana jest walka. W walce udział bierze pierwszych dwóch wojowników ze stosu każdego gracza. Wynik walki rozstrzygany jest za pomocą schematu papier, nożyczki, kamień oraz wartości kart.
Pierwszy gracz który pokona wszystkich wojowników przeciwnika albo dotrze do jego wioski wygrywa!
Oficjalna strona gry: http://portalgames.pl/pl/pojedynek-ninja/
Strona gry na serwisie BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/162041/ninja-taisen
Strona produktu w sklepie portalgames.pl: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=213
Instrukcja: http://bit.ly/1G6DGGo
Również dla Was otwieramy pudełko z grą!
Link: https://www.youtube.com/watch?v=5N-23Cb ... 9D&index=1
Oto historia konfliktu, w którym stawką było przetrwanie całych wiosek i wszystkich ich mieszkańców. Stuletnie przymierze pokojowe właśnie dobiegło końca i wodzowie dwóch nienawidzących się na zabój klanów zebrali swoich najlepszych i najbardziej śmiercionośnych wojowników.
Każda grupa za cel obrała sobie zrównanie z ziemią wioski przeciwnika. Zwyciężą ci, którzy wykażą się większym sprytem i szybkością.
Pojedynek ninja jest dwuosobową abstrakcyjną grą zawierającą kości. Każdy z graczy otrzymuje zestaw 10 wojowników takich samych wojowników. Dzięki czemu gracze posiadają takie same zaplecze strategiczne. Każdy z wojowników występuje w 3 kolorach o wartościach 1-3 oraz trójkolorową karę bossa o wartości 4.
W swojej turze gracz rzuca kośćmi w trzech kolorach i porusza do trzech swoich jednostek, gdzie niebieska kość porusza niebieskiego wojownika, czerwona kość porusza czerwonego wojownika, a zielona zielonego. Poruszanie karty wojownika, który ma na sobie inne karty pozwala poruszyć całym stosem! Jeśli w wyniku ruchu wojownicy spotkają się na swojej drodze rozgrywana jest walka. W walce udział bierze pierwszych dwóch wojowników ze stosu każdego gracza. Wynik walki rozstrzygany jest za pomocą schematu papier, nożyczki, kamień oraz wartości kart.
Pierwszy gracz który pokona wszystkich wojowników przeciwnika albo dotrze do jego wioski wygrywa!
Oficjalna strona gry: http://portalgames.pl/pl/pojedynek-ninja/
Strona gry na serwisie BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/162041/ninja-taisen
Strona produktu w sklepie portalgames.pl: http://portalgames.pl/sklep/index.php?r ... uct_id=213
Instrukcja: http://bit.ly/1G6DGGo
Również dla Was otwieramy pudełko z grą!
Link: https://www.youtube.com/watch?v=5N-23Cb ... 9D&index=1
- maciejo
- Posty: 3363
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Pojedynek Ninja
Fajne grafiki
Cena zaporowa
Takie np: Zombiaki prawie o połowę tańsze a zawartość dwa razy większa.
Cena zaporowa
Takie np: Zombiaki prawie o połowę tańsze a zawartość dwa razy większa.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Pojedynek Ninja
Miałam okazję zagrać na Portalkonie, grafiki faktycznie robią wrażenie, co nie zmienia faktu, że 50 zł to sporo za małą grę ,,do pociągu". Ciekawa jestem, jakie będą wrażenia.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Pojedynek Ninja
Cena to stan umysłu mój padawaniemaciejo pisze:Fajne grafiki
Cena zaporowa
Takie np: Zombiaki prawie o połowę tańsze a zawartość dwa razy większa.
50pln to sugerowana cena detaliczna
dobre sklepy mają ten tytuł poniżej 40pln
a z pewnością jego cena spadnie za pół roku do około 35 zł i tak zostanie
elementem robiącym cenę są 3 nietypowe kości (dziwny rozkład oczek)
to zdaję się był powód dla którego ten tytuł poślizgnął się deczko
Co do samej gry - genialny filler - szybki i dający mimo kości szansę pokombinowania
Po Essen tak mi utkwił w głowie, że zrobiłem sobie wersję DIY ale osadzoną w konflikcie militarnym Zimnej Wojny - US vs USSR.
Co nie zmienia faktu, że tę wersję też przygarnę
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Re: Pojedynek Ninja
Nowe wydania Zombiaków są w tej samej cenie co Pojedynek Ninja.maciejo pisze:Fajne grafiki
Cena zaporowa
Takie np: Zombiaki prawie o połowę tańsze a zawartość dwa razy większa.
Re: Pojedynek Ninja
Dziś dojechała do mnie paczuszka z tą grą
Co do ceny - sugerowana cena detaliczna, to jedno, a cena zakupu, to drugie . Z resztą jak zawsze, dotyczy wszystkich gier, nie tylko tych Portalu
Co do gry - grafiki obłędne, karty dobrej jakości (pierwszy raz w życiu uznałam, że może nawet bez koszulek się obejdzie? ), kostki ładnie wykonane, dość lekkie (chociaż ja ostatnio głównie q-workshopowymi rzucam, a te zaś są dość ciężkie ), grafiki na kartach obłędne, pudełko z twardej tektury (w plecaku nic się z pudełkiem stać nie powinno, chociaż to wyjdzie w praniu).
W wolnej chwili będę testować
Co do ceny - sugerowana cena detaliczna, to jedno, a cena zakupu, to drugie . Z resztą jak zawsze, dotyczy wszystkich gier, nie tylko tych Portalu
Co do gry - grafiki obłędne, karty dobrej jakości (pierwszy raz w życiu uznałam, że może nawet bez koszulek się obejdzie? ), kostki ładnie wykonane, dość lekkie (chociaż ja ostatnio głównie q-workshopowymi rzucam, a te zaś są dość ciężkie ), grafiki na kartach obłędne, pudełko z twardej tektury (w plecaku nic się z pudełkiem stać nie powinno, chociaż to wyjdzie w praniu).
W wolnej chwili będę testować
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- maciejo
- Posty: 3363
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Pojedynek Ninja
Ekstra , ale jednak poczekam na używke za 20 plnnoowy pisze:Nowe wydania Zombiaków są w tej samej cenie co Pojedynek Ninja.maciejo pisze:Fajne grafiki
Cena zaporowa
Takie np: Zombiaki prawie o połowę tańsze a zawartość dwa razy większa.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- DeBOB
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Pojedynek Ninja
Aduanath pisze: (w plecaku nic się z pudełkiem stać nie powinno, chociaż to wyjdzie w praniu).
Aduanath może mieć na sprzedaż w tej cenie... po pierwszym praniu plecakamaciejo pisze: Ekstra , ale jednak poczekam na używke za 20 pln
Przepraszam, ale nie mogłem się oprzeć.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 16:58 przez DeBOB, łącznie zmieniany 1 raz.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
Re: Pojedynek Ninja
Zdecydowanie gry sprzedawać nie będę. Jestem po pierwszej rozgrywce... a właściwie po pierwszych 3 rozgrywkach . Gdyby nie zmęczenie, gralibyśmy dalej . Gra jest świetna .DeBOB pisze: Aduanath może mieć na sprzedaż w tej cenie...
Pojawiło się natomiast już pewne pytanie - czy zorientowany jest ktoś może, czy można w ogóle nie poruszać postaci? (gdy po rzucie okazuje się, że wykonanie ruchów wiązałoby się z przegraną? )
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Pojedynek Ninja
tak, zawsze, możesz nie wykorzystywać kościAduanath pisze: Pojawiło się natomiast już pewne pytanie - czy zorientowany jest ktoś może, czy można w ogóle nie poruszać postaci? (gdy po rzucie okazuje się, że wykonanie ruchów wiązałoby się z przegraną? )
w instrukcji, w kontekście wykorzystywania kości, zawsze występują sformułowania "może"
a na końcu jest przykład w którym gracz rezygnuje z ruchu wynikającego z rzutu czerwoną kością i kolejka przechodzi na przeciwnika.
Re: Pojedynek Ninja
Dzięki za odpowiedź! Znaczy, że dobrze zinterpretowałam, ale wolałam dopytaćmauserem pisze:tak, zawsze, możesz nie wykorzystywać kościAduanath pisze: Pojawiło się natomiast już pewne pytanie - czy zorientowany jest ktoś może, czy można w ogóle nie poruszać postaci? (gdy po rzucie okazuje się, że wykonanie ruchów wiązałoby się z przegraną? )
w instrukcji, w kontekście wykorzystywania kości, zawsze występują sformułowania "może"
a na końcu jest przykład w którym gracz rezygnuje z ruchu wynikającego z rzutu czerwoną kością i kolejka przechodzi na przeciwnika.
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Pojedynek Ninja
Aduanath pisze:Zdecydowanie gry sprzedawać nie będę. Jestem po pierwszej rozgrywce... a właściwie po pierwszych 3 rozgrywkach . Gdyby nie zmęczenie, gralibyśmy dalej . Gra jest świetna .DeBOB pisze: Aduanath może mieć na sprzedaż w tej cenie...
Pojawiło się natomiast już pewne pytanie - czy zorientowany jest ktoś może, czy można w ogóle nie poruszać postaci? (gdy po rzucie okazuje się, że wykonanie ruchów wiązałoby się z przegraną? )
Gracz w turze musi poruszyć chociaż jednym Ninja. Ale nie musi zużywać wszystkich kości. Więc wykorzystujemy czerwoną kość by poruszyć się naszym czerwonym ninja, ale nie poruszamy się za pomocą niebieskiej i zielonej.
Re: Pojedynek Ninja
58 x 88 [mm] czyli standard euro wychodzinoowy pisze:Czy ktoś może mi podać wymiar kart?
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Pojedynek Ninja
Gra dla mnie przednia zaliczam ją do grona dobrych fillerów takich jak Strife czy Sztuka Wojny, które wykorzystują po części podobne mechanizmy. Losowość w grze w sam raz zbalansowana tym bardziej, że rozkład wyników na kościach nie jest równomierny bo mam trzy 1 dwie 2 i jedną 3 co pozwala w jakimś stopniu obrać odpowiednie przemieszczanie kart wiedząc o szansach na daną cyfrę z kości. Zdecydowanie polecam, aż się prosi aby na konwentach były turnieje w tą grę.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pojedynek Ninja
A ja głupi myślałem, że jak Portal się wszędzie chwali standaryzacją pudeł i wszystkiego, to i karty będą CCG. Dobrze, że miałem jeszcze zachomikowane koszulki w domu, bo się zdziwiłem jak mi karta wpadła w specjalnie dokupione UltraPro i miała wszędzie luz.Aduanath pisze:58 x 88 [mm] czyli standard euro wychodzinoowy pisze:Czy ktoś może mi podać wymiar kart?
Spoiler:
Re: Pojedynek Ninja
No z tego, co ja wyłapałam, to Portal standaryzuje wszystkie SWOJE pudła . A oni wszędzie mają standard euro, lub mini eurozakwas pisze:A ja głupi myślałem, że jak Portal się wszędzie chwali standaryzacją pudeł i wszystkiego, to i karty będą CCG. Dobrze, że miałem jeszcze zachomikowane koszulki w domu, bo się zdziwiłem jak mi karta wpadła w specjalnie dokupione UltraPro i miała wszędzie luz.Aduanath pisze:58 x 88 [mm] czyli standard euro wychodzinoowy pisze:Czy ktoś może mi podać wymiar kart?
Spoiler:
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Pojedynek Ninja
W końcu ktoś trzeźwo podszedł do gry.Veridiana pisze:Opinia mniej entuzjastyczna w recenzji na GF
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Pojedynek Ninja
No jeśli gra jest wydawana także przez innych wydawców - autor/pierwotny wydawca decyduje o formacie kart i kontrahenci wydajacy w innych krajach dostowosują się do tego - sprawa tak zazwyczaj jest prosciej - nie trezba niczego przycinać lub skalować nieproporcjonalnie.zakwas pisze: A ja głupi myślałem, że jak Portal się wszędzie chwali standaryzacją pudeł i wszystkiego, to i karty będą CCG. Dobrze, że miałem jeszcze zachomikowane koszulki w domu, bo się zdziwiłem jak mi karta wpadła w specjalnie dokupione UltraPro i miała wszędzie luz.
Ale swoje karcianki z wieksza liczba kart Portal rzeczywiscie wydawał w standardowej wiekosci.
Tym bardziej zaskoczyła mnie Tides of Time- vel Wieka "mini"-gra Z gigatycznymi kartami _ podobno wielkośc tych do Dixita.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Pojedynek Ninja
eee... raczej nietrzeźwo i gra go otrzeźwiłaChlastBatem pisze:W końcu ktoś trzeźwo podszedł do gry.Veridiana pisze:Opinia mniej entuzjastyczna w recenzji na GF
Ta recenzja typowy syndrom zawiedzionych oczekiwań.
I zbyt mało rozegranych partii.
Z drugiej strony czy można było się spodziewać czegoś innego?
- tasowane na początku karty - wstępny czynnik losowy
- kości - stały generator losowości
gra nie opiera się na długofalowej strategii - nie ma takiej możliwości
W tej grze istotna jest szybka adaptacja do zmieniających się warunków
można tu mówić raczej o stylu gry:
agresywnie - szybka konfrontacja
pasywnie - wyczekiwanie
defensywnie - powolne przegrupowania
w tej grze kalkulowanie ryzyka jest częścią taktyki - rozkład oczek na kościach jest znany i nie przypadkowy
policzenie wyników dla tych kilku kart nie jest trudne, nawet w wielopiętrowej potyczce.
uwielbiam tego filerka - IMHO sytuacja w której przeciwnicy minęli swoje karty i idą na niechronione wioski uważam za błąd taktyczny - jeśli dałeś się przeskoczyć z pustym zapleczem - przegrywasz (chyba że zrobiłeś to o rzut kością od wioski przeciwnika)
I paradoksalnie nie ma w niej, w ostatecznym wyniku zbyt wiele tego losu - przegrana jest najczęściej efektem złego wyboru gracza.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pojedynek Ninja
Ja do tego podchodzę tak, że losowość przed ruchem jest ok - można się adaptować (wykonać jeden ruch w najgorszym przypadku jka bardzo nie podejdzie rzut).
Zła losowość dla mnie jest wtedy gdy rzucasz kością PO ruchu i sprawdzasz czy coś tam Ci się udało.
Zła losowość dla mnie jest wtedy gdy rzucasz kością PO ruchu i sprawdzasz czy coś tam Ci się udało.