Zagrałem na 4 osoby i mimo braku zasad na 4 osoby przyjęliśmy ze 1 z graczy gra Arnorem i Elfami a drugi Gondorem i Krasnoludami. A przeciwnicy oczywiście 1 gra Sauronem a drugi pozostałymi.
Grę zaczynają Sauron i Elfo/Arnor.
Każdy z graczy w każdej turze ciągnie po 1 karcie każdego rodzaju i może mieć na ręku do 5 kart przy czym mogą się wymienić 1 z kart dowolnego rodzaju na dowolny.
Musisz jeszcze przepatrzyć karty bo przynajmniej 2 Ciemności niejasne i np. „Władca ciemności” nie napisano czy chodzi o broniącą się armię jasności czy ciemności.
Proponujemy by gdy Sauron wejdzie do gry aktywować wszystkie narody cienia i jasności.
Między innymi bez tego to gra toczyłaby się tylko w rejonie Gondoru.
Zresztą możliwość przyznawania punktów zwycięstwa dodatkowo za eliminacje jednostek bardzo może przyśpieszyć koniec gry.
Tak stało się w naszym przypadku i po 6 turach finito.
Lecz na usprawiedliwienie napisze dlaczego zebraliśmy tak dużo VP za jednostki które zginęły.
Nie podobało nam się że takie drogie są jednostki Trolli i Mumakili (3 i 4 pkt) podczas gdy chyba wg przepisów zadają trafienia tak jak inne jednostki a giną po otrzymaniu 1 trafienia. Stwierdziliśmy że nie byłoby sensu ich wystawiać bo jest minimalna ilość kart która bonusuje ich udział w bitwie. A na dodatek jeszcze kłopoty z Mumakilami w czasie oblężeń.
Stąd uznaliśmy że taka jednostka ma większa odporność na ciosy i po otrzymaniu trafień może być rozbijana na 3 lub 4 mniejsze jednostki. Stąd przyznawaliśmy więcej punktów chwały za te wszystkie trafienia i stąd ich ilość tak narosła, że łącznie ze zdobyczami terenowymi Sauron wygrał grę grubo przed czasem.
Ale chyba nie tak graliśmy jak trzeba bo z kolei takie przepakowane jednostki np. Król Nazguli za łatwo mógłby formować w polu (2 dowolne jednostki - czyli gracz wybierałby oczywiście 2 trolle).
Jeszcze co do tych punktów za likwidacje siły żywej i ich zamieniania na punkty chwały oraz punkty inicjatywy.
Czy po danej bitwie posiadacz inicjatywy decyduje pierwszy o ich zamianie na punkty chwały a co za tym idzie na punkty VP a pozostałe zostawia na torze inicjatywy czy dopiero na koniec tury to się dokonuje?
Czy można zamienić punkty chwały na więcej niż 1 VP w danej turze? My tak robiliśmy niestety i szybko te punkty VP narosły co przy zdobyczach terenowych na samym Gondorze szybko zakończyło grę.
Może lepiej by max tylko 1 VP w turze zyskiwać w ten sposób?
Czy nie lepiej by straty w bitwie rozdzielać tak jak w podstawowej w wersji gry gdzie 1 trafienie zabijałoby 1 zwykłą jednostkę lub redukowało jednostkę specjalną (czyli duża jednostka miałaby wytrzymałość 2)
A może zmniejszyć koszt rekrutacji dla jednostek Troli i Mumakili?
Brakuje szczególnie kostek niebieskich do rzutów gdy wszystkie narody wejdą do gry lub nawet przy tym jak się ma inicjatywę ale można kostki dorobić i ja tak zrobiłem naklejając na kartoniki ikony z kostek, przypisawszy do nich cyfrę od 1 do 6 i rzucając 6ściennymi kośćmi wprowadzając te kartoniki jak kostki. Nie krytykuje przy tym autora tego dodatku za nieprzemyślanie tego aspektu bo wykonał wspaniałą i tytaniczną pracę adoptując elementy z gry podstawowej do tak wspaniałego dodatku a że zabrakło paru kostek to nic takiego.
Czy można z Mordoru i do Mordoru wchodzić 2 drogami ze wschodu? Pytam bo ten czerwony kolor granic i czerwony szczytów trochę się zlewa.
Jest na mapie błąd w opisie palantirów i na mapie gry powinien być w Angrenoscie a na górze na torze palantirów jest Orthank.
Czy wynik „postaci” na kostkach czerwonych nie powinien też dawać efektu by mogły przesuwać armie o tyle pól ile mają poziom tak jak to się ma z wynikiem „postaci” na niebieskich kostkach?