Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
- Ardel12
- Posty: 3366
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1041 times
- Been thanked: 2027 times
Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Jak w tytule, poszukuję dwóch gier by uzupełnić zbiór swoich gier.
Jestem raczej otwarty na różne tematyki, nie przeszkadza mi negatywna interakcja, a nawet wskazane by była(pasjansom stanowcze nie). Głównie grywam w 2/3 os składzie. Na tapecie lądują tytuły takie jak Osadnicy NI, Spartacus, Badacze GŁĘbin, CO2, Patchwork, Alchemicy, ghost stories.
Z deckbuilding ograłem swego czasu dominion i na pewno nie chcę do niego wrócić. Intryguje mnie nowa gra z Alienem i w sumie tyle przychodzi mi do głowy.
Z kolei jeśli chodzi o dice management to rozmyślałem nad Waggle Dance oraz Rock'n Roll. Pierwszy wydaje się jednak prosty, a drugi już ma zakończoną akcję na kickstarterze:( Zastanawiałem się również nad Odkrywcami, ale gra jest dalekim kuzynem Lewis i Clark w złożoności jak i możliwościach. Achaja odpada, grałem i jak dla mnie zbyt podobna do SPartacusa.
Podsumowując, prócz wskazanych mechanik, gra powinna dobrze działać na 2/3 os, oferować kilka dróg do zwycięstwa, najlepiej z interakcją między graczami oraz być z kategorii średnio lub bardziej ciężkich.
Jestem raczej otwarty na różne tematyki, nie przeszkadza mi negatywna interakcja, a nawet wskazane by była(pasjansom stanowcze nie). Głównie grywam w 2/3 os składzie. Na tapecie lądują tytuły takie jak Osadnicy NI, Spartacus, Badacze GŁĘbin, CO2, Patchwork, Alchemicy, ghost stories.
Z deckbuilding ograłem swego czasu dominion i na pewno nie chcę do niego wrócić. Intryguje mnie nowa gra z Alienem i w sumie tyle przychodzi mi do głowy.
Z kolei jeśli chodzi o dice management to rozmyślałem nad Waggle Dance oraz Rock'n Roll. Pierwszy wydaje się jednak prosty, a drugi już ma zakończoną akcję na kickstarterze:( Zastanawiałem się również nad Odkrywcami, ale gra jest dalekim kuzynem Lewis i Clark w złożoności jak i możliwościach. Achaja odpada, grałem i jak dla mnie zbyt podobna do SPartacusa.
Podsumowując, prócz wskazanych mechanik, gra powinna dobrze działać na 2/3 os, oferować kilka dróg do zwycięstwa, najlepiej z interakcją między graczami oraz być z kategorii średnio lub bardziej ciężkich.
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Troyes. super działa na 2 osoby i i jest bardzo ciekawy mechanizm zarządzania kośćmi.
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
W kategorii deckbuilding - polecam Star Realms. Zerknij też na Ascension albo Warmachine, w te dwie ostatnie wprawdzie nie grałem, ale słyszałem dość pozytywne opinie (Ascention planuję sprawdzić w tym miesiącu).
W kategorii dice management - rodzime Dice Brewing całkiem dobrze pasuje do piwa, w trochę wyższym przedziale cenowym Roll for the Galaxy.
W kategorii dice management - rodzime Dice Brewing całkiem dobrze pasuje do piwa, w trochę wyższym przedziale cenowym Roll for the Galaxy.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 13:08 przez Rafalm, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Spojrzałbym na D-Day Dice
Offtop: "2-3 osoby". "2/3" brzmi nieco masakrycznie...
Offtop: "2-3 osoby". "2/3" brzmi nieco masakrycznie...
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Legendary Encounter: Alien - świetny klimat i emocje. Prosty deckbuilding mechanicznie. Jak lubisz przygodówki - polecam. Do tego jak lubisz uniwersum Alienów - polecam jeszcze mocniej.
Może Roll for the Galaxy?
Może Roll for the Galaxy?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Assaultmarine
- Posty: 188
- Rejestracja: 30 lis 2012, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa/Marki
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
+1Assaultmarine pisze:zarządzanie kośćmi + deckbuilding = Quarriors
...i wszystkie Dice Mastersy
- Ardel12
- Posty: 3366
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1041 times
- Been thanked: 2027 times
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Podsumuję moje przemyślenia na temat gier przez Was poleconych, może uruchomi to kolejne propozycje.
Troyes - gra ma ciekawą mechanikę i wysoką regrywalność . Na pewno chciałbym w nią zagrać, ale obawiam się, że szata graficzna jak i suchość tego tytułu nie przemówią do moich współgraczy - brak klimatu.
Star Realms - zbytnio w założeniach/mechanice przypomina mi Dominion
Roll for the galaxy - bardzo mi się spodobał, jeszcze parę recek, gameplay i możliwe, że to jest to. Dużo możliwości, ale nie tak przytłaczające jak w Race.
D-Day Dice - klimatycznie totalnie nie moje rejony ani grupy
Legendary Encounter: Alien - na propsie, gra chyba ma wszystko czego oczekuje. Klimat, łatwy do ustalenia poziom trudności, KLIMAT!
Quarrios - totalnie mnie nie przekonała;p
Dice mastery - kumpel zbiera, więc nie czuję potrzeby duplikacji:)
Podsumowując (drugi raz):
Deckbuilding:
Legendary Encounter: Alien
Legendary: Marvel
Dice management:
Roll for the Galaxy
Thrash n'Roll
I teraz potrzebuję kolejnej rady:D Najpierw do deckbuildingów. Oba tytuły legendary do mnie przemawiają, jestem fanem świata Marvela (komiksy i filmy), ale obcy cieszy się u mnie uznaniem. W Marvel odpycha mnie trochę semi cooperative. Każdy sobie struga talię i gra by nabić jak najwięcej pkt, niż wypełnić jakiś cel. Dodatkowo nie wyczytałem czy jest tam jakakolwiek interakcja między graczami (prócz podkupowania kart i ubijania wrogów) oraz nie podoba mi się to, żeby tytuł działał i stanowił wyzwanie potrzebny jest pierwszy dodatek, którego cena zamyka się w 150zł.
W obcym trochę obawiam się małej regrywalności, wydaje mi się, że marvel oferuje znacznie większą. Nie podoba mi się również poziom trudności uzależniony od liczby graczy. Wolę jak poziom jest podobny, choć możliwość własnego skalowania jego trochę niweluje ten minus. Z kolei nadchodzący dodatek może rozwiązać ilość scenariuszy (tak, wiem że można mieszać cele z różnych filmów).
Pytanie do was, który z deckbuildingów jest lepszy? Tutaj nacisk położyłbym na ilość osób 2-3 (proszę Maxxx76:) oraz możliwości i poziom skomplikowania.
Co do kostek. To thrash'n roll będzie dostępny doooopiero po wakacjach (oczywiście mi się aż tak nie spieszy:) i na razie brak odpowiedniej liczby opinii by wyklarować czy faktycznie warty jest ten tytuł funta kłaków. Mechanika mi się podoba wraz z tematyką i na pewno zostanie uznana przez współgraczy.
Co do Roll to muszę jeszcze poczytać/pooglądać by mieć dokładniejszy pogląd.
I także w tym wypadku zachęcam do dyskusji:)
Troyes - gra ma ciekawą mechanikę i wysoką regrywalność . Na pewno chciałbym w nią zagrać, ale obawiam się, że szata graficzna jak i suchość tego tytułu nie przemówią do moich współgraczy - brak klimatu.
Star Realms - zbytnio w założeniach/mechanice przypomina mi Dominion
Roll for the galaxy - bardzo mi się spodobał, jeszcze parę recek, gameplay i możliwe, że to jest to. Dużo możliwości, ale nie tak przytłaczające jak w Race.
D-Day Dice - klimatycznie totalnie nie moje rejony ani grupy
Legendary Encounter: Alien - na propsie, gra chyba ma wszystko czego oczekuje. Klimat, łatwy do ustalenia poziom trudności, KLIMAT!
Quarrios - totalnie mnie nie przekonała;p
Dice mastery - kumpel zbiera, więc nie czuję potrzeby duplikacji:)
Podsumowując (drugi raz):
Deckbuilding:
Legendary Encounter: Alien
Legendary: Marvel
Dice management:
Roll for the Galaxy
Thrash n'Roll
I teraz potrzebuję kolejnej rady:D Najpierw do deckbuildingów. Oba tytuły legendary do mnie przemawiają, jestem fanem świata Marvela (komiksy i filmy), ale obcy cieszy się u mnie uznaniem. W Marvel odpycha mnie trochę semi cooperative. Każdy sobie struga talię i gra by nabić jak najwięcej pkt, niż wypełnić jakiś cel. Dodatkowo nie wyczytałem czy jest tam jakakolwiek interakcja między graczami (prócz podkupowania kart i ubijania wrogów) oraz nie podoba mi się to, żeby tytuł działał i stanowił wyzwanie potrzebny jest pierwszy dodatek, którego cena zamyka się w 150zł.
W obcym trochę obawiam się małej regrywalności, wydaje mi się, że marvel oferuje znacznie większą. Nie podoba mi się również poziom trudności uzależniony od liczby graczy. Wolę jak poziom jest podobny, choć możliwość własnego skalowania jego trochę niweluje ten minus. Z kolei nadchodzący dodatek może rozwiązać ilość scenariuszy (tak, wiem że można mieszać cele z różnych filmów).
Pytanie do was, który z deckbuildingów jest lepszy? Tutaj nacisk położyłbym na ilość osób 2-3 (proszę Maxxx76:) oraz możliwości i poziom skomplikowania.
Co do kostek. To thrash'n roll będzie dostępny doooopiero po wakacjach (oczywiście mi się aż tak nie spieszy:) i na razie brak odpowiedniej liczby opinii by wyklarować czy faktycznie warty jest ten tytuł funta kłaków. Mechanika mi się podoba wraz z tematyką i na pewno zostanie uznana przez współgraczy.
Co do Roll to muszę jeszcze poczytać/pooglądać by mieć dokładniejszy pogląd.
I także w tym wypadku zachęcam do dyskusji:)
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Proponuję jeszcze dać szanse High Command, szczególnie core setowi Faith & Fortunes. Deckbuilding inny niż wszystkie, z pełną interakcją i ociekający klimatem steampunkowych Iron KingdomsArdel12 pisze: Podsumowując (drugi raz):
Deckbuilding:
Legendary Encounter: Alien
Legendary: Marvel
- Ardel12
- Posty: 3366
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1041 times
- Been thanked: 2027 times
Re: Zarządzanie kośćmi i deckbuilding
Alien został zakupiony i czeka na pierwszą partię.
Co do kosteczek zaczynam optować w stronę Roll lub Waggle Dance. Po obejrzeniu kilku video recencji waggle dance wrócił do kręgu zainteresowań.
Co do kosteczek zaczynam optować w stronę Roll lub Waggle Dance. Po obejrzeniu kilku video recencji waggle dance wrócił do kręgu zainteresowań.