Strona 48 z 109

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 09 mar 2018, 08:23
autor: odmu
Wczoraj boleśnie przekonałem się jak kompozycja drużyny wpływa na efektywność przy pewnych scenariuszach. Scenariusz numer 25. Miałem go już okazję zagrać w 2 osoby w składzie scoundrel i postać z błyskawicy. Bardzo łatwo udało się go ugrać, szybka, przyjemna partia. Wczoraj natomiast dorwałem go w składzie 4 osobowym. Spellweaver na 6 poziomie, postać z dwoma figurkami na 5 i dwóch świeżaków na 3 - postać z nutką i postać kręgami. W 2/3 scenariuszach polegliśmy. Ukształtowanie mapy, rodzaj przeciwników, a przede wszystkim możliwości naszych postaci spowodowały, że nagle to co już grałem i było łatwiutkie stało się solidnym wyzwaniem. Uczenie się nowych postaci również nie pomogło.

Ten różnorodny poziom trudności zależny od kompozycji drużyny daje jednak niesamowitą frajdę podczas rozgrywania map ponownie. Dla mnie z jednej strony to oznaka bardzo dobrej regrywalności gry, ale równocześnie mamy tak dużą pulę możliwych składów drużyny, że każda ekipa będzie każdy scenariusz oceniać inaczej. I nie dlatego, że jakieś postacie są słabsze/silniejsze i zmienia się poziom trudności tylko bardziej z powodu różnorodności ich umiejętności, które raz będą błyszczeć a raz nie.

Przy okazji co emerytur. Po 16 wygranych scenariuszach (17 partiach) w składzie 4-osobowym, mamy gracza, który już raz się emerytował a teraz jest w 5/6 kolejnego celu. Myślę, że w ciągu dwóch scenariuszy powinien już skończyć swój cel.
Spoiler:
Ogólnie to podoba mi się też podział na klasy podstawowe i te odblokowywane. Te drugie potrafią być tak inne i nietypowe w prowadzeniu, że grając nimi to jakby otwierać nowe dodatki z nowymi mechanikami lub skrajnymi wariacjami na temat tych wcześniejszych. Bardzo ciekawa różnorodność.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 13 mar 2018, 16:06
autor: elayeth
odmu pisze:Po wczorajszej partii stwierdzam, że gloomhaven, potrafi być najbardziej niezbalansowaną grą świata chyba.
[resztę przerzucam do spoliera dotyczącego scenariusza 30]
odmu pisze:
Spoiler:
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 13 mar 2018, 21:45
autor: pavel
elayeth pisze:
odmu pisze:Po wczorajszej partii stwierdzam, że gloomhaven, potrafi być najbardziej niezbalansowaną grą świata chyba.
[resztę przerzucam do spoliera dotyczącego scenariusza 30]
odmu pisze:
Spoiler:
Spoiler:
Szkoda, że przywołane nie zostawiają złota po tym jak padną :)
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 19 mar 2018, 23:25
autor: Wajar
Cześć, Wam,

Właśnie dostałem informację że sklepu, w którym czekam od pół roku na grę, że ta owszem dotrze w kwietniu, ale dostawa została zredukowana o 90%, co w przypadku mojego zamówienia oznacza jedną sztukę dla sklepu.

Ponoć kolejny druk ma być na przełomie maja i kwietnia, ale też nie wiadomo, czy sprostają sytuacji.

Jestem zdecydowanie zawiedziony logistyką i podejściem wydawcy :(

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 20 mar 2018, 09:13
autor: yac00b
Wajar pisze:Cześć, Wam,

Właśnie dostałem informację że sklepu, w którym czekam od pół roku na grę, że ta owszem dotrze w kwietniu, ale dostawa została zredukowana o 90%, co w przypadku mojego zamówienia oznacza jedną sztukę dla sklepu.

Ponoć kolejny druk ma być na przełomie maja i kwietnia, ale też nie wiadomo, czy sprostają sytuacji.

Jestem zdecydowanie zawiedziony logistyką i podejściem wydawcy :(

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Już chciałem pytać z którego to sklepu, ale zauważyłem tą wiadomość u siebie na mailu :(
Niestety zamawiający w planszowe.pl jeszcze poczekają. Ma decydować kolejność zamówień.

Mam w co grać, więc jakoś strasznie mnie to nie boli, co nie zmienia faktu, że faktycznie wydawca coś nie do końca się spisał...

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 20 mar 2018, 09:31
autor: Sarseth
To trochę pozytywniej, ja w zeszłym tygodniu zauważyłem że na i-szop pojawiło się na mepel, rano nie było nigdzie, popołudniu weszło że niby jest. Wchodząc na sklep jednak zobaczyłem że nie ma dostępnego. Z ciekawości napisałem, okazało się że też dostali zmniejszoną dostawę i została jedna paczka ale lista jest spora zapisanych na produkt, ale zapytali czy chcę być na liście rezerwowej, jasne. I dziś kurier ma już na pace grę (nie wiem jakim cudem tyle ludzi zrezygnowało jak już miało okazję kupienia) ;P Ale szczerze powiem, że przez dwa tygodnie 3 razy dziennie odwiedzałem każdy sklep w internecie w poszukiwaniu kopii, może to popłaciło. Także granie już w czwartek! Z grupą znajomych spodziewaliśmy się gry na maj/czerwiec, a to już w czwartek pierwsze granie.
Dzięki mepel! Bo rzeczywiście mega fajny kontakt i o dziwo, od 3 tygodni zacząłem się interesować tą grą i się udało (kolejna zasługa Tabletop Simulatora bo tam spróbowałem tej gry jak ktoś wrzucił w końcu moda na to, wcześniej jakoś była na tym topie i tak meh)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 20 mar 2018, 12:14
autor: trnks_
Sarseth pisze:(kolejna zasługa Tabletop Simulatora bo tam spróbowałem tej gry jak ktoś wrzucił w końcu moda na to, wcześniej jakoś była na tym topie i tak meh)
Podrzucisz link do Gloomhaven na TTS?

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 20 mar 2018, 12:20
autor: Sarseth
trnks_ pisze:
Sarseth pisze:(kolejna zasługa Tabletop Simulatora bo tam spróbowałem tej gry jak ktoś wrzucił w końcu moda na to, wcześniej jakoś była na tym topie i tak meh)
Podrzucisz link do Gloomhaven na TTS?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... gloomhaven
Mówi autor, że wszystko jest ze zgodą Isaaca, więc można się dzielić ;) Co ważne "This mod will never have the locked classes, envelopes and town records!" - dzięki temu jest tam ten mod i nie został zdjęty. Co prawda jak człowiek trochę pogrzebie to i wszystko znajdzie w innych miejscach, ale to już nieoficjalne i nie fair w stosunku do Isaaca (jeśli ktoś nie ma, jeśli ma to polecam poszukać w komentarzach, ktoś wrzucał nawet linka tam do ukrytych klas).
Ale jak ktoś chce alternatywną kampanię grać to jak najbardziej, sam będę korzystał jak tylko trochę przejdę tej gry ze znajomymi, tak by nie psuć sobie zabawy z nimi. A potem ewentualnie jak będize głód grania to alternatywa jest.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 21 mar 2018, 09:39
autor: Bary
32 partie i 21 ukończonych scenariuszy za mną, można więc opisać nieco pierwszych wrażeń. :)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 23 mar 2018, 09:04
autor: Sarseth
Okay, jednak gra warta swojej popularności ;) Miałem mega wątpliwości, że hype, że ludzie zapłacili tyle to muszą chwalić xD Ale składając się we 4, zapłaciłem w sumie mniej niż normalnie za gry a jednak mega zadowolony.
Wczoraj otworzyliśmy pudło o 17:45 (zasady ogarnięte wcześniej, w instrukcji nie siedzieliśmy nawet, bo przeczytałem opórcz instruckji jeszcze faq, missed rules, summary i first setup. Jak do klasówki :P), pierwszy scenariusz skończył się o 22:30 ^^ Zaczęliśmy chyba przed 19? Graliśmy z aplikacją co zakrywa teren i potworki, więc setup też pomiędzy pokojami trochę trwał, wszystko trzeba było szukać między wypraskami czy kartami. Ale co z tego, skoro i tak gra miażdży. I mimo że pierwszy scenariusz, mieliśmy wrażenie że wygraliśmy o włos ;)
Mindthief, Tinkerer, Brute i Spellweaver party.
Kolejne granie dopiero za tydzień, z nadzieją że tym razem dwa scenariusze pociśniemy (albo dwa podejścia ;) jeśli pierwszy to był tylko tutorial)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 23 mar 2018, 13:47
autor: stan29
Skoro Bary ma 32 partie i 21 ukonczonych, to ciekaw jestem czy coś źle robię bo mam 2 przegrane na 9 wygranych czy może potem jest trudniej?
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 23 mar 2018, 14:13
autor: Bary
stan29 pisze:Skoro Bary ma 32 partie i 21 ukonczonych, to ciekaw jestem czy coś źle robię bo mam 2 przegrane na 9 wygranych czy może potem jest trudniej?
Spoiler:
Te przegrane były spowodowane głównie przez 3 misje. W jednej zwyczajnie dawalismy ciała, jedna ma przestrzeloną losowość (już o tym wspominałem). Do trzeciej nie byliśmy dostosowani- wymagała masy biegania, a nasze postacie sprinterami nie były i adaptacja zajęła chwilkę. :) Oprócz tego kilka najzwyklejszych porażek "o włos".

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 23 mar 2018, 14:15
autor: odmu
stan29 pisze:Skoro Bary ma 32 partie i 21 ukonczonych, to ciekaw jestem czy coś źle robię bo mam 2 przegrane na 9 wygranych czy może potem jest trudniej?
Spoiler:
Mam za sobą 60 partii:
20 w gronie 4 osobowym, z czego jedna przegrana. Z czego jakieś 10 na poziomie hard
10 misji kampanii pobocznej w gronie 3 osobowym - wygrane wszystko na normalu
30 partii w gronie 2 osobowym z czego ok 6 to porażki. Na normalu

Dużo zależy od:
- składu drużyny (szczególnie w kontekście danych scenariuszy)
- dostępu do informacji o scenariuszu
- odblokowanych przedmiotach
- stopniu komunikacji między postaciami
- celami osobistymi i bitewnymi graczy
- i olbrzymiej losowości akcji wykonywanych przez przeciwników
- ustawionego poziomu trudności
- czasu poświęconego na planowanie akcji (razem z efektywnością)
- stosowane buildy postaci (i elastyczność ich zmieniania pod scenariusz)

Każda ekipa graczy będzie miała inne odczucia co do poziomu trudności tego tytułu w związku z powyższymi. Część jest losowa, część zależna od podejścia do gry. Scenariusz może być dużo łatwiejszy z klasą postaci A a w innym układzie dużo cięższy. Zasady też mogą swoje robić, ale niezbalansowanie gry robi swoje ;).

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 31 mar 2018, 23:44
autor: Fojtu
Pograłem dzisiaj 7 razy Triforcem i mam parę przemyśleń:
Spoiler:
Do tego mały komentarz o dwufigurkowej postaci:
Spoiler:
Niestety powoli mój entuzjazm opada przez powyższe.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 10:12
autor: Ardel12
Co do 2 figurkowej postaci:
Spoiler:
Mi jest tylko smutno, że mało legacy jest w tej grze. Nie czuję go za wiele. Jestem po 2 emeryturach i kilkunastu partiach i nie odczułem ani jednego elementu, który by wiele w grze zmieniał.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 13:44
autor: Fojtu
Ardel12 pisze: 02 kwie 2018, 10:12 Co do 2 figurkowej postaci:
Spoiler:
Spoiler:
Ardel12 pisze: 02 kwie 2018, 10:12 Mi jest tylko smutno, że mało legacy jest w tej grze. Nie czuję go za wiele. Jestem po 2 emeryturach i kilkunastu partiach i nie odczułem ani jednego elementu, który by wiele w grze zmieniał.
Ja mam wrażenie, że w dużej mierze to kwestia a) wybór kart przy levelowaniu często jest oczywisty i nie chce się specjalnie budować postaci inaczej b)
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 13:50
autor: odmu
Fojtu pisze: 31 mar 2018, 23:44 Pograłem dzisiaj 7 razy Triforcem i mam parę przemyśleń:
Spoiler:
My mamy postać triforce dopiero na 4 poziomie (ale jeszcze nie było okazji testować 4 poziomu):
Spoiler:

Ardel12 pisze: 02 kwie 2018, 10:12 Mi jest tylko smutno, że mało legacy jest w tej grze. Nie czuję go za wiele. Jestem po 2 emeryturach i kilkunastu partiach i nie odczułem ani jednego elementu, który by wiele w grze zmieniał.
Po pierwsze gloomhaven nie jest grą legacy :). Nie jest. Kropka. Naklejki to wyciąganie kasy.
Po drugie jednak jedną z cech gier legacy jest fakt, że każdy gracz buduje sobie indywidualny świat gry, który jest unikatowy dla niego. I z gloomhaven akurat tak jest. Kiedy porównuje moje dwie równolegle toczące się kampanie to różnice w światach są naprawdę duże a poszczególne scenariusze gra się bardzo różnie w zależności od składu. Jednak kiedy czytam też różne rzeczy związane z gloomhaven to dla każdego ten świat jest inny. Poczytałem na necie trochę poradników do postaci, które odblokowałem i zazwyczaj gdy gramy to buduję postacie całkiem inaczej niż ludzie w poradnikach. Widziałem opinie ludzie, którzy narzekali na wolny wzrost wskaźnika prosperity (dobicie do poziomu 5 po rozegraniu wszystkich scenariuszy) gdzie ja będąc w połowie kampanii dwuosobowej mam już prosperity na poziomie 5.
Jak dla mnie jedna cecha systemu legacy udała się bez systemu legacy.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 14:00
autor: Fojtu
odmu pisze: 02 kwie 2018, 13:50
My mamy postać triforce dopiero na 4 poziomie (ale jeszcze nie było okazji testować 4 poziomu):
Spoiler:
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 15:24
autor: odmu
Fojtu pisze: 02 kwie 2018, 14:00
Spoiler:
Spoiler o postaciach początkowych:
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 19:29
autor: Don Sombrero
Czy ktoś próbował insertu Warboxa (albo innego poza Geekmodem) ze wszystkimi kartami w koszulkach Rebela Premium?

Wszystkie inserty chwalą się koszulkami, ale po dopytaniu okazuje się, że działają tylko z cieńszymi.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 22:12
autor: Yavi
Zapowiedziany dodatek, a Wy ciągle o podstawce gadacie :P.
31.03 Isaac zapowiedział dodatek: 20 nowych misji (rozgrywających się po kampanii głównej), co najmniej jedna nowa postać, chyba z 7 typów nowych przeciwników. Dużo zawartości do odkrycia, o której nie mówi. Premiera w okolicach Spiel, bez KS.

I to nie jest jeszcze ten duży, zapowiadany wcześniej dodatek.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 22:19
autor: Błysk
Yavi pisze: 02 kwie 2018, 22:12 Zapowiedziany dodatek, a Wy ciągle o podstawce gadacie :P.
31.03 Isaac zapowiedział dodatek: 20 nowych misji (rozgrywających się po kampanii głównej), co najmniej jedna nowa postać, chyba z 7 typów nowych przeciwników. Dużo zawartości do odkrycia, o której nie mówi. Premiera w okolicach Spiel, bez KS.

I to nie jest jeszcze ten duży, zapowiadany wcześniej dodatek.
A podstawki nadal nie da się normalnie kupić :(

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 22:36
autor: odmu
Yavi pisze: 02 kwie 2018, 22:12 Zapowiedziany dodatek, a Wy ciągle o podstawce gadacie :P.
31.03 Isaac zapowiedział dodatek: 20 nowych misji (rozgrywających się po kampanii głównej), co najmniej jedna nowa postać, chyba z 7 typów nowych przeciwników. Dużo zawartości do odkrycia, o której nie mówi. Premiera w okolicach Spiel, bez KS.

I to nie jest jeszcze ten duży, zapowiadany wcześniej dodatek.
I to jest dobra informacja na ten tydzień :D. Mam nadzieję, że uda się tylko bez problemów z dostępnością ;).

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 02 kwie 2018, 23:43
autor: Yavi
Błysk pisze: 02 kwie 2018, 22:19 A podstawki nadal nie da się normalnie kupić :(
Ciągle chyba drukują...

Dla fanów, którzy nie śledzą na bieżąco wszystkiego jeszcze jedna informacja:
ruszyła kampania społeczności, która była SG na KS. Co tydzień będzie pojawiał się jeden scenariusz, głosowanie na to, co zrobić dalej i chyba też na rozstrzygnięcie road eventu. Wszystko na BGG: https://boardgamegeek.com/thread/196646 ... ion-begins

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 03 kwie 2018, 23:05
autor: Zack
Jakby ktoś się zastanawiał nad organizerem do Gloomhaven to napisałem poradnik (wzorując się na "Y.A.S.S (Yet Another Storage Solution)") jak używając tanich pudełek na narzędzia (dostępnych w Polsce) posortować komponenty:
https://boardgamegeek.com/thread/196334 ... skit-boxes

Jest nadal sporo woreczków strunowych, ale generalnie nie ma "żonglowania" nimi podczas samej gry (jedynie eventy, zakupy w mieście i przygotowanie scenariusza). Rozstawienie i sprzątnięcie gry jest dla mnie teraz dużo wygodniejsze i wszystkie komponenty są pod ręką. Cały koszt to około 70 zł i nie trzeba kleić nic z drewna. Jak chcecie, korzystajcie