gra ma skupiać się na potworach (ilościowo i jakościowo) - ich typach, liczbie oraz posiadanych bonusach. Podstawka ma zawierać ponad 20 typów potworów, w tym kilka wielkich o gabarytach tych z The Others, potwory będą posiadać różne typy i zdolności, tak by kampanie różniły się zależności od używanego zestawu. Potwory wystąpią na planszy jako samotni bosowie, grupy (skalujące się z liczbą graczy) lub kombinacje tych 2. Niektóre potwory będą trzymać losowe skarby, jeśli typ skarbu będzie zazębiał się z typem potwora ten będzie go przeciw nam używał.
ok, to rzeczywiście wygląda spoko, może nawet w miare innowacyjnie jeżeli chodzi o potwory.
bohaterowie będą kombinowani z 2 kart - klasycznej karty z portretem, gdzie zaznaczamy aktualny stan XP oraz HP, a także karty z notesu, gdzie rozwijamy postać jak w RPG. Możliwe będzie w miarę dowolne kombinowanie tych 2, co zaowocuje różnorodnymi stylami prowadzenia postaci. Rozwój ma przebiegać dwuetapowo - zarówno w trakcie questa (poprzez zdobywanie zdolności w trakcie zadania), jak i pomiędzy misjami kampanii.
Właśnie w tym problem, te skille i levele dodają nam widze jedynie kostki, ikonki itp itd. Nie ma jakichś skilli które pozwalają łamać rozgrywkę, albo jeszcze takich nie pokazali. Ale niestety ta karta która jest na bgg to dla mnie troche na minus
podstawka ma być "toolboxem" z czasem pojawią się kampanie do pobrania
Ale będzie kampania w podstawce? Hmm jeżeli nie to akurat minus. System kampanii generalnie na plus
przedmioty: do walki wręcz, dystansowe, magiczne, jednorazowe i artefakty. Przedmioty będą w konkretnych miejscach zaznaczonych żetonem lub z potworami. Mechanika transmutacji pozwoli na zamianę "złomu" na lepsze przedmioty w stosunku 3 do 1.
transmutacja brzmi super, takie to "growe"
mechanika oparta na AI podobnym do Zombicide - z tym że tu potwory atakują wpierw najsilniejszą postać (naj xp)
tu troche na minus bo ileż można grać w zombicide
Chyba że komus wyjątkowo pasuje taki system to spoko
walka oparta na kościach, 12 kostek po 3 z 4 typów. 1 rzut - zbieramy kości, rzucamy, odejmujemy to co się znoś, modyfikator - wynik.
Czyli standard, ani plus ani minus.
kafle zawierają zacienione lokacje, potwory nas w nich nie widzą, możemy tam przeczekać, zwabić je w pułapkę lub zaatakować z zaskoczenia.
Ta mechanika brzmi ciekawie, ale boje się że będzie to nadmiernie wykorzystywane jako że na mapach jest sporo tych pomieszczeń zacienionych.
podobno nie da się rushować - potworów jest na tyle dożo, ze trzeba przemyśleć strategię.
Problem w tym że z tego co widziałem wygląda to troche inaczej - jest masa potworów na kaflu i trzeba ich zabić po prostu żeby się przedrzeć, czyli:
1. Idź
2. rzuć kostkami
3. zrań/zabij i nie daj się zabić
4. powtórz punkty 2 i 3
5. jak wszystkich zabijesz zbierz skarby i idz dalej.
Wiem że wielu osobom to pasuje, ja szukam w sumie troche czegoś innego już bo ileż można robić to samo w kilku grach i pod tym względem rozpatruje plusy i miinusy
będą plastikowe podstawki na karty postaci
to jak najbardziej na plus
będzie wzajemna kompatybilność figurek z Z:BP (podobno)
Mam nadzieje że nie bo możliwe że się wtedy skuszę:P