Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

olsszak pisze:
Wassago pisze:I wiemy kiedy startuje kampania na KS: June 7th, 3:00PM EST

(Jeżeli się nie pomyliłem, to star jest o 7 czerwca o 21:00)
Klasyczna pora dla KS od CMON :) Skąd info?

P.s. dobrze, że dotknie kolejnej pensji :)
Z fejsa ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Massive Darkness

Post autor: ariser »

Jakby tak się udało złapać EB to ja jestem jak najbardziej chętny na zbiorówkę :D.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Gab »

ariser pisze:Jakby tak się udało złapać EB to ja jestem jak najbardziej chętny na zbiorówkę :D.
+1
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Massive Darkness

Post autor: Wallenstein »

+2
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
wilczur
Posty: 282
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Massive Darkness

Post autor: wilczur »

+3
Mój Bloog
Moja kolekcja
Pozdrawiam
Wilczur
Awatar użytkownika
ghostartur
Posty: 411
Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Massive Darkness

Post autor: ghostartur »

+4 :mrgreen:
jakub1104
Posty: 23
Rejestracja: 05 maja 2016, 07:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Massive Darkness

Post autor: jakub1104 »

+5 :D :D :D
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Massive Darkness

Post autor: olsszak »

Ja pewnie będę łapał i coś organizował w Wawie, ale już nie tak dużego pewnie jak w przypadku Masmorry :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Massive Darkness

Post autor: Wallenstein »

Pojawił się już filmik zapowiadający KS.

:evil: Muszę się do kogoś podłączyć, bo raczej się nie oprę...
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Banan2 »

Wallenstein pisze:Pojawił się już filmik zapowiadający KS.
Hmm, ale to wygląda jak Descent :?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness

Post autor: pan_satyros »

Ja biorę na pewno, ale też raczej w grupie.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Massive Darkness

Post autor: janekbossko »

link do filmu?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

Hmm a co Was skłania ku temu żeby brać massive darkness?

Oprócz tego że jest sporo plastiku w róznych pozycjach. Chodzi mi bardziej o gameplay - co w nim jest takiego że chcecie tą gre? :)

Nie odbierajcie tego jak krytykę wyboru, ja po prostu chciałbym wiedzieć co tam jest ciekawego w tej grze że się powoli hype robi :) Szczególnie jeżeli mam Zombicide:BP
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness

Post autor: pan_satyros »

AkitaInu pisze:Hmm a co Was skłania ku temu żeby brać massive darkness?

Oprócz tego że jest sporo plastiku w róznych pozycjach. Chodzi mi bardziej o gameplay - co w nim jest takiego że chcecie tą gre? :)

Nie odbierajcie tego jak krytykę wyboru, ja po prostu chciałbym wiedzieć co tam jest ciekawego w tej grze że się powoli hype robi :) Szczególnie jeżeli mam Zombicide:BP
+/- to
pan_satyros pisze:
AkitaInu pisze:
Wallenstein pisze:Pojawia się światełko w tunelu.
Projekt wraca na radar. :(
Jakie wnioski po obejrzeniu ? :)
Ok, wiec kilka podstawowych cech:

- gra ma skupiać się na potworach (ilościowo i jakościowo) - ich typach, liczbie oraz posiadanych bonusach. Podstawka ma zawierać ponad 20 typów potworów, w tym kilka wielkich o gabarytach tych z The Others, potwory będą posiadać różne typy i zdolności, tak by kampanie różniły się zależności od używanego zestawu. Potwory wystąpią na planszy jako samotni bosowie, grupy (skalujące się z liczbą graczy) lub kombinacje tych 2. Niektóre potwory będą trzymać losowe skarby, jeśli typ skarbu będzie zazębiał się z typem potwora ten będzie go przeciw nam używał.

- bohaterowie będą kombinowani z 2 kart - klasycznej karty z portretem, gdzie zaznaczamy aktualny stan XP oraz HP, a także karty z notesu, gdzie rozwijamy postać jak w RPG. Możliwe będzie w miarę dowolne kombinowanie tych 2, co zaowocuje różnorodnymi stylami prowadzenia postaci. Rozwój ma przebiegać dwuetapowo - zarówno w trakcie questa (poprzez zdobywanie zdolności w trakcie zadania), jak i pomiędzy misjami kampanii.

- podstawka ma być "toolboxem" z czasem pojawią się kampanie do pobrania

- przedmioty: do walki wręcz, dystansowe, magiczne, jednorazowe i artefakty. Przedmioty będą w konkretnych miejscach zaznaczonych żetonem lub z potworami. Mechanika transmutacji pozwoli na zamianę "złomu" na lepsze przedmioty w stosunku 3 do 1.

- mechanika oparta na AI podobnym do Zombicide - z tym że tu potwory atakują wpierw najsilniejszą postać (naj xp)

- walka oparta na kościach, 12 kostek po 3 z 4 typów. 1 rzut - zbieramy kości, rzucamy, odejmujemy to co się znoś, modyfikator - wynik.

- kafle zawierają zacienione lokacje, potwory nas w nich nie widzą, możemy tam przeczekać, zwabić je w pułapkę lub zaatakować z zaskoczenia.

- podobno nie da się rushować - potworów jest na tyle dożo, ze trzeba przemyśleć strategię.

- będą plastikowe podstawki na karty postaci

- będzie wzajemna kompatybilność figurek z Z:BP (podobno)
+ po nowym filmiku - większa różnorodność map.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Banan2 »

pan_satyros pisze:
AkitaInu pisze:Hmm a co Was skłania ku temu żeby brać massive darkness?

Oprócz tego że jest sporo plastiku w róznych pozycjach. Chodzi mi bardziej o gameplay - co w nim jest takiego że chcecie tą gre? :)

Nie odbierajcie tego jak krytykę wyboru, ja po prostu chciałbym wiedzieć co tam jest ciekawego w tej grze że się powoli hype robi :) Szczególnie jeżeli mam Zombicide:BP
+/- to
Hmm, nie uważacie, że to wariacja na temat Descenta: klasy, grupy potworów, różne potwory, skarby, walka na kości, rozwój postaci, kampanie, itd. Wiadomo, że wersja z KS-a będzie miała tonę plastiku, ale poza tym to IMHO niewiele tutaj innowacyjności. Raczej niuanse a nie rewolucja.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

gra ma skupiać się na potworach (ilościowo i jakościowo) - ich typach, liczbie oraz posiadanych bonusach. Podstawka ma zawierać ponad 20 typów potworów, w tym kilka wielkich o gabarytach tych z The Others, potwory będą posiadać różne typy i zdolności, tak by kampanie różniły się zależności od używanego zestawu. Potwory wystąpią na planszy jako samotni bosowie, grupy (skalujące się z liczbą graczy) lub kombinacje tych 2. Niektóre potwory będą trzymać losowe skarby, jeśli typ skarbu będzie zazębiał się z typem potwora ten będzie go przeciw nam używał.
ok, to rzeczywiście wygląda spoko, może nawet w miare innowacyjnie jeżeli chodzi o potwory.
bohaterowie będą kombinowani z 2 kart - klasycznej karty z portretem, gdzie zaznaczamy aktualny stan XP oraz HP, a także karty z notesu, gdzie rozwijamy postać jak w RPG. Możliwe będzie w miarę dowolne kombinowanie tych 2, co zaowocuje różnorodnymi stylami prowadzenia postaci. Rozwój ma przebiegać dwuetapowo - zarówno w trakcie questa (poprzez zdobywanie zdolności w trakcie zadania), jak i pomiędzy misjami kampanii.
Właśnie w tym problem, te skille i levele dodają nam widze jedynie kostki, ikonki itp itd. Nie ma jakichś skilli które pozwalają łamać rozgrywkę, albo jeszcze takich nie pokazali. Ale niestety ta karta która jest na bgg to dla mnie troche na minus :)
podstawka ma być "toolboxem" z czasem pojawią się kampanie do pobrania
Ale będzie kampania w podstawce? Hmm jeżeli nie to akurat minus. System kampanii generalnie na plus :)
przedmioty: do walki wręcz, dystansowe, magiczne, jednorazowe i artefakty. Przedmioty będą w konkretnych miejscach zaznaczonych żetonem lub z potworami. Mechanika transmutacji pozwoli na zamianę "złomu" na lepsze przedmioty w stosunku 3 do 1.
transmutacja brzmi super, takie to "growe" :)
mechanika oparta na AI podobnym do Zombicide - z tym że tu potwory atakują wpierw najsilniejszą postać (naj xp)
tu troche na minus bo ileż można grać w zombicide ;) Chyba że komus wyjątkowo pasuje taki system to spoko
walka oparta na kościach, 12 kostek po 3 z 4 typów. 1 rzut - zbieramy kości, rzucamy, odejmujemy to co się znoś, modyfikator - wynik.
Czyli standard, ani plus ani minus.
kafle zawierają zacienione lokacje, potwory nas w nich nie widzą, możemy tam przeczekać, zwabić je w pułapkę lub zaatakować z zaskoczenia.
Ta mechanika brzmi ciekawie, ale boje się że będzie to nadmiernie wykorzystywane jako że na mapach jest sporo tych pomieszczeń zacienionych.
podobno nie da się rushować - potworów jest na tyle dożo, ze trzeba przemyśleć strategię.
Problem w tym że z tego co widziałem wygląda to troche inaczej - jest masa potworów na kaflu i trzeba ich zabić po prostu żeby się przedrzeć, czyli:

1. Idź
2. rzuć kostkami
3. zrań/zabij i nie daj się zabić
4. powtórz punkty 2 i 3
5. jak wszystkich zabijesz zbierz skarby i idz dalej.

Wiem że wielu osobom to pasuje, ja szukam w sumie troche czegoś innego już bo ileż można robić to samo w kilku grach i pod tym względem rozpatruje plusy i miinusy
będą plastikowe podstawki na karty postaci
to jak najbardziej na plus :)
będzie wzajemna kompatybilność figurek z Z:BP (podobno)
Mam nadzieje że nie bo możliwe że się wtedy skuszę:P
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

Banan2 pisze:
pan_satyros pisze:
AkitaInu pisze:Hmm a co Was skłania ku temu żeby brać massive darkness?

Oprócz tego że jest sporo plastiku w róznych pozycjach. Chodzi mi bardziej o gameplay - co w nim jest takiego że chcecie tą gre? :)

Nie odbierajcie tego jak krytykę wyboru, ja po prostu chciałbym wiedzieć co tam jest ciekawego w tej grze że się powoli hype robi :) Szczególnie jeżeli mam Zombicide:BP
+/- to
Hmm, nie uważacie, że to wariacja na temat Descenta: klasy, grupy potworów, różne potwory, skarby, walka na kości, rozwój postaci, kampanie, itd. Wiadomo, że wersja z KS-a będzie miała tonę plastiku, ale poza tym to IMHO niewiele tutaj innowacyjności. Raczej niuanse a nie rewolucja.
Pozdrawiam
Banan, w sumie nie tyle descenta co idei planszowego dungeon crawlera :) Ot, standardowe mechanizmy wrzucone do jednego garnka ze szczyptą egzotycznej przyprawy, w tym wypadku mechaniki cienia/zacienienia pomieszczeń

Ale zgadzam się z Tobą, dlatego pytałem co przyciąga ludzi do tej gry oprócz tony plastiku i nazwy wydawcy :) Bo niestety nawet grafiki bohaterów wyglądają jak przeróbki z zombicide :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Massive Darkness

Post autor: pan_satyros »

Swoich wrażeń nie zmodyfikowałem o filmik, faktycznie te bonusy typu +1, x2 itd trochę studzą, bo liczyłem na coś więcej niż różnice w cyferkach.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

pan_satyros pisze:Swoich wrażeń nie zmodyfikowałem o filmik, faktycznie te bonusy typu +1, x2 itd trochę studzą, bo liczyłem na coś więcej niż różnice w cyferkach.
Uff, myślałem że marudzę za bardzo ;) ciesze się że zauważyłeś ten fakt.

Brakuje tutaj dodatkowych opcji, dodatkowych akcji, różnych zagrań, uników, może jakichś chowańców, magicznych kreatur przywoływanych w naszej obronie, itp itd. A na pewno dało by się coś tutaj dodatkowo wsadzić takiego :)
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Banan2 »

AkitaInu pisze:
będzie wzajemna kompatybilność figurek z Z:BP (podobno)
Mam nadzieje że nie bo możliwe że się wtedy skuszę:P
A tutaj ja się zgodzę :) . Kompatybilność figurek (bohaterów i zombiaków/potworów) i nie tylko (kafle miasteczka z Z:BP + kafle podziemi z MD), wspólne kampanie, itd to byłoby coś :D
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
smutas123
Posty: 165
Rejestracja: 06 paź 2015, 09:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Massive Darkness

Post autor: smutas123 »

To ogolnie nie miala byc gra z mechanika zombicide i rozbudowanym rozwojem postaci tylko, ze wlasnienw formie dungeon crawlera?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Massive Darkness

Post autor: AkitaInu »

smutas123 pisze:To ogolnie nie miala byc gra z mechanika zombicide i rozbudowanym rozwojem postaci tylko, ze wlasnienw formie dungeon crawlera?
Miała być, tzn takie widziałem zapowiedzi :)

Tymczasem ja tego rozbudowanego rozwoju postaci nie widzę. Bardziej widzę rozwój postaci z zombicide rozciągnięty na kilka przygód zamiast jednej.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Gizmoo »

Gdyby to było kompatybilne w dwie strony Z:BP i MD (tak jak zrobili z Masmorrą i Arcadią) i dodatkowo urozmaicało jakoś i jeden i drugi tytuł - to pewnie zdecydowałbym się na wsparcie. Obecnie niestety MD wydaje się potwornie :D wtórny. Lub MASYWNIE wtórny. Nie widzę w nim cienia oryginalności, jakiś ciekawych mechanik, nawet setting jest generic fantasy. Jakby nomen-omen rzucili kostką na to jaką grę teraz "robią" i padła decyzja:

- A teraz robimy grę fantasy!
- Znowu?
- No tak wypadło na kostkach. Sprawdź na karcie.
- Mamy jakieś przerzuty?
- Nie. Trzeba zaakceptować wynik.
- To może chociaż inne kafle zrobimy?
- Rzućmy kostką na kolor... 3. Sprawdźmy w tabeli. Ok. Będą bardziej niebieskie.

:lol:

Mam wrażenie, że tak wygląda ostatnio "tworzenie" gier w CMON.

Reasumując - ten tytuł nie prosi, on aż wyje - Więcej oryginalności! Jestem w szoku, że nie pokuszono się o jakiś interesujący, oryginalny świat. No chyba, że zamiar był właśnie taki, żeby był jakiś crossover pomiędzy tym, a BP. Jeżeli nie - to będzie to dosyć smutny skok na kasę. Bo i tak pewnie kolejny KS od CMON sprzeda się jak świeże bułeczki. Tona plastiku zrobi swoje. Gracze zagrają kilkanaście razy i tytuł będzie łapał kurz na półce.
smutas123
Posty: 165
Rejestracja: 06 paź 2015, 09:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Massive Darkness

Post autor: smutas123 »

@akitainu masz wiekszą karte postaci :) i więcej poziomow doswiadczenia to pewnie o to im chodziło.
ODPOWIEDZ