Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: vinnichi »

W trolach powiedzieli mi że w tym tygodniu dodatek mata po 19-stym
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Konkretne info = dostępność w sklepie albo chociaż konkretna data premiery. Na razie dodatku nie ma w swoim sklepie nawet Galakta, więc chyba ktoś się pośpieszył z zapowiedzią, że będzie. W żadnym ze znanych mi sklepów status nie zmienił się z preorder na 3-5 dni, jak to się zwykle dzieje, kiedy już jadą do nich paczki - ergo, na razie nic do nich nie jedzie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

A corset ograny na wylot że tak wyczekujecie dodatków?? :P
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

RUNner pisze:A corset ograny na wylot że tak wyczekujecie dodatków?? :P
To nawet nie kwestia ogrania samej kampanii z CS, dodatek doda nowe karty postaci, więc w końcu będzie można pokombinować z deck buildingiem.
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

Dwie przebieżki, 4 badaczami. Nic już mnie do Core Seta nie ciągnie.

Jak na LCG brakuje mi w AH chęci do modyfikacji decku aby go przetestować. Pokonanie historii jest dla mnie najważniejszym aspektem gry.
Teoretycznei dwie gryw Grę o Tron trwaja tyle co scenariusz w AH ale do GoT mogę kminić nad deckami godzinami a do AH nie bardzo. Może kolejni badacze wywołają u mnie porównywalna twórczość.

Zagrawszy w MoM dochodzę do wniosku, że moja wymarzona grą byłoby MoM z budowaniem swojego własnego Badacza niczym w AH. Ale mając dwie gry na rynku to się zapewnię nie ziści.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

szczudel pisze:Dwie przebieżki, 4 badaczami. Nic już mnie do Core Seta nie ciągnie.

Jak na LCG brakuje mi w AH chęci do modyfikacji decku aby go przetestować. Pokonanie historii jest dla mnie najważniejszym aspektem gry.
Teoretycznei dwie gryw Grę o Tron trwaja tyle co scenariusz w AH ale do GoT mogę kminić nad deckami godzinami a do AH nie bardzo. Może kolejni badacze wywołają u mnie porównywalna twórczość.

Zagrawszy w MoM dochodzę do wniosku, że moja wymarzona grą byłoby MoM z budowaniem swojego własnego Badacza niczym w AH. Ale mając dwie gry na rynku to się zapewnię nie ziści.
Niestety bez 2 CS nie ma w zasadzie tu prawie nic z deck buildingu, tylko minimalne modyfikacje i ewentualnie karty z wyższego poziomu. Natomiast gra jest na tyle losowa (karty wydarzeń, karty badaczy, żetony chaosu), a karty badaczy są na tyle różnorodne, że każdym badaczem gra się zupełnie inaczej, dzięki temu wzmaga to bardzo regrywalność.
Ja do tej pory przeszedłem grę 1 raz solo, 1 raz 2 badaczami i 1 raz poległem 2 badaczami i nadal chce mi się w nią grać i próbować innych kombinacji.

MoM w porównaniu do AH właśnie ma być prosty jak budowa cepa, więc na pewno się tego nie doczekasz. Dla mnie akurat to zaleta, bo mam dwie gry w podobnym klimacie ale jakże inne w samym poziomie rozgrywki. W MoM skupiam się głównie na wczuwaniu się w klimat gry, w AH o wiele bardziej mogę kombinować i planować :)
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: szczudel »

No i właśnie nie mogę się wciągnąć w to budowanie talii. Mam 2xCS ale po jednym zbudowaniu Strażnika czy Badacza nie mam ochoty eksperymentować. Scenariusze MoM ociekają klimatem, masz gdzieś realną niewiadomą a tutaj masz tylko losowane karty z talii spotkań. Owszem może scenariusz mieć inny zestaw kart spotkań przy konkretnym przejściu, może mieć różnie rozlokowanych Kultystów ale poza 3 scenariuszem wszystko było tak liniowe, że przy drugim podejściu czułem już awersję (pomimo, że granie innymi badaczami powinno być tutaj sednem gry).

Zdaje sobie sprawę, że sieję defetyzm, ale jakoś nie mogę się pozbierać po MoM 2Ed. Napalałem się na AH:TCG jak wściekły, kupiłem z rozpędu 2CS, a czuję, ze wybrałem zły produkt. Czuję, że źle był reklamowany, lub źle odczytałem przekaz zapowiedzi. Dam jeszcze szanse Dunwich, jeśli nie poczuję chemii to pewnie sprzedam i przeskoczę na planszówkę.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

szczudel pisze:No i właśnie nie mogę się wciągnąć w to budowanie talii. Mam 2xCS ale po jednym zbudowaniu Strażnika czy Badacza nie mam ochoty eksperymentować. Scenariusze MoM ociekają klimatem, masz gdzieś realną niewiadomą a tutaj masz tylko losowane karty z talii spotkań. Owszem może scenariusz mieć inny zestaw kart spotkań przy konkretnym przejściu, może mieć różnie rozlokowanych Kultystów ale poza 3 scenariuszem wszystko było tak liniowe, że przy drugim podejściu czułem już awersję (pomimo, że granie innymi badaczami powinno być tutaj sednem gry).

Zdaje sobie sprawę, że sieję defetyzm, ale jakoś nie mogę się pozbierać po MoM 2Ed. Napalałem się na AH:TCG jak wściekły, kupiłem z rozpędu 2CS, a czuję, ze wybrałem zły produkt. Czuję, że źle był reklamowany, lub źle odczytałem przekaz zapowiedzi. Dam jeszcze szanse Dunwich, jeśli nie poczuję chemii to pewnie sprzedam i przeskoczę na planszówkę.
Niestety problem LCG jest taki, że bez X dodatków, które zapewnią sporo więcej możliwości ciężko sprawiedliwie ocenić produkt opierając się na samej podstawce. Ja myślę, że gra nabierze polotu dopiero po wyjściu przynajmniej połowy kampanii Dziedzictwa Dunwich, myślę, że zostaniemy nie jeden raz jeszcze zaskoczeni pozytywnie różnymi fajnymi rozwiązaniami.

Pod względem kompletności lepszy jest Warhammer Quest LCG, bo tam w zasadzie nie ma możliwości deck buildingu, postacie są kompletne. Sama podstawka jest nieźle regrywalna i radzi sobie dobrze bez dodatków (które nigdy nie wyjdą).
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Maxxx76 »

Przecież wiadomo, że FFG wydaje grywalne demo :-) Poczekajcie na dodatki, wiadomo przecież, że one są w LCG cholernie istotne. Za rok nikt tu już nie będzie marudził, że brakuje mu deckbuildingu...
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Wosho »

Info z pierwszej ręki.
Deluxe, maty i Rugarou będą ok czwartku.
Drugi mały dodatek później, być może jeszcze w styczniu.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Quba40 »

Wosho pisze:Info z pierwszej ręki.
Deluxe, maty i Rugarou będą ok czwartku.
Drugi mały dodatek później, być może jeszcze w styczniu.
Te dodatki po angielsku czy po polsku?
Frowrya
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Frowrya »

A kiedy dziedzictwa dunwich się spodziewać?
pan_slaw
Posty: 218
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_slaw »

Quba40 pisze:
Wosho pisze:Info z pierwszej ręki.
Deluxe, maty i Rugarou będą ok czwartku.
Drugi mały dodatek później, być może jeszcze w styczniu.
Te dodatki po angielsku czy po polsku?
Małe dodatki po angielsku, Dunwich po polsku.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
pan_slaw
Posty: 218
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: pan_slaw »

Frowrya pisze:A kiedy dziedzictwa dunwich się spodziewać?
Dwa posty wyżej - około czwartku

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: ChlastBatem »

Zadziwiające, że ten wątek ma aż 66 stron. Dlatego ciężko mi przebrnąć w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące mnie kwestie.

1. Zastanawiam się nad realnym czasie rozgrywki. Ile trwa pełny scenariusz (bo wiem, że kampania to 3 scenariusze w odstępach)?

2. Jak wygląda system zapisywanie stanu gry?

3. Co się dzieje w przypadku porażki? Zaczynamy od początku jak w LotR LCG? Gramy aż do skutku?

3a. Czy w razie porażki można zmienić swój deck albo jakoś inaczej zareagować aby przejść do końca kampanię?

4. Jak przygotowujemy się do kolejnych rozrywek? Chodzi mi o to czy też mamy tak rozbudowany system budowania talii przed grą jak w LotR LCG czy może tutaj gramy jednym deckiem do końca używając jedynie ulepszeń postaci? Bo przyznam szczerze, że męczy mnie przygotowywanie, za każdym razem, nowej talii do poszczególnych scenariuszu w LotR LCG. Wolę skupić się na grze niż na samym budowaniu talii.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: the_ka »

ChlastBatem pisze:Zadziwiające, że ten wątek ma aż 66 stron. Dlatego ciężko mi przebrnąć w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące mnie kwestie.

1. Zastanawiam się nad realnym czasie rozgrywki. Ile trwa pełny scenariusz (bo wiem, że kampania to 3 scenariusze w odstępach)?

2. Jak wygląda system zapisywanie stanu gry?

3. Co się dzieje w przypadku porażki? Zaczynamy od początku jak w LotR LCG? Gramy aż do skutku?

3a. Czy w razie porażki można zmienić swój deck albo jakoś inaczej zareagować aby przejść do końca kampanię?

4. Jak przygotowujemy się do kolejnych rozrywek? Chodzi mi o to czy też mamy tak rozbudowany system budowania talii przed grą jak w LotR LCG czy może tutaj gramy jednym deckiem do końca używając jedynie ulepszeń postaci? Bo przyznam szczerze, że męczy mnie przygotowywanie, za każdym razem, nowej talii do poszczególnych scenariuszu w LotR LCG. Wolę skupić się na grze niż na samym budowaniu talii.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1. Rozłożenie, zagranie i złożenie - około godziny. Pierwszy scenariusz jest krótki więc jakieś 40 minut.
2. Jest spacjalne miejsce w książce ze scenariuszami kampanii. Można też wydrukować ze strony ffg (nie kojarzę czy galakta przetłumaczyła na pl)
3. Czyta się efekt scenariusza. Porażka nie zawsze oznacza koniec kampanii.
3. Zmiany tylko za punkty doświadczenie (wymina kart).
4. Za punkty doświadczenie zdobyte w scenariuszu można zmieniac karty. Koszt jest zaznaczony w postaci białych kropeczek koło kosztu zakupu karty. To jakie karty i do jakiego max poziomu można wrzucać jest opisane na karcie każdej postaci
michalw
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2015, 16:58

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: michalw »

1. W moim wypadku okolo 1h z setupem, ale ja raczej gram szybko.
2. Zapisujemy w logu kampanii nasze wybory i zostawiamy złożoną talię. Przy następnym podejściu rozkładamy kolejny scenariusz, bierzemy talię i gramy.
3. Scenariusze nie mają typowej porażki, ale raczej gorsze i lepsze rezultaty. Przegrać można całą kampanię - najczęściej w ostatnim scenariuszu, rzadziej z powodu traumy zbierane zbyt intensywnie.
3a W razie "porażki" (niewykonanie celu scenariusza, zranienie, spanikowanie, wycofanie badaczy) gramy następny scenariusz normalnie, po ulepszeniu talii ale konsekwencje "przegranego" scenariusza są inne niż "wygranego", także pod względem xp.
4. Na początku kampanii budujemy talię, po każdym scenariuszu możemy ulepszać i wymieniać karty, ale ogranicza nas liczba zdobytych xp.
Posiadam rabat w wysokości 3% do sklepu TropemGier.pl
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: ChlastBatem »

Rozumiem. Załóżmy, że przeszedłem całą kampanię deckiem X. Teraz przygotowuje się do nowej kampanii z dodatku czy w takiej sytuacji używam jeż ulepszonego decku X? Czy może muszę znów od początku (bez ulepszeń) zagrać deckiem X albo może tworzę nowy od podstaw (bez ulepszeń) deck Y?
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Reid666 »

ChlastBatem pisze:Rozumiem. Załóżmy, że przeszedłem całą kampanię deckiem X. Teraz przygotowuje się do nowej kampanii z dodatku czy w takiej sytuacji używam jeż ulepszonego decku X? Czy może muszę znów od początku (bez ulepszeń) zagrać deckiem X albo może tworzę nowy od podstaw (bez ulepszeń) deck Y?
Wszystkie 3 opcje są dostępne. Instrukcja zaleca jednak rozpoczęcie każdej kampanii od nowa talią bez ulepszeń. Przenoszenie postaci z jednej kampanii do drugiej może przynieść nieoczekiwane rezultaty i zachwiać balansem.
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Wosho »

Dunwich w obu jezykach, małe po ang.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Helga »

Na wstępie - przepraszam, że w tym temacie, ale zamieściłam post w temacie Geekmoda i na razie cisza, a potrzebuję czyjejś pomocy i zależy mi na uzyskaniu odpowiedzi w ciągu kilku najbliższych godzin.

Kupiłam sobie drewnianą skrzynkę w celu przechowywania kart do AH. Postanowiłam ją odpicować jakimś insertem. Jako, że AH LCG jest moją pierwszą grą tego typu - zupełnie nie orientuję się w rozmiarach pudełek małe/średnie/duże.

Skorzystałam z wymiarów podanych w tym insercie (dużym): http://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuja ... ier-LCG/60 i do skrzyni się nie zmieści bo jest za duży o 1 cm.

W takim razie zastanawiam się nad tym insertem (do średnich pudełek): https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... ek-LCG/102
w ostateczności do małych: https://www.geekmod.pl/pl/p/Drewniany-i ... lek-LCG/80

Pytanie:

1. Pudełko AH LCG pewnie należy do tych "małych"?
2. Jeśli ktoś posiada "średnie" pudełko w jakimś LCG byłby w stanie poratować dokładnym wymiarem (albo wymiarem wrzuconego wyżej inserta jeśli takowy posiada)? Każdy mm jest w tej kwestii ważny :).

Wymierzyłam sobie, że takie pudełko do Dixita mieści mi się idealnie w skrzynce, ale nie wiem czy mogę go zakwalifikować do tych "średnich".

Ewentualnie dajcie namiar gdzie mogę o to zapytać, aby otrzymać dość szybką odpowiedź, a tego posta skasuję.
t4ng0f
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:44
Has thanked: 109 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: t4ng0f »

Helga pisze: Pytanie:

1. Pudełko AH LCG pewnie należy do tych "małych"?
2. Jeśli ktoś posiada "średnie" pudełko w jakimś LCG byłby w stanie poratować dokładnym wymiarem (albo wymiarem wrzuconego wyżej inserta jeśli takowy posiada)? Każdy mm jest w tej kwestii ważny :).
1, 2. Arkham Horror LCG posiada ten sam rozmiar pudełka co GoT LCG i WH Conquest, więc będzie to średni insert LCG Geekmoda. Mały insert LCG to przykładowo rozmiar dużych dodatków do LoTR LCG. Chociaż duże dodatki z pozostałych gier LCG też powinny pasować.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Helga »

No właśnie widziałam w opisie produktu GoT LCG i WH Conquest, ale nigdy nie widziałam ich pudełek na oczy więc stąd pojawiła się wątpliwość. Dzięki za szybką reakcję, biorę więc średni ;).
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Shin Ryu »

Dziedzictwo Dunwich jest już rozsyłane do sklepów :)
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: gocho »

Rozumiem. Załóżmy, że przeszedłem całą kampanię deckiem X. Teraz przygotowuje się do nowej kampanii z dodatku czy w takiej sytuacji używam jeż ulepszonego decku X? Czy może muszę znów od początku (bez ulepszeń) zagrać deckiem X albo może tworzę nowy od podstaw (bez ulepszeń) deck Y?


Wszystkie 3 opcje są dostępne. Instrukcja zaleca jednak rozpoczęcie każdej kampanii od nowa talią bez ulepszeń. Przenoszenie postaci z jednej kampanii do drugiej może przynieść nieoczekiwane rezultaty i zachwiać balansem.
Kontynuowanie czegokolwiek po kampanii z podstawki, może zachwiać balansem, być może bardziej, in minus wobec badaczy.
Wyobraźmy sobie zaczynanie kolejnej kampanii, z 3 punktami traumy psychicznej (1 za palonko, 2 za III scenariusz).
granie innymi badaczami powinno być tutaj sednem gry
Trochę mi tego zabrakło. Wydaje mi się, że nawet po dodaniu dodatku bardziej gra się talią niż badaczem. Niektóre przedmioty podstawowe postaci nie są (narazie) zbyt grywalne. Wydaje mi się, że twórcy, nie potrzebnie zatrzymali się w połowie pomysłu. Każdy badacz mógłby mieć, nie 2-3 ale z 5 kart dostępnych tylko pod niego.
Zwłaszcza na początku odkrywania tej gry, gdy w ogóle nie ma deckbuildingu, aż się prosiło o większe zróżnicowanie badaczy.

Jeszcze ciekawym jakie pojedyncze karty ze sfer będą królować, u postaci z dodatku. Z zielonych wszyscy będą chcieli skorzystać z Leo De Luca,....
ODPOWIEDZ