Tym razem relacja z testów prototypu gry 3X w alternatywnej rzeczywistości I wojny kosmosie.
http://www.gamesfanatic.pl/2016/07/21/s ... -testowej/
Space Pistols 1914
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Space Pistols 1914
Dzięki za relację, jak zwykle kawał dobrej roboty. Możesz powiedzieć trochę więcej jak wygląda walka kosmiczna/naziemna?
Re: Space Pistols 1914
Walka składa się z sekwencji. Nie będę długo się rozwodził (tym bardziej, że gra wciąż ewoluuje i dużo może się zmienić), ale pokrótce wygląda to tak:
--- najpierw z tali kart w ręce walczący wybierają 1 postać i przydzielają ją jako dowódcę podczas bitwy
--- każdy dowódca ma określoną Charyzmę. można dorzucać żetony Charyzmy, żeby podnieść Charyzmę postaci.
--- gdy postać wygra próbę charyzmy, może skorzystać ze swojej specjalnej Zdolności Bitewnej
--- rzucamy wieloma kośćmi k6. przydzielamy jednostki, które mogą zadać uderzenie (jednostki te niszczą jednostki wroga, ale jednocześnie tracą wartość bojową, więc jest w tym sporo taktycznych decyzji)
--- no i karty Wyposażenia z korzyściami bitewnymi (w tej grze wszystkie karty trzeba opłacić: pieniędzmi, paliwem, czasami akcją lub Charyzmą)
--- po 2 rundach rzutów kośćmi i zagrywania kart, podliczamy siły (odpowiednio: ataku / obrony) wszystkich jednostek, które ostały się na planecie
--- wygrany zdobywa planete i infrastrukturę. zdobywa również żetony Charyzmy. przegrany musi dokonać odwrotu.
to tak w wieeelkim skrócie...
--- najpierw z tali kart w ręce walczący wybierają 1 postać i przydzielają ją jako dowódcę podczas bitwy
--- każdy dowódca ma określoną Charyzmę. można dorzucać żetony Charyzmy, żeby podnieść Charyzmę postaci.
--- gdy postać wygra próbę charyzmy, może skorzystać ze swojej specjalnej Zdolności Bitewnej
--- rzucamy wieloma kośćmi k6. przydzielamy jednostki, które mogą zadać uderzenie (jednostki te niszczą jednostki wroga, ale jednocześnie tracą wartość bojową, więc jest w tym sporo taktycznych decyzji)
--- no i karty Wyposażenia z korzyściami bitewnymi (w tej grze wszystkie karty trzeba opłacić: pieniędzmi, paliwem, czasami akcją lub Charyzmą)
--- po 2 rundach rzutów kośćmi i zagrywania kart, podliczamy siły (odpowiednio: ataku / obrony) wszystkich jednostek, które ostały się na planecie
--- wygrany zdobywa planete i infrastrukturę. zdobywa również żetony Charyzmy. przegrany musi dokonać odwrotu.
to tak w wieeelkim skrócie...
Re: Space Pistols 1914
od tego czasu dużo się zmieniło --- ogólnie wszystko uległo znacznemu uproszczeniu.