Zmutowane psy - dobry temat na planszówkę?
: 07 lis 2016, 22:01
Cześć! Jako, że to dział na pomysły to od razu przejdę do rzeczy. Wraz z kolegą tworzymy karcianko-planszówkę.
Krótka historia dla wprowadzenia w klimat:
Był sobie szalony doktorek (pomijam nazwy postaci i bohaterów, bo na tym etapie nie jest to istotne) i jego żona. Eksperymentował na psach mutując je z innymi zwierzętami. Pewnego dnia wszystkie jego twory zbiegły z jego laboratorium i zaszyły się w 3 różnych regionach świata (planszy), tam gdzie najlepiej pasowały w obecnej postaci (miasto, bagna i pustynia). Największy mutant to połączenie psa z Krakenem i jest on Bossem w omawianej grze.
Cel gry:
Doktorek chce odzyskać swoje zmutowane pociechy, ale najbardziej tego największego bo jest on pupilkiem jego żony. Zadaniem graczy jest odwiedzanie rejonów w których się zagnieździły i ich wyłapywanie. Gra kończy się gdy zostanie schwytany Boss, ale nie jest to najłatwiejsze zadanie, bo zanim gracze będą mogli się do niego dobrać muszą wyłapać sporo mniejszych kreatur, gdyż trzeba nimi nakarmić Bossa (coś w stylu ofiary).
Składowe gry:
Plansza (60x60cm)
1 karta Bossa
75 kart z psami zwykłymi (Miasto x30, Bagno x30 oraz Pustynia x15 )
96 kart akcji
Kostka do gry
Zasady w skrócie:
Fotka prototypu planszy dla ułatwienia przekazu. TAK! Wiemy, że jest napisane "Labolatory" Nie musicie nam o tym wspominać
Jak widać na fotce te mniejsze karty lądują w laboratorium i są to karty akcji. Pozostałe to karty psów rozmieszczone w rejonach o których wcześniej wspomniałem.
2-4 graczy. Siadają tak aby każdy miał jeden bok planszy do dyspozycji. Boki są (będą) podpisane Gracz 1,2,3,4, więc nie ma potrzeby wybierania kto pierwszy.
Każdy dobiera po 5 kart akcji na rękę i zaczynamy.
1. Rzut kością decyduje do którego rejonu trafia gracz [ilość oczek ma znaczenie] (jeśli woli użyć karty akcji przeciwko innym graczom to przechodzi po wykonaniu akcji do punktu 4)
2. Po wejściu na rejon odwraca pierwszą kartę zmutowanego psa z dowolnej kupki
3. Wykonuje na nim akcję np ataku i jeśli go wykańcza to go zgarnia, jeśli nie to zostawia przy nim tę kartę po swojej stronie. (Każdy gracz ma osobno liczone punkty ataku, więc nie może dobić psa zaatakowanego przez kogoś innego tylko musi sam od początku do końca go zwalczyć)
4. Dobiera kartę akcji co jest sygnałem, że zakończył swoją turę
Element rywalizacji:
Już wiemy, że latamy po świecie i zbieramy psy na własną rękę, ale żeby nadać grze większego sensu wprowadziliśmy typy kart. Karty psów oraz karty akcji dzielą się na 4 typy:
Zwykłe, rzadkie, unikatowe oraz legendarne. Poza atakami większymi czy mniejszymi wykonywanymi na psach, można również utrudniać grę przeciwnikom. Akcje - typowe stanie kolejki, blokowanie psów innym czy odbieranie kart akcji oraz psów. Karty psów zawierają punktacje żywieniową do ofiary dla bossa, psy unikatowe dodatkowo posiadają umiejętności wykonujące się w trakcie złapania psa, a psy legendarny to coś w rodzaju szeroko pojętych buffów, czyli umiejętności pasywne działające do końca rozgrywki od momentu schwytania takiego mutanta.
No i to chyba tyle na początek. Wyraźcie swoje opinie, a my zrobimy co w naszej mocy żeby dopieścić grę na 100%
Krótka historia dla wprowadzenia w klimat:
Był sobie szalony doktorek (pomijam nazwy postaci i bohaterów, bo na tym etapie nie jest to istotne) i jego żona. Eksperymentował na psach mutując je z innymi zwierzętami. Pewnego dnia wszystkie jego twory zbiegły z jego laboratorium i zaszyły się w 3 różnych regionach świata (planszy), tam gdzie najlepiej pasowały w obecnej postaci (miasto, bagna i pustynia). Największy mutant to połączenie psa z Krakenem i jest on Bossem w omawianej grze.
Cel gry:
Doktorek chce odzyskać swoje zmutowane pociechy, ale najbardziej tego największego bo jest on pupilkiem jego żony. Zadaniem graczy jest odwiedzanie rejonów w których się zagnieździły i ich wyłapywanie. Gra kończy się gdy zostanie schwytany Boss, ale nie jest to najłatwiejsze zadanie, bo zanim gracze będą mogli się do niego dobrać muszą wyłapać sporo mniejszych kreatur, gdyż trzeba nimi nakarmić Bossa (coś w stylu ofiary).
Składowe gry:
Plansza (60x60cm)
1 karta Bossa
75 kart z psami zwykłymi (Miasto x30, Bagno x30 oraz Pustynia x15 )
96 kart akcji
Kostka do gry
Zasady w skrócie:
Fotka prototypu planszy dla ułatwienia przekazu. TAK! Wiemy, że jest napisane "Labolatory" Nie musicie nam o tym wspominać
Jak widać na fotce te mniejsze karty lądują w laboratorium i są to karty akcji. Pozostałe to karty psów rozmieszczone w rejonach o których wcześniej wspomniałem.
2-4 graczy. Siadają tak aby każdy miał jeden bok planszy do dyspozycji. Boki są (będą) podpisane Gracz 1,2,3,4, więc nie ma potrzeby wybierania kto pierwszy.
Każdy dobiera po 5 kart akcji na rękę i zaczynamy.
1. Rzut kością decyduje do którego rejonu trafia gracz [ilość oczek ma znaczenie] (jeśli woli użyć karty akcji przeciwko innym graczom to przechodzi po wykonaniu akcji do punktu 4)
2. Po wejściu na rejon odwraca pierwszą kartę zmutowanego psa z dowolnej kupki
3. Wykonuje na nim akcję np ataku i jeśli go wykańcza to go zgarnia, jeśli nie to zostawia przy nim tę kartę po swojej stronie. (Każdy gracz ma osobno liczone punkty ataku, więc nie może dobić psa zaatakowanego przez kogoś innego tylko musi sam od początku do końca go zwalczyć)
4. Dobiera kartę akcji co jest sygnałem, że zakończył swoją turę
Element rywalizacji:
Już wiemy, że latamy po świecie i zbieramy psy na własną rękę, ale żeby nadać grze większego sensu wprowadziliśmy typy kart. Karty psów oraz karty akcji dzielą się na 4 typy:
Zwykłe, rzadkie, unikatowe oraz legendarne. Poza atakami większymi czy mniejszymi wykonywanymi na psach, można również utrudniać grę przeciwnikom. Akcje - typowe stanie kolejki, blokowanie psów innym czy odbieranie kart akcji oraz psów. Karty psów zawierają punktacje żywieniową do ofiary dla bossa, psy unikatowe dodatkowo posiadają umiejętności wykonujące się w trakcie złapania psa, a psy legendarny to coś w rodzaju szeroko pojętych buffów, czyli umiejętności pasywne działające do końca rozgrywki od momentu schwytania takiego mutanta.
No i to chyba tyle na początek. Wyraźcie swoje opinie, a my zrobimy co w naszej mocy żeby dopieścić grę na 100%