Wyspa Kwitnącej Wiśni (Honshu)
: 10 lis 2016, 09:01
HONSHU od Latapelit jest jedną z perełek tegorocznego Essen. Przewijała się często w zapowiedziach jako bardzo wyczekiwana gra i nie zawiodła.
Po Essen właściwie każdego dnia pojawiają się na BGG zachwyty i wysokie oceny.
Polskie wydanie ukaże się pod tytułem WYSPA KWITNĄCEJ WIŚNI
Jak to działa?
Budujemy miasta z kart w sposób podobny do Patchistory. Pozyskaną kartę musimy położyć tak by przynajmniej jedno pole z nowej karty zakrywało minimum jedno pole na leżących kartach (lub wsuwamy pod tę kartę pod leżącą na stole kartę). Jedyny warunek, nie można zakryć oczka wodnego.
Na kartach mamy fragmenty zabudowań, zbiorniki wodne, lasy, pustkowia, pola dające surowce (kopalnia, wycinka lasu, pole uprawne, staw) i fabryczki
Punktowanie na koniec gry:
1 pkt za każdy fragment największego osiedla
2 punkty za las
3 punkty za każdy zbiornik wodny w ciągu (pierwszego nie liczymy)
punkty za fabryczki jeśli dostarczymy do nich odpowiednie surowce
+ punkty specjalne zależne od wylosowanej karty z dodatkowym punktowaniem. Tych kart w grze jest 8.
TRICK TAKING
Jeśli graliście w GRĘ ZE ŚLIWKĄ NA OKŁADCE I LICZBĄ PI W TLE, pomysł wzięty od Cramera rzuca się w oczy.
Gracze zagrywają po jednej karcie i w zależności od jej numeru, ze środka dobierają karty. Nie jest to do końca ściągnięty pomysł, ale inspiracja rzuca się od razu.
Różnice w porównaniu ze Śliwką:
1. Inna kolejność zagrywania w następnych kolejkach
2. Inny system podbijania licytacji.Zamiast liczby PI można poświęcić któryś surowiec, inni gracze jeśli chcą podbić stawkę, muszą zagrać dokładnie taki sam surowiec (np nie potrzebuję drewna, podbijam stawkę, a kolejny gracz drewno chce dostarczyć do fabryki więc dla niego podbicie jest dość kosztowne). Można pokombinować.
3. DRAFT: po zagraniu 3 kart gracze przekazują sąsiadowi pozostałe 3 karty. Zatem nie ma co dusić najlepszych kart na koniec, bo... dostanie je sąsiad.
SKŁADANIE MIASTA
Trochę Patchistory z nakladaniem na siebie kart. A na koniec mamy efekt wizualny jak choćby w Carcassonne, bo na stole robią się imponujące miasteczka, często nawet wchodzące na siebie.
Bardzo proste zasady, lekki i przyjemny tytuł dający jednak masę możliwości i kombinowania.
Link do BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/207336/honshu
Rating BGG
http://boardgamegeek.com/boardgame/2073 ... hu/ratings
Rzut oka na grę w Boardgamegirl:
http://boardgamegirl.pl/essenowki-2016-czesc-ii/
I link do blogów na BGG, które opisują grę:
http://boardgamegeek.com/boardgame/2073 ... ions/blogs
POLSKIE WYDANIE GRY:
Wydawca: Lucrum Games
Premiera: 28 kwietnia 2017
Polski tytuł: Wyspa Kwitnącej Wiśni
SCD: 55,9 zł
Po Essen właściwie każdego dnia pojawiają się na BGG zachwyty i wysokie oceny.
Polskie wydanie ukaże się pod tytułem WYSPA KWITNĄCEJ WIŚNI
Jak to działa?
Budujemy miasta z kart w sposób podobny do Patchistory. Pozyskaną kartę musimy położyć tak by przynajmniej jedno pole z nowej karty zakrywało minimum jedno pole na leżących kartach (lub wsuwamy pod tę kartę pod leżącą na stole kartę). Jedyny warunek, nie można zakryć oczka wodnego.
Na kartach mamy fragmenty zabudowań, zbiorniki wodne, lasy, pustkowia, pola dające surowce (kopalnia, wycinka lasu, pole uprawne, staw) i fabryczki
Punktowanie na koniec gry:
1 pkt za każdy fragment największego osiedla
2 punkty za las
3 punkty za każdy zbiornik wodny w ciągu (pierwszego nie liczymy)
punkty za fabryczki jeśli dostarczymy do nich odpowiednie surowce
+ punkty specjalne zależne od wylosowanej karty z dodatkowym punktowaniem. Tych kart w grze jest 8.
TRICK TAKING
Jeśli graliście w GRĘ ZE ŚLIWKĄ NA OKŁADCE I LICZBĄ PI W TLE, pomysł wzięty od Cramera rzuca się w oczy.
Gracze zagrywają po jednej karcie i w zależności od jej numeru, ze środka dobierają karty. Nie jest to do końca ściągnięty pomysł, ale inspiracja rzuca się od razu.
Różnice w porównaniu ze Śliwką:
1. Inna kolejność zagrywania w następnych kolejkach
2. Inny system podbijania licytacji.Zamiast liczby PI można poświęcić któryś surowiec, inni gracze jeśli chcą podbić stawkę, muszą zagrać dokładnie taki sam surowiec (np nie potrzebuję drewna, podbijam stawkę, a kolejny gracz drewno chce dostarczyć do fabryki więc dla niego podbicie jest dość kosztowne). Można pokombinować.
3. DRAFT: po zagraniu 3 kart gracze przekazują sąsiadowi pozostałe 3 karty. Zatem nie ma co dusić najlepszych kart na koniec, bo... dostanie je sąsiad.
SKŁADANIE MIASTA
Trochę Patchistory z nakladaniem na siebie kart. A na koniec mamy efekt wizualny jak choćby w Carcassonne, bo na stole robią się imponujące miasteczka, często nawet wchodzące na siebie.
Bardzo proste zasady, lekki i przyjemny tytuł dający jednak masę możliwości i kombinowania.
Link do BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/207336/honshu
Rating BGG
http://boardgamegeek.com/boardgame/2073 ... hu/ratings
Rzut oka na grę w Boardgamegirl:
http://boardgamegirl.pl/essenowki-2016-czesc-ii/
I link do blogów na BGG, które opisują grę:
http://boardgamegeek.com/boardgame/2073 ... ions/blogs
POLSKIE WYDANIE GRY:
Wydawca: Lucrum Games
Premiera: 28 kwietnia 2017
Polski tytuł: Wyspa Kwitnącej Wiśni
SCD: 55,9 zł