Strona 1 z 1

Pędzące Ślimaki.

: 28 gru 2016, 03:50
autor: Mickey80
Witam.

Proponuję małe zmiany dla urozmaicenia rozgrywki (preferowane w gronie graczy dorosłych - odrobinę większa doza negatywnej interakcji;)). Trzymamy się podstawowych zasad i dodajemy następujące:

1. Symbol ślimaka na kości - dany ślimak może poruszać się o 2 pola do przodu lub do tyłu, ponad to jeśli trafi na innego ślimaka spycha go, ten z kolei spycha następnego itd.(następuje reakcja łańcuchowa spychań). Grzyby są oczywiście ostoją i na nich zawsze kończy się owa reakcja. Za akcję symbolem nie ma żadnych punktów zarówno dla początkowego ślimaka jak i następnych.

2. Jeśli w rzucie kośćmi pojawią się dwa lub więcej symboli ślimaków można owe ślimaki zamienić na planszy miejscami. Zasada ta dotyczy się tylko dwóch wybranych pionków, jak wyżej nie ma za to żadnych punktów nawet jeśli zamieniony ślimak ląduje na grzybie. Nie ma tu reakcji łańcuchowej.

Modyfikacje sprawdzone w kilku partiach i moim skromnym zdaniem nie burzą mechaniki gry oraz jest zachowany należny "szacunek" dla znaczenia końcowej punktacji a "reakcja łańcuchowa" uprzykrza życie pędzącym na siłę do mety;)
Mile widziane sugestie:)

Pozdrawiam.