Strona 24 z 33

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 30 cze 2017, 19:44
autor: mczlonka
Nie wiem czy już było, czy jest planowany dodruk Lewis & Clark?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 30 cze 2017, 19:52
autor: 8janek8
Jeśli pamięć jeszcze dobra, to Rebel pisał, że nie ma takich planów.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 30 cze 2017, 23:58
autor: TTR_1983
Tak, nie będzie dodruku.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 02 lip 2017, 23:10
autor: seki
Rebel pisał, że nie ma w planach dodruku Pory Roku. Czy ktoś się orientuje czy w ogóle nie będzie już dodruku bo Rebel rezygnuje z tego tytułu czy poprostu data jest nieznana ale kiedyś ten dodruk nastąpi?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 02 lip 2017, 23:28
autor: Yavi
seki pisze:Rebel pisał, że nie ma w planach dodruku Pory Roku. Czy ktoś się orientuje czy w ogóle nie będzie już dodruku bo Rebel rezygnuje z tego tytułu czy poprostu data jest nieznana ale kiedyś ten dodruk nastąpi?
Na poprzedniej stronie Rebel pisał:
Odnośnie Pór Roku to nic nie jest jeszcze przesądzone. Wciąż prowadzimy na ten temat rozmowy.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 03 lip 2017, 11:49
autor: Inokashi
Jakieś nowe wieści odnośnie dodatków do Cyklad?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 04 lip 2017, 10:15
autor: harrison
QG wydaje nowy Big Box dla Kingdom Buildera. Czy chcecie go wydać u nas? Jeśli nie to czy Wasza umowa z QG pozwoli wydać to komuś innemu? I trzecia opcja, jeżeli żadna z poprzednich - czy sprowadzicie do swojego sklepu wersję eng?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 04 lip 2017, 10:47
autor: mikeyoski
W tym roku na pewno nic z QG Rebel nie wyda

Tapnięte z espiątki

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 06 lip 2017, 16:08
autor: Gatherey
Wiadomo w ogóle coś na temat nowego dodatku do Pięciu Klanów? Takie info na stronie DoW:

It is expected to be available in June in Europe and at Gen Con Indy 2017 in August for North America, at a suggested retail price of €25/$30.

Więc jakoś by wychodziło, że ma być w tym miesiącu?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 06 lip 2017, 23:46
autor: Yavi
Gatherey pisze:Wiadomo w ogóle coś na temat nowego dodatku do Pięciu Klanów? Takie info na stronie DoW:

It is expected to be available in June in Europe and at Gen Con Indy 2017 in August for North America, at a suggested retail price of €25/$30.

Więc jakoś by wychodziło, że ma być w tym miesiącu?
Ja nawet dodam: czy wiadomo coś na temat starych dodatków do Pięciu klanów? :>

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 07 lip 2017, 07:55
autor: Gatherey
Jak pytałem z tydzień temu o Artisans of Naqala napisali, że nie ma dodruku w planach. To samo pewnie dotyczy Złodziei.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 10 lip 2017, 13:46
autor: koczkodan
Aville pisze:
Elemele pisze:Czy planujecie może wydanie Shadows over Camelot?
Pisali ze nie ostatnio :(
w ogole nie planuja czy w tym roku nie?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 10 lip 2017, 22:39
autor: Nesmeer
koczkodan pisze:
Aville pisze:
Elemele pisze:Czy planujecie może wydanie Shadows over Camelot?
Pisali ze nie ostatnio :(
w ogole nie planuja czy w tym roku nie?
niezależnie od tego czy to coś wnosi, ale Shadows over Camelot brałbym z przyjemnością,
to byłby myślę hit ze względu na mechanikę, a przy tym prostotę zasad, w naszym coraz to bardziej rozwijającym się światku.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 10 lip 2017, 22:42
autor: TTR_1983
Shadows over Camelot takkkkk!

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 12 lip 2017, 22:51
autor: TTR_1983
Jakie gry od CGE wydacie w tym roku?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 13:11
autor: REBEL.pl
-------------------------------------
ODPOWIEDZI:
-------------------------------------
Zuntir pisze:A wiadomo coś na temat bardziej dokładnej daty wydania Ghost Stories?
Pliki do drugiej edycji Ghost Stories są już przygotowane i oddane do drukarni. Planowana data premiery to październik/listopad 2017 r.
Jest już w zapowiedziach na stronie wydawnictwa: https://www.wydawnictworebel.pl/games/g ... s-229.html
Gatherey pisze:Rebelu, czy wiadomo coś na temat dodruku do Five Tribes: The Artisans of Naqala?
Gatherey pisze:Wiadomo w ogóle coś na temat nowego dodatku do Pięciu Klanów? Takie info na stronie DoW:

It is expected to be available in June in Europe and at Gen Con Indy 2017 in August for North America, at a suggested retail price of €25/$30.

Więc jakoś by wychodziło, że ma być w tym miesiącu?
Gatherey pisze:Jak pytałem z tydzień temu o Artisans of Naqala napisali, że nie ma dodruku w planach. To samo pewnie dotyczy Złodziei.
Artisans of Naquala oraz Thieves of Naquala - oba tytuły w chwili obecnej są niedostępne. Jeżeli chodzi o Whims of the Sultan - będzie dostępny za 2-3 tygodnie w Polsce.
mczlonka pisze:Nie wiem czy już było, czy jest planowany dodruk Lewis & Clark?
Lewis & Clark to produkt archiwalny, nie będzie dodrukowywany.
seki pisze:Rebel pisał, że nie ma w planach dodruku Pory Roku. Czy ktoś się orientuje czy w ogóle nie będzie już dodruku bo Rebel rezygnuje z tego tytułu czy poprostu data jest nieznana ale kiedyś ten dodruk nastąpi?
Pory Roku są uzależnione od chęci wznowienia wydania na innych rynkach - jeżeli znajdą się chętni to nasz dodruk jest zamówiony (to świetna, ale trochę nieodkryta pozycja). Jeżeli chętni współwydawcy się nań nie zdecydują, to dla samej polskiej edycji dodruk niestety nie zostanie uruchomiony.
Inokashi pisze:Jakieś nowe wieści odnośnie dodatków do Cyklad?
Cyklady: Hades, Cyklady: Tytani oraz Cyklady: Monumenty - bez zmian. Matagot zbiera (czeka) na większą liczbę chętnych do druku. Głównie dlatego, że minimalna wielkość zamówienia plastikowych elementów jest dość duża i musi się znaleźć kilku chętnych, by koszt zamortyzował się w cenie.
harrison pisze:QG wydaje nowy Big Box dla Kingdom Buildera. Czy chcecie go wydać u nas? Jeśli nie to czy Wasza umowa z QG pozwoli wydać to komuś innemu? I trzecia opcja, jeżeli żadna z poprzednich - czy sprowadzicie do swojego sklepu wersję eng?
Nie planujemy wydawać Big Boxa Kingdom Buildera. Jeżeli będzie dostępna w dystrybucji wersja angielska to na pewno ją sprowadzimy do sklepu. O umowach nie dyskutujemy na forach ;)
koczkodan pisze:
Aville pisze:
Elemele pisze:Czy planujecie może wydanie Shadows over Camelot?
Pisali ze nie ostatnio :(
w ogole nie planuja czy w tym roku nie?
W ogóle nie mamy w planach druku tej gry.
TTR_1983 pisze:Jakie gry od CGE wydacie w tym roku?
Wszystkie ;) Aczkolwiek nie koniecznie w tym, to zależy czy Czesi zdążą z nimi na Essen i wystarczy im czasu, by przygotować wydania międzynarodowe jeszcze na ten rok.
Tajniacy: Duet
Pulsar
Oto jest pytanie

dodatek do Tash Kalar
dodatek do Adrenaliny

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 13:26
autor: tomb
REBEL.pl pisze: Tajniacy: Duet
Pulsar
Oto jest pytanie

dodatek do Tash Kalar
dodatek do Adrenaliny
No to skoro dajecie się ciągnąć za język:
- Czy to oznacza, że dodatku do Cywilizacji w tym roku nie będzie?
- Graliście w Pulsar? Może wrażenia w kilku słowach?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 14:30
autor: wc
tomb pisze:- Czy to oznacza, że dodatku do Cywilizacji w tym roku nie będzie?
[wc odpowiada jako przedstawiciel Rebela]:
Chyba jednak nie będzie. Cały czas trwają prace nad balansem.
tomb pisze:- Graliście w Pulsar? Może wrażenia w kilku słowach?
[wc odpowiada jako wc]:
Chyba z całego Rebela póki co tylko ja miałem okazję zagrać - na Pionku.

Oto kilka słów spisanych na gorąco po tamtej grze:

Poważne ciężkie mocno regrywalne euro ze świetnym wykorzystaniem kości.

W 1849 roku odkryto złoża złota w Ameryce Północnej. 1000 lat później ludzkość nauczyła się eksploatować pulsary i czerpać z nich "nieskończoną" energię.
Wcielamy się w potężne korporacje starające się zyskać na tym jak najwięcej. Będziemy przemierzać galaktykę w poszukiwaniu planet nadających się do życia (żeby zostawić tam swój znacznik), lądować na pulsarach żeby budować tam kopalnie a następnie zamieniać je w fabryki (PZ). Będziemy rozwijać drzewo własnych technologii (każdy ma inne) a także korzystać z potężnych technologii Obcych - które wchodzą do gry w wielu możliwych wariantach i kombinacjach (PZ, bonusy, więcej PZ, więcej bonusów).

Mamy tor kolejności i o tę kolejność w trakcie gry będziemy walczyć.

Główny mechanizm to rzut kośćmi na początku rundy (2 x liczba graczy + 1)
Następnie ich rozłożenie na odpowiednich polach planszy i na tej podstawie ustalenie mediany (wartości na "środkowej" kości). Wartość ta determinuje tempo rozgrywki (o tyle pól przesuwa się znacznik na torze długości rozgrywki) oraz drugą świetną sprawę. Ogólnie w grze im większa liczba oczek na kości tym mocniejsza akcja. Dlatego jeśli gracz wybierze kość o wysokiej wartości (większej niż mediana), musi cofnąć się na jednym z 2 torów (kolejności albo inżynierów). Jeśli bierze kość "mniejszą", przesuwa się na jednym z tych torów do przodu (o różnicę między wartością kości a medianą).

Gracze pobierają pierwszą kość z tych dostępnych w kolejności graczy, a drugą w odwrotnej (ABCDDCBA - jak w Grand Austria Hotel)). Ale to tylko szybka akcja wzięcia kości i przesuwania się na torach. Potem gracz A wykonuje obie swoje akcje z wybranych kości, potem gracz B, C itd (jak w Burgundii).

Kości możemy wykorzystać na poruszanie się po planszy (o tyle pól ile oczek na kości). Jeśli zakończymy ruch na układzie planetarnym - odkrywamy go, zostawiamy swój znacznik (jeśli jest jeszcze miejsce) i dostajemy bonus (ale znaczniki zostawiamy też na tych, które tylko minęliśmy w trakcie ruchu - dlatego im większa wartość tym dłuższa podróż). Jeśli kończymy na pulsarze, zaznaczamy go pierścieniem w naszym kolorze - natychmiast albo w przyszłości możemy założyć tam kopalnię. Kości możemy też zużyć na wynajdowanie technologii (każda z nich ma przy sobie zaznaczoną wymaganą wartość) - czy to swoich czy dostępnych technologii Obcych (fajny mechanizm - w każdej następnej rundzie odblokowują się kolejne poziomy, z których możemy korzystać). Możemy budować kopalnie albo zamieniać je w fabryki (jeśli już taką kopalnię umieścimy na jednym z odwiedzonych pulsarów). Możemy wreszcie budować Megastruktury - budynki które dają nam jednorazowe bonusy, a potem przychód co rundę w fazie podliczania.
Oprócz 2 podstawowych akcji z wybranych kości, mamy szansę na jedną dodatkową - z czerwonej kości, którą możemy zdobyć na parę sposobów, ale zawsze tylko raz na rundę.

Na koniec każdej rundy dostajemy punkty i dobra (najczęściej inżynierów) z fabryk i wybudowanych megastruktur.
W tym momencie zmieniamy kolejność graczy zgodnie z przesunięciami na torze podczas fazy wyboru kości i zaczynamy nową rundę.

Gramy tak maks 9 rund, chyba że w grze rzucaliśmy dużo wysokich wyników - wtedy gra się kończy szybciej (podobno nie szybciej niż w 7) z powodu dotarcia znacznika na koniec toru czasu gry.

Na koniec punktujemy dodatkowo kafle celów (wykładane na początku gry - jednakowe dla wszystkich). Świetne jest to, że jeśli spełniam warunek, dostaję punkty, ale jak oddam odpowiednią liczbę inżynierów - mogę ten sam cel zapunktować po raz 2 (a nawet 3!). Niektóre technologie Obcych zapewniają punkty na koniec, do tego inżynierowie, kopalnie, zajęte ale niewyeksploatowane pulsary i wreszcie - masakryczną liczbę punktów przynoszą odwiedzone układy (nawet do 50 pkt. za 13 układów z moim znacznikiem).

Wrażenia
C U D O W N A G R A !! !! !!
Tak jakby Feld spotkał Georgesa i natchnęli w nocy Suchego!
Mechanizm wyboru kości wg ich siły i w związku z tym kary albo nagrody na torach kolejności i inżynierów, możliwość wielorakiego ich użycia (są modyfikatory, ale jest ich na tyle mało, że jak biorę słabą kość, to po prostu jest słaba i tyle), punktowanie na 100 sposobów, wysokie wyniki na koniec gry, uzależnienie strategii od celów lub obranego kierunku rozwoju (podróże, technologie, megastruktury, kopalnie) - to wszystko powoduje, że zakochałem się w tej grze już podczas tłumaczenia reguł.
Sama rozgrywka tylko to potwierdziła.
Zresztą rozmawiałem z kilkunastoma osobami, które grały w Pulsara - opinie były od zachwytów i oczarowań do uwielbienia i deklaracji 10 na bgg. Graliśmy we 4 - nawet 2 ostatnich graczy było porażonych tym jaka gra jest świetna.

To idealny przykład gry 3X - bez eXterminate - czyli euro, w którym nie możemy robić sobie bezpośrednich przykrości (nie ma ataków, siły militarnej, zbrojeń, podstępnych kart rujnujących nam naszą strategię), ale za to możemy eksplorować kosmos, rozwijać technologie i pozyskiwać zasoby (choć tu w ograniczonym zakresie bo nie ma ich za dużo - właściwie tylko punkty i inżynierowie).

Jak dla mnie póki co - gra roku.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 14:32
autor: AkitaInu
Wynika z tego że interakcja jest bardzo niewielka, mam rację czy mi się źle wydaje ? :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 14:52
autor: wc
tak - nie ma bezpośredniej nawalanki, wojen, ataków, eksterminacji albo niszczenia
ale z drugiej strony to był cały czas prototyp więc nie wiemy jeszcze czy czegoś tam nie dołożą

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 14:52
autor: BartP
Interakcja jest w momencie draftu kości, a następnie podczas stawiania różnych struktur na mapie. Coś jeszcze?
Punktowanie tych celów na koniec ma jakąś interakcję? Kto najlepiej spełnił dostaje punkty, czy każdy proporcjonalnie do swego dorobku? Jakieś większościowe porównywanie osiągnięć na torach?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 15:33
autor: Yavi
Artisans of Naquala oraz Thieves of Naquala - oba tytuły w chwili obecnej są niedostępne. Jeżeli chodzi o Whims of the Sultan - będzie dostępny za 2-3 tygodnie w Polsce.
A co z polskimi wersjami dodatków? Będą kiedyś? Kiedy?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 14 lip 2017, 15:53
autor: wc
BartP pisze:Interakcja jest w momencie draftu kości, a następnie podczas stawiania różnych struktur na mapie. Coś jeszcze?
Punktowanie tych celów na koniec ma jakąś interakcję? Kto najlepiej spełnił dostaje punkty, czy każdy proporcjonalnie do swego dorobku? Jakieś większościowe porównywanie osiągnięć na torach?
Interakcja to też walka na torze kolejności i inżynierów. W całej rundzie wychodzą tylko 3 megastruktury więc pierwszy gracz ma większy wybór a nawet możliwość kupienia ich większej ilości (trochę jak stwory w Cykladach). Cele na koniec punktuje każdy kto spełni warunek i każdy ma możliwość je zwielokrotnić - tu nie ma wyścigu. Ale wyścig jest o punkujące technologie obcych - tych nie wystarczy dla wszystkich.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 15 lip 2017, 17:10
autor: hipcio_stg
REBEL.pl pisze:... Jeżeli chodzi o Whims of the Sultan - będzie dostępny za 2-3 tygodnie w Polsce.
I taka cisza? Nikt nie ma w przedsprzedaży? Ani u Was na stronie?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2017 rok

: 15 lip 2017, 19:52
autor: crsunik
slabo szukasz ;)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk