Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
: 21 sty 2017, 20:11
Moje założenie jest takie, aby stworzyć grę, która byłaby połączeniem strategii i prostej ekonomii, ale która miałaby wpływ na to co się dzieje w grze. Już kiedyś próbowałem coś takiego zrobić, ale wtedy rzuciłem się z motyką na słońce, bo próbowałem stworzyć coś po prostu niegrywalnego, ze zbyt dużą ilością różnych zasad. Teraz mam nadzieję, że wraz z nabytym doświadczeniem uda mi się ogarnąć coś do czego dążyłem wtedy
A tak przy okazji zrobiłem żetony do gry (na 100% będą w grze)
Żetony Jednostek: https://zapodaj.net/cdb7ca295c323.png.html
Żetony dowódców Wolnych Ludów oraz Cienia: https://zapodaj.net/3d5fa49f67ab1.png.html
Generalnie starałem się, żeby żetony były proste, czytelne i nie zawierały natłoku informacji. Jak widać każda jednostka posiada dwa poziomy. Żetony będą dwustronne (na jednej stronie jednostka poziomu I, na drugiej stronie poziomu II), dzięki czemu nie będzie trzeba robić podwójnej roboty.
Gracz będzie mógł albo zrekrutować daną jednostkę płacąc odpowiednio więcej lub mniej punktów rekrutacji w zależności od poziomu, albo ulepszyć już posiadaną jednostkę I poziomu do poziomu II. Koszty rekrutacji jak i same specjalne zdolności bitewne danych jednostek będą znajdowały się w ich Kartach Jednostek.
Dodatkowo żeby nie robić osobnych kart dla każdego poziomu danej jednostki, rozwiązałem to tak, że dana jednostka ma taką samą zdolność bitewną na każdym poziomie, ale w przypadku jednostki II poziomu, kiedy używa zdolności bitewnej, gracz podczas rzutu bitwy dodaje jeden do wyników rzutu swoich czarnych kości bitwy (proste i skuteczne).
Link do planszy na obecnym etapie testów: https://zapodaj.net/0f6c36b54752c.jpg.html
I tak na koniec, jakie jest wasze zdanie, pierwsze wrażenie odnośnie samych żetonów ?
A tak przy okazji zrobiłem żetony do gry (na 100% będą w grze)
Żetony Jednostek: https://zapodaj.net/cdb7ca295c323.png.html
Żetony dowódców Wolnych Ludów oraz Cienia: https://zapodaj.net/3d5fa49f67ab1.png.html
Generalnie starałem się, żeby żetony były proste, czytelne i nie zawierały natłoku informacji. Jak widać każda jednostka posiada dwa poziomy. Żetony będą dwustronne (na jednej stronie jednostka poziomu I, na drugiej stronie poziomu II), dzięki czemu nie będzie trzeba robić podwójnej roboty.
Gracz będzie mógł albo zrekrutować daną jednostkę płacąc odpowiednio więcej lub mniej punktów rekrutacji w zależności od poziomu, albo ulepszyć już posiadaną jednostkę I poziomu do poziomu II. Koszty rekrutacji jak i same specjalne zdolności bitewne danych jednostek będą znajdowały się w ich Kartach Jednostek.
Dodatkowo żeby nie robić osobnych kart dla każdego poziomu danej jednostki, rozwiązałem to tak, że dana jednostka ma taką samą zdolność bitewną na każdym poziomie, ale w przypadku jednostki II poziomu, kiedy używa zdolności bitewnej, gracz podczas rzutu bitwy dodaje jeden do wyników rzutu swoich czarnych kości bitwy (proste i skuteczne).
Link do planszy na obecnym etapie testów: https://zapodaj.net/0f6c36b54752c.jpg.html
I tak na koniec, jakie jest wasze zdanie, pierwsze wrażenie odnośnie samych żetonów ?