Talisman: Magia i Miecz (John Goodenough, Robert Harris)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: RUNner »

Coś te żony lubią grać w Talismana, bo z moją jest podobnie. Może wynika to z tego że rozgrywkę 1v1 można zakończyć w czasie krótszym niż 1 godzina?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Hipke »

Ja myślę jednak, że to kwestia możliwości zbierania... Złota i innych bajerów ;-) tak, tak zwróćcie uwagę, że kobitki lubią zbieractwo w grach i poza tym prostota zasad. Nudzą się natomiast złożonością zasad i koniecznością walki z innymi graczami... Nie chcę generalizować, bo mnie tutaj kobiety zaraz zlinczują:-P, ale coś w tym chyba jest...;-)

Wysłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 4
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: RUNner »

W tym "zbieractwie" coś jest! A jak ośmieliłem się napaść na moją lepszą połowę i odebrać jej Talisman (miała dwa więc "wilk syty i owca syta!"), to dopiero była awantura! "Powinieneś wziąć 1 szt. zł!" - ten tekst odbijał mi się w głowie przez resztę dnia!
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: RUNner »

W przyszłym tygodniu powinien pojawić się w sprzedaży dodatek Miasto. Wczoraj na stronie Galakty został zamieszczony news oraz polska instrukcja, którą skwapliwie przeczytałem i jestem mile zaskoczony. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z tym dodatkiem, nie grałem też w przeszłości w MiMa i już podoba mi się to Miasto. Wreszcie będzie można wydawać sztuki złota, bo w samej podstawce rola pieniądza jest marginalna. Warto też zwrócić uwagę na alternatywne zakończenie polegające na zebraniu 20 mieszków i udanie się z nimi na koronę! Dla mnie pomysł ten zapowiada się bardzo ciekawie. Po raz kolejny potwierdziła się reguła, że proste rozwiązania są najlepsze.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Hipke »

Fajnie. Tylko mnie w tych dużych dodatkach do Talizmana średnio podoba się powiększanie planszy tymi "narożnikami". Główna plansza jest już spora, a jak się dołoży te dodatkowe, to potrzebny jest stół do ping-ponga... :roll:
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: TTR_1983 »

Hipke pisze:Fajnie. Tylko mnie w tych dużych dodatkach do Talizmana średnio podoba się powiększanie planszy tymi "narożnikami". Główna plansza jest już spora, a jak się dołoży te dodatkowe, to potrzebny jest stół do ping-ponga... :roll:
to właśnie jest genialne !!!
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: skolo »

mulek18 pisze:
Hipke pisze:Fajnie. Tylko mnie w tych dużych dodatkach do Talizmana średnio podoba się powiększanie planszy tymi "narożnikami". Główna plansza jest już spora, a jak się dołoży te dodatkowe, to potrzebny jest stół do ping-ponga... :roll:
to właśnie jest genialne !!!
dokładnie :)
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Hipke »

Jak się ma duży stół, to owszem. Ja nie mam małego (90x150 do 200), ale... gdzieś przekąski muszą się zmieścić :twisted:
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: TTR_1983 »

Hipke pisze:Jak się ma duży stół, to owszem. Ja nie mam małego (90x150 do 200), ale... gdzieś przekąski muszą się zmieścić :twisted:
już się naraziłeś tym, co nie uznają jedzenia przy grze hue hue :mrgreen:
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Hipke »

mulek18 pisze:
Hipke pisze:Jak się ma duży stół, to owszem. Ja nie mam małego (90x150 do 200), ale... gdzieś przekąski muszą się zmieścić :twisted:
już się naraziłeś tym, co nie uznają jedzenia przy grze hue hue :mrgreen:
Najlepsze, że sam nie cierpię jak znajomi wpierniczają jakieś chipsy, a potem łapy pchają do gry :wink: No, ale z tego niestety ludzi się nie wyleczy- przekąski muszą być i basta :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: RUNner »

Duża plansza jest atutem i minusem jednocześnie, bo nawet mając sporych rozmiarów stół trzeba co chwilę ruszać tyłek żeby zobaczyć co jest napisane na jakimś obszarze, przesunąć figurkę, itp. Najgorzej się gra na podłodze, a niestety to mnie właśnie czeka! :D
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: skolo »

przekąski jak przekąski, ale gdzie te flaszke postawić

a co do brudnych rąk - mamy od tego sleeves :twisted:
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Hiu »

skolo pisze:przekąski jak przekąski, ale gdzie te flaszke postawić
a co do brudnych rąk - mamy od tego sleeves :twisted:
Przypomina mi to partie w pokoju dziecinnym na podlodze :D ktora udalo sie skonczyc...
Oraz rozgrywke w Star Trek FC - gdzie poleglem (i przegralem tez).
Rael
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2013, 16:50

Re:

Post autor: Rael »

Nataniel pisze:
kwiatosz pisze:A czy zmiany będą na tyle słuszne i sprawiedliwe, że aż od nowa pociągną sprzedaż, to się okaże za czas pewien dopiero.
Talisman w nowej edycji ma bardzo kostmetyczne zmiany. Nawet na forum milosnikow MiM ludzie jecza, ze raczej nie kupia, wiec co dopiero reszta spoleczenstwa. ]
Jest osobne forum poświęcone tej grze? Podałbyś adres? Ja niedawno zakupiłem reedycje MiM i rozrywka jest przednia jak w dziecinstwie, mimo że starą wersje pamieam mglisto (szkoda, że w nowej jest mniej dodatków, ale moze jeszcze je wydadzą). Mam natomiast pytanie do osób pamietających dobrze starą edycje. Mi sie coś kojarzy, że na początku gry na korone wladzy kładło się taką czerwoną karte z pytajniekiem, która utrudniała zdobycie korony (było tam jakieś bardzo trudne wyzwanie jak np z tego co pamietam "siła herkulesa", "czarna dziura" itp.) W nowej edycji tego nie ma. Czy te karty były w starej wersji w podstawce, czy w jakimś rozszerzeniu? Ktoś pamięta :D?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Lothrain »

Tu nie ma co pamiętać, tylko do pudełka zerknąć trzeba :) To było 6 alternatywnych zakończeń dołączonych bodajże do "Podziemi".
Rael
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2013, 16:50

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Rael »

Dzieki. Ja niestety nie moglem zajrzec do pudelka :P Gdzies mi sie po domu walaja jakies pozostalosci (luzne karty przygod itd:P). Tak sobie teraz pomyslalem, ze te stare karty chyba bylyby kompatybilne z nową edycją?
Awatar użytkownika
gigi
Posty: 823
Rejestracja: 24 lip 2006, 16:19
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: gigi »

Znacie/korzystacie z jakiś domowych zasad ,podczas gry w talisman?
Migdał pisze:
możesz napisać coś więcej
Oczywiście :-)
Reguła explodujacej szóstki to nic więcej jak przerzucanie szostek. Innymi słowy za kazdym razem kiedy wykonujesz rzut walki i uzyskasz wynik 6 (na kostce wypadnie 6 oczek) rzucamy jeszcze raz i sumujemy wyniki, jeśli znów mamy 6 to przerzucamy dalej

Przykład
Walczymy z potworem o sile 3 my mamy siłę 6 czyli walka to prawie pewniak, rzucamy za potwora i mamy wynik 6 czyli rzucamy dalej znów 6 czyli rzucamy dalej i teraz mamy 2 czyli w sumie 14 + siłą potwora 3 = 17!! Prosta i banalna walka nagle zmiemiła sie w walkę o przezycie :-) rzucamy! 6!! Los nam sprzyja rzucamy jeszcze raz 3 czyli razem 9 + nasza siła 6 = 15 to jednak za mało. Przegraliśmy :-(

Regula ta wprowadza w walkę cudowną nieprzewidywalnosc i niesamowity pakiet emocji :-) warto tylko dodać że przerzucamy tylko rzuty walki. Jeśli mamy przedmioty które dają nam z automatu wynik 6 bez rzutu możemy wprowadzić regułę że jest to od rrazu przerzut lub też że przerzutu nie ma bo jest tylko wtedy jeśli 6 wypadnie na kosci.
Migdał pisze:Każdy z graczy wcześniej czy później cos tam "ulepszył" w Talizmanie czy relicu. Ja stosowałem np takie "poprawki":

Talizman

- żywotność bohaterów w żaden sposób nie może przekroczyć wartości startowej

- Rozwój postaci jest utrudniony, albo po prostu zwiększasz wymagania z 7 p. trofeów na jakąś inna wartość albo robisz taki myk; postać rozwija się normalnie (tj 7 p. trofeów za 1p cechy) do dwu krotności swojej cech, każdy następny rozwój kosztuje go dwa razy więcej punktów czyli 14. Czyli postać mająca 3 siły rozwija się normalnie do 6 siły ale już 7 i każdy następny punkt siły kosztować ją będzie 14 punktów trofeów.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Jan Madejski »

Żetony losu, pozwalające przerzucać kości - w polskiej edycji są już normalną częścią gry, ale jeśli ktoś ma starszą wersję, to warto je wprowadzić.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Peter128 »

Dla mnie ta reguła eksplodującej szóstki jest niepotrzebna, Talisman i bez tego jest nieprzewidywalny. A tu wyrzucenie 6 praktycznie przesądza walkę.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: RUNner »

Jeśli bohater ma 10 siły i atakuje wroga o sile 4, to Talisman jest bardzo przewidywalny :)
Siłą Talismana jest możliwość bezbolesnego wprowadzania zasad domowych - co kto woli.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Peter128 »

Jak się ma 10 siły to się już celuje w Koronę Władzy :P
Awatar użytkownika
Solmath
Posty: 57
Rejestracja: 25 kwie 2013, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Solmath »

Ale dojście do Korony Władzy praktycznie kończy grę! Jakże to tak? :lol:
ksz
Posty: 27
Rejestracja: 05 sie 2013, 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: ksz »

Jan Madejski pisze:Żetony losu, pozwalające przerzucać kości - w polskiej edycji są już normalną częścią gry, ale jeśli ktoś ma starszą wersję, to warto je wprowadzić.
Działają nawet lepiej jako modyfikatory, tzn. zużywamy żeton i idziemy jedno pole dalej lub bliżej. Do tego bawiliśmy się jeszcze w kupowanie ich potem za mieszki złota, ale tutaj trudno ustalić cene bardziej sensowna niż jakieś 2,5.

Poza tym dla trzech graczy można spokojnie ustawić wyższą zmianę potworków na punkty (raz nawet graliśmy z dziesiątką, całość zajęła ze dwie godziny przy dosyć szybkich kolejkach), a już dla czterech obniżyć do sześciu lub nawet pięciu.
Awatar użytkownika
tophat
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, 16:35

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: tophat »

Eksplodujące kostki działają świetnie :) Koniec bezkarnego polowania na stworki gdy bohaterowie są już wykoksowani.
Awatar użytkownika
Adamso97
Posty: 91
Rejestracja: 02 mar 2013, 14:30

Re: Magia i Miecz (Talisman)

Post autor: Adamso97 »

ODPOWIEDZ