Strona 18 z 30

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 07 maja 2014, 12:51
autor: Karit
Adamso97 pisze:Szykuje się nowy dodatek ;)

http://fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=4799
Ciekawy pomysł, coś tak czułem ze zrobią jakąś dżunglę / las :)

Martwi mnie jednak że Galakta jeszcze nie zapowiedziała nawet polskiego Firelands :/, mam nadzieje że kolejne dodatki dalej wyjdą po polsku...

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 01 mar 2015, 16:44
autor: Bary
Orientujecie się może, czy obecne wydanie Talismana pl ma już poprawione błędy znajdujące się w erracie?

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 01 mar 2015, 18:00
autor: anonim
Co prawda ja kupiłem Talizman gdy miał premiere dlatego u mnie błędy są ale wiem że już co najmniej raz nakład był wznawiany i moje Smoki które kupiłem znacznie później niż zostały wydane nie mają błędów z erraty.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 01 mar 2015, 18:50
autor: Bary
Dzięki za info! :) Więc pewnie podstawka też została poprawiona. I jeszcze jedno pytanko - są jakieś przecieki, czy FFG planuje odświeżenie wydania?

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 09:21
autor: Andreal
Bary pisze:Dzięki za info! :) Więc pewnie podstawka też została poprawiona. I jeszcze jedno pytanko - są jakieś przecieki, czy FFG planuje odświeżenie wydania?
Przy wersji trzeciej prawa do Talismana posiadał zdaje się Games Workshop, FFG po przejęciu wprowadziło wszystkie możliwe poprawki i wydało edycję 4, poprawioną.

Co do odświeżania, chyba nie ma sensu robić czegoś, co już zostało dobrze zrobione. Zauważ też, że wszelkie kosmetyczne zmiany należało by ponownie wprowadzić w dodatkach, wersji cyfrowej itd, ekonomicznie bez sensu.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 09:44
autor: Bary
Obecna edycja jest ok, wkurzające są jedynie te plastikowe stożki nie pasujące do niczego. A może znacie jakieś alternatywne sposoby oznaczania punktów mocy, siły i życia (idealne byłyby obrotowe znaczniki w stylu tych w Neuroshima Hex).
I jeszcze jedno pytanko, wiecie czemu część miejsca w wyprasce na karty jest zwężona, tak że wchodzi tam tylko kilkanaście kart? Karty z dodatku są mniejsze, czy o co chodzi?

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 14:54
autor: krzyss
Także mnie to zastanawia...
Kart są takie sam i mając już choćby jeden dodatek nie mieszą się w tych małych wypraskach np zaklęcia z podstawki i dodatku.
Nie rozumiem takiego działania. powinny wszystkie, że tak powiem otwory na karty przygód itp być tej samej głębokości i szerokości co dawało by możliwość upchnięcia wszystkich choćby małych dodatków w jedno pudło od podstawki. Plansze z dużych i tak by się nie zmieściły.

Tak nawiasem mówiąc, na cdp.pl jest promocja na Talisman Digital Edition.
Ja sobie dokupiłem Podziemia i Królową Lodu.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 18:25
autor: tomb
krzyss pisze:Tak nawiasem mówiąc, na cdp.pl jest promocja na Talisman Digital Edition.
Co oznacza Season Pass w tej ofercie? Czy dostęp do wykupionych dodatków jest ograniczony czasowo? Nigdy nie kupowałem żadnych elektronicznych gier i nie znam takiej terminologii.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 19:18
autor: anonim
To oznacza że kupujesz wszystkie dodatki wydane i te które dopiero wydadzą w jednej paczce. Jak już kupisz Season Pass to nowe dodatki będą u ciebie pojawiały się jako darmowe łatki. Jednym słowem opłaca się go kupić szczególnie w czasie promocji.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 mar 2015, 19:31
autor: tomb
O, to nieźle. Może się skuszę.
Wersja elektroniczna ma dla mnie jedną poważną wadę - można mieć tylko jedną grę rozpoczętą. Poza tym wszystko całkiem fajnie zrobione.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 07 mar 2015, 13:39
autor: krzyss
Jest nowy dodatek do wersji elektronicznej - Góry.
Na cdp.pl jest dostępny za 21zł. Osobiście czekam, aż będzie taniej :)

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 15:40
autor: ChlastBatem
Pytanie do fanów!

Czy dodatki (duże lub małe) powodują, że gra się odpowiednio przedłuża np. jakaś prawidłowość, że każdy dodatek to +1h rozgrywki? Czy może jest odwrotnie, że dodatki powodują szybsze zakończenie gry (alternatywne zakończenie lub dodatkowe zasady czy zmiany dotychczasowych) aby zamknąć się w 120 min.?

Chodzi o to, że ogólnie prostota i styl prawdziwej przygody fantasy mi się podoba w Talismanie ale jako fan euro i innych gier nie trawie rozgrywek dłuższych niż 2-3 godziny bo mam zbyt wiele gier aby poświęcać na jedną cały weekend :D

Proszę o sumienne porady ekspertów Magii i Miecza :)

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 16:40
autor: romeck
ChlastBatem pisze:Pytanie do fanów!
Tu:
http://www.forum.galakta.pl/viewforum.p ... 4b87d43713
siedzą fani Talismana.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 17:03
autor: ChlastBatem
Wierzę, że tutaj też są tacy co dużo grywają i może mi odpowiedzą/doradzą ;)

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 17:24
autor: Banan2
Z mojego doświadczenia. Małe dodatki przyjemnie urozmaicają i w niewielkim stopniu wydłużają czas gry. Natomiat duże dodatki wydłużają dość znacznie czas gry. Bo to są de facto dodatkowe krainy. O ile, to trudno ocenić, bo Talisman to gra losowa. Jak komuś dobrze tzn szybko idzie rozwijanie postaci to gra kończy się szybko.
Pozdrawiam

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 18:31
autor: ernin
romeck pisze:
ChlastBatem pisze:Pytanie do fanów!
Tu:
http://www.forum.galakta.pl/viewforum.p ... 4b87d43713
siedzą fani Talismana.
A jeszcze więcej ich tutaj:
http://www.gamekeeper.offnet.pl/forum/index.php

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 23 maja 2015, 23:44
autor: 8janek8
Hermetyczne dno i krótkowzroczność.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 24 maja 2015, 09:07
autor: Poochacz
W zależności od przyjętej strategii czas gry przy większych dodatkach może się skrócić. Zamiast próbować zdobyć Talizman i przebijać się przez Krainę Wewnętrzną możesz pokonać z wyraźną przewagą Pana Podziemi lub po walce z Orlim Królem zabrać kartę Arknell która po wejściu do KW przetransportuje Cię prosto do Krainy Władzy. Wszystko zależy od tego jaki masz pomysł na rozegranie partii

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 24 maja 2015, 22:01
autor: anonim
8janek8 pisze:Hermetyczne dno i krótkowzroczność.
Skąd ta pewność że osoby które wypowiadają się na tamtym forum nie piszą w tematach o innych grach na tym forum.

Dodatki ani duże ani małe nie wydłużają raczej gry w jakimś znacznym stopniu jeśli w ogóle wydłużają, to tylko dodatkowe przygody które urozmaicają rozgrywkę. W podstawce są dwie drogi do korony władzy, jedna promująca siłę druga promuje moc. Dodatkowe krainy to dodatkowe drogi ani dłuższe ani krótsze, nie musisz do nich wchodzić nawet jak je rozłożyłeś. Na pewno duże dodatki zmniejszają interakcję między graczami jeśli każdy wejdzie do innej krainy. Najbardziej rozgrywkę wydłużają alternatywne zakończenia chociaż to zapewne zależy od tego jakie zostało wylosowane.
Jeśli chcesz skrócić rozgrywkę to wystarczy grać że kto pierwszy wejdzie na koronę ten wygrywa automatycznie. Dla postaci które zaczynają grę z 6 punktami siły lub 5 mocy osiągnięcie 12punktów trwa dosyć szybko.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 24 maja 2015, 23:43
autor: Bary
Poochacz pisze:W zależności od przyjętej strategii czas gry przy większych dodatkach może się skrócić. Zamiast próbować zdobyć Talizman i przebijać się przez Krainę Wewnętrzną możesz pokonać z wyraźną przewagą Pana Podziemi...
Hmm, biorąc pod uwagę, że na konfrontację z PP musimy dość konkretnie wzmocnić naszą postać, nie jestem przekonany, że czas ulegnie skróceniu w stosunku do próby zakończenia gry w standardowy sposób.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 25 maja 2015, 00:40
autor: anonim
Do podziemi wchodzi się po trofea z potworów na które tam łatwiej trafić niż na głównej planszy. Trzeba oczywiście mieć już jakąś sensowną siłę bo z siłą 2 szybciej się znajdzie śmierć.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 25 maja 2015, 01:01
autor: 8janek8
anonim pisze:
8janek8 pisze:Hermetyczne dno i krótkowzroczność.
Skąd ta pewność że osoby które wypowiadają się na tamtym forum nie piszą w tematach o innych grach na tym forum.
Pisalem o tym forum, po tym jak ludzie zaczęli odsyłać do innych źródeł, zamiast samemu pomóc człowiekowi i odpowiedzieć. Ale powoli zmieniam zdanie po waszej aktywności.

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 25 maja 2015, 05:21
autor: krzyss
Wg mej oceny i grających ze mną osób, duże dodatki wydłużają grę.
Np alternatywne zakończenia mnie osobiście wku!@%#@!%, wolę to jedno standardowe, które jest w podstawce. Aczkolwiek dostosowuję się do większości. Podczas gry w miniony weekend byłem na tyle silny lecz mocy miałem nie za wiele, że bez jakichkolwiek problemów dotarłem do Korony Władzy gdzie czekało na mnie alternatywne (ukryte) zakończenie z Bossem o mocy 12 i życiu 4. To była jedyna okazja wygrać w większym gronie od jakichś 5 miesięcy :D

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 25 maja 2015, 08:31
autor: Poochacz
Bary pisze:
Poochacz pisze:W zależności od przyjętej strategii czas gry przy większych dodatkach może się skrócić. Zamiast próbować zdobyć Talizman i przebijać się przez Krainę Wewnętrzną możesz pokonać z wyraźną przewagą Pana Podziemi...
Hmm, biorąc pod uwagę, że na konfrontację z PP musimy dość konkretnie wzmocnić naszą postać, nie jestem przekonany, że czas ulegnie skróceniu w stosunku do próby zakończenia gry w standardowy sposób.
Możliwość używania zaklęć i skupienie się na jednej umiejętności (gdzie w KW obie muszą być równomiernie rozwinięte) dają jednak przewagę nad standardową drogą. Przynajmniej u mnie gra przebiega szybciej gdy do Korony Władzy idę "okrężną" ścieżką. Ale to już zależy też od kart jakie się trafią itp. - jeśli będzie bryndza to nie ma sensu do bossa podchodzić

Re: Magia i Miecz (Talisman)

: 02 lut 2016, 12:10
autor: Rocy7
http://galakta.pl/nadchodzi-kres-czasow/

Wprowadzenie limitu czasu to interesujacy pomysl.

Obrazek

 Zwiastun wprowadza cztery zestawy kart Omenów, każdy z unikalnym scenariuszem, który ukazuje dzieje zagłady świata w siedmiu etapach. Kiedy ostatni Omen zaniknie, nic nie jest już w stanie uratować krainy – gra dobiega końca, tak jak i świat Talismanu – przynajmniej w dotychczasowej formie. Dopóki jednak znaki widnieją na niebie, świat ulega przemianie – niektóre pola będą zastępowane przez nowe kafelki terenu, takie jak np. Piekielna otchłań.