Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Nidav »

Dzięki wielkie! Myślę, że może mi się trochę zechce pobawić - w sumie trochę minie, nim to zostanie wydane w Polsce (czy na świecie w ogóle), a do tego czasu zapewne nawet ten prototyp zostanie przez nas dosyć ograny, zważając na uwielbienie do Terry Mistici w moich dwóch głównych grupach do grania :D
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4778
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1036 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Trolliszcze »

Ja nie pomogę, ja swój prototyp dostałem pocztą ;)
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Nidav »

Ostatecznie zdecydowałem się na podklejenie wszystkiego tekturą, co koniec końców pochłonęło mi tyle czasu, że wolę nie mówić. Ale za to wczoraj udało mi się rozegrać pierwszą, pilotażową rozgrywkę - niestety tylko na dwie osoby, ale zawsze. I co od razu ciśnie się na usta... kurcze, jakie to dobre :D
Terra Mystica to moja ultimate favorite game - gdziekolwiek i przy kimkolwiek ją wyciągam, zawsze bawię się świetnie. Fakt, że wzięli wszystko co podoba mi się w TM i do tego dodali jeszcze parę(naście) nowych rzeczy, zachwyca. Największym plusem zdecydowanie jest plansza rozwoju. Tory kultu w TM były jednak średnio fajne, bo tylko punkty, punkty, punkty. W Gai jednakże miałem parę razy paraliż decyzyjny nad planszą, bo "gdybym teraz powinął Q.I.C.a, to byłbym w stanie jeszcze zrobić to... ale jedna wiedza więcej na rundę... ale dodatkowy dochód...". Kurcze no, świetnie to pomyśleli i tym jestem zachwycony. Nowe możliwości i fakt, że standardowe technologie są też powiązane z możliwością awansowania w poszczególnych dziedzinach, jest super. Mam nadzieję, że zostaną również przy torze surowców na planszetkach ras - nie bycie bankiem chociaż w jednej grze jest super rzeczą, bo co najwyżej powiem "podnieś sobie wiedzę o 3", a nie muszę się certolić z wydzielaniem każdemu jego dochodu. Przy okazji jest to znacznie czytelniejsze, bo od razu widać ile się ma czego.
Na minus jedynie znajduję dwie rzeczy - pierwsza to znacznie większa abstrakcyjność ras. W TM łatwo było uzasadnić dlaczego krasnoludy kopią tunele, kultyści awansują na torach kultu etc. Oczywiście TM jest rasowym eurosucharkiem, więc klimatu tam tyle, co kot napłakał, niemniej jakieś uzasadnienie zasad w związku z rasą było przyjemnym smaczkiem. W Gai co najwyżej można pokusić się o stwierdzenie "no, bo ta czerwona frakcja to jest bankierami, ot co". Wiadomo jednakże, że ciężko byłoby stworzyć 14 różnych frakcji w kosmosie bez opierania się na Star Wars czy Star Treku, więc to z mojej strony trochę czepianie się głupot. Druga sprawa - śledzenie rodzajów kolonizowanych planet jest upierdliwe. Już po tej rozgrywce wiem, jak to będę robił - satelitami będę zasłaniał na planszetce skolonizowane już przeze mnie typy - ale za pierwszym razem co chwilowe zerkanie pod żetony w myśl "czy już skolonizowałem ten typ planety?" bywało męczące. Ciekaw jestem, czy jakoś to sensownie ogarną w finalnej wersji, bo nie widzi mi się, żeby niektórzy niedzielni gracze zwracali tak wielką uwagę na typy planet i o tym pamiętali.
Słowem podsumowania - kuuuuuuuurczeeeeeee, jakie to jest dobre! :D
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 190 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Palmer »

Oby wpadli na to by jakoś zaznaczać to na głównej planszy , jest ona przesadnie duża, może w tym celu ;)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Bea »

Kiedy dokładnie planowane jest wydanie i czy jakiś polski wydawca sie do tej gry przymierza?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2425
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 527 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Jiloo »

Bea pisze:Kiedy dokładnie planowane jest wydanie i czy jakiś polski wydawca sie do tej gry przymierza?
Nie wiem czy są już plany oryginalnego wydawcy na termin wydania. Na razie zaprosił ludzi do testowania produktu, więc na pewno czeka na jakiś odzew z ich strony.

Tapnięte | keep-disco-evil
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Nidav »

Osobiście podejrzewam, że premiera będzie na Essen, a polskie wydanie będzie kwestią czasu. Jasne jest, że to murowany hit - wzięcie gry, która jest na czwartym miejscu na bgg i sprawienie, że jest jeszcze lepsza... no kto by nie chciał w to zagrać? ;)
Swoją drogą czytając poprzednią stronę zauważyłem, że sporo osób narzekało na wygląd planszy głównej, w sensie sektorów kosmosu. Jak dla mnie, kiedy się już wszystko rozłoży, wygląda to naprawdę dobrze. Lepiej na pewno niż w oryginalnej Terrze, której plansza przed zagraniem zniechęcała mnie bardzo. Znajomy, z którym grałem wczoraj, po rozłożeniu wszystkiego stwierdził "wow, wygląda świetnie", zatem myślę, że na żywo zwyczajnie robi lepsze wrażenie.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Bea »

Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Daquan »

Grałem wczoraj jedną partię. Gra jest ZNAKOMITA.

Wzięto wszystkie dobre i świetne rzeczy z terramysticy, dodano kilka nowych równie dobrych - na pierwszy rzut oka- pomysłów i wymieszano razem. Ja już czekam na PL edycję. :D
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 190 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Palmer »

Bea pisze:Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?
Jest filmik
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: zakwas »

Bea pisze:Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?
Zajrzyj na mojego instagrama /zakwasny - coś tam wrzucałem.

Ja jestem po partii solo, w której próbowałem ogarnąć różnice między znana nam wersja a kosmiczną wariacją. A różnic jest sporo, inaczej trzeba zarządzać energią, mamy dodatkowy surowiec i sposób przekształcania terenu No i wspomniane tory rozwoju sporo zmieniają. Gra na początku jest bardziej symetryczna - wszyscy maja niemal te same umiejki, a z czasem każdy może robić co raz to inne rzeczy przez awansowanie na torach. Mam tez WRAŻENIE (bo na razie trudno mi powiedzieć cokolwiek z pewnością) że da się tu wygrać niemal ignorując samo osiedlanie się i agresywna ekspansję - tak wiele dzieje się poza główną planszą.

Ogólnie mam wrażenie bardzo na plus, tylko zmęczyło mnie porównywanie ze starą wersją i uważanie na małe różnice. Trzeba się przestawić. ;)
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Terra Mystica: Gaia Project

Post autor: Nidav »

zakwas pisze:Ja jestem po partii solo, w której próbowałem ogarnąć różnice między znana nam wersja a kosmiczną wariacją. A różnic jest sporo, inaczej trzeba zarządzać energią, mamy dodatkowy surowiec i sposób przekształcania terenu No i wspomniane tory rozwoju sporo zmieniają. Gra na początku jest bardziej symetryczna - wszyscy maja niemal te same umiejki, a z czasem każdy może robić co raz to inne rzeczy przez awansowanie na torach. Mam tez WRAŻENIE (bo na razie trudno mi powiedzieć cokolwiek z pewnością) że da się tu wygrać niemal ignorując samo osiedlanie się i agresywna ekspansję - tak wiele dzieje się poza główną planszą.

Ogólnie mam wrażenie bardzo na plus, tylko zmęczyło mnie porównywanie ze starą wersją i uważanie na małe różnice. Trzeba się przestawić. ;)
Mam nadzieję, że wzorem Kawerny zrobią w ostatecznej wersji instrukcji jakieś podkreślone akapity, w których będą wytłuszczone różnice pomiędzy TM a Gaią. Bo przy pierwszej lekturze ktoś może stwierdzić "aaaaa, przecież umiem grać w TM, to co ja to będę wszystko czytał?" i nie ogarnąć niuansów pokroju "żadnych terraformacji pośrednich" czy "na round boostery nie zostawiamy hajsów, jeśli nie zostaną wybrane".
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tycjan »

Są gry, które uwielbiam i jedna z nich jest Terra Mystica. Jak usłyszałem o Projekcie Gaja, to od razu wiedziałem, że muszę w nią zagrać :)
Tutaj znajdziecie co z tych rozgrywek wyszło. Długo, ale treściwie :)
Link: http://bit.ly/projekt-gaja-Tycjan-ZnadPlanszypl

A tutaj poznacie wszystkie informacje związane z wydaniem "Projektu Gaja" po polsku przez Games Factory i patronatu medialnego ZnadPlanszy.pl :)

Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/07/10/p ... -medialny/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2425
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 527 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Jiloo »

Tycjan pisze:(...)
A tutaj poznacie wszystkie informacje związane z wydaniem "Projektu Gaja" po polsku przez Games Factory (...)
To będzie normalnie wydana gra czy akcja na wspieram?


Tapnięte | keep-disco-evil
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tycjan »

Jiloo pisze:... To będzie normalnie wydana gra czy akcja na wspieram?
Normalne

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Kal-El83
Posty: 1143
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 128 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Kal-El83 »

Super że bez wspieraczki. Swego czasu ogrywałem z żoną TM i podeszła. Więc siłą rzeczy ten tytuł biorę pod lupę XD
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: KamradziejTomal »

GF widzę wykręca się na odpowiedzi na facebooku ale może jako osoba bliżej tego projektu będziesz nam w stanie coś zdradzić.

Czy wiadomo coś o tym, że szata graficzna będzie nieco lepsza niż to co widzieliśmy do tej pory? To wiadomo kwestia gustu ale było na BGG wiele uwag, że np. kolory są mdłe i niektóre pola słabo od siebie kontrastują, itp.

Domyślam się, że nawet jak wiesz to nam nie powiesz ale może chociaż opinia - będziemy zadowoleni czy nie z wyglądu?
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4720
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: BartP »

Fakt, prototypy i to, co obecnie widać na BGG, trochę odrzuca.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tycjan »

To co widać na wizualizacji 3D i to co widzę w instrukcji jest bardzo podobne, a nawet identyczne z tym co było w wersji demo. Mi się podoba, bo wpisuje się dobrze w tło fabularne - technicznie, szaro i klarownie. Ale np. Monia mnie zaskoczyła i powiedział kiedyś, że mam nadzieję, że to tylko prototyp :) Może na żywo się wam spodoba, ale ciężko mi się w tym temacie wypowiadać, bo tak jak napisałem, mi tu wszystko pasuje i jak teraz sobie pomyślę, to jest to rozwinięcie tego co znamy z TM.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2425
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 527 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Jiloo »

Bardzo mnie cieszy modułowość planszy i poprawiona dzięki temu rozgrywka na dwóch graczy. Z drugiej strony szkoda piątego gracza.


Tapnięte | keep-disco-evil
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Daquan »

Jiloo pisze:Bardzo mnie cieszy modułowość planszy i poprawiona dzięki temu rozgrywka na dwóch graczy. Z drugiej strony szkoda piątego gracza.


Tapnięte | keep-disco-evil

Testowałem Gaję na etapie prototypu wraz z jednym z wydawców. Modułowa plansza jest zabiegiem prostym i genialnym w swojej prostocie. Dzięki niej, skalowalność gry rośnie kosmicznie. Nie tylko skalowalność, ale i regrywalność.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: pattom »

Graficznie odpycha:-(
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: zakwas »

Graficznie cudeńko. :) Perełka wśród przerysowanych, barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji.

Każdy ma swój gust, mi bardzo pasuje oprawa.
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Daquan »

zakwas pisze:Graficznie cudeńko. :) Perełka wśród przerysowanych, barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji.

Każdy ma swój gust, mi bardzo pasuje oprawa.
Faktem jest, że gra nie mieści się trochę w obecnych kanonach piękna. Ale układ jest bardzo czytelny i wygodny- moim zdaniem.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tycjan »

zakwas pisze:... barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji
Nieczytelnych? To jedna z tych gier, która ma w zasadzie wszystko na planszy/elementach i nie potrzebuje sięgania po instrukcję.
Z tym barokiem też się nie zgodzę, dla mnie to techniczna oprawa graficzna :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
ODPOWIEDZ