Arkham Horror-3 Talie Mythos

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Dzej »

Jestem szczesliwym posiadaczem gry: Arkham Horror+Dunwich+CodP.

Jako ze stwierdzilismy ze podstawka jest zbyt prosta to zakupiłem CodP i Dunwicha.Niestety okazało sie ze dalej wygrywamy(czego akurat nie lubie w arkhamie^^)A karty które miały nas tak strasznie zjadac(np te nowe mity)wogole strasznei rzadko siadaja wiec zdarzymy sie juz "nakoksic" w sklepach i wygrywamy z nimi bez problemu.Wg mnie wariat z wtasowaniem wszystkich mitów do jednej tali jest beznadziejny.Portale w dunwich moga sie WOGOLE nie otworzyc przez to wiec nikt tam nie pojedzie.Bo jak to mówimy dunwich jest bezpieczny póki ktos tam nei pojedzie i nie zacznie dłubac.

Nasz wariant:

Oddzielenie Tali Mythos na 3 Kupki:
1 .Karty z "podstawki"Arkham Horror
2 .Karty z dodatku Dunwich Horror
3 .Karty z dodatku Curse of the Dark Pharaoh

Sposób ciagniecia:
Przez 2 koleki ciagniemy karty z tali nr 1
Potem raz z tali nr 2
Potem raz z tali nr 3
Powtarzamy procedure az do zakonczenia gry :wink:

Jakie są plusy?
O wiele wieksze prawdopodobienstwo na walke przez otwarte bramy wiec jest o wiele mniej czasu na dopakowanie postaci.Tzn nie ma juz działania na zasadzie siedzimy w sklepach i sie "koksimy" 4 rundy wyciagamy elder signy i inne dopaki.Teraz kazda tura sie liczy i grajac na 3 graczy neiraz balansowalismy na granicy 6 bram^^
W 4 tez jest juz latwiej ale nie oznacza ze az tak bardzo łatwo:)

Minusy:
Dunwich dalej nie jest tak czesto odwiedzane;/
Jezeli wylosujecie jakiegos latwego przedwiecznego to i tak wystarczy sie "nakoksic" w sklepach i czekac az sie bramy otworza i potem wygrac z nim bezproblemu.[ale przeciez nie o to w tej grze chdozi:)]

Przyszłosc:
Dzis/na najblizszych grach bedziemy testowali wariant

Sposób ciagniecia:
Przez 1kolejk ciagniemy karty z tali nr 1
Potem dwa razy z tali nr 2
Potem raz z tali nr 3

Czyli wieksza aktywnosc w dunwich :twisted:

Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:

Jezeli ktos by testował ten wariant albo tak grał prosze o wrazenia
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Dusso
Posty: 348
Rejestracja: 04 lip 2005, 13:02
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 1 time

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Dusso »

Dla podniesienia trudności lepiej zakupić Króla w Żółci, to chyba najtrudniejszy dodatek z wydanych do tej pory.
Natomiast dobrą radą na opadający, wraz ze wzrostem liczby graczy, poziom trudności, jest rzucanie kostką przy ciągnięciu karty mitów i przy wyniku mniejszym lub równym liczbie graczy dociągać dodatkową kartę :) To ZDECYDOWANIE przyspiesza rozgrywkę ;) W przypadku ilości graczy >=6 można rzucić 2x i zsumować wyniki.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Klos »

No wiec ja wlasnie w weekend mialem zabawe z AH, z czego w trakcie 3h (wliczajac tlumaczenie zasad) wygralismy 2 razy w 5 osob... troche mnie to rozczarowalo i zalamalo. Ale powodem bylo granie z prawidlowymi zasadami - czego nei mozna robic. Tak wiec ja wprowadzam nastepujace modyfikacje:
- aby podniesc Clue gracz musi zakonczyc ruch na polu na jakim on sie znajduje
- przy 5 graczach przy kazdej otwartej bramie wyciaga sie 2 potwory
- gra rozpoczyna sie od otwarcia bramy i wychodza z niej 2 potwory
- wymiana przedmiotow wymaga zakonczenia ruchu na tym samym polu.

Poza tym jest oficjalna lista home rulesow, ktore moznaby zastosowac i ktore mysle, ze znacznie umililyby gre (http://www.fantasyflightgames.com/ah_houserules.html)
- Gate Locations Unknown: All gates are placed face down on the board rather than face up. With this rule, the gate is only revealed when an Investigator goes to the location and travels through it. At the point an Investigator enters the location and announces they are traveling through the gate, flip the Gate over and the Investigator immediately moves through it.
- Insanity results in Permanent Memory Loss: Going insane causes the Investigator to Discard 1 Spell or 1 Skill to meet the Requirements. This replaces the loss of half their items. Loss of half their Clue Tokens is still applied – things they have forgotten from the trauma.
- Monster Guards Sucked Through Closing Gates: Monsters Guarding a Gate (on the same space as the gate) are sucked through the Gate when it is closed. Players do not get to claim these monsters as trophies, only the Gate.
– No Victory for Sealed Gates: When I want a tougher game, especially with veteran players, I use the No Victory for Six Sealed Gates rule. This has no effect on play other than removing one of the paths to victory. Sealed Gates continue to prohibit new Gates from opening at the location, and are therefore still valuable in the play of the game.
– Double Gate Appearance: With five or more players, begin having 2 Gates appear once the Great Old One’s Doom Track reaches 6. This rule is a change to the Mythos Phase in that after the first Mythos Card is drawn and all actions completed, a second Mythos card is now drawn and only the Gate portion of this second card is used. If the location on the second card does not have a Gate and is not Sealed, a Gate is placed on that location. If the location has a Gate on it – 1 Monster comes through that Gate< not the other gates on the board as in a normal Monster Surge. If the location is Sealed by an Elder Sign, the Elder sign is broken and discarded. No Gate appears, but the warding has been broken by the will of the Great Old One.

Co do kart z dodatkow - to trzeba albo wtasowac je w podstawowe albo zrobic takie wlasnie losowanie z ktorej talli brac karty. Choc to sie ostatnim razem nie sprawdzilo z King in Yellow. Gra skonczyla sie po 45 minutach, bo ciagle ciagnelismy Next Act Begins i w koncu pojawila sie jedna brama, ktora od razu zamknelismy konczac gre... Wiec zalamka... Moim zdaniem trzebaby wtasowywac karty.

Niestety nie gralem jeszcze z Dunwitch Horror, wiec nie wiem jak to zrobic. Moze wykorzystac wtedy Double Gate Appearance. W momencie, gdy np Doom Track wejdzie na poziom 6, wtedy losuje sie dwie karty Mythos - jedna z Arkham, druga z Dunwitch. Wtedy obie dzialaja niezaleznie - mamy 2 enviromenty itd (kazdy dziala w lokacji w ktorej zostal wylosowany), otwieraja sie 2 bramy itd. Zmusi graczy do naglego zainteresowania sie ;-) Dunwitch.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2816
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 159 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Ink »

Klos pisze:Tak wiec ja wprowadzam nastepujace modyfikacje:
- aby podniesc Clue gracz musi zakonczyc ruch na polu na jakim on sie znajduje
Smiem twierdzic, ze to nie jest modyfikacja.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Arek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 13:35

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Arek »

Klos pisze: - gra rozpoczyna sie od otwarcia bramy i wychodza z niej 2 potwory
praktycznie gra rozpoczyna się od otwarcia bramy, bo ciągnie się karte mitu, która powoduje otwarcie bramy,
tylko wychodzi jedem potwór nie dwa (więc tylko ilość potworów jest zmianą;) )
Klos pisze: - wymiana przedmiotow wymaga zakonczenia ruchu na tym samym polu.
tak nakazuje instrukcja;)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2816
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 159 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Ink »

Arek pisze:
Klos pisze: - wymiana przedmiotow wymaga zakonczenia ruchu na tym samym polu.
tak nakazuje instrukcja;)
A nieprawda.

Trading Equipmenet
(...)
This may be done before, during or after movement, but not during combat.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Arek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 13:35

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Arek »

Ink pisze:
Arek pisze:
Klos pisze: - wymiana przedmiotow wymaga zakonczenia ruchu na tym samym polu.
tak nakazuje instrukcja;)
A nieprawda.

Trading Equipmenet
(...)
This may be done before, during or after movement, but not during combat.
chyba mówimu o czym innym;)
mi chodzilo o stwierdzenia "na tym samym polu", bo instrukcja mówi, żetzeba być natym samym polu
ale przed po i w czasie ruchu

czyli obaj mamy rcję;)

ot, taka nieścisłość

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Klos »

Arek pisze:
Ink pisze: A nieprawda.

Trading Equipmenet
(...)
This may be done before, during or after movement, but not during combat.
mi chodzilo o stwierdzenia "na tym samym polu", bo instrukcja mówi, żetzeba być natym samym polu
ale przed po i w czasie ruchu

czyli obaj mamy rcję;)
No wlasnie nie - mowiles, ze instrukcja mowi, ze trzeba zakonczyc ruch na polu. A tak nie jest, jak zostalo wykazane ciut wyzej ;-) Wedlug instrukcji wystarczy przejsc przez pole z innym graczem aby sie z nim wymieniac.
Arek
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2008, 13:35

Re: Arkham Horror-3 Talie Mythos

Post autor: Arek »

Klos pisze:
No wlasnie nie - mowiles, ze instrukcja mowi, ze trzeba zakonczyc ruch na polu. A tak nie jest, jak zostalo wykazane ciut wyzej ;-) Wedlug instrukcji wystarczy przejsc przez pole z innym graczem aby sie z nim wymieniac.
moja wypowiedź odnosiła się do stwierdzenia "...na tym samym polu".
myslałem, ze ta część zdania jest modyfikacją ;)

w sumie to już nie ważne.
wszystko jest jasne.
:)

pzdr
ODPOWIEDZ