kaimada pisze:No nie da się ukryć, ale ty jednak rajowi napisałeś coś innego.
Nie wiem czemu miałbym porównywać podstawkę TI3 z połową zawartości TI4. Jedna czwartą? Jedna trzecią? Serio nie rozumiem o co Ci teraz chodzi.
Sebastian, cenię sobie Twoją opinię, ale tylko w wypadkach gdy przedstawiasz jakieś argumenty nad którymi można pochylić się w jakiejś merytorycznej dyskusji, czego niestety ostatnio mi brakuje w twoim wypadku, bo częściej nieudolnie starasz się być złośliwy niż prowadzić normalną dyskusję pomiędzy dwoma fanami gry, jakimi obaj jesteśmy
. Na konkretnie postawione pytanie kolegi Raja jak się porównuje
podstawka TI3 do
podstawki TI4 odpisałeś że w twojej opinii
podstawka TI4 jest lepsza od
TI3 (w domyśle całej gry z dodatkami, skoro pominąłeś słowo "podstawki" przed TI3) a potem wyjeżdżasz coś o ułamkach i ćwiartkach... Tych ostatnich chyba o jedną za dużo, bo za bardzo zakręciłeś się we własnych komentarzach...
AkitaInu pisze:Może nie do końca się znam ale lista tego czego brakuje z dodatków jest jednak wciąż dość długa:
Base Game
Bonus Counters
Trade Agreements
Distant Suns
Leaders
Sabotage Runs
Shattered Empire:
7th and 8th colors
4-ring Galaxy
New Tile Features:
- Ion Storms
- Trade Stations
- Refresh Abilities (Hopes End, Mirage, Primor)
- 3-Planet Systems
- Wormhole Nexus
Variant Combat-Focused Objective Deck
Variant Strategy Cards
Artifacts
Shock Troops
Space Mines
Facilities
Voice of the Council
Simulated Early Turns
Shards of the Throne:
Arborec, Creuss, Nekro Virus
New Tile Features:
Planets With Two Tech Specialties
Red Systems With Planets
Preliminary Objectives - nie do końca prawda. W dużej mierze Secret Objectives stały się takimi preliminarkami, są bowiem względnie proste to realizacji, co potwierdza choćby fakt, że istnieje ograniczenie do maksymalnie 3 wykonanych celów (bez niego dałoby się ich zaliczyć więcej).
Distant Space
Domain Counters (Final Frontier)
Mechanized Units
Mercenaries
Representatives
Lazax Scenario
Jedyne co pozostało to ocena co jest fajne a co nie
Co de facto ktoś kto się zna na grze mógłby zrobić
Andrzej,
Większość z wyżej wymienionych elementów sprawiała właśnie że gra była ciekawsza (przy okazji zrobiłem poprawki tam, gdzie były błędy). Z drugiej strony w TI4 dostajemy zatrważająco niewiele kart względem poprzedniej gry, więc jest z kolei coś czym "czwórka" ustępuje "trójce"
Duża część, jednak, z wyciętych z gry elementów nawiązywała do znanych uniwersów Sci-fi, na których było wzorowane TI i budowały one klimat gwiezdnej epopei tej gry. Część owszem, spowalniała grę, ale chodziło o klimat. Fani w pełni przeliczalnych gier euro mogą nie zwrócić na to uwagi, ale bardzo istotnym elementem TI był właśnie
klimat gry i fantastyczna atmosfera wokół stołu jaką roztaczali dobrze bawiący się przy grze gracze. Spotkanie przy TI to nie tylko grzebanie we własnym ogródku o najwyższy wynik VP, tylko spotkanie towarzyskie przy wiekopomnej grze, trwające czasem dłużej, czasem krócej, ale wciąż w miłej i przyjemnej atmosferze, którą tworzyli ludzie pobudzani wieloma bodźcami i odniesieniami do ulubionych uniwersów Sci-fi jakie oferowała gra tymi wieloma smaczkami. Niestety, nie uświadczyliśmy tego podczas naszej dzisiejszej rozgrywki i to właśnie przez brak tych elementów ucierpiały moje wrażenia z rozgrywki, powodując że z większą wstrzemięźliwością podchodzę do nowej wersji gry.
Jest to oczywiście moja subiektywna opinia i nie oczekuję że ktoś się z nią zgodzi. Natomiast merytoryczną ocenę tego co było fajne, a co nie w brakujących elementach, nie omieszkam przygotować i dodam ją do części felietonu o historii TI poświęconemu czwartej edycji gry.
- K.