https://boardgamegeek.com/boardgame/181819/sorcerer
Opis via BGG:
Spoiler:
Sorcerer: Strategiczna gra karciana osadzona jest w tym, co firma opisuje jako ponury, oświetlony lampą gazową świat pełen fantastycznych, mitycznych stworzeń i czarów. Zaprojektowana dla dwóch do czterech graczy, gra stawia przeciwko sobie dwie starożytne istoty o wielkiej mocy, aby określić, która z ich linii genetycznych jest najsilniejsza. Gracze używają czarów, aby przywoływać stwory, rzucać zaklęcia i dzierżyć zaklęte przedmioty, aby osiągnąć cel gry, jakim jest wygranie trzech bitew.
Gra wykorzystuje prosty system zasobów „energii”, który jest określany losowo przez rzut kośćmi na początku każdej rundy, aby upewnić się, że żadna runda nie jest taka sama. Jednak wynik jest taki sam dla obu graczy, równowaga gry pozostaje równa. Energia ta jest następnie wykorzystywana w Fazie Akcji do przywoływania stworów z twojej ręki na dowolnym z trzech pól bitewnych, rzucając przedmioty, które mogą poprawić cechy i zdolności twojego stwora; lub karty czarów z różnymi efektami bezpośrednimi. W ramach akcji możesz dodać więcej energii do swojej puli energii, dobrać więcej kart, przenieść stwory na inne pole bitwy itp. Wybór należy do Ciebie, to tylko twoja umiejętność przygotowania do bitwy!
W Fazie Walki gracze rzucają dowolną liczbą niestandardowych kości równą właściwości ataku każdego stwora z możliwym wynikiem: chybienia, trafienia, podwójnego trafienia lub trafienia krytycznego dla każdej kości i umieszczają znaczniki obrażeń na odpowiednich sługach lub bezpośrednio na Polu Bitwy. Unikalny system żetonów Omenu pozwala następnie dostosować ten wynik przez ponowne rzucenie kośćmi, przed rozdzieleniem obrażeń między stwory przeciwnika i pole bitwy.
Połączenie zwykłych mechanik, takich jak budowanie talii oparte na fabule, push-your-luck lub rzucanie kośćmi; oraz unikalny system wpływania na wynik bitwy, zapewnia idealną równowagę między strategią a elementami losowymi (nadal masz możliwość wpływania na wynik). Podzielenie rundy na Fazę Akcji i Fazę Walki tworzy wtedy bardzo przyjemny i naturalny przebieg rozgrywki.
Gra wykorzystuje prosty system zasobów „energii”, który jest określany losowo przez rzut kośćmi na początku każdej rundy, aby upewnić się, że żadna runda nie jest taka sama. Jednak wynik jest taki sam dla obu graczy, równowaga gry pozostaje równa. Energia ta jest następnie wykorzystywana w Fazie Akcji do przywoływania stworów z twojej ręki na dowolnym z trzech pól bitewnych, rzucając przedmioty, które mogą poprawić cechy i zdolności twojego stwora; lub karty czarów z różnymi efektami bezpośrednimi. W ramach akcji możesz dodać więcej energii do swojej puli energii, dobrać więcej kart, przenieść stwory na inne pole bitwy itp. Wybór należy do Ciebie, to tylko twoja umiejętność przygotowania do bitwy!
W Fazie Walki gracze rzucają dowolną liczbą niestandardowych kości równą właściwości ataku każdego stwora z możliwym wynikiem: chybienia, trafienia, podwójnego trafienia lub trafienia krytycznego dla każdej kości i umieszczają znaczniki obrażeń na odpowiednich sługach lub bezpośrednio na Polu Bitwy. Unikalny system żetonów Omenu pozwala następnie dostosować ten wynik przez ponowne rzucenie kośćmi, przed rozdzieleniem obrażeń między stwory przeciwnika i pole bitwy.
Połączenie zwykłych mechanik, takich jak budowanie talii oparte na fabule, push-your-luck lub rzucanie kośćmi; oraz unikalny system wpływania na wynik bitwy, zapewnia idealną równowagę między strategią a elementami losowymi (nadal masz możliwość wpływania na wynik). Podzielenie rundy na Fazę Akcji i Fazę Walki tworzy wtedy bardzo przyjemny i naturalny przebieg rozgrywki.
Pytanie bo pojawił się late pledge a gra wygląda bardzo fajnie.
https://www.kickstarter.com/projects/11 ... escription
Czy wiadomo czy wydawca SR i HR planuje polską wersję?