Strona 1 z 1

Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 01 lip 2018, 22:34
autor: kYre
Cześć!

Szukam gier, które wykorzystują mechanikę równoczesnego wykonywania akcji u Graczy, gdzie dokonane przez nas wybory potrafią zaskoczyć przeciwnika (wzbudzić emocje, doprowadzić do refleksji "co mogłem zrobić inaczej"). Na myśl przychodzą mi żetony rozkazów z Gry o tron, czy programowanie akcji w X-Wingu. Znacie może inne tytuły bardziej lub mniej wpisujące się w podane przeze mnie ramy?

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 01 lip 2018, 22:56
autor: Pierzasty
Space Alert :lol:

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 01 lip 2018, 23:32
autor: rattkin
Gry z serii Fight! / Brawl

Setki gier z jednoczesnym zagrywaniem kart facedown.

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 12:30
autor: hipcio_stg
Robo Rally i Colt Express przychodza do głowy.

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 12:51
autor: detrytusek
Fresco, Pupile podziemi o ile dobrze pamiętam

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 13:09
autor: mat_eyo
kYre pisze: 01 lip 2018, 22:34Znacie może inne tytuły bardziej lub mniej wpisujące się w podane przeze mnie ramy?
Do tych wymagań załapią się pewnie wszystkie gry z programowaniem akcji. Od Zakazanych Gwiazd i Szoguna, przez Władców Podziemi, Trickeriona aż po Metallum czy Dixita. Problem jest taki, że Twoje ramy są trochę zbyt szerokie.

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 14:29
autor: Andy
Od dziesięciu lat gram w Race for the Galaxy, więc mnie mechanika jednoczesnego wykonywania akcji już wcale nie zaskakuje. :wink:

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 15:05
autor: kYre
Zdaje sobie sprawę z tego, że spektrum jest szerokie ale to dlatego, że chciałbym dowiedzieć się jak tę kwestię rozwiązuję się w różnych tytułach. Pomimo tego, że jest wiele gier z programowaniem akcji, duża ich część zawiera jakieś niuanse wyróżniające ją na tle innych. Dzięki za wskazywane pozycje. Pozdro.

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

: 02 lip 2018, 16:11
autor: rattkin
Właściwie klasycznym przykładem są PSI games w Android: Netrunner. Wiele kart i interakcji wymaga od runnera i corpa do zagrania gry PSI - obydwaj gracze w sekrecie poświęcają 0, 1 lub 2 kredyty, nastepnie razem pokazują. W zależności od tego, czy pokazali to samo, czy różne wartości, zajdzie inny efekt. Z całą pewnością generuje to dużo emocji i jęki zawodu/zachwytu. Dodatkową płaszczyzną jest tu aspekt ekonomiczny - nie jest to tylko pokazywanie papier/nożyce/kamień czy liczby palców, ale jednocześnie płacenie swoimi zasobami. Oznacza to, że gracz może być niechętny do płacenia 2, bo chce, by starczyło mu jeszcze na inne rzeczy, które wymagają pieniędzy. Podobnie, gracz który posiada tylko 1 kredyt "na stanie", nie może zalicytować 2, co spłaszcza jego przestrzeń decyzyjną, a jednocześnie uruchamia większe szanse dla przeciwnika. I tak dalej i tak dalej.

Obrazek