Dice building system - przykłady(?)
- ShapooBah
- Posty: 1294
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 216 times
Dice building system - przykłady(?)
Cześć Planszówkowicze, czy spotkaliście się kiedyś z systemem podobnym do deckbuildingu, ale polegającym na dokupowaniu do swojej kolekcji kostek?
Zasada następująca: Każdy z graczy zaczyna z 3 kośćmi x ściennymi których rozkład ścianek to np: 2,2,1,1,1,1 a w trakcie gry mają możliwość sprzedawania aktualnych i dokupowania interesujących układów. Np. na stół trafia kość o rozkładzie 5,4,3,3,3,1. Więc gracz opłaca planszową walutą za dołożenie tej kostki do zestawu. I może wykorzystać ją do swoich rzutów i akcji, a następnie odkłada na "kupkę kości odrzuconych" aż nie przeturla wszystkich swoich kombinacji. Po tym fakcie, jak w deckbuildingu, ostatnia kostka wraca na kupkę kości odrzuconych, a reszta wraca "na rękę"
A nawet jeżeli ciężko byłoby znaleźć przykład takiego rozwiązania to chciałbym też wiedzieć co o nim uważacie? Czy jest to w ogóle atrakcyjny system zmiany sił gracza w trakcie przebiegu rozgrywki?
Zasada następująca: Każdy z graczy zaczyna z 3 kośćmi x ściennymi których rozkład ścianek to np: 2,2,1,1,1,1 a w trakcie gry mają możliwość sprzedawania aktualnych i dokupowania interesujących układów. Np. na stół trafia kość o rozkładzie 5,4,3,3,3,1. Więc gracz opłaca planszową walutą za dołożenie tej kostki do zestawu. I może wykorzystać ją do swoich rzutów i akcji, a następnie odkłada na "kupkę kości odrzuconych" aż nie przeturla wszystkich swoich kombinacji. Po tym fakcie, jak w deckbuildingu, ostatnia kostka wraca na kupkę kości odrzuconych, a reszta wraca "na rękę"
A nawet jeżeli ciężko byłoby znaleźć przykład takiego rozwiązania to chciałbym też wiedzieć co o nim uważacie? Czy jest to w ogóle atrakcyjny system zmiany sił gracza w trakcie przebiegu rozgrywki?
- Qrzy
- Posty: 863
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Dice building system - przykłady(?)
Roll for the Galaxy to rozbudowywanie swojej puli różnorodnych kostek. Obieg kości nie jest identyczny z obiegiem kart w klasycznym deckbuildingu, ale jest kilka elementów wspólnych - kości użyte nie wracają na rękę (tu: do kubka), lecz należy je ponownie wykupić.
Sam pomysł z kościanym deckbuildingiem trudno mi ocenić. Po pierwsze - kości są z zasady mocno losowe, np. w Twoim przykładzie kość 5,4,3,3,3,1 nadal daje możliwość wyrzucenia 1, czyli takiego wyniku, jak w przypadku kości podstawowej - ryzyko mniejsze, ale przy dużym pechu zakup nie daje zysku. Działanie zakupionej karty w grze deckbuildingowej jest pewne, wiemy, na co wydajemy pieniądze.
Druga sprawa, która mocno różni kość od karty jest techniczna - znajomość wartości na ściankach nigdy nie jest tak oczywista, jak działanie karty. Bez dużego ogrania lub ciągłego spoglądania w ściągę się nie obędzie.
Sam pomysł z kościanym deckbuildingiem trudno mi ocenić. Po pierwsze - kości są z zasady mocno losowe, np. w Twoim przykładzie kość 5,4,3,3,3,1 nadal daje możliwość wyrzucenia 1, czyli takiego wyniku, jak w przypadku kości podstawowej - ryzyko mniejsze, ale przy dużym pechu zakup nie daje zysku. Działanie zakupionej karty w grze deckbuildingowej jest pewne, wiemy, na co wydajemy pieniądze.
Druga sprawa, która mocno różni kość od karty jest techniczna - znajomość wartości na ściankach nigdy nie jest tak oczywista, jak działanie karty. Bez dużego ogrania lub ciągłego spoglądania w ściągę się nie obędzie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Dice building system - przykłady(?)
Quarrirors wykorzystuje dokładnie takie mechaniki i tam działa to całkiem ok.
Re: Dice building system - przykłady(?)
W Tidal Blades jest możliwość kupowania i upgrade'owania kości.
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Dice building system - przykłady(?)
W Dice Settlers masz podobny mechanizm. Możesz kupować lepsze kości, wrzucasz je do worka (na wzór talii kart) skąd wyciągasz aż się skończą, po czym znowu wszystkie lecą do worka itd. Dodatkowo masz mechanizm pozbywania się kości z worka. Prawie jak deckbuilding.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Dice building system - przykłady(?)
Cubitos
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Dice building system - przykłady(?)
Dice Masters to chyba najpopularniejszy przykład bag buildingu, gdzie z określonej przed rozgrywką puli kości w trakcie gry dokupujesz wybrane, przypisane do konkretnej karty.
Zestaw kości budujesz sobie też w Roll for the Galaxy np.
W Kowalach losu za to budujesz kości same w sobie - w trakcie gry wymieniasz ścianki na kostkach na inne/lepsze
Zestaw kości budujesz sobie też w Roll for the Galaxy np.
W Kowalach losu za to budujesz kości same w sobie - w trakcie gry wymieniasz ścianki na kostkach na inne/lepsze
- The Fifth Horseman
- Posty: 151
- Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 55 times
Re: Dice building system - przykłady(?)
Mało czytelny, bardzo szybko zdezorientuje całą partię. Co jeżeli zamiast tego użyjesz standardowych kości zaś zastępowanie ich większą ilością ścianek (lub modyfikacja wyników rzutów) stanowiłoby upgrade?