Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1752
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 117 times
Been thanked: 104 times

Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Tomzaq »

Zanosi się na nową grę od twórców Egizii. Grafiki - Michael Menzel.

https://boardgamegeek.com/boardgame/272427/terramara

Zarządzamy jednym z klanów w epoce brązu pomiędzy Alpami i rzeką Pad.
Naszym celem jest rozwijanie klanu (rolnictwo, polowania i wytwarzanie narzędzi z brązu), eksploracja krainy w celu handlowania z innymi wioskami i dotarcia do świętych miejsc.
Możemy również rozwijać swoją siłę militarną i odkrywać nowe technologie żeby tworzyć przydatne artefakty. Klan, który zdobędzie najwięcej punktów rozwoju wygrywa.
Mechanicznie mamy tutaj: modularną planszę, worker placement i różne zdolności plemion.

Wchodzi na radar :D
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Gizmoo »

Jaram się strasznie! Ulubieni twórcy. Ukochany ilustrator (Menzel to mój absolutnie nr 1). Boska tematyka. Ulubiony zestaw mechanik. To obecnie tytuł, na który czekam najbardziej w tym roku. Nawet Aliens: Another day in the Corps spadł na drugie miejsce. Śledzę postępy prac nad Terramarą od samego początku. Liczę na grę wybitną. A przede wszystkim liczę na trwały rozwód Lucianiego z Klemensem Franzem. :lol:
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1752
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 117 times
Been thanked: 104 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Tomzaq »

Gizmoo pisze: 31 maja 2019, 11:35 Liczę na grę wybitną. A przede wszystkim liczę na trwały rozwód Lucianiego z Klemensem Franzem. :lol:
O, to to. Tylko, że Luciani w tej grze palców nie macza. :wink:
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Gizmoo »

Tomzaq pisze: 31 maja 2019, 11:40 O, to to. Tylko, że Luciani w tej grze palców nie macza. :wink:
Hmm.... Jestem prawie pewny, że na początku projektu był wymieniony wśród autorów. Albo coś pokręciłem, bo z tego co kojarzę, to kiedyś był wymieniany w składzie grupy Acchittocca?

Dla pewności przed chwilą sprawdziłem na BGG i rzeczywiście go nie ma. No ale jest Brasini i Gigli, a Egizię uwielbiam (choć niestety nie wszedłem w nową edycję, bo wyjątkowo nie podeszła mi wizualnie), a te nazwiska niemal gwarantują projekt wysokiej jakości. ;)

Czekam w każdym razie na Terramarę i moim zdaniem już na obecną chwilę powinien się nią interesować jakiś polski wydawca. Jako, że tytuły Włochów wydaje u nas Lacerta, to może już się kręcą dookoła tego projektu? :D
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2874
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: playerator »

Jakieś wieści o polskim wydaniu..?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2442
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 66 times
Been thanked: 23 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Marx »

Gizmoo pisze: 31 maja 2019, 12:01
Tomzaq pisze: 31 maja 2019, 11:40 O, to to. Tylko, że Luciani w tej grze palców nie macza. :wink:
Hmm.... Jestem prawie pewny, że na początku projektu był wymieniony wśród autorów. Albo coś pokręciłem, bo z tego co kojarzę, to kiedyś był wymieniany w składzie grupy Acchittocca?

Dla pewności przed chwilą sprawdziłem na BGG i rzeczywiście go nie ma. No ale jest Brasini i Gigli, a Egizię uwielbiam (choć niestety nie wszedłem w nową edycję, bo wyjątkowo nie podeszła mi wizualnie), a te nazwiska niemal gwarantują projekt wysokiej jakości. ;)

Czekam w każdym razie na Terramarę i moim zdaniem już na obecną chwilę powinien się nią interesować jakiś polski wydawca. Jako, że tytuły Włochów wydaje u nas Lacerta, to może już się kręcą dookoła tego projektu? :D
To Brasini (Lorenzo) oraz Gigli (Lorenzo i GAH) i pewnie o nich CI chodziło Kubitsu :P
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Ulvlar
Posty: 30
Rejestracja: 13 lis 2018, 18:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Ulvlar »

Wczoraj miałem przyjemność po raz pierwszy zagrać, niestety w niepełnym 3-osobowym składzie.
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Mimo wielkości mapy i ilości dostępnych pól jest wbrew pozorom dostatecznie ciasno, by zaostrzyć rywalizację. Do tego dochodzą pewne obostrzenia w stawianiu swoich pionków, które potęgują ten efekt. W czasie gry musimy pilnować trzech torów: militarnego, drogi i kultury, które w znacznym stopniu determinują nasze poczynania. Musimy również dbać o przetwarzanie surowców potrzebnych do wytworzenia artefaktów, które po za punktami zwycięstwa mogą dać całkiem przyjemne bonusy. "Wisienką na torcie" jest negatywna interakcja w postaci akcji najazdu pozwalającej okradać rywali (na szczęście jej użycie jest ograniczone :wink: ).
Na plus modularna plansza i sporo kafelków, co na pewno pozytywnie wpłynie na regrywalność. Tak jak dodatkowe karty postaci, surowców początkowych, czy kafelków bonusowych.
Cała gra jest bardzo dobrze wykonana. Grube tektury, płótnowane karty, ładne grafiki. Wszystko czytelne. No i bardzo ładne meple.
Na ten moment nie żałuję zakupu :D
Fojtu
Posty: 3469
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1349 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Fojtu »

Zagrane pierwszy raz i pewnie nie ostatni.

Na plus:
- fajne decyzje, np. czy wysłać robotnika "w przód" i w ten sposób spędzić nim 2 rundy?
- idealnie ciasno - nigdy nie było jakoś krzywdząco ciasno na planszy ale trzeba było trochę pokminić czy faktycznie coś jeszcze da się ugrać
- powstają dość ciekawe kombosy z artefaktów, dla miłośników tego typu gier coś na pewno się znajdzie

Na minus:
- asymetrycznie postaci wpakowują bardzo mocno w strategię - nie da się ignorować tego co robią, a tak naprawdę jest to narzucony cały styl gry
- część artefaktów wydaje się troche za mocna, szczególnie dla niektórych postaci
- artefaktów kupuje się dość sporo, co powoduje w pewnym momencie, że ktoś może mieć bardzo dużo różnych efektów przed sobą do zapamiętania
- wydaje się jak na razie, że jeden z tracków trochę dominuje grę

Ogólnie - fajnie pomyślane i ciekawie połączone mechaniki, do tego dość ładna oprawa graficzna i sporo ciekawych wyborów podczas gry. Dla mnie na plus i na pewno jeszcze pogram, może świadome kupowanie artefaktów pozwoli na trochę ciekawszą rozgrywkę
autopaga
Posty: 1529
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 101 times
Been thanked: 348 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: autopaga »

Który track według Ciebie dominuje?
Fojtu
Posty: 3469
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1349 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Fojtu »

autopaga pisze: 21 lip 2020, 18:50 Który track według Ciebie dominuje?
Ten wodny wydawał się nam podczas gry najsilniejszy. Podczas gry ja popłynąłem najwięcej i koniec końców wygrałem dość znacznie.
Ta postać, która płynie +1 wydaje się bardzo mocna. Ja osobiście z nią nie grałem ale znajomy, który grał wcześniej, mówił że jest grał z nią i nie chce już jej widzieć na oczy :D

Na pewno zależy to też wszystko od tego ile masz źródeł pływania w grze, więc nie mówię tego oczywiście ze 100% pewnośći i to jedynie moje przypuszczenie po 1 grze.
Awatar użytkownika
Koziełło
Posty: 909
Rejestracja: 13 cze 2018, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 234 times
Been thanked: 322 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Koziełło »

Ja zawsze odnoszę wrażenie, że jedyny tor, którego nie można odpuścić to militaria... :D
Fojtu
Posty: 3469
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1349 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Fojtu »

Koziełło pisze: 21 lip 2020, 22:36 Ja zawsze odnoszę wrażenie, że jedyny tor, którego nie można odpuścić to militaria... :D
To jeszcze pewnie zależy od tego na ile osób się gra. My graliśmy na 3 i był dummy player, który akurat wyskoczył mocno na militairach (3 a potem 4) i trochę to bolało. Ale z drugiej strony wtedy po prostu korzystasz mocniej z silnych akcji z przyszłej tury i jakoś to idzie. U nas jedna osoba chyba dosłownie nie ruszyła się nic na militariach i była 2, więc chyba nie jest tak źle.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: Gizmoo »

Temat został podbity, więc...
Gizmoo pisze: 31 maja 2019, 11:35 Liczę na grę wybitną.
Było to największe moje rozczarowanie planszówkowe w zeszłym roku. Pisałem już o tym w temacie "Gra Miesiąca" i chciałem przemilczeć, ale przypomnieliście mi związaną z nią traumę. :lol:

Nie dość, że kompletnie nie zażarło, to była to jedna z najbardziej wnerwiających, irytujących i frustrujących partii w moim życiu! Tor militariów jest super bolesny, można mieć zablokowaną w zasadzie możliwość jakiejkolwiek reakcji. Będąc czwartym graczem w rundzie, gra wygląda tak, że wszystkie wartościowe pola z podbiciem toru militariów są już zajęte i w zasadzie nie bardzo można robić coś ciekawego. Miałem wrażenie, że gra ogranicza się do hasania po wciąż tych samych polach, stale i wciąż i ewidentnie jedne pola są ważniejsze od innych i nie można ich omijać. Kołderka jest bardzo krótka, a blokowanie boli dużo bardziej niż nawet w Agricoli. Generalnie rozgrywka bardzo mi się nie podobała! Nie wspominam nawet o tym, że w cztery osoby partia zapoznawcza (wszyscy gracze grali pierwszy raz, więc coś tam jest na usprawiedliwienie) trwała prawie trzy i pół godziny. Razem z tłumaczeniem, rozłożeniem i zwinięciem Terramary to było bite cztery godziny przy stole! Za dużo żółci jak na taki czas. Można się nabawić wrzodów żołądka. :lol:

Gra jest piękna, ma kilka ciekawych pomysłów wizualnych i mechanicznych i... Już nigdy więcej do niej nie siądę.
autopaga
Posty: 1529
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 101 times
Been thanked: 348 times

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: autopaga »

Jak miałeś wszystkie poblokowane wartościowe pola to trzeba wyskoczyć na porządne pole przyszłej rundy i przeboleć rozłąkę z meeplem na rundę czy dwie, a druga sprawa to złapać pierwszego gracza. Pierwsza partia na pewno może być bolesna, każdy tor jest istotny, jak wyrwiesz do przodu z wozami to masz mięsiste pole dla siebie od 2 rundy. A rzeka szybko daje kolejnego ludka.
wajwa
Posty: 2258
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 310 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: wajwa »

Po ponad rocznym pobycie na półce w końcu zagrane ;-)
Doprawdy nie wiem co powstrzymywało mnie od zagrania w Terramarę ...
Tytuł autorów gier , których/które sobie bardzo cenię , graficzki miszcza Menzla , tak że ten tego :-)
Pewnie zalew wszelakich dobroci atakujących co rusz to spowodował , być może też fakt , że pomimo sporych oczekiwań gra ta przeszła nieco bez echa , no i co widać po tym wątku nie wzbudziła specjalnych emocji.
Jeżeli chodzi o moje wrażenia z wczorajszej (2osobowej) rozgrywki : dla mnie bomba 8)
Gra idealnie wpisuje się w moje upodobania zbieracza/przerabiacza/kupca/ogrodnika ;-) jak mnie określił swego czasu jeden mój kolega :-)
Poziom gry , kategoria lekkopółśrednia , czyli to co lubię najbardziej. Sporo do kombinowania , jednak nie na tyle , żeby zlasowało mózg.
Oczywiście , co często powtarzam (i nie tylko ja , takie mam wrażenie przeglądając forum) nie ma tu nic odkrywczego , jednak ta gra sprawiła mi kupę frajdy , o zbieraniu/przerabianiu surowców już wspomniałem , do tego rozwój trzech tracków i co rusz spływające z tego tytułu bonusy ... Miodzio. Do tego podliczanie punktów na koniec z kart jako żywo przypomniało mi nieśmiertelnego Le Havra.
Czekam z niecierpliwością na kolejne rozgrywki ...
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 484
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 83 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Terramara (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Post autor: crazygandalf »

Dzisiaj wrzuciliśmy naszą prezentację gry. Gdyby ktoś przypadkiem jeszcze się zastanawiał po takim czasie. :D
https://www.youtube.com/watch?v=7t_ZckP6RuM
ODPOWIEDZ