Strona 1 z 2

Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 10:36
autor: Piehoo
Cloud Games na FB
Cloud Games na Instagramie
xINGRAMx pisze:Jeśli oglądaliście dzisiejsze wydanie Board News na YouTubie to już wiecie, że Piotrek Piechowiak z Granie W Chmurach ogłosił otwarcie własnego studia zajmującego się tworzeniem, rozwojem i wydawaniem gier planszowych, czyli Cloud Games!

Najważniejsze cechy przyszłych gier z logiem Cloud Games to:
➡️ Atrakcyjna oprawa graficzna.
➡️ Elegancja mechaniczna - zasady proste do wytłumaczenia.
➡️ Głębia strategiczna - ciekawe decyzje do podjęcia w czasie rozgrywki.

Cloud Games będzie wprowadzało głównie gry autorskie Piotrka (tworzone od zera) i maksymalnie 1-2 tytuły rocznie.

Piotrek oczywiście nie wyklucza współpracy z innymi wydawnictwami, czego przykładem może być nadchodząca, świetna gra Entity, która ukaże się we współpracy z wydawnictwem RedImp.

Zdradzę również, że udało mi się już zagrać we wczesny prototyp nowej gry Piotrka i jest naprawdę BOMBA. Nowy wydawca urywa głowę za spoilery rodzaju gry/tematu/komponentów także więcej nie zdradzam ;)

POWODZENIA PIOTREK!

Tutaj zapowiedź usłyszycie od Piotrka: https://bit.ly/33lj6qH
A tutaj możecie znaleźć stronę FB Cloud Games: https://bit.ly/2vqBAJS
Oryginalne info tutaj: https://bit.ly/38NHHpj

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 12:54
autor: japanczyk
Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 13:15
autor: jnowaczy
Sukcesu życzę i oby nie skończyło się jak u wydawnictwa chłopaków z Pogramy, nad czym strasznie ubolewam

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 13:20
autor: japanczyk
jnowaczy pisze: 15 mar 2020, 13:15 Sukcesu życzę i oby nie skończyło się jak u wydawnictwa chłopaków z Pogramy, nad czym strasznie ubolewam
Tyle ze Piehoo swoje gry bedzie robił:-)
Ale Watermelon szkoda, wciaz czelam na powrót

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 14:45
autor: Curiosity
japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 15:07
autor: lotheg
Nie rozumiem tylko tego ruchu z Entity. Nie można było poczekać i już wydać to jako Cloud? Chyba, że to sposób na porównanie efektu ;)

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 15:50
autor: Kurczu
Z tego co się orientuję to Piotrek wcześniej nie wydawał gry, a raczej nie jest to prosta sprawa, zwłaszcza bez doświadczenia. Natomiast wydając we współpracy z innym wydawnictwem może się wiele nauczyć.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 16:28
autor: Piehoo
Curiosity pisze: 15 mar 2020, 14:45
japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)
Wyrazam zgode!
lotheg pisze:Nie rozumiem tylko tego ruchu z Entity. Nie można było poczekać i już wydać to jako Cloud? Chyba, że to sposób na porównanie efektu ;)
Kurczu pisze:Z tego co się orientuję to Piotrek wcześniej nie wydawał gry, a raczej nie jest to prosta sprawa, zwłaszcza bez doświadczenia. Natomiast wydając we współpracy z innym wydawnictwem może się wiele nauczyć.
Kurczu trafil w srodek tarczy. :) Entity to dosyc skomplikowany projekt, mimo ze sama gra ma wygladzone zasady. Bez wsparcia Red Imp nie byloby mozliwosci zeby zrobic tego typu gre na wysokim poziomie. (brak doswiadczenia, branzowego know how, szukania bledow, rozwijania pomyslow i wiele innych czynnikow) Mega duzo sie nauczylem i nadal ucze. Dlatego w przyszlosci nie wykluczam takich kooperacji. To jest wrecz niesamowite jak rozne podejscie do wydawania maja poszczegolne firmy.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 23:21
autor: shuji
Możesz coś więcej powiedzieć o tym jak gry będą powstawać ? W sensie jak je będziesz wybierał, jak będą rozwijane, czy zamierzasz brać dojrzałe projekty czy bardziej wstepne pomysły, a może łączył ludzi z pomysłem na oprawę z innymi np z samym pomysłem na mechanikę ?
Planujesz dystrybucję i finansowanie przez crowdfunding ?

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 15 mar 2020, 23:28
autor: xINGRAMx
Curiosity pisze: 15 mar 2020, 14:45
japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)
Jak najbardziej się zgadzam :)

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 16 mar 2020, 01:29
autor: walkingdead
Powodzenia! :mrgreen:

PS.
Dziwnie się czyta pierwszy post, który teraz widnieje jako post Piehoo, ale jest pisany w trzeciej osobie o nim samym :wink:

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 16 mar 2020, 13:01
autor: detrytusek
I jeszcze sobie życzy powodzenia :D

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 18 mar 2020, 14:41
autor: Piehoo
shuji pisze: 15 mar 2020, 23:21 Możesz coś więcej powiedzieć o tym jak gry będą powstawać ? W sensie jak je będziesz wybierał, jak będą rozwijane, czy zamierzasz brać dojrzałe projekty czy bardziej wstepne pomysły, a może łączył ludzi z pomysłem na oprawę z innymi np z samym pomysłem na mechanikę ?
Planujesz dystrybucję i finansowanie przez crowdfunding ?
Hej,
dzieki zaa pytania! Musialbym dosyc dokladnie to wszystko opisac na forum, a i tak planowalem wieszksosc tych spraw poruszyc w Q+A na YouTube. Zapisze sobie te wszystkie kwestie, a pozniej podrzuce tutaj link.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 19 mar 2020, 02:57
autor: Bruno
detrytusek pisze: 16 mar 2020, 13:01 I jeszcze sobie życzy powodzenia :D
Przynajmniej ma pewność, że to szczere życzenia! 😁
Piehoo pisze: 15 mar 2020, 16:28 Mega duzo sie nauczylem i nadal ucze.
Piotrku, powodzenia! Mam tylko nadzieję, że recenzje wrócą w nieco większej niż obecnie ilości na kanał 😉 Mimo iż nie zawsze podzielam Twoje opinie (jak można nie lubić Pól Arle??!! 😉), to ze swoim charakterystycznym temperamentem, nieosiągalną dla wielu jutuberów kulturą słowa i przemyślaną formą prezentacji i recenzji gry (dyscyplina czasowa, treściwość, klarowność) jesteś zdecydowanie jasną gwiazdą na rodzimym firmamencie 😉
(wazelina-mode off)

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 19 mar 2020, 08:15
autor: walkingdead
Bruno pisze: 19 mar 2020, 02:57

Piotrku, powodzenia! Mam tylko nadzieję, że recenzje wrócą w nieco większej niż obecnie ilości na kanał 😉 Mimo iż nie zawsze podzielam Twoje opinie (jak można nie lubić Pól Arle??!! 😉), to ze swoim charakterystycznym temperamentem, nieosiągalną dla wielu jutuberów kulturą słowa i przemyślaną formą prezentacji i recenzji gry (dyscyplina czasowa, treściwość, klarowność) jesteś zdecydowanie jasną gwiazdą na rodzimym firmamencie 😉
(wazelina-mode off)
Ode mnie również powodzenia i mam nadzieję, że te zmiany w życiu nie uśmiercą kanału z recenzjami (choć zakładam, że przy obłożeniu pracą tak może się stać). To jedno z niewielu recenzenckich miejsc w sieci, w którym nie męczę się słuchając urytujących dla mnie manier "wokalnych" ( a niestety mam tak np z Wookie i Gambitem) :mrgreen:

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 30 mar 2020, 13:18
autor: japanczyk
No i hyc - zapowiedziano dzisiaj grę Nanaki
Budowanie tableu, brzmi troche jak wariacja osadników. Na razie z checia zobaczyłbym cos poza pudełkiem :P

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 08:51
autor: Piehoo
Obrazek
Nanaki to gra karciana, (1-4 graczy, 45 minut), w której wcielisz się w przywódce plemienia zamieszkującego dolinę. Zbliża się Święto Gwiazd - nie masz dużo czasu na rozbudowę swojej osady. Wybuduj najwyższy totem, wznos potężne monumenty! Niech prowadza Cie duchy przodków!
Profil BGG
Nanaki to tableu building z krótkim setupem i dynamiczna rozgrywka. Wznosimy budowle w naszej osadzie wydając inne karty z naszej reki. Gra kończy się po wzniesieniu 12 karty w osadzie jednego z graczy. Dogrywamy do równej liczby tur, następnie przechodzimy przez finałową rundę. Każda akcja wymaga odrzucania kart, niektóre maja w koszcie surowce: drewno i/lub kamień. Surowce mogą pochodzić z własnych kart produkcyjnych, kart przeciwnika lub możemy skorzystać z surowców Świętej Równiny - co skutkuje kara ujemnych punktów.
Każdy gracz wciela się w jedno z plemion zamieszkujących dolinę, dzięki czemu uzyskuje specjalne umiejętności danej frakcji. Gra posiada prosty wariant solo. Po każdej turze dociągamy kartę akcji dla wioski neutralnej i stosujemy polecenia z karty. (odrzuć surowce, wznieś tartak/kamieniołom/odrzuć karty z rynku) Staramy się uzyskać jak najwięcej punktów w ograniczonej liczbie rund.

Już bardzo niedługo więcej informacji na temat mechaniki, rodzajów kart i przedsprzedaży gry.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 08:55
autor: KurikDeVolay
Z polskimi znakami byłoby to dużo bardziej czytelne. Wygląda to niechlujnie, jak na zajawkę pierwszej gry. :X

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 08:59
autor: detrytusek
Mocno mi zaleciało ONI po tym opisie.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 09:15
autor: Piehoo
KurikDeVolay pisze: 31 mar 2020, 08:55 Z polskimi znakami byłoby to dużo bardziej czytelne. Wygląda to niechlujnie, jak na zajawkę pierwszej gry. :X
Wybacz, przestawiony język. Już powinno być ok.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 09:16
autor: BartP
Jak wygląda interakcja w grze?
Doszło do tego, że obecnie jak czytam "tableau building", to słyszę "pasjans" :/.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 10:51
autor: Kurczu
Piotrek napisał, że można wykorzystywać surowce innych graczy do budowy, więc jest nadzieja na interakcję 😀

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 31 mar 2020, 10:55
autor: Piehoo
BartP pisze: 31 mar 2020, 09:16 Jak wygląda interakcja w grze?
Doszło do tego, że obecnie jak czytam "tableau building", to słyszę "pasjans" :/.
Glowna interakcja to rynek zasobów. Możesz inwestować w swoje budynki produkcyjne, albo być pasożytem i brać od innych (jednocześnie ułatwiając im zdobywanie punktów). Druga sprawa to budynki, które dają graczowi punkty za określone struktury u przeciwników i np. posiadanie przewagi w określonym typie. Na koniec jeszcze rynek kart, możemy podebrać komuś taka która akurat potrzebuje. (w tym aspekcie bardziej interakcja ala TTR/Splendor/Na skrzydłach, czyli przeszkadzasz, ale nie budujesz na tym wielkiej strategii... ;) )


Podsumowując. Interakcja mniej więcej na poziomie 7 Cudów. Tam militaria i kupowanie zasobów od sąsiadów. Tutaj wykorzystywanie zasobów i wyścig po osiągnięcia.

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

: 06 kwie 2020, 09:28
autor: Piehoo
Obrazek
Jak wielu graczy przewidziało, kampania Nanaki pojawi się na platformie Wspieram.to już w środę 15.04.2020! Ciężko przed Wami coś ukryć! ;)
Na www.wspieram.to/Nanaki już pojawił się zegar, który odlicza do startu naszej wspólnej przygody. Sama kampania będzie trwała tradycyjne 30 dni i nie przewiduję opcji early bird (kto pierwszy ten lepszy). Nie jestem wielkim zwolennikiem nakładania dodatkowego ciśnienia związanego z terminem wsparcia. Każdy zainteresowany będzie miał równe 30 dni na podjęcie decyzji i data wsparcia nie będzie faworyzowała kogokolwiek.
Nie martwcie się! Od wielu miesięcy pracujemy nad kilkoma innymi niespodziankami! Pierwszą, którą możecie zobaczyć na załączonej grafice, to limitowana figurka totemu.
Jest to zamiennik znacznika pierwszego gracza. Wykonany z żywicy w kolorze brązowym. (około 8 centymetrów).

Nanaki będzie można kupić w wersjach:
A) Klasyczna - żeton pierwszego gracza.
B) Kolekcjonerska - figurka totemu zastępująca żeton.

Po premierze gry, odbędzie się konkurs z nagrodami, w którym fani będą wybierać najlepiej pomalowany totem!

Patroni medialni gry:
ZnadPlanszy
Planszowe Newsy
Board News

Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04

: 16 kwie 2020, 12:49
autor: Curiosity
Piehoo pisze: 16 kwie 2020, 10:59 Ja nie zarabiam praktycznie nic
Dlaczego wydajesz grę, na której nie zarobisz? Rozumiałbym to, gdybyś nie założył wydawnictwa i chciał sobie wydać grę dla własnej satysfakcji. Ale założyłeś wydawnictwo, więc myślisz o wydawaniu gier jako o pracy. Praca ma przynosić dochód. Twoja gra nie przyniesie dochodu, a do tego angażujesz w nią własny czas i energię. Czy wydanie tej gry ma Cię jako wydawce do czegokolwiek przybliżyć? Zakładasz, że staniesz się rozpoznawalny i ceniony na rynku i dotrzesz tak do większej liczby klientów? A jeśli tak, to czy nie byłoby mądrzej wydać jakiś sprawdzony hit? Zobacz na początki Games Factory (Publishing): poszli w Roll for the Galaxy (hicior) a potem w Steampunk Rally (tez hicior z KS). Zarobili kasę, stworzyli markę, wiele osób im zaufało, a że to padło to już inna bajka.

Jak Nanaki ma Ci w przyszłości zaprocentować, jeśli nie zastrzykiem gotówki? Liczysz, że to będzie wielki hit?