Strona 1 z 2

Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 29 cze 2020, 10:24
autor: kurdzio
Obrazek
Wydawnictwa Days of Wonder oraz Blizzard Enteraiment, poinformowały dziś o współpracy, której owocem będzie wprowadzenie na rynek Small World of Warcraft - planszówki łączącej bestsellerową grę strategiczną ze znanym na całym świecie komputerowym uniwersum. Tytuł ten będzie osadzony w fantastycznym świecie Azeroth, gdzie rasy Sojuszu i Hordy takie jak Orki, Krasnoludy czy Trolle zmierzą się w globalnym konflikcie.

W Small World of Warcraft gracze będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominację w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azaroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową.
Nie grałem w podstawowego Small Worlda, a że świat WoWa jest mi dobrze znany to gra pojawiła się na celowniku. Wygląda na prostą rozgrywkę, momentami wręcz aż za bardzo, ale to chyba tego typu produkcja. Jakie macie odczucia?

Instrukcja PL - https://bit.ly/3dA7bIV

Premiera - 4 września 2020

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 29 cze 2020, 10:33
autor: Neysmeey
Zwykły Small World wyleciał z mojej kolekcji dawno temu, ale to przez granie w dwie osoby (w większym gronie jako wprowadzenie w mechanikę area control jest to bardzo dobra gra). Z nakładką World of Warcraft biorę i liczę na to, że przez inną planszę grę uda się nawet do dwuosobowej zabawy lepiej dostosować. Znając ten tytuł wiem też, że użycie uniwersum World of Warcraft będzie tutaj niesamowicie pasować przecież w tym świecie mamy od groma zarówno ras jak i klas. Dla mnie to jeden z niewielu pewniaków w tym roku i jeden ze smaczniejszych kotletów jakie do tej pory się pojawiły.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 29 cze 2020, 12:56
autor: Zefireq
Ja myślę że zdecydowanie na plus. Mało tematów pasuje do rethemów tak dobrze, jak WoW do Smallworlda. Nawet jeśli to jest gra tylko w porządku/dobra, to dla ludzi znających komputerowy świat Warcrafta może być świetnym gatewayem.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 15 sie 2020, 02:03
autor: Xavris
https://youtu.be/S_jTMPtaKWQ
Świetnie ta gra się prezentuje. w smallworld jakoś nigdy nie miałem okazji zagrac, a że kocham świat Warcrafta i w wowie spędziłem kilka lat, poznając przy okazji małżonkę, no to nie można nie wziąć :)
Wygląda to niesamowicie klimatyczne i pasujące do świata przedstawionego.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 15 sie 2020, 10:31
autor: Dhel
Uwielbiam Wow ale to niestety dalej Smallworld, który mechaniką mnie odrzucił, a z tego co widzę to tylko zmiana obrazków, dla mnie pass.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 15 sie 2020, 12:19
autor: VivoBrezo
Kupić na pewno nie kupię, ale doceniam wkład w propagowanie naszego hobby wśród ludu.
Na pewno duża osób zakupi, ze względu na temat i przystępność zasad, a niewykluczone, że część wciągnie się na tyle, że będą szukać kolejnych doświadczeń w innych grach.
Cóż, Rebel, na pewno na tym tytule nie straci :)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 23 sie 2020, 06:27
autor: Evokenx
Wie może ktoś czym różni się ta edycja od tej oryginalnej? Nie mogę znaleźć łatwego info na ten temat

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 23 sie 2020, 06:42
autor: Neysmeey
Evokenx pisze: 23 sie 2020, 06:27 Wie może ktoś czym różni się ta edycja od tej oryginalnej? Nie mogę znaleźć łatwego info na ten temat
Do instrukcji nie siadałem, ale ogólnie śledząc temat można wyróżnić takie zmiany:
-nowy temat (oczywiste)
-możliwość gry drużynowej (gdzieś to słyszałem ale w polskiej instrukcji chyba nie ma o tym wzmianki)
-modularna plansza składająca się z wysp (liczę na lepszą skalowalność)
-artefakty i legendarne miejsca (bonusy i dodatkowe zasady specjalne)
-premia za podbój terenu przeciwnej frakcji (sojusz/horda)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 23 sie 2020, 08:26
autor: xilk
Neysmeey pisze: 23 sie 2020, 06:42 Do instrukcji nie siadałem, ale ogólnie śledząc temat można wyróżnić takie zmiany:
No to źle słyszałeś, ponieważ:
1) Modularna plansza, czy artefakty to żadna nowość. Obie te rzeczy pojawiły się w dodatkach do SmallWorlda.
2) Nie ma żadnej gry drużynowej, to już w normalnym SmallWorld mogłeś się dogadywać ze współgraczami, że razem atakujecie tego, który najwięcej monet zyskuje. Wielkie zapowiedzi o frakcjach i rozgrywaniu konfliktów między Hordą, a Przymierzem zostały sprowadzone do tego, że dostajesz dodatkową sztukę złota po podboju. Na potwierdzenie cytat z instrukcji:
Bonus frakcji Przymierza i Hordy Bonus frakcji Przymierza i Hordy
Większość Ras należy do Przymierza albo Hordy – 2 frak-cji walczących ze sobą od niepamiętnych czasów. Gdy gracz kontrolujący Rasę należącą do jednej frakcji podbija region zajmowany przez Rasę frakcji przeciwnej, korzysta z bonusu frakcji: na koniec swojej tury otrzymuje 1 monetę zwycięstwa za każdą Rasę frakcji przeciwnej, której region podbił.
Jak dla mnie, jeśli ktoś grał w SmallWorld i ma dodatki, to nie ma sensu, aby kupował teraz "skórkę" Warcrafta, szczególnie że duża część ceny to najpewniej licencja za "świat". Za to jeśli ktoś nie grał nigdy w SmallWorld i ma wątpliwości, czy mu rozgrywka nie będzie za prosta, to jednak polecałbym kupić zwykłego SmallWorlda.

Szczególnie, że jest też cyfrowa wersja gry Small World - można grać z ludźmi lub z botami, a nawet z mieszanką. I jest to dość mały wydatek, bo wersja cyfrowa gry obecnie kosztuje 36 zł, a w promocji bywa sporo tańsza. Sam mam cyfrową wersję, ponieważ kupiłem kiedyś zestaw kilku gier planszowych w wersji cyfrowej i w tej paczce był też Small World.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 23 sie 2020, 09:57
autor: dannte
xilk pisze: 23 sie 2020, 08:262) Nie ma żadnej gry drużynowej
To nieprawda. Nie znalazłem żadnego potwierdzenia w formie PDFa, ale tutaj można zobaczyć tzw. "Battle for Azeroth variant": https://www.youtube.com/watch?v=ue-7sbQNoqc&t=2m33s
Gra oferuje wariant, gdzie zespoły wybierają kombinacje ras z własnych pul ras. Nie jest to nic znaczącego, ale starajmy się nie oceniać gry przed zagraniem w nią :roll:

Nie wiem czy gra to jest tylko skórka, czy z niektórych umiejętności zrezygnowano, inne zbalansowano? Być może jest to "lepsza" wersja Smallworlda? Z tego co widziałem, to nie ma klasy "Handlujące" - te które dostają +1 za każdy region, ale zaczynają z bardzo niską populacją. Jeśli dobrze pamiętam, to jest to jedna z podstawowych klas w SW. Ale nigdy nie grałem w dodatki, więc nie umiem się ustosunkować do pozostałych.

To jest taka gra, której odbiór będzie prawie identyczny ze znanym smallworldem, ale to nie znaczy, że trzeba jej przyklejać łatkę tej samej gry.
Zgadzam się, że raczej nie ma sensu kupować, jeśli ma się wszystkie dodatki do SW. Ale nie widzę sensu mówienia, żeby lepiej kupić SW niż SWoW, bo jest tańszy, a oferuje to samo :roll:

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 23 sie 2020, 11:39
autor: Neysmeey
xilk pisze: 23 sie 2020, 08:26 No to źle słyszałeś, ponieważ:
(...)Obie te rzeczy pojawiły się w dodatkach do SmallWorlda.
Ehe, ale rozmawiamy o porównaniu wersji podstawowych, nikt o dodatkach nie wspominał. ;)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 24 sie 2020, 13:23
autor: anion
Tak bardziej jako ciekawostkę (bo być może nie każdy wie) dodam, że wariant gry drużynowej pojawił się już dawno temu w dodatku z planszą dla sześciu graczy.

https://boardgamegeek.com/boardgame/149 ... ayer-board

W skrócie: przy 6 graczach mamy 3 dwuosobowe drużyny. Wszystkie zasady z gry podstawowej nadal obowiązują, z tym że każdy z graczy punktuje samodzielnie (mimo dwuosobowych zespołów), ale na koniec gry, podczas podliczania kasy, u każdej pary odrzucany jest wyższy rezultat. Należy zatem zadbać, aby w parze był równomierny rozkład (można również atakować siebie nawzajem, dla równoważenia wyników w parze). Dodatkowo wraz z tą planszą dodano kilka elementów (artefaktów) mających wpływ na lepsze kontrolowanie balansu zdobywanej kasy.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 01 wrz 2020, 13:03
autor: Tilgor
Mnie jakoś small world całkowicie ominął i zastanawiam się nad tą wersją ponieważ lubię world of warcraft.
Cena początkowo była dla mnie dużo za wysoka, ale porównując do podstawowej wersji smallworld, mamy tu jednak dwie rasy więcej i nowe mechaniki jak artefakty oraz legendarne miejsca (zakładam że wyciągnięte z dodatków). Więc dokładając do tego podatek od nowości oraz licencje WOW, chyba jednak nie jest ona tak okropnie zawyżona. W porównaniu do innych gier na duży plus zaliczam także wyglądający porządnie insert, to także moim zdaniem trzeba brać pod uwagę, bo koszt insertu to często dołożenie połowy ceny gry.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 02 wrz 2020, 14:35
autor: EsperanzaDMV
Tilgor pisze: 01 wrz 2020, 13:03 Mnie jakoś small world całkowicie ominął i zastanawiam się nad tą wersją ponieważ lubię world of warcraft.
Cena początkowo była dla mnie dużo za wysoka, ale porównując do podstawowej wersji smallworld, mamy tu jednak dwie rasy więcej i nowe mechaniki jak artefakty oraz legendarne miejsca (zakładam że wyciągnięte z dodatków). Więc dokładając do tego podatek od nowości oraz licencje WOW, chyba jednak nie jest ona tak okropnie zawyżona. W porównaniu do innych gier na duży plus zaliczam także wyglądający porządnie insert, to także moim zdaniem trzeba brać pod uwagę, bo koszt insertu to często dołożenie połowy ceny gry.
Z tymi nowymi mechanikami to bym nie szalał - artefakty ("Pradawne relikwie") i miejsca ("Popularne Miejsca") były już w Podziemiach, modularna plansza także już była ;) Wariant gry drużynowej (bodajże 3v3) także. W poprzednich dwóch SmallWorldach (klasyczny i Podziemia) inserty też były bardzo dobre, mówię tu także o tych wyjmowanych tackach. Także jeśli jesteś fanem WoWa to gra może być dla Ciebie, w innym przypadku chyba jednak zdecydowałbym się na którąś z poprzednich wersji. Swojego czasu klasyczny SmallWorld dorwałem za niecałe 90zł, Podziemia były w promocji w jednym sklepie za 60zł. W obydwu przypadkach były to oczywiście promocje w sklepach, ale generalnie można je dostać dużo taniej niż normalnie kosztują.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 02 wrz 2020, 15:06
autor: Tilgor
EsperanzaDMV pisze: 02 wrz 2020, 14:35 Z tymi nowymi mechanikami to bym nie szalał - artefakty ("Pradawne relikwie") i miejsca ("Popularne Miejsca") były już w Podziemiach, modularna plansza także już była ;) Wariant gry drużynowej (bodajże 3v3) także. W poprzednich dwóch SmallWorldach (klasyczny i Podziemia) inserty też były bardzo dobre, mówię tu także o tych wyjmowanych tackach. Także jeśli jesteś fanem WoWa to gra może być dla Ciebie, w innym przypadku chyba jednak zdecydowałbym się na którąś z poprzednich wersji. Swojego czasu klasyczny SmallWorld dorwałem za niecałe 90zł, Podziemia były w promocji w jednym sklepie za 60zł. W obydwu przypadkach były to oczywiście promocje w sklepach, ale generalnie można je dostać dużo taniej niż normalnie kosztują.
Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś, ale wspomniałem w moim poście że mechaniki zapewne wyciągnięte są z dodatków, dzięki za ich wymienienie :)
Te promocje już były i niestety ostatnio sprawdza się powiedzenie "taniej już było". Podziemia za 60 zł to zakładam że była wyprzedaż ostatnich sztuk bo nie są w ogóle dostępne. Zresztą tak samo mogę czekać na promocję tej wersji.
Podstawowa wersja smallworld jest dostępna i jest sporo tańsza jednak zawartość także jest trochę mniejsza.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 02 wrz 2020, 17:07
autor: EsperanzaDMV
Tilgor pisze: 02 wrz 2020, 15:06 Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś, ale wspomniałem w moim poście że mechaniki zapewne wyciągnięte są z dodatków, dzięki za ich wymienienie :)
Eee? Przecież one są dostępne w "Podziemiach", a "Podziemia" to samodzielna podstawka, nie żaden dodatek...

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 11 wrz 2020, 15:13
autor: Wroobel
Ale za to w Podziemiach nie ma modularnej planszy :)
W najnowszej edycji mamy i jedno i drugie od razu w podstawce więc dla mnie spoko.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 11 wrz 2020, 15:59
autor: kurdzio
Podsumować można to w ten sposób:
1. Masz podstawkę Smalla World + jakieś dodatki -> raczej można odpuścić tę wersję
2. Dopiero chcesz spróbować Small World -> warto sięgnąć po edycję WoW

U nas dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka, do drinka idealnie :)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 11 wrz 2020, 17:34
autor: feniks_ciapek
Przyłączam się niestety do zdania, że ta wersja nic ciekawego nie wnosi: ani graficznie, ani merytorycznie. Szkoda.

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 12 wrz 2020, 12:05
autor: kelvar
A ja się poważnie zastanawiam czy nie wymienić którejś wersji mojego SW na SWoW. I chyba stawianym na podmianę podziemi (podstawka jest ultra łatwa dla nowych osób, acz Podziemia są bardziej rozbudowane, ale za to graficznie takie sobie - choć to kwestia gustu... Wiadomo :)).

Tylko warto byłoby najpierw czegoś się pozbyć - bo w końcu zakończę karierę z 3 różnymi podstawkami :D

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 18 wrz 2020, 09:54
autor: pan_satyros
Nasza recenzja SWoW - okiem fanki SW i fana WoWa :)
https://pelnapara.znadplanszy.pl/2020/0 ... orecenzja/

TLDR - zgadzamy się z:
kurdzio pisze: 11 wrz 2020, 15:59 Podsumować można to w ten sposób:
1. Masz podstawkę Smalla World + jakieś dodatki -> raczej można odpuścić tę wersję
2. Dopiero chcesz spróbować Small World -> warto sięgnąć po edycję WoW

U nas dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka, do drinka idealnie :)
Niewiele dla starych wyjadaczy, ale jako podstawka zdecydowanie błyszczy kompletnością i zbiorem zasad "the best of SW"

Jesteśmy zadowoleni :)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 07 lis 2020, 21:33
autor: yosz
To ja dorzucę jeszcze swoje kilka minut o Small World of Warcraft: https://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/ ... lka-minut/

PS: Zgadzam się z Pełną Parą ;)

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 07 lis 2020, 22:38
autor: rav126
ok, a ja mam inny dylemat:
1) do SW dokupić Realms, które właśnie nieoczekiwanie pojawiło się ponownie w sklepach?
2) sprzedać podstawkę i to co miałbym dołożyć do Realms jednak dołożyć do WoW?

w SW kiedyś grywaliśmy, teraz raczej bardziej wymagające gry, więc SW prawie w ogóle nie wchodzi na stół. I czy lepiej odświeżyć za pomocą Realms, czy zmieniając setting?

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 07 lis 2020, 22:53
autor: japanczyk
To drugie

Re: Small World of Warcraft (Philippe Keyaerts)

: 07 lis 2020, 23:41
autor: pan_satyros
rav126 pisze: 07 lis 2020, 22:38 ok, a ja mam inny dylemat:
1) do SW dokupić Realms, które właśnie nieoczekiwanie pojawiło się ponownie w sklepach?
2) sprzedać podstawkę i to co miałbym dołożyć do Realms jednak dołożyć do WoW?

w SW kiedyś grywaliśmy, teraz raczej bardziej wymagające gry, więc SW prawie w ogóle nie wchodzi na stół. I czy lepiej odświeżyć za pomocą Realms, czy zmieniając setting?
Jeśli nie chcesz inwestować w te serię, to chyba lepiej kupić SWOW, ewentualne Podziemia (jeśli się znajdą).
Obie są lepsze od podstawki, nawet uzupełnionej o Realms.
yosz pisze: 07 lis 2020, 21:33 To ja dorzucę jeszcze swoje kilka minut o Small World of Warcraft: https://marcinkrupinski.znadplanszy.pl/ ... lka-minut/

PS: Zgadzam się z Pełną Parą ;)
Tym bardziej polecamy materiał Yosza - to samo, a krócej :D Szanujcie swój czas hehe