Nowy fanowski dodatek do Terraformacji "Fioletowy"/"3III"

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
rarewaves
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2020, 21:30
Has thanked: 2 times

Nowy fanowski dodatek do Terraformacji "Fioletowy"/"3III"

Post autor: rarewaves »

Mam pomysł na nowy, fanowski dodatek do chwalonej i cenionej Terraformacji Marsa. Na tym etapie przedstawię ogólny pomysł i chciałbym otrzymać informację zwrotną.
Co prawda mam już prototypy kart i kafli, ale chce usłyszeć od was, na ile mój pomysł ma sens.

Innowacje, Inicjatywy i Inwektywy

Ogólną ideą przyświecającą temu dodatkowa jest osobna faza działania przede wszystkim fioletowych kart, która ma miejsce po fazie kolonii, ale przed fazą rządu.
FIoletowe projekty to bliscy kuzyni niebieskich kart akcji. Zbierają surowce, aby coś otrzymać, albo po prostu mają akcję. Problem w tym, że nie można korzystać z niej swobodnie podczas fazy akcji - przez decyzje taktyczne nawet podczas głównej fazy są ciekawie uzależnione od tego, czy i jakie fioletowe karty ma się zagrane (zagrywa się je normalnie w fazie akcji i można wykorzystać już w pierwszej następnej fazie inicjatywy).
Fioletowe karty dzielą się na innowacje, inicjatywy i inwektywy. Niezależnie od typu trzeba aktywować swoje wszystkie karty, o ile to możliwe. Można je rozpoznać po fioletowym kolorze i po odpowiedniej 2 ikonkach, których jest 8 rodzajów - 3 typów kart i 5 przeznaczenia karty. Przeznaczenia: Ikonka badań (karty dociągające nowe projekty), ikonka terraformacji (podnoszenie wskaźników), ikonka dochodu (podnoszenie dochodu lub surowce), ikonka infrastruktury (tworzenie lub przenoszenie obszarów i ikonka polityki (wpływające na rząd marsjański). Nie można mieć więcej niż 3 takie same symbole przeznaczeń na swoich kartach
- Innowacje zbierają nowy typ jednostek - nanoboty i jeśli jest ich odpowiednia ilość można zamiast tego je wydać, aby wykonać czynność. Wszystkie nanoboty pod koniec gry są warte 1punkt za 4 jednostki, niezależnie od lokalizacji.
Przykład: 10M€ (tag innow.)(tag dochodu) akcja: połóż nanobota na tej karcie ALBO usuń X nanobotów i pobierz X stali.
- Inicjatywy to okazje do wykonania akcji po atrakcyjnym kursie.
Przykład: (wymagania WT min. 25) 9M€ (tag inic., tag terraf.) akcja: zapłać 12 M€ i podnieś współczynnik wenus o 1 poziom. Dostajesz 1 TR.
- Inwektywy (lepsza nazwa mile widziana) podobnie jak innowacje zbierają jednostki - debet. Dają duże możliwości, ale przy każdej okazji trzeba dodać jednostkę debetu - niestety debetu się trudno pozbyć (nie jest zużywany na efekt) i każde 2 jednostki debetu (niezależnie gdzie) są warte -1vp.
Przykład: 5M€ (tag inw., tag polityki) akcja: połóż debet na tej karcie. następnie usuń jednego delegata niebędącego liderem ani przewodniczącym.

Dodatkowo dodatek opiewałby na dodatkowe korporacje, preludia, kolonie i projekty związane z fioletowymi kartami.
Znakiem zapytania są:
- ceny kart
- nazwy fioletowych projektów (na razie myślałem o braku/generycznej nazwie)
- ikonki
- grafika
- umiejscowienie fazy "fioletowej"

Poproszę o pytania i sugestie. Chętnie wyjaśnię zawiłości i opowiem więcej o zamyśle.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Nowy fanowski dodatek do Terraformacji "Fioletowy"/"3III"

Post autor: donmakaron »

Mi się nawet podoba, grałbym. Pomysł z kartami odpalanymi w dodatkowej fazie jest ciekawy. Karty rzeczywiście efektywnie byłby dość podobne do niebieskich, ale nie można nimi stallować ani korzystać w fazie akcji, więc różnica leży w timingu, a to dość istotne. Nie wiem tylko czy widzę sens w dodatkowym ich komplikowaniu na jakieś podtypy. Bo co za różnica z czym wiąże się efekt karty - w podstawce karty dzielą się na typy ze względu na sposób ich zagrywania i rozpatrywania, a nie ze względu na korzyści jakie z nich płyną. O tym ostatnim świadczą niejako ikonki. Rozstrzygnąłbym raczej wszystko efektami i ikonkami. Jeśli chcemy je trochę udziwnić, można by je kazać układać i rozpatrywać w kolejności zagrania. Wpłynie to dość ciekawie na powstające kombinacje, ale może być bardziej losowe i mniej zbalansowane.

Koszty kart to raczej kwestia nie na teraz, a na dokładne testy. Strzelałbym na koszty podobne do niebieskich kart - opóźnienie akcji może być tyle niekorzystne co korzystne, wszystko zależy od sytuacji.

Nie produkowałbym nowych ikonek zbyt wiele, może jedna, max dwie, jeśli będą konieczne. W moim odczuciu nie są.

Umiejscowienie fazy przed wyborami rzeczywiście może dawać kilka ciekawych możliwości, ale pewnie najprościej będzie przykleić ją zaraz przed lub po produkcji.

Odnośnie nazwy rodzaju kart, poszedłbym w coś w stylu podwykonawców (subcontractor)- robią dla nas jakieś rzeczy, ale trochę osobnym torem i na koniec danej generacji przychodzą do nas same efekty ich pracy.
ODPOWIEDZ