Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

CZAS NA ZAPOWIEDZI🦆
Czy są na sali fani gier Ryana Laukata? Zapewne jacyś się znajdą, bo to świetny projektant gier, którego tytuły uwielbiamy. Nie zwlekając przedstawiamy polską edycję gry Roam - TU I TAM. Na sklepowe półki trafi w drugiej połowie marca, a jej cena SCD wyniesie 99 PLN.
To nie koniec dobrych wieści! Polskie wydanie zawierać będzie dodatek Animal Promo Pack.
Eksploruj krainę w poszukiwaniu monet i zagubionych podróżników. Odnalezione postacie przyłączą się do ciebie i pomogą w kolejnych poszukiwaniach.
"Tu i tam" łączy w sobie zalety gry logicznej i strategicznej.
Łatwe do opanowania zasady zapewniają ciekawą rozgrywkę, w której zawarto elementy kontroli terytoriów, budowania talii oraz układania wzorów na planszy.


Obrazek
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Gizmoo »

Mam w kolekcji oryginalne wydanie. Bardzo dobra gra rodzinna. Rozgrywka jest szybciutka, zasady są proste, ale gra jest mega pomysłowa i wymaga od gracza pokombinowania.

Wady - to jest absolutny abstrakt. Klimatu tu ZERO. Nawet pomimo pięknych ilustracji i fajnych tekstów na postaciach i artefaktach. Na jedne i drugie niestety nie zwraca się uwagi podczas rozgrywki. Mogło tam być cokolwiek. Sama rozgrywka jest dosyć powtarzalna, dlatego nie należy grać zbyt często. ;)

Mi się gra podoba, a mój papa jest wręcz jej fanatykiem. Teraz będę mógł kupić dla rodziców egzemplarz w języku, który dobrze znają. :wink:
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1815
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 172 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Legun »

Wygląda pięknie - jak tam się ma rzecz z interakcją?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
rogatusiek
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2020, 10:37
Has thanked: 57 times
Been thanked: 20 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: rogatusiek »

Ta gra jest interakcją. Walczymy o każdą kartę, a zdobycie 7 z nich kończy grę (co nie jest tożsame ze zwycięstwem). W wariancie podstawowym możemy tylko iść w przewagi dokładając swoje żetony, ale już z Artefaktami (polecam!) dochodzi nam możliwość przesunięcia albo usunięcia żetonów. Plus wyścig o rzeczone artefakty.
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

Legun pisze: 29 sty 2021, 15:36 Wygląda pięknie - jak tam się ma rzecz z interakcją?
To gra z bardzo dużą interakcją, bo wystawiamy nasz znaczniki na kartach, które chcemy pozyskać. Zrobi to osoba, która takich znaczników będzie miała na niej najwięcej 8)
A tu recencja z DT: https://www.youtube.com/watch?v=l7VHrey4vvY&t=1s
Funfact: to ostatnia recenzja Sama H., zanimi odszedł z DT.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1815
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 172 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Legun »

Próbuję zrozumieć to, co napisaliście, co oznacza odgadywanie, co rozumiecie jako interakcję, bo wynika z Waszych odpowiedzi, że to jest coś jednowymiarowego. Jak już tu nie raz pisałem, uważam takie podejście za całkowicie błędne (np. tu - viewtopic.php?f=1&t=17340).
Mogę się domyślać, choć nie wykluczam pomyłki, że gra jest ostro konfrontacyjna. Jeśli tak, to trochę szkoda, bo szata graficzna zupełnie tego nie zapowiada. Lecz może rozumiecie przez interakcję tylko wyraźną konkurencję? Też tak to trochę brzmi. Dla mnie jednak najciekawsze jest to, czy jest tam korelacja, jak w Tobago, China czy w 7 Cudach. Bo rozumiem, że kooperacji, choćby tymczasowej (Fasolki), nie ma się co spodziewać?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
rogatusiek
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2020, 10:37
Has thanked: 57 times
Been thanked: 20 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: rogatusiek »

Niestety, nie jestem psychologiem a forum czytam na tyle krótko, że jeszcze nie trafiłem na twój wpis i pytanie o interakcję rozumiałem w prymitywnych kategoriach "wieloosobowy pasjans - gra w której interakcja ze współgraczami jest kluczowa" - kajam się i proszę o wybaczenie. Jednocześnie wysiliwszy mój jednowymiarowo myślący mózg spróbuję odpowiedzieć.

Dominującym typem interakcji w tej grze jest konkurencja, choć w kierunku konfrontacji - każda z sześciu rozłożonych kart jest osobnym polem "walki". Kiedy każde z sześciu pól na karcie zostanie zajęte znacznikiem gracza, rozpatrujemy przewagi - ten, kto ma najwięcej znaczników zabiera kartę, która daje mu punkty, przybliża koniec gry, a także dodaje nowy wzór wystawiania znaczników. Najbliżej korelacji leżał fakt, że pozostali gracze, których znaczniki znalazły się na karcie otrzymują monetę (te przydają się w kilku sytuacjach), więc kończąc komuś kartę można odnieść pomniejszą korzyść. Elementy konfrontacji najmocniej wychodzą w wariancie z Artefaktami - tam można faktycznie znaczniki przeciwnika usuwać i przesuwać. Kooperacji niet
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1815
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 172 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Legun »

Dzięki za wyjaśnienia. Przepraszam - mój poprzedni wpis zabrzmiał tak przemądrzale :oops:. Gdzieś coś mnie poirytowało i skupiło się to tej sprawie. Dobra nauczka na przyszłość.
Co się zaś tyczy meritum, to wygląda to już całkiem zachęcająco.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
rogatusiek
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2020, 10:37
Has thanked: 57 times
Been thanked: 20 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: rogatusiek »

Legun pisze: 30 sty 2021, 12:05 Dzięki za wyjaśnienia. Przepraszam - mój poprzedni wpis zabrzmiał tak przemądrzale :oops:. Gdzieś coś mnie poirytowało i skupiło się to tej sprawie. Dobra nauczka na przyszłość.
Co się zaś tyczy meritum, to wygląda to już całkiem zachęcająco.
Mnie się z kolei włączył niepotrzebny sarkazm w pierwszych słowach mego listu, za co przepraszam też.

A żeby było trochę merytorycznie, choć nie w temacie interakcji, to ja napiszę jeszcze o wrażeniach z gry, bo chyba warto - dla mnie to ścisły top w kategorii mała rzecz, a cieszy i największe zaskoczenie Kickstartera. To małe pudełko, nie ma figurek, gejmtrejzów przez z i całego tego rozmachu. Ma za to porządne, ślicznie ilustrowane, duże karty (mi się kreska Laukata podoba), namiastkę klimatu w postaci tekstu na kartach i kafelkach, ładne drewienka i przede wszystkim ciekawą rozgrywkę.

Setup - każdy bierze swoje znaczniki, trzy podstawowe karty i może jakąś monetę. Pośrodku stołu układamy 6 losowych kart mających po 6 pól każda, co tworzy obszar gry 6x6 pól. Sama rozgrywka jest prosta - każdy po kolei układa swoje znaczniki zgodnie z wzorem na jednej z posiadanych kart (znaczniki mogą wylądować na kilku kartach, ale muszą zmieścić się w polu gry). Co się dzieje po zapełnieniu karty, napisałem powyżej, potem uzupełniamy wolne miejsce.

Za monety (zdobywane albo poprzez zakrywanie niektórych pół na kartach albo wspominane nagrody pocieszenia) możemy zakrywać dodatkowe pola, przyspieszać przywracanie zużytych kart, licytować w sytuacji kiedy mamy tyle samo zajętych pól co rywale, albo kupować artefakty - "łamacze zasad", które dają też punkty. Wykorzystujemy je kiedy chcemy, ale zużywają się tak jak karty. Gramy aż ktoś dojdzie do 10 kart, liczymy punkty z kart i tyle.

Proste to jak budowa cepa, ale liczy się obserwacja tego co robią przeciwnicy i co zrobić mogą - jakie wzory mogą ułożyć? czy mają dość kasy żeby przywrócić sobie karty i użyć tej, która nam zepsuje plany? czy jakimś artefaktem mogą zaburzyć układ sił na planszy? A co jak będzie remis - stać nas żeby ich przelicytować? A jak nie, to czy zechcą nas przebić czy raczej celują w soczysty artefakt za 4 punkty?

Nie podoba mi się jedna rzecz, której chyba unikniemy w polskim wydaniu - dodatek z klejnotami. Jasne, wprowadza kolejny poziom kombinacji (wyłącznie na własnej planszce), ale po pierwsze jakością wykonania odbiega od reszty gry, a po drugie pomysł zakrywania kwadratów na rzeczonej planszcze nieregularnymi, plastikowymi klejnotami, które się przesuwają od samego patrzenia wydaje się mocno dyskusyjny. Mój postulat do LuckyDucków (literka d nie powinna być obok f na klawiaturze telefonu) - zamiast dodatku wydajcie metalowe monety - są rewelacyjne, a w grze się nimi sporo wachluje.

A, no i to jest mała, abstrakcyjna gra. Taki filet plus. Daje dużo radochy (mi), ale nie porównujemy go złożonością i rozmachem z Brassem, Barażem czy innym czteriksem.
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 901
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 209 times
Been thanked: 319 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: konradstpn »

Czy to nie jest przypadkiem reimplementacja leciwego i poczciwego Mykerinos ? Zerknąłem pobieżnie i główny trzon mechaniki zdaje się być łudząco podobny.
Gram, więc jestem.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4599
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1575 times
Been thanked: 1148 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: garg »

konradstpn pisze: 30 sty 2021, 15:17 Czy to nie jest przypadkiem reimplementacja leciwego i poczciwego Mykerinos ? Zerknąłem pobieżnie i główny trzon mechaniki zdaje się być łudząco podobny.
Mykerinos jest bardziej skomplikowany, ma inny sposób dokładania kosteczek, a na końcu walczy się o przewagi w muzeum. Bardzo inna gra. Podobna tylko w zakresie wykładania kostek, a i to nie do końca, bo w Mykerinosie nie ma żadnych kształtów, które musisz z kosteczek układać na planszy.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1815
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 172 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Legun »

Lucky Duck Games pisze: 29 sty 2021, 13:47 Na sklepowe półki trafi w drugiej połowie marca
Zachęcony przez Rogatuśka przeczytałem reguły i gra najwyraźniej pasuje jako prezent urodzinowy dla najmłodszej córki. Pytanie do wydawcy - jaka jest szansa, że gra dotrze do mnie do 27 marca?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

Grę drukujemy w Polsce, a pliki powinniśmy złożyć w tym tygodniu. Czas realizacji to 7 tygodni.
Więc może być na styk, będziemy informować.
j_g
Posty: 2095
Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 567 times
Been thanked: 273 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: j_g »

i jak? będą zwykłe kosteczki, drewniane płaskie kwadraty, czy jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

Potwierdzimy niebawem, czekamy na końcową wycenę z fabryki "drewna".
Chcielibyśmy jak w oryginale (ale nie chcemy ściągać teraz drewna z Chin) - jeśli nie, to będą to dyski, sześciany to ostateczne rozwiązanie.
Uncle_Grga
Posty: 584
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 92 times
Been thanked: 287 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Uncle_Grga »

A to jeszcze jedno pytanie: graficznie to są te zwierzaki z postów powyżej? Czy te wcześniejsze grafiki widoczne na gameplay'ach w sieci..?

Bo może jest po staremu, a te zwierzątka to tylko ten promopack?

Wiem, że to abstrakt, ale oczy też grają, stąd pytanie
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

O które zwierzaki chodzi dokładnie?


Niestety mamy poślizg z grą, nastawiać się trzeba na premierę pod koniec kwietnia.
Z góry przepraszamy.
Uncle_Grga
Posty: 584
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 92 times
Been thanked: 287 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Uncle_Grga »

Lucky Duck Games pisze: 08 mar 2021, 14:28 O które zwierzaki chodzi dokładnie?


Niestety mamy poślizg z grą, nastawiać się trzeba na premierę pod koniec kwietnia.
Z góry przepraszamy.

Na zdjęciu zapowiadającym polską edycję pod pudełkiem widnialo 5 kart przedstawiajacych jakieś zwierzeta. Stąd pytanie.

Zdjęcie było (chyba, bo aktualnie się już je wyswietla) również w pierwszym Waszym poście w tym wątku..
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

Rzeczywiście link wygasł. Co możemy powiedzieć - grafiki są takie jak w wersy oryginalnej.
W polskiej wersji jest dodatkowo 5 kart (Animal pack) - może o nie chodziło.
Uncle_Grga
Posty: 584
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 92 times
Been thanked: 287 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Uncle_Grga »

Lucky Duck Games pisze: 08 mar 2021, 15:12 Rzeczywiście link wygasł. Co możemy powiedzieć - grafiki są takie jak w wersy oryginalnej.
W polskiej wersji jest dodatkowo 5 kart (Animal pack) - może o nie chodziło.
Tego właśnie dotyczyło pytanie. Teraz wszystko już jasne. Dzięki
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1815
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 172 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Legun »

Lucky Duck Games pisze: 01 lut 2021, 13:38 Grę drukujemy w Polsce, a pliki powinniśmy złożyć w tym tygodniu. Czas realizacji to 7 tygodni.
Więc może być na styk, będziemy informować.
Jakieś wieści z frontu? Jest szansa, że gra dotrze do domu w następny piątek?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Death4ever »

Legun pisze: 19 mar 2021, 07:18 Jakieś wieści z frontu? Jest szansa, że gra dotrze do domu w następny piątek?
Wydawnictwo LuckyDuckGames poinformowało jakiś czas temu, że gra zalicza spóźnienie i premiera szykuje się na koniec kwietnia. :(
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1069 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: Lucky Duck Games »

Tak rzeczywiście, nie przekleiliśmy tu informacji. Mamy przynajmniej miesięczne opóźnienie za co bardzo przepraszamy.
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 901
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 209 times
Been thanked: 319 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: konradstpn »

garg pisze: 30 sty 2021, 17:55
konradstpn pisze: 30 sty 2021, 15:17 Czy to nie jest przypadkiem reimplementacja leciwego i poczciwego Mykerinos ? Zerknąłem pobieżnie i główny trzon mechaniki zdaje się być łudząco podobny.
Mykerinos jest bardziej skomplikowany, ma inny sposób dokładania kosteczek, a na końcu walczy się o przewagi w muzeum. Bardzo inna gra. Podobna tylko w zakresie wykładania kostek, a i to nie do końca, bo w Mykerinosie nie ma żadnych kształtów, które musisz z kosteczek układać na planszy.
Ja jednak widzę znacznie więcej podobieństw niz różnic. Trzon jest dokładnie ten sam. Pozyskiwanie asystentów z przewag również. Nawet Zee Garcia znalazł jakieś punkty styczne :-)

https://www.youtube.com/watch?v=Czk6VRvzRDk
Gram, więc jestem.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4599
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1575 times
Been thanked: 1148 times

Re: Roam / Tu i tam (Ryan Laukat)

Post autor: garg »

konradstpn pisze: 07 maja 2021, 10:45
garg pisze: 30 sty 2021, 17:55
konradstpn pisze: 30 sty 2021, 15:17 Czy to nie jest przypadkiem reimplementacja leciwego i poczciwego Mykerinos ? Zerknąłem pobieżnie i główny trzon mechaniki zdaje się być łudząco podobny.
Mykerinos jest bardziej skomplikowany, ma inny sposób dokładania kosteczek, a na końcu walczy się o przewagi w muzeum. Bardzo inna gra. Podobna tylko w zakresie wykładania kostek, a i to nie do końca, bo w Mykerinosie nie ma żadnych kształtów, które musisz z kosteczek układać na planszy.
Ja jednak widzę znacznie więcej podobieństw niz różnic. Trzon jest dokładnie ten sam. Pozyskiwanie asystentów z przewag również. Nawet Zee Garcia znalazł jakieś punkty styczne :-)

https://www.youtube.com/watch?v=Czk6VRvzRDk
Punkty styczne będą zawsze - widzę je nawet z Monopolem :lol: . Bardziej chodziło mi o to, że to są inne gry, a nie reimplementacja.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
ODPOWIEDZ