Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AndreV
Posty: 214
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:13
Has thanked: 139 times
Been thanked: 50 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: AndreV »

Raczej nie będzie dostępna, ale jakby co na KSie jest drugie drukowanie odpalone i można kupić grę
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 259
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 174 times
Been thanked: 113 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Urkeith »

My kupowaliśmy na stronie wydawcy tydzień temu. Z racji rosnących kosztów produkcji, edycja retail (zwłaszcza z kosztami wysyłki rozbitymi na 4 osoby) wyszła całkiem nieźle na tle drugiego KSa. Wiadomo, że ten kto wszedł w pierwszego KS zrobił dużo lepszy interes, no ale jest jak jest :D
Awatar użytkownika
AndreV
Posty: 214
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:13
Has thanked: 139 times
Been thanked: 50 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: AndreV »

Urkeith pisze: 16 cze 2022, 09:22
A jaka różnica w cenie względem KSa?
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 259
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 174 times
Been thanked: 113 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Urkeith »

W sklepie wyszło 83~euro za podstawkę + dodatek + 3x "booster". Taki sam zestaw w 2nd KS wychodzi za 94 euro (70+3x8). To be fair, w KSie masz poprawione karty (błędy w obecnej edycji nie są jakieś liczne i poważne), oraz jeżeli stretch goale się odblokują to drewniane tokeny + dodatkowe karty wieśniaków z 1 KSa. No ale KS będzie za jakieś pół roku co najmniej :) Oraz nie jestem pewien, czy uda im się dobić do 70k, zbiórka jakoś nie pędzi... Więc coś za coś, moim zdaniem kupno retailu jest całkiem spoko teraz.

Sam prawdopodobnie wesprę KSa pledgem "I am back for more" - czyli drewniane znaczniki, poprawione karty oraz dodatkowi wieśniacy z pierwszego KSa. Niby nie jest tanio, ale gra mi się podoba a twórcy naprawdę sie starają ^^
Wosho
Posty: 1440
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Wosho »

Grałem wczoraj z nowym kolega na tabletopii i nie ma tragedii :)
Wciąż wolałbym mod do TTSa bo jestem bardziej przyzwyczajony ale śmiało mozna grac jak nie ma z kim czy jako dodatkowa opcja :)
Polecam też oficjalnyego discorda często ludzie szukaja gry online plus podobno ma byc turniej za jakis czas :)
Wosho
Posty: 1440
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Wosho »

Otworzylismy wszystkie małe dodatki no i już jest z czego wybierać.
Można robić decki np pod budynki u łowcy/wywary u wiedźmy itd.
Ciekawi mnie czy w deluxe sa karty do uzycia w normalnych deckach czy ten gloom wymaga całości decku. Ale nie chce sobie psuc zaabwy wiec zapoznamy sie za jakis czas ;)
Wciaz gre mega polecam, zyskuje duzo jesli obaj gracze ogarniaja :)
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 566
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 378 times
Been thanked: 214 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Namurenai »

Potwierdzam, że już przy samych trzech mini dodatkach można się naprawdę solidnie pobawić w deck construction przed partiami i już składać pewne archetypy.
Z Beyond the Palisades powinno być tylko lepiej - dochodzi mechanika dodająca decyzyjności dla Huntera (albo inaczej - w ciekawy sposób pozwala Wiedźmie żonglować zainteresowaniem Łowcy ;) ).
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1020
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 428 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: karmazynowy »

Wajar pisze: 15 cze 2022, 23:49 Czołem!

Czy wiecie może, gdzie i/lub kiedy można tę grę zakupić w normalnej dystrybucji?
Gra jest aktualnie dostępna w Planszomanii.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 198 times
Been thanked: 75 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Dziami »

Wygrał ktoś może wiedźmą na podstawowych deckach? U mnie zdarzyło się to raz, w pierwszej partii... Później, kto by nie grał Wiedzmakiem ten wygrywa. Nie mówię, jest blisko często, ale czekanie dwóch tur na odpalenie rytuału to ciężka sprawa. Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: hejcz »

U nas bardzo często wygrywa wiedźma. Jest wręcz odwrotnie. To hunter wygrał 1-2 na 10 gier. Generalnie najczęściej wygląda to tak że hunter na początku ma przewagę, ale jak wiedźma nie obstawia wszystkich kart tylko 4-5 to w drugiej fazie gry hunter nie nadąża ze zdejmowaniem przysług i musi strzelać między 2-3 celami. Niestety najczęściej dobiera karty niewinnych mieszkańców, których wiedźma nie obstawia, więc niespecjalnie to pomaga.
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: hejcz »

Jest też często pomijana zasada z tego co widziałem na discordzie - "jeśli hunter zabije niewinnego mieszkańca zdejmuje wszystkie żetony śladów z mieszkańców". Sam się na to nadziałem raz. Czyli generalnie zabicie niewinnego przez huntera w bardziej zaawansowanej części gry to autowin dla wiedźmy.
Wosho
Posty: 1440
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Wosho »

W tej grze duzo zalezy od graczy, jesli ktos ma doswiadczenie z innych karcianek 1 vs 1 bedzie mu spor latwiej.
Wiec kto czersciej wygrywa zalezy od danej grupy graczy niz mocy postaci.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 198 times
Been thanked: 75 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Dziami »

hejcz pisze: 12 lip 2022, 10:15 Jest też często pomijana zasada z tego co widziałem na discordzie - "jeśli hunter zabije niewinnego mieszkańca zdejmuje wszystkie żetony śladów z mieszkańców". Sam się na to nadziałem raz. Czyli generalnie zabicie niewinnego przez huntera w bardziej zaawansowanej części gry to autowin dla wiedźmy.
FCUK!!!! Zapominalismy o tej zasadzie 🙄

W takim razie blefowanie wiedźmą ma większą wagę i juz sobie wiedźmak tak nie strzeli o...

Nawet bez tej zasady gra jest genialna hehe, tylko jakos tak ciężko nam było sobie wyobrazić jak ta wiedźmą grać. Zawsze było blisko, ale to się wiązało z odkryciem kart i nikt nie chcial tego robić. Teraz blef ma podwójną wagę, a wiedzma wraca do gry 😉
Ostatnio zmieniony 12 lip 2022, 10:47 przez Dziami, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Tyrek »

Mi tez się zdarzyło o tym zapomnieć w pierwszych dwóch grach. Wtedy rzeczywiście konsekwencje złego trafienia w wiedźmę dla łowcy to mały pikuś. No ale jak zagraliśmy poprawnie - odbudowanie się po złym trafieniu w late game jest praktycznie niemożliwe.

Zgadzam się, że bardziej od kart decyduje doświadczenie graczy. Oczywiście mogą zdarzyć sie partie, w których jedna strona ma taki dociąg kart, że szybko dystansuje sie od drugiej, ale tak to bywa. Szczególnie jak łowcy podejdą śledztwa, które skutecznie wyłączają niektóre postacie na stole. Da się to obchodzić, ale tempo potrafi siąść u wiedźmy diametralnie.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 198 times
Been thanked: 75 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Dziami »

I karta lokacji Huntera, która pozwala dobrać dwie karty i zagrać jedną za darmo. Cholernie mocne to...
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10969
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3364 times
Been thanked: 3236 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: japanczyk »

hejcz pisze: 12 lip 2022, 10:15 Jest też często pomijana zasada z tego co widziałem na discordzie - "jeśli hunter zabije niewinnego mieszkańca zdejmuje wszystkie żetony śladów z mieszkańców". Sam się na to nadziałem raz. Czyli generalnie zabicie niewinnego przez huntera w bardziej zaawansowanej części gry to autowin dla wiedźmy.
To nie jest prawda, Hunter ma mnóśtwo mozliwosci kontrowania Wiedźmy, ale elementem gry jest też blef Wiedźmy co do tego kim jest
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: hejcz »

japanczyk pisze: 12 lip 2022, 11:06
hejcz pisze: 12 lip 2022, 10:15 Jest też często pomijana zasada z tego co widziałem na discordzie - "jeśli hunter zabije niewinnego mieszkańca zdejmuje wszystkie żetony śladów z mieszkańców". Sam się na to nadziałem raz. Czyli generalnie zabicie niewinnego przez huntera w bardziej zaawansowanej części gry to autowin dla wiedźmy.
To nie jest prawda, Hunter ma mnóśtwo mozliwosci kontrowania Wiedźmy, ale elementem gry jest też blef Wiedźmy co do tego kim jest
Co nie jest prawdą? Że to autowin jak hunter źle strzeli? A jak widzisz kontynuowanie takiej gry, gdzie wiedźma ma np. 2 postaci z 2 przysługami, kilka z jedną, dużo kółek, a Ty nie masz nic?
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 259
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 174 times
Been thanked: 113 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Urkeith »

To nie jest "autowin" :) Wiadomo, jeżeli hunter nie będzie na 100% pewien, a zabije w lategame gdzie posiada 27 poszlak na stole (9x3) to szanse na wygraną drastycznie spadają. Natomiast o to w tym chodzi, że jeżeli już zabijać to w tempo - nie za szybko, nie za późno. Jeżeli dodatkowo Hunter połączy to z kartami które bardzo szybko pozwalają przywrócić poszlaki na stół (np. Operative, Village Center) to sprawa załatwiona. Jeżeli wiedźma pozwoli by taka sytuacja miała miejsce (w sensie 9x3 poszlak) to znaczy, że grała źle - nie wywierała dostatecznej presji na hunterze, by musiał zabijać/rajdować.
Natomiast "sposób na kontynuowanie gry" - wszystko zależy od sytuacji na stole. Możesz blokować dokładanie sekretów na konkretny kolor wieśniaka, możesz blokować tych wieśniaków chodząc na nich, a w sytuacji awaryjnej - rajdować. Wiedźma musi umieć dobrze blefować, stąd gra nią jest dużo trudniejsza.

Zgadzam się, że w podstawowych taliach wiedźma ma dużo trudniejsze zadanie od huntera. Co odwraca się o 180 stopni gdy gramy deckami z Beyond the Palisades... Póki co rozgraliśmy nimi dwie partie, obydwie wygrała wiedźma z kolosalną przewagą (rekord to partia w ~25min...). Jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa gdy zaczniemy budować własne decki.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10969
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3364 times
Been thanked: 3236 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: japanczyk »

hejcz pisze: 12 lip 2022, 12:40 Co nie jest prawdą? Że to autowin jak hunter źle strzeli? A jak widzisz kontynuowanie takiej gry, gdzie wiedźma ma np. 2 postaci z 2 przysługami, kilka z jedną, dużo kółek, a Ty nie masz nic?
Pytanie brzmi jak doprowadziles do tego ze Wiedzma miala 3 postacie z dwiem przysługami skoro jedna spaliles xD
Zanim wiedzma uzbiera po 2 przyslugi na postaci to troche musi sie naharowac, a ty mówisz o sytuacji gdzie ma 3 postaci (chyba ze spaliles jakiegos randoma bez favorow bez powodu :P) z 2 przysługami i kilka z jedna!
To jakis ekstremalnie dziwny stan gry, w którym ja sie nigdy nie znalazłem grajac przeciwko wiedźmie (ale mam tylko kilka rozgrywek na koncie zeby nie było)
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: hejcz »

japanczyk pisze: 12 lip 2022, 13:06
hejcz pisze: 12 lip 2022, 12:40 Co nie jest prawdą? Że to autowin jak hunter źle strzeli? A jak widzisz kontynuowanie takiej gry, gdzie wiedźma ma np. 2 postaci z 2 przysługami, kilka z jedną, dużo kółek, a Ty nie masz nic?
Pytanie brzmi jak doprowadziles do tego ze Wiedzma miala 3 postacie z dwiem przysługami skoro jedna spaliles xD
Zanim wiedzma uzbiera po 2 przyslugi na postaci to troche musi sie naharowac, a ty mówisz o sytuacji gdzie ma 3 postaci (chyba ze spaliles jakiegos randoma bez favorow bez powodu :P) z 2 przysługami i kilka z jedna!
To jakis ekstremalnie dziwny stan gry, w którym ja sie nigdy nie znalazłem grajac przeciwko wiedźmie (ale mam tylko kilka rozgrywek na koncie zeby nie było)
No to nie wiem. Trzeba by zagrać. W partiach które grałem zawsze było tak, że po pół godzinie wiedźma miała kilka postaci z 2 kwadratami. Po prostu wiedźma ma dużo eliksirów do bonusowego rozkładania kółek. Ma też familiarsa do tego. Naprawdę nie tak trudno jej wbić te kwadraty. A hunter może je przenosić / raidować, ale przynajmniej w moich grach zrobić tak 1-2 i nagle ma na jakimś kolorze za mało kółek żeby zrobić to kolejny raz, a wiedźma w rundę moze odrobić zdjęty kwadrat.
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 259
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 174 times
Been thanked: 113 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Urkeith »

hejcz pisze: 12 lip 2022, 14:23
japanczyk pisze: 12 lip 2022, 13:06
hejcz pisze: 12 lip 2022, 12:40 Co nie jest prawdą? Że to autowin jak hunter źle strzeli? A jak widzisz kontynuowanie takiej gry, gdzie wiedźma ma np. 2 postaci z 2 przysługami, kilka z jedną, dużo kółek, a Ty nie masz nic?
Pytanie brzmi jak doprowadziles do tego ze Wiedzma miala 3 postacie z dwiem przysługami skoro jedna spaliles xD
Zanim wiedzma uzbiera po 2 przyslugi na postaci to troche musi sie naharowac, a ty mówisz o sytuacji gdzie ma 3 postaci (chyba ze spaliles jakiegos randoma bez favorow bez powodu :P) z 2 przysługami i kilka z jedna!
To jakis ekstremalnie dziwny stan gry, w którym ja sie nigdy nie znalazłem grajac przeciwko wiedźmie (ale mam tylko kilka rozgrywek na koncie zeby nie było)
No to nie wiem. Trzeba by zagrać. W partiach które grałem zawsze było tak, że po pół godzinie wiedźma miała kilka postaci z 2 kwadratami. Po prostu wiedźma ma dużo eliksirów do bonusowego rozkładania kółek. Ma też familiarsa do tego. Naprawdę nie tak trudno jej wbić te kwadraty. A hunter może je przenosić / raidować, ale przynajmniej w moich grach zrobić tak 1-2 i nagle ma na jakimś kolorze za mało kółek żeby zrobić to kolejny raz, a wiedźma w rundę moze odrobić zdjęty kwadrat.

Generalnie zapraszam na discorda Pagana - twórcy gry udzielają się i dają porady jeżeli ktoś ma z czymś problem/nie widzi jakichś zależności (nie jest to ściema - serio się udzielają, głownie Kasper, nawet o dziwnych godzinach lol).

Odnośnie tego co napisałeś:
1. Pamiętaj, że hunter ma kartę do wysadzia potków/familiarów - wysadzenie takiego potionka na którym witch kisi 5 secretów jest mega satysfakcjonujące :D
2. Jeżeli wiedźma idzie bardzo szeroko i rozstawia wszędzie po 2 favorki, to nie jest to złe dla huntera. Sam hunter powinien zmaksymalizować generowanie evidedence (ergo chce mieć po 3 clues tam gdzie często chodzi)
3. Jeżeli hunter zaczyna bardzo szybko dostawać evidence, to witch musi się spieszyć co wystawia ją na killa
4. Generalnie hunter nie chce rajdować - rajd to jest prawie ostateczność. Strata 3-4 clues żeby pozbawić witch jednego favorka to słaby deal i nie powinno być nadużywane. Miewamy gry, gdzie hunter ani razu nie rajduje :)
5. Nie można zaniedbywać villagerów którzy dodają po 2 secrety/clues - oni są często lepsi niż ich odpowiednik który daje jeden secret/clue ale mocniejszy skill.

Wiadomo, to wszystko zależy od gry, graczy, sytuacji na stole itd itp. Ale trochę zabawnie się czyta opinię, że nie warto zabijać, która stoi mocno w opozycji do słów autora:
Kasper Christiansen:
My style is extremely aggressive. If I can eliminate a villager on turn 4 or 5, I will. Make sure to watch the Witch. Where is the focus and where do they just dump secret ... Make sure you have clues available for an emergency raid.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10969
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3364 times
Been thanked: 3236 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: japanczyk »

hejcz pisze: 12 lip 2022, 14:23 No to nie wiem. Trzeba by zagrać. W partiach które grałem zawsze było tak, że po pół godzinie wiedźma miała kilka postaci z 2 kwadratami. Po prostu wiedźma ma dużo eliksirów do bonusowego rozkładania kółek.
No tak, ale eliksiry po wypiciu wypadaja, wiec to ejst one time use
hejcz pisze: 12 lip 2022, 14:23 Ma też familiarsa do tego. Naprawdę nie tak trudno jej wbić te kwadraty. A hunter może je przenosić / raidować, ale przynajmniej w moich grach zrobić tak 1-2 i nagle ma na jakimś kolorze za mało kółek żeby zrobić to kolejny raz, a wiedźma w rundę moze odrobić zdjęty kwadrat.
ale zeby wbic familiarsa/enchantment to jest spory koszt dla wiedzmy
w moich grach WH miał przewage na tym polu i wiedzma musiala sie troche napocic chociaz dawala rade
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: hejcz »

Urkeith pisze: 12 lip 2022, 14:57 Wiadomo, to wszystko zależy od gry, graczy, sytuacji na stole itd itp. Ale trochę zabawnie się czyta opinię, że nie warto zabijać, która stoi mocno w opozycji do słów autora:
Kasper Christiansen:
My style is extremely aggressive. If I can eliminate a villager on turn 4 or 5, I will. Make sure to watch the Witch. Where is the focus and where do they just dump secret ... Make sure you have clues available for an emergency raid.
4-5 tura. Przecież ja piszę o zaawansowanym etapie gry. Na tym etapie hunter ma jeszcze mało śladów, więc wysadzenie mieszkańca nie jest bardzo kosztowne.

Swoją drogą cytat, który przytoczyłeś jest chyba w odpowiedzi na moje pytanie, więc znam. Natomiast co do wskazówek:
1. Pamiętaj, że hunter ma kartę do wysadzia potków/familiarów - wysadzenie takiego potionka na którym witch kisi 5 secretów jest mega satysfakcjonujące :D
Ma takie 2 karty z tego co pamiętam w całej talii. Może dojdzie, a może nie. Ja ją rzadko widywałem.
2. Jeżeli wiedźma idzie bardzo szeroko i rozstawia wszędzie po 2 favorki, to nie jest to złe dla huntera. Sam hunter powinien zmaksymalizować generowanie evidedence (ergo chce mieć po 3 clues tam gdzie często chodzi)
Wiem. Najczęściej wiedźma w naszych grach obstawia 4-5 osób.
3. Jeżeli hunter zaczyna bardzo szybko dostawać evidence, to witch musi się spieszyć co wystawia ją na killa
To prawda, ale zdobycie wszystkich kart to dalej kawał czasu i akcji do wydania. Kilka razy przegrałem grę mając 7 suspectów.
4. Generalnie hunter nie chce rajdować - rajd to jest prawie ostateczność. Strata 3-4 clues żeby pozbawić witch jednego favorka to słaby deal i nie powinno być nadużywane. Miewamy gry, gdzie hunter ani razu nie rajduje :)
Wiem, ale to Ty napisałeś o tej opcji. Ja odpowiedziałem, że jeśli się to robi to dużo się nie zyskuje, a wiedźma może to odrobić w jedną turę.
5. Nie można zaniedbywać villagerów którzy dodają po 2 secrety/clues - oni są często lepsi niż ich odpowiednik który daje jeden secret/clue ale mocniejszy skill.
Wiem.

Nie kumam trochę co się tutaj dzieje. Powiedziałem tylko, ze w moich grach dominuje wiedźma i mam wrażenie że staracie się mnie przekonać, że nie znam jakiś strategii, bo to hunter powinien mieć przewagę. Przecież pisze tylko o swoich wrażeniach z gry...
Wosho
Posty: 1440
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Wosho »

Jesli u kogos dominuje dana postac moge zagrac online i sprobowac pokazac ze moze byc inaczej ;)
Awatar użytkownika
Wajar
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 2011, 09:37
Lokalizacja: Wymysłów

Re: Pagan: Fate of Roanoke (Kasper Kjær Christiansen, Kåre Storgaard)

Post autor: Wajar »

Cześć!

Gramy z prywatną Czarownicą w Sagana i jesteśmy zauroczeni grą. Zauważyłem, że niedawno skończył się kickstarter na kup dodatkowych elementów, kart z erraty i innych rzeczy, które umożliwiał Kickstrater. Czy orientujecie się czy jest/będzie jeszcze możliwość w jakimś łatę pledge'u albo innej formie domówić brakujące elementy?
Sprzedałem na forum:
Spoiler:
http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Wajar
ODPOWIEDZ