Rebel wydaje tylko ich nemesisy. Tak to wydają sami wszystko.
ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Hardkor
- Posty: 4502
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 862 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 698
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 464 times
- Been thanked: 391 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Czy przypadkiem to nie jest karta z
Spoiler:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie jest. 19 jest to koszulka na karty lądowników, 20 jest pusta.
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Tak, to karta na lądowniki. Da się bez niej przeżyć, ale wolałbym mieć
Zgłosiłem w serwisie Awaken Realms po wstępnej rozmowie ze sklepem, od którego kupiłem. Doślą, choć zapewne nie za szybko. Deklarują że do miesiąca.
Dzięki za odpowiedzi.
Zgłosiłem w serwisie Awaken Realms po wstępnej rozmowie ze sklepem, od którego kupiłem. Doślą, choć zapewne nie za szybko. Deklarują że do miesiąca.
Dzięki za odpowiedzi.
- Nilis
- Posty: 641
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Po recenzji Gambita grą się zainteresowałem. Po recenzji "Tryb Solo" wręcz miałem kupić. Jednak obydwie recenzje były sponsorowane i spojrzałem na nasze forum. Tutaj jest wypowiedź jednego z userów, która dość nieoczekiwanie spowodowała że mam ogromny znak zapytania z tą grą. Nie wiem dlaczego ale czuje że mógłbym miec podobne odczucie...
Spoiler:
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Dhel ma absolutna racje ;/Nilis pisze: ↑25 mar 2024, 01:06 Po recenzji Gambita grą się zainteresowałem. Po recenzji "Tryb Solo" wręcz miałem kupić. Jednak obydwie recenzje były sponsorowane i spojrzałem na nasze forum. Tutaj jest wypowiedź jednego z userów, która dość nieoczekiwanie spowodowała że mam ogromny znak zapytania z tą grą. Nie wiem dlaczego ale czuje że mógłbym miec podobne odczucie...
- walkingdead
- Posty: 2061
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 355 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Na grupach pojawia się coraz więcej negatywnych głosów, bo ludzie mają już za sobą po kilka misji.
I często powtarzają się argumenty, że wiele mechanik po jakimś czasie bywa bardzo nużących i upierdliwych.
Kilkakrotnie widziałam już, że na początku jest super, a potem ocena samej gry drastycznie spada.
I często powtarzają się argumenty, że wiele mechanik po jakimś czasie bywa bardzo nużących i upierdliwych.
Kilkakrotnie widziałam już, że na początku jest super, a potem ocena samej gry drastycznie spada.
♀
- raj
- Administrator
- Posty: 5195
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 879 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
A co to ATO?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Porównywać można, ale przy tych 2 grach to trzeba przyjąć bardzo odgórne parametry, np. wymieniony powyżej czas gry.
Różnice w rozgrywce są dla mnie na tyle duże, że nie śmiałbym stawiać obu gier na szali.
Różnice w rozgrywce są dla mnie na tyle duże, że nie śmiałbym stawiać obu gier na szali.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie zauważyłem wzrostu negatywnych głosów. Wręcz przeciwnie. Śmieszą mnie natomiast ludzie, którzy np. nie lubią mechanik opartych na turlaniu kościami, a kupują grę która jest na takowej oparta i potem zaskoczenia.walkingdead pisze: ↑25 mar 2024, 08:12 Na grupach pojawia się coraz więcej negatywnych głosów, bo ludzie mają już za sobą po kilka misji.
I często powtarzają się argumenty, że wiele mechanik po jakimś czasie bywa bardzo nużących i upierdliwych.
Kilkakrotnie widziałam już, że na początku jest super, a potem ocena samej gry drastycznie spada.
- maciejo
- Posty: 3362
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Przykro się to czyta.Luko_b pisze: ↑25 mar 2024, 07:28Dhel ma absolutna racje ;/Nilis pisze: ↑25 mar 2024, 01:06 Po recenzji Gambita grą się zainteresowałem. Po recenzji "Tryb Solo" wręcz miałem kupić. Jednak obydwie recenzje były sponsorowane i spojrzałem na nasze forum. Tutaj jest wypowiedź jednego z userów, która dość nieoczekiwanie spowodowała że mam ogromny znak zapytania z tą grą. Nie wiem dlaczego ale czuje że mógłbym miec podobne odczucie...
Ja jestem z tego co widzę na etapie ŁAŁ.
Kupiłem tą grę głównie po obejrzeniu opinii kol. Gambita i kanału Solo.
Widocznie zagrali tylko kilka godzin i zostali na tymże etapie ŁAŁ
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Hardkor
- Posty: 4502
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 862 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Gambit chyba przeszedł trochę tej kampanii z tego co pamięta, bo parę godzin to samouczek + pierwsza misja tak naprawdę
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- miszczu666
- Posty: 267
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 162 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Ja byłem zachwycony od momentu pokazania pierwszych założeń. Potem ten zachwyt tylko rósł. Świadom tego czym ta gra jest, jak działa, podjąłem decyzję o zakupie.
I co?
I jestem przed ostatnią misją kampanii, i aż boli że od tygodnia nie mogę znaleźć czasu żeby w to zagrać, a następnie rozpocząć kampanię po raz drugi.
Gram solo i za mną od 2 do 17 marca 10 posiedzeń przy grze, łącznie jakieś 45-50 godzin. W drugie przejście wciągnę syna i też się będę świetnie bawił.
Na chwilę obecną to moja gra roku. A na horyzoncie nie widzę na chwilę obecną nic, co mogłoby to zmienić.
Nie jestem w stanie pojąć, jak można narzekać na mechanikę gry, która stanowi jej trzon, i było o tym wiadomo od początku. Zaskakujące jest to jak ludzie potrafią kupować grę bez najmniejszego wysiłku włożonego w sprawdzenie mechanik i weryfikację czy trafia w gusta, czy nie. Tak samo było przy Nemesis - tona narzekań na to, że można odpaść w trakcie gry, czy losowość w walce i mechanice szmerów. To było wiadome od początku.
Fajnie się kombinuje których załogantów posłać razem i gdzie, żeby mogli się wesprzeć przy testach, jakich załogantów wybrać do misji po przeskanowaniu karty planety, które ich umiejętności, czy konwertery przydadzą się na tej planecie, czy wysłać jakichś świeżaków, żeby awansowali, czy może któryś akurat na tej planecie będzie miał większą szansę awansować z "Personal Files", jaki sprzęt im przydzielić, przy postaciać rangi 2-3, z jakich kart zbudować talię, no możliwości kombinowania jest co nie miara. A do tego jeszcze dochodzi etap zarządzania statkiem. Które sekcje uruchomić, jeśli nie mam wystarczającej liczby żetonów dowodzenia na wszystko co bym chciał zrobić, które badania pchnąć na przód, czy przyspieszyć produkcję i czego, czy to wydarzenie pokładowe może sobie poczekać i mnie tak nie zaboli w kolejnej rundzie, przydzielić załogantów do produkcji, czy może do wydarzeń, gdzie polecieć, czy zużyć energię na ekplorację bieżącego systemu, czy zostawić sobie na kolejny do którego za chwilę polecę. No po prostu frajdy co nie miara.
I co?
I jestem przed ostatnią misją kampanii, i aż boli że od tygodnia nie mogę znaleźć czasu żeby w to zagrać, a następnie rozpocząć kampanię po raz drugi.
Gram solo i za mną od 2 do 17 marca 10 posiedzeń przy grze, łącznie jakieś 45-50 godzin. W drugie przejście wciągnę syna i też się będę świetnie bawił.
Na chwilę obecną to moja gra roku. A na horyzoncie nie widzę na chwilę obecną nic, co mogłoby to zmienić.
Nie jestem w stanie pojąć, jak można narzekać na mechanikę gry, która stanowi jej trzon, i było o tym wiadomo od początku. Zaskakujące jest to jak ludzie potrafią kupować grę bez najmniejszego wysiłku włożonego w sprawdzenie mechanik i weryfikację czy trafia w gusta, czy nie. Tak samo było przy Nemesis - tona narzekań na to, że można odpaść w trakcie gry, czy losowość w walce i mechanice szmerów. To było wiadome od początku.
Fajnie się kombinuje których załogantów posłać razem i gdzie, żeby mogli się wesprzeć przy testach, jakich załogantów wybrać do misji po przeskanowaniu karty planety, które ich umiejętności, czy konwertery przydadzą się na tej planecie, czy wysłać jakichś świeżaków, żeby awansowali, czy może któryś akurat na tej planecie będzie miał większą szansę awansować z "Personal Files", jaki sprzęt im przydzielić, przy postaciać rangi 2-3, z jakich kart zbudować talię, no możliwości kombinowania jest co nie miara. A do tego jeszcze dochodzi etap zarządzania statkiem. Które sekcje uruchomić, jeśli nie mam wystarczającej liczby żetonów dowodzenia na wszystko co bym chciał zrobić, które badania pchnąć na przód, czy przyspieszyć produkcję i czego, czy to wydarzenie pokładowe może sobie poczekać i mnie tak nie zaboli w kolejnej rundzie, przydzielić załogantów do produkcji, czy może do wydarzeń, gdzie polecieć, czy zużyć energię na ekplorację bieżącego systemu, czy zostawić sobie na kolejny do którego za chwilę polecę. No po prostu frajdy co nie miara.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Hardkor
- Posty: 4502
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 862 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Coś może ci się na początku podobać, a potem być męczące w dłuższej perspektywie. Ewentualnie początkowy zachwyt.miszczu666 pisze: ↑25 mar 2024, 11:21 Nie jestem w stanie pojąć, jak można narzekać na mechanikę gry, która stanowi jej trzon
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
U mnie doszlo do tego, ze kompletnie przestalem myslec o awansowaniu postaci czy dobieraniu nowych kosci. Z tym czy bez tego gra sie sama pcha do przodu. Zaloga moze ginac na prawo i lewo bo w najgorszym wypadku za 1 zeton mam 4 nowych.Hardkor pisze: ↑25 mar 2024, 11:30Coś może ci się na początku podobać, a potem być męczące w dłuższej perspektywie. Ewentualnie początkowy zachwyt.miszczu666 pisze: ↑25 mar 2024, 11:21 Nie jestem w stanie pojąć, jak można narzekać na mechanikę gry, która stanowi jej trzon
Po jednej misji stracilem polowe zalogi ale za zapelnienie „cmentarza” dostalem tyle zetonow ze nie wiedzialem co z nimi robic.
Polowe kazdego ladowania robilem zgodnie ze sztuka a przez 2 polowe nawet nie odpoczywalem tylko wywalalem 1 kosc i odswiezalem 5. Jak mi bardzo nie siadaly rzuty to reroll z karty i dalej do przodu.
Ani 1x nie uzylem dolczej czesci karty (bo nie zmienialo to zupelnie nic).
Story absolutnie nie kompensuje nudy ktora ma miejsce podczas ladowania.
A najgorszym elementem jest „walka bez walki”.
Na poczatku bylo wielkie WOW ale bardzo szybko moj zachwyt opadl.
Uwielbiam taki setting, uwielbiam kosci ale tutaj jest nawalone mechanik z ktorych nie musze korzystac.
6/10
- walkingdead
- Posty: 2061
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 355 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Zapewne więc bywamy w innych miesjcach na FB.
Natomiast, dość naturalnym wydaje mi się, że zdarzają się również sytuacje, w której ktoś lubi określone mechaniki, ale bywa i tak,że w jakiejś konkretnej grze ta mechanika im nie sprawia przyjemności.
Nie doszukiwałabym się więc spisku przeciwników turlania koścmi, którzy sabotują ISS V.
♀
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Warto też odnotować, że niezadowoleni zawsze chętniej wyrażają swoją opinię od osób zadowolonych, niezależnie od tematu, warto wziąć na to poprawkę.
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Mnie troche dziwią teksty o brak immersji/historii bohaterów. W Iss vanguard to jak wioska w Darkest Dungeon komputerowym mamy postacie nie chcemy żeby umierały, ale w ogóle mnie nie obchodzi co tu robia, mają dobrze wydobywać minerały/łapac okazy i otwierać drzwi do starożytnych grobowców, co mnie obchodzi czemu taka se robotę wybrali?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Hardkor
- Posty: 4502
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 862 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Dziś druga pełna misja za nami. Instrukcja w tej grze to jest po prostu żart. Naprawdę. Ciągle trafiamy na jakiś rzeczy, których nie rozumiemy, a w instrukcji albo jest to mocno ukryte albo nie ma. Większość jej to opis samouczka, ale co z tego jak wciąż brakuje wielu pojęć. Na przykład:
Otwieram planetopedie na danej mapie i mam "Odlot: Wers X, Ewakuacja: wers Y". Żadnej z tej rzeczy instrukcja nie tłumaczy. W niej samej jest tylko informacja, że odlot to akcja, gdy wszyscy odlatujemy, a AWARYJNA ewekuacja to gdy nam nie wyszła misja.
Otwieram planetopedie na danej mapie i mam "Odlot: Wers X, Ewakuacja: wers Y". Żadnej z tej rzeczy instrukcja nie tłumaczy. W niej samej jest tylko informacja, że odlot to akcja, gdy wszyscy odlatujemy, a AWARYJNA ewekuacja to gdy nam nie wyszła misja.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie tłumaczy?
Kończenie eksploracji Planetarnej
Eksploracja Planetarna kończy się, gdy:
- Członek Załogi w Sektorze Lądownika wykona Akcję Odlotu
(za zgodą pozostałych Członków Załogi). Rozpatrz wówczas
Wpis Odlotu wskazany na planszy Planety.- Członek Załogi z 3 Urazami otrzyma czwarty Uraz.
Uruchamia to procedurę Awaryjnej Ewakuacji. Rozpatrz wówczas
Wpis Ewakuacyjny wskazany na planszy Planety
- Hardkor
- Posty: 4502
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 862 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
ok to może jest z nami jakiś problem, że dwóch ogranych w gry typów ciągle nie pamięta jak działają niektóre rzeczy i gdzie są w instrukcji.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- raj
- Administrator
- Posty: 5195
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 879 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Sorry, ale jeżeli mieliście problem z określeniem czym jest odlot i ewakuacja, to słabo, ale z waszej strony.
Wszystkie problemy jakie moja ekipa miała wynikały z tego, że czegoś nie doczytaliśmy (bo np. kiedy prowadziłem akcje statku, to nie doczytałem ostatniego akapitu opisu... ).
Wszystkie problemy jakie moja ekipa miała wynikały z tego, że czegoś nie doczytaliśmy (bo np. kiedy prowadziłem akcje statku, to nie doczytałem ostatniego akapitu opisu... ).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Ostatnia strona instrukcji. Indeks. Alfabetyczny. Szukasz hasła, które Cię interesuje - w tym wypadku chodzi Ci o Odlot i podaje Ci to strony, na których możesz o tym poczytać. W tym wypadku strony 30, 41, 44. Bez szukania w całej instrukcji trafiasz od razu pod właściwy adres (adresy), szukasz wzrokiem hasła odlot na stronie i po minucie czy dwóch jesteś po sprawdzeniu tych trzech stron i wiesz w zasadzie wszystko.
Jak by ta instrukcja nie została napisana, to trzeba to hasło jakoś znaleźć. Nie znajdziesz, to się nie dowiesz. Ale jeśli będziesz poszukiwania zaczynał na ostatniej stronie, to gwarantuję, że szybciutko dotrzesz do potrzebnej Ci treści.