Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Haisenberg83
Posty: 126
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 142 times
Been thanked: 27 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Haisenberg83 »

Pierwszy raz Dziki Gon rozegrany i nasuwa się pytanie. Czy podczas walki z ogarem można.

1. Używać eliksirów
2. Używać umiejętności swojego klan z planszy gracza?
3. Używać innych umiejętności z kart trofeów?

Nie zauważyłem, żeby było to niedozwolone, więc pewnie można i zgodnie z instrukcją ma to sens fabularny. Eliksir można wypić również przed walką z ogarem. Umiejętność klanu jak się posiada to również można jej użyć w czasie walki bez znaczenia z kim walczymy. Inne umiejętności z kart trofeów też posiadamy bo je nabyliśmy zdobywając trofea.
Czy mój tok rozumowania jest słuszny? Czy czegoś nie doczytałem lub przeoczyłem?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

Nie można używać, żadnej z tych umiejętności, ani eliksirów, tylko kombinacja z kart.
KmP900
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2021, 08:04
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: KmP900 »

Uff, przebrąlem przez 11 stron.
Trochę rzeczy mi się wyjaśniło, a trochę nie.
1. W przypadku tarczy ponad poziom (specjalna zasada) czy jeżeli nie dostaliśmy dodatkowych obrażeń to przechodzimy do kolejnych faz z wyższą wartością tarczy? Instrukcja mówi jedynie o podwyższeniu do maksymalne wartości. Nic nie mówi o obniżeniu.
2. Co do pokera to tutaj chyba klarownej odpowiedzi nie ma i lepiej jak po prostu grać według swojej interpretacji na temat przerzutu. Ja osobiście grałem tak, że dopóki nieaktywny gracz nie przerzuci kości, aktywny nie może tego zrobić. Jest to trochę sprzeczne z zasadą gry w pokera, aczkolwiek obarcza aktywnego gracza dodatkowym ryzykiem, co jest w mojej opinii ok. W końcu nieaktywny gracz nie ma wyboru nie uczestniczenia w pokerze.
Ewentualnie mógłbym dopuścić możliwość przerzucenia kości przez każdego z graczy.
3. Co do zadań tropów. Grałem w myśl zasady pobrania tylko jednej monety, okazuje się, że akcja pozwala zdobyć łącznie dwie monety. Nie mniej jednak ilość zadań tropów nie została chyba doprecyzowanie. Osobiście gram tak, że każdy gracz może mieć tylko jeden żeton tropu danego radzaju, a w takim wypadku wchodząc na obszar możliwości pobrania zadania, pobieram już tylko jedną monetę (nie dobieram zadania tropu). Z kolei jak mam aktywne zadanie tropu, to mogę dobrać drugie, ale zwracając pierwsze. Mały home rule, ale ogranicza możliwość chomikowania żetonów obszarów.
4. I nowe pytanie, czy wchodząc na obszar z dwoma innymi wiedźminami, mogę zagrać z obydwoma? W instrukcji jest nowa o możliwości zagrania z każdym wiedźminem raz podczas tury.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 407 times
Been thanked: 504 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: rav126 »

2. Obaj gracze mogą przerzucać, w instrukcji ang jest to lepiej opisane.


Obrazek
KmP900
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2021, 08:04
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: KmP900 »

Nom, ewidentny błąd w tłumaczeniu. Aczkolwiek i tak wolę zmodyfikować tą zasadę nie wymuszają na nieaktywnym graczu pierwszego rerolla.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1353 times
Been thanked: 847 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

KmP900 pisze: 03 sie 2023, 16:38 Nom, ewidentny błąd w tłumaczeniu. Aczkolwiek i tak wolę zmodyfikować tą zasadę nie wymuszają na nieaktywnym graczu pierwszego rerolla.
Ale żaden gracz nie ma obowiązkowego rolla xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
KmP900
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2021, 08:04
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: KmP900 »

Oczywiście, że nie, ale instrukcja EN sugeruje, aby pierwszy reroll wykonał nieaktywny gracz (o ile chce).
IMO sprawiedliwe było by po prostu napisać, że gracz który przegrywa grę w kości wykonuje reroll, a następnie drugi gracz o ile jest taka konieczność.
Wkadca
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 2023, 03:09
Has thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Wkadca »

Co to są karty uniku?
Domyślam się że są to karty żółte oraz zielone. Dobrze myślę czy to coś innego?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Fojtu »

Wkadca pisze: 05 sie 2023, 12:20 Co to są karty uniku?
Domyślam się że są to karty żółte oraz zielone. Dobrze myślę czy to coś innego?
W grze występuje 5 rodzajów kart akcji: szybki atak (niebieski kolor), silny atak (czerwony kolor), unik (zie-lony kolor), Znak defensywny (żółty kolor) i Znak ofen-sywny (fioletowy kolor)
Ogólnie kolor = konkretny rodzaj
Wkadca
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 2023, 03:09
Has thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Wkadca »

Karta potwora poziomu drugiego o nazwie Prządka." Zanim gracz utworzy swoją talię wytrzymałości, obniża swój poziom obrony o 1 (ten efekt wpływa również na poziom jego tarczy). Mam pytanie, czy ta obrona obniża się na stałe czy tylko na czas walki?
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: miszczu666 »

Wkadca pisze: 06 sie 2023, 21:27 Karta potwora poziomu drugiego o nazwie Prządka." Zanim gracz utworzy swoją talię wytrzymałości, obniża swój poziom obrony o 1 (ten efekt wpływa również na poziom jego tarczy). Mam pytanie, czy ta obrona obniża się na stałe czy tylko na czas walki?
Każdy efekty zmniejszający poziom twojej umiejętności obniża jej poziom na stałe (chyba że już jest na maksymalnym poziomie, wtedy nie można go obniżyć). Po walce nie wraca na swoją pierwotną pozycję.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

Oj trochę tego będzie. Przejrzałem wczoraj wszystkie 11 stron i chyba o to nikt nie pytał, chociaż pytania pojawiły się dopiero przy dzisiejszej rozgrywce.

1) Czy po walce między wiedźminami faktycznie nie odnawia się poziom tarcz? Bo tylko przy opisie walki z potworem znalazłem o tym dopisek. Czy ma być to takie zniechęcenie do walki między graczami?

2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?

3) Umiejętność potwora "zanim gracz utworzy talię wytrzymałości obniża poziom tarczy..." oraz trofeum "przed utworzeniem talii wytrzymałości podnieś poziom tarczy o ..." - czy jest tu jakaś narzucona kolejność rozpatrywania? Czy po prostu robię to korzystnie dla siebie?

4) Trofea typu "gdy odrzucasz kartę w wyniku ataku przeciwnika, podnieś swój poziom tarcz o 2" - czy tego typu efekty MUSZĘ aktywować, gdy spełniony został warunek, czy jednak MOGĘ?

I jeszcze kilka pytań o walkę:
W obu przypadkach moja talia wytrzymałości jest pusta.

5) W swojej turze zagrywam ostatnią kartę z ręki, pokonując tym potwora. Z czego rozumiem w tej sytuacji nie zostaję powalony i zdobywam trofeum?

6) Potwór odkrywa swoją ostatnią kartę w talii, w wyniku której odrzucam ostatnią kartę z ręki. Tutaj już zostaję powalony i nie dostaję trofeum, ale potwór zostaje przepędzony?



Ogólnie z instrukcją to się nie postarali - opis walki strasznie nieintuicyjny przez rozbicie na sekcje walki z potworem/wiedźminem. To, że w opisie tury potwora nie znalazł się opis jak wiedźmin otrzymuje od niego obrażenia jest strasznie słabe. Dodatkowo obrona: natknąłem się przed chwilą na ramkę z informacją: "Uwaga! Gdy gracz obniża swój poziom obrony w rezultacie działania karty eksploracji albo karty zdarzenia, powinien pamiętać, aby w razie konieczności obniżyć także swój poziom tarczy" i miałem takie "jakiej kurcze konieczności?". Okazuje się, że jest jakaś inna mała ramka: "Uwaga! Poziom tarczy nigdy nie może ! być wyższy niż poziom obrony". No to czemu kurka nie napisaliście przy opisie statystyki obrona, że jest to także maksymalny możliwy poziom tarcz... Nie mówiąc już o tym, że absurdalnym dla mnie jest to, że w grze robionej przez Polaków są takie perfidne błędy w tłumaczeniu na polski, że zupełnie zmieniają sens akcji - tak jak z "kupowaniem" kart na niektórych polach planszy. Brak ściągawki z pokera gdzieś pod koniec instrukcji też nie zachwyca.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1353 times
Been thanked: 847 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

Seraphic_Seal pisze: 07 sie 2023, 14:35 Oj trochę tego będzie. Przejrzałem wczoraj wszystkie 11 stron i chyba o to nikt nie pytał, chociaż pytania pojawiły się dopiero przy dzisiejszej rozgrywce.

1) Czy po walce między wiedźminami faktycznie nie odnawia się poziom tarcz? Bo tylko przy opisie walki z potworem znalazłem o tym dopisek. Czy ma być to takie zniechęcenie do walki między graczami?

2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?

3) Umiejętność potwora "zanim gracz utworzy talię wytrzymałości obniża poziom tarczy..." oraz trofeum "przed utworzeniem talii wytrzymałości podnieś poziom tarczy o ..." - czy jest tu jakaś narzucona kolejność rozpatrywania? Czy po prostu robię to korzystnie dla siebie?

4) Trofea typu "gdy odrzucasz kartę w wyniku ataku przeciwnika, podnieś swój poziom tarcz o 2" - czy tego typu efekty MUSZĘ aktywować, gdy spełniony został warunek, czy jednak MOGĘ?

I jeszcze kilka pytań o walkę:
W obu przypadkach moja talia wytrzymałości jest pusta.

5) W swojej turze zagrywam ostatnią kartę z ręki, pokonując tym potwora. Z czego rozumiem w tej sytuacji nie zostaję powalony i zdobywam trofeum?

6) Potwór odkrywa swoją ostatnią kartę w talii, w wyniku której odrzucam ostatnią kartę z ręki. Tutaj już zostaję powalony i nie dostaję trofeum, ale potwór zostaje przepędzony?



Ogólnie z instrukcją to się nie postarali - opis walki strasznie nieintuicyjny przez rozbicie na sekcje walki z potworem/wiedźminem. To, że w opisie tury potwora nie znalazł się opis jak wiedźmin otrzymuje od niego obrażenia jest strasznie słabe. Dodatkowo obrona: natknąłem się przed chwilą na ramkę z informacją: "Uwaga! Gdy gracz obniża swój poziom obrony w rezultacie działania karty eksploracji albo karty zdarzenia, powinien pamiętać, aby w razie konieczności obniżyć także swój poziom tarczy" i miałem takie "jakiej kurcze konieczności?". Okazuje się, że jest jakaś inna mała ramka: "Uwaga! Poziom tarczy nigdy nie może ! być wyższy niż poziom obrony". No to czemu kurka nie napisaliście przy opisie statystyki obrona, że jest to także maksymalny możliwy poziom tarcz... Nie mówiąc już o tym, że absurdalnym dla mnie jest to, że w grze robionej przez Polaków są takie perfidne błędy w tłumaczeniu na polski, że zupełnie zmieniają sens akcji - tak jak z "kupowaniem" kart na niektórych polach planszy. Brak ściągawki z pokera gdzieś pod koniec instrukcji też nie zachwyca.
0. Gry projektuje się po angielsku, a potem tłumaczy. Rzadko kiedy jest inaczej.
1. Odnawia sie poziom tarcz po walce wiedzminów.
2. Nie wiem. Ja grałem, że robię akcje tylko drugiego terenu, ale z drugiej strony jest tam DWA RAZY, a nie O DWA POLA.
3. Najpierw gracza, potem potwora, jeśli mnie pamięc nie myli. Devowie odpisywali na discordzie z tym
4. Moim zdaniem musisz, skoro nie jest napisane "możesz"
5. Dokładnie tak
6. Dokładnie tak.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: farmer »

Seraphic_Seal pisze: 07 sie 2023, 14:35
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
Tylko drugiego, jest w instrukcji (pogrubiłem).
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

farmer pisze: 07 sie 2023, 16:16
Seraphic_Seal pisze: 07 sie 2023, 14:35
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
Tylko drugiego, jest w instrukcji (pogrubiłem).
W sumie faktycznie, mózg nie zadziałał xdd ale wg instrukcji akcja obszaru a poker z wiedźminem/akcja zadania to różne rzeczy, więc ciekawe co z nimi...
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: aspo »

Zdolność specjalna szkoły Wilka pozwala na zwiększenie obrażeń i natychmiastowe dobranie kart. FAQ precyzuje, że uruchamiamy tę zdolność dopiero podczas rozpatrywania kombinacji. Dobrze rozumiem, że te karty dobieram już na kolejną rundę walki? jeśli skumuluje mi się to z wysokim atakiem i kartami z kombinacji, cała ta umiejętność wydaje się niewiele warta, bo i tak ogranicza mnie limit 7 kart na ręce.
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 105
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Koslaz »

Po pierwsze - ta zdolność zadaje też obrażenia. A każdy punkt obrażeń w tej grze ma znaczenie.
Najlepiej działa w drugiej/trzeciej turze walki, kiedy jeszcze nie dobijasz do siedmiu kart na ręce.
Ponadto, jeśli grasz z mutagenami - pozwala pewniej odpalić efekt mutagenu gdy masz dobrać karty ponad limit ręki.
sawor24
Posty: 20
Rejestracja: 04 mar 2016, 13:03
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: sawor24 »

Graliśmy pierwszą partię w podstawkę Wiedźmina i nasunęło się trochę wątpliwości.

1. Grałem szkołą żmii i mieliśmy wątpliwości co do mojej zdolności specjalnej. Przykładowo zadaję dwa obrażenia z moich kart, to używając mojej zdolności specjalnej oprócz usunięcia z talii wytrzymałości przeciwnika 2 kart mogę usunąć mu kolejne dwie? Czyli jakbym zadał łącznie 4 obrażenia?
Jaki wtedy jest sens ich podglądania, jak i tak zostaną przez niego odrzucone?

Sama zdolność wydaje się bardzo mocna.

2. Zagrywam kombinację i na żółtym przedłużeniu jest znaczek weź tę kartę z powrotem do ręki - do biorę tę z tym znaczkiem czy żółtą kartę, którą dograłem do niej?

3. Odkrywam talię eksploracji i jest jako rezultat "zwróć 2 żetony do banku i podnieś swój poziom zdolności specjalnej o 1" - jak nie mam 2 żetonów to nie podnoszę poziomu? We wszystkich kartach eksploracji muszę mieć to co jest wymagane, aby otrzymać nagrodę?

4. Jak użyję eliksiru zamieci i zagram dodatkową kartę to czy ona się liczy do ilości kart w kombinacji?

5. Przy otrzymywaniu obrażeń jak muszę odrzucać karty z ręki to odrzucam karty, które jak chcę czy losowe jakoś?

6. Z karty eksploracji dostaję nagrodę - weź żeton tropu potwora, dostaję go już "gotowego" czy z zadaniem, że muszę wejść na jakiś obszar?

Ogólnie miałem wrażenie, że walki z potworami nie są jakieś trudne - chyba, że coś źle robiliśmy. W dodatkach kickstarterowych mam jakieś rozbudowane karty tych potworów, to może to coś zmieni.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

1. Po zadaniu dwóch obrażeń, używasz umiejętności, dobierasz 4 karty i wyrzucasz dwie z nich.

2. Bierzesz kartę na której jest symbol.

3. W kartach eksploracji jest zasada, że górne wymaganie musisz spełnić. Jeśli wymaganie jest już w dolnej części to "dajesz ile możesz". To znaczy, jeżeli tekst o którym piszesz był w górnej części, nie mogłeś podnieść umiejętności. Jeśli w dolnej, to mogłeś.

4. Tu nie jestem pewien na 100%, ale ta karta nie liczy się do kombinacji.

5. Wybierasz sam, które karty chcesz odrzucić.

6. Bierzesz gotowy żeton tropu, nie zadania.

Dodatek kickstarterowy do potworów na pewno coś zmieni ;)
sawor24
Posty: 20
Rejestracja: 04 mar 2016, 13:03
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: sawor24 »

Sarna pisze: 13 sie 2023, 12:07 1. Po zadaniu dwóch obrażeń, używasz umiejętności, dobierasz 4 karty i wyrzucasz dwie z nich.
Ok, czyli to są darmowe 2 obrażenia, które zadaje mojemu przeciwnikowi i do tego podglądam i ustawiam mu karty doboru.
3. W kartach eksploracji jest zasada, że górne wymaganie musisz spełnić. Jeśli wymaganie jest już w dolnej części to "dajesz ile możesz". To znaczy, jeżeli tekst o którym piszesz był w górnej części, nie mogłeś podnieść umiejętności. Jeśli w dolnej, to mogłeś.



dolna część to chodzi o rezultat decyzji tak?
Czyli jak to moje pytanie było jako rezultat podjętej decyzji to podnosi poziom mimo, że nie ma złota żadnego.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

Tak i tak :)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

Co do 5. czasem jest jawnie napisane odrzuć losowe karty, jak nie matego słowo to dam wybierasz.

Pamiętaj że zdolność każdej szkoły można wykorzystać raz na całą walkę.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Cześć, mam pytanie dotyczące jednej karty.
Skąd usuwam kartę, z ręki czy z puli odkrytych kart?
Dla części graczy "oraz" brzmi jak "i" więc z puli odkrytych kart, natomiast cześć graczy uważa skoro obniżam poziom tarczy to i karte usuwam ze swojej ręki (ewentualnie tali albo tali kart odrzuconych).


Obrazek
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Rykas »

castelano pisze: 04 wrz 2023, 17:37 Cześć, mam pytanie dotyczące jednej karty.
Skąd usuwam kartę, z ręki czy z puli odkrytych kart?
Dla części graczy "oraz" brzmi jak "i" więc z puli odkrytych kart, natomiast cześć graczy uważa skoro obniżam poziom tarczy to i karte usuwam ze swojej ręki (ewentualnie tali albo tali kart odrzuconych).


Obrazek
Jeśli nie zaznaczono inaczej kartę usuwasz z ręki, talii, lub ze stosu kart odrzuconych.
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Taką zasade znalazłem w instrukcji ale odnosila się dokladnie do zdolnosci obszaru miasta. Tam jest ikona dloni ale moze byc rowniez stos lub stos odrzuconych.

Zastosujemy do całości. Dzięki
ODPOWIEDZ