Strona 2 z 3

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 24 gru 2023, 21:38
autor: tommyray
autopaga pisze: 24 gru 2023, 18:51 Czy ktoś może powiedzieć jaki jest cel tej gry? Bo nie kumam tej idei nieskończonej rozgrywki? Jak się ma ta gra do charterstona i ile jest fabuły?
Gra jest raczej eksperymentem. Nie masz tu celu innego niż rozwój wioski. Jakiś cel to jest, chociaż pamietam, że jeszcze na KS czy kolejnych aktualizacjach pisali cos o jakichś dodatkowych celach i może zagrożeniach na daną porę roku. Wydaję mi się, że nie da się tu przegrać, co najwyżej będzie się miało powolniejszy rozwój.

Dużo uwag o rozgrywce, jej sensie i celu gry pada w komentarzach pod filmem Planszowych Newsów:
https://youtu.be/LAhzRa4QsnM?si=W8rzo8Oxv9_3MpuW

W skrócie to planszowe Stardew Valley albo inna gra w rolnika z FB.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 25 gru 2023, 18:37
autor: Ralif
Zagrane trzeci raz, pokusiłem się o rzemieślniczkę. Tym razem w 3 osoby. Okazało się, że źle zrozumiałem pewne zasady. Instrukcja w niektórych miejscach zostawia pole do interpretacji. Polecam obejrzeć filmik odnośnie poszczególnych profesji, tutaj fajnie tłumaczy

Ten tytuł ma syndrom pożeracza czasu. Siadasz, zaczynasz grać i przez "lajt" w rozgrywce + brak celu nie zauważasz ile minęło czasu.

Aktualnie w rozgrywce jest:
- rolnik,
- rzemieślniczka,
- karczmarka.

Najciekawsza z tej trójki dla mnie jest karczmarka, jednak ma najwięcej ogarniania: wyciągnij żetony, rozłóż i schowaj. Generalnie to nie jest problem, bo jak się człowiek zmęczy, to może zmienić postać na inną, mniej angażująca.

Postanowiłem postawić budynek 4 poziomu, co pozwala rozpatrzyć wydarzenie. Dodatkowo myślę nad innymi własnymi celami, typu wybudować dane budynki itp. :D

Szczerze? Po 3 rozgrywce stwierdzam, że to świetny tytuł. Mówię to jako gracz, który zawsze na stół chce jak najbardziej skomplikowane gry. :D

Czas mija tak lajtowo. Zauważyłem też, że im więcej graczy (tutaj 3) to tym fajniej się gra

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 gru 2023, 16:47
autor: michaldz1
Mam pytanie. Czy jest ktoś kto grał w Mityczny Wiatr i Oath? Bo mi czytając opis Mitycznego Wiatru to właśnie Oath przychodzi na myśl.
Zdaje sobie że są duże różnice - wydaje mi się, że w Mitycznym Wietrze nie ma walki jako takiej. Nie ma zmiany statusu/frakcji bohatera po rozgrywce. Skala czasowa jest krótsza w Mitycznym Wietrze.
Ale:
- Wynik rozgrywki determinuje stan początkowy następnej rozgrywki,
- Jest system zapisu gry.
Jest to rozwiązanie dość unikalne. Czekałem na rozwinięcie w innych grach planszowych rozwinięcia koncepcji trwającego świata, ale się nie doczekałem. Ktoś ma jakieś porównanie obu gier?

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 gru 2023, 19:18
autor: tommyray
michaldz1 pisze: 26 gru 2023, 16:47 Mam pytanie. Czy jest ktoś kto grał w Mityczny Wiatr i Oath? Bo mi czytając opis Mitycznego Wiatru to właśnie Oath przychodzi na myśl.
Zdaje sobie że są duże różnice - wydaje mi się, że w Mitycznym Wietrze nie ma walki jako takiej. Nie ma zmiany statusu/frakcji bohatera po rozgrywce. Skala czasowa jest krótsza w Mitycznym Wietrze.
Ale:
- Wynik rozgrywki determinuje stan początkowy następnej rozgrywki,
- Jest system zapisu gry.
Jest to rozwiązanie dość unikalne. Czekałem na rozwinięcie w innych grach planszowych rozwinięcia koncepcji trwającego świata, ale się nie doczekałem. Ktoś ma jakieś porównanie obu gier?
Oath to współzawodnictwo, MW to solo/kooperacja.
Oath to gra w politykę, MW to gra o sadzeniu cebuli i jej sprzedaży, rąbaniu drewna i jego sprzedaży.
Co tu porównywać

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 28 gru 2023, 21:05
autor: Coen
Powiem szczerze, zostałem przytłoczony ilością elementów gry, jak to wszystko posegregować i ułożyć w te tacki? :D Są gdzieś jakieś video instrukcje jak to zrobić? Poległem na takiej prostej czynności :lol:

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 28 gru 2023, 23:50
autor: FretkaFantastyczna
Coen pisze: 28 gru 2023, 21:05 Powiem szczerze, zostałem przytłoczony ilością elementów gry, jak to wszystko posegregować i ułożyć w te tacki? :D Są gdzieś jakieś video instrukcje jak to zrobić? Poległem na takiej prostej czynności :lol:
Dla każdej postaci w jej książeczce, a dla ogólnej w instrukcji. Zgrubnie.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 28 gru 2023, 23:54
autor: Coen
FretkaFantastyczna pisze: 28 gru 2023, 23:50 Dla każdej postaci w jej książeczce, a dla ogólnej w instrukcji. Zgrubnie.
Zgrubnie sobie poradziłem, ale trwało to dość długo :roll:
No dobra, teraz zabieram się do czytania instrukcji (x5)

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 17 sty 2024, 15:40
autor: FretkaFantastyczna
Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej :D

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 17 sty 2024, 18:44
autor: Vordi
FretkaFantastyczna pisze: 17 sty 2024, 15:40 Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej :D
A podasz linka dp tych newsów? 😁

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 17 sty 2024, 18:57
autor: FretkaFantastyczna
Vordi pisze: 17 sty 2024, 18:44
FretkaFantastyczna pisze: 17 sty 2024, 15:40 Słuchajcie, szykuje się drugi print i nowe dodatki, jakimś totalnym przypadkiem trafiłam. Zapowiada się na marzec kampania. Czyli mamy jakieś 2 miesiące by stwierdzić, czy będziemy chcieć więcej :D
A podasz linka dp tych newsów? 😁


https://boardgamegeek.com/thread/320887 ... new-expans

A podam

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 17 sty 2024, 23:52
autor: japanczyk
Z tym 150 to tez tak nie do konca, bo jest promo pack i figurki, ktorych w polsce nie ma, no ale wciaz czy to tyle warte... czas pokaze

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 25 sty 2024, 10:25
autor: FretkaFantastyczna
To jest trochę dziwna gra. Mój mózg stwierdził, że to planszowy odpowiednik cozy fantasy - relaksacyjnie budujemy osadę, nie ciśnie nas zbyt wiele (poza celami, ale bez przesady), odkrywamy wydarzenia, przygody, każdy sobie dłubie swoją planszetkę postaci i zarabia moniaki dzięki rozbudowywanemu silniczkowi. Na porę roku wypadają co najmniej 4 wydarzenia (czasem wypadnie dodatkowe z pogody), ale chyba nie wszystkie wejdą... Także nawet po dodaniu wydarzeń z dodatków daje to trochę grania. Przygód jest mniej, ale niektóre są wielorazowe. Otworzyliśmy już jedną kopertę.

Nie ma tu wielkich emocji, ale ponieważ przełom roku jest dla mnie miażdżący zawodowo, to jest to akurat na wieczorek, gdzie w telewizorze leci coś niezobowiązującego (mecz Barcelony :D), sącząc napój, coś tam sobie robiąc, żeby zarobić pieniądze, a co jakiś czas czytając karty wydarzeń. Pełen relaks. Pewnie jak wejdę na wyższy poziom energetyczny to odstawię i tak do następnego sezonu grypowego.

Padł wczoraj pomysł, by wkrótce wymienić postaci, jak te obecne rozwiniemy nieco bardziej. Ktoś mi pisał, że wymienia sobie co rok, ale pierwszy u nas był mocno skupiony na rozbudowie również osady, więc sam początek jest nieco wolniejszy, obstawiam, że następna para będzie iść nieco sprawniej.

Dużo żonglowania instrukcjami postaci. Każdy ma swoją ikonografię, swoje własne minigry, co z jednej strony sprawia, że nie wchodzimy sobie zanadto w paradę, ale z drugiej jest się raczej zdanym na siebie jeśli chodzi o rozkminienie swojego bohatera. Powoli ogarniamy już ikonografię, ale w niektórych przypadkach jest ona dość... Niejasna, jeśli chodzi o pewne efekty, ale wtedy można wygrzebać opis budynku czy umiejętności i wtedy staje się to nieco jaśniejsze.

Może być nazwana nudną, jeśli ktoś oczekuje emocji - zwyczajnie nie ma tu podnoszenia ciśnienia, wykres stresu na płasko. Widzę u siebie dla niej zastosowanie na wieczór relaksacyjny, gdy nie mam ani ochoty móżdżyć nad euro ani kombosować przy tłuczeniu potworów. Ale widzę, że mężowi już powoli się nudzi i rwie się do potworów...

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 04 lut 2024, 16:12
autor: Mr_Fisq
Rozważania o KS przeniosłem do:
viewtopic.php?t=73275

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 04 lut 2024, 16:16
autor: Mr_Fisq
Byłem nieco sceptycznie nastawiony do takiej otwartej formy rozgrywki, ale po bardzo pozytywnych wrażeniach z Dorfromantik, zastanawiam się czy Mythwind nie ma podobnego systemu motywowania do dalszej gry.

Ktoś ograł może oba tytuły i poświęciłby trochę swojego czasu, by podzielić się wrażeniami?

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 04 lut 2024, 16:44
autor: Ciuniek
Układam sobie w głowie jakieś podsumowanie moich wrażeń z rozgrywki dokładnie pod takim kątem, o jaki pytasz. I w dużym skrócie odpowiedź brzmi: Dorfromantik robi to lepiej. Motywatorami w Mitycznym wietrze są:
1. rozwój postaci
2. rozwój miasta
3. poznawanie talii wydarzeń
4. eksploracja talii przygód
5. realizowanie celów/zadań

Moje wrażenia:
ad.1. Dwie postacie są względnie ciekawe do grania, bo obracają pieniędzmi i inwestują (rolnik / handlarka). Jedna postać (rzemieślniczka) to dla mnie skrajnie nudna łamigłówka bez żadnej presji, która wyczerpała się dla mnie po pierwszej partii. Czwarta postać ani mnie ziębi, ani mnie grzeje, ale wskazówka zbliża się ku niższym rejestrom temperatury. Opcje rozwoju dla każdej postaci bez wyjątku są dla mnie nieciekawe, za mało jest w tej grze opcji żeby było jakieś miejsce na budowanie ciekawych mechanizmów.
ad.2. Wszystkie budynki robią z grubsza to samo w różnych wersjach. Całkowite rozczarowanie.
ad.3. Jest sobie jakaś fabuła, jest robinsonowe dodawanie konsekwencji, które wrócą później, ale przełożenie na rozgrywkę jest umowne. Narracyjno - fabularnie: prosta bajka dla dzieci.
ad.4. dobierz kartę losowego wydarzenia i coś się dzieje, czasem trzeba podjąć decyzję, czasem ma to wpływ na talię wydarzeń. Zazwyczaj były lepsze rzeczy do roboty, więc to nie jest element, który motywował mnie do grania.
ad.5. to jest mechanicznie najbardziej motywująca rzecz. Ale za mało, za łatwo, bez wyzwań. Na jedną porę roku mamy do zrealizowania jedno zadanie. Jeśli się nie uda, dostaniemy karę. Trudno jest mi wyobrazić sobie sytuację, w której miałoby się nie udać. Zadania robią się przy okazji rzeczy, które i tak powinniśmy robić.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 05 lut 2024, 14:19
autor: GapcioMaluszek
Figsy pomalowane, trochę klimat się zwiększy :D
Spoiler:

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 05 lut 2024, 18:59
autor: Vordi
GapcioMaluszek pisze: 05 lut 2024, 14:19 Figsy pomalowane, trochę klimat się zwiększy :D
Spoiler:
Wow wow wow! 😀 Piękne są! Malujesz tylko na własny użytek? 😁

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 05 lut 2024, 19:19
autor: GapcioMaluszek
Vordi pisze: 05 lut 2024, 18:59
GapcioMaluszek pisze: 05 lut 2024, 14:19 Figsy pomalowane, trochę klimat się zwiększy :D
Spoiler:
Wow wow wow! 😀 Piękne są! Malujesz tylko na własny użytek? 😁
Dzięki! :) Mało kiedy maluję na własny użytek :D ale Mityczny będzie do własnego grania. Więcej malowideł możesz zobaczyć tutaj: https://www.instagram.com/blabla_miniatures/

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 24 mar 2024, 21:18
autor: Ralif
Dobre wieści! Mają w planach reprint, kampania ruszy 26.03, więc na dniach. Co mnie cieszy, to nowa zawartość.

Dodatek wprowadza interakcje między graczami, mieszkańców z którymi będziemy mogli nawiązywać przyjaźnie, związki, a nawet mieć dzieci. Rozszerzenie zawiera jeszcze kilka innych opcji.

Jestem ciekaw, czy nasz rodzimy wydawca wyda dodatek, bo chętnie bym kupił!

Ciekawe też, co dadzą w SG :)

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 25 mar 2024, 08:03
autor: adastr
Mr_Fisq pisze: 04 lut 2024, 16:16 Byłem nieco sceptycznie nastawiony do takiej otwartej formy rozgrywki, ale po bardzo pozytywnych wrażeniach z Dorfromantik, zastanawiam się czy Mythwind nie ma podobnego systemu motywowania do dalszej gry.

Ktoś ograł może oba tytuły i poświęciłby trochę swojego czasu, by podzielić się wrażeniami?
Chciałem coś napisać ale generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisał Ciuniek, graliśmy w Mityczny Wiatr z żoną, rozegraliśmy dwa lata, po roku zmieniłem Myśliwego na Rolnika, żona gra Rzemieślniczką, ostatecznie gra trafiła na półkę i nie wiem czy wróci.
Dorfromantik dla nas zdecydowanie ciekawszy, dodatkowo gramy z dziećmi 3 i 5 fajnie patrzeć jak próbują wymaksować wyniki, jest co kombinować w przeciwieństwie do MW. Jedyne co ma świetnego Mityczny Wiatr to jest wykonanie elementów, naprawdę robi wrażenie, ale mechanicznie to co wyłuskał Ciuniek.
Nas chyba najbardziej zraziły nijakie budynki.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 mar 2024, 11:01
autor: salaba
Sądząc po tym jak często Galakta wrzuca reklamy Mitycznego Wiatru to odnoszę wrażenie, że nie będą kontynuować serii, chyba, że w kontrakcie mają go uwzględnionego. Raczej hitem ta gra się nie okazała i sprzedaż pewnie nie była wysoka. Jak wiadomo, dobry produkt reklamuje się sam...

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 mar 2024, 12:20
autor: Propi
Ciekawy eksperyment formalny, niezbyt porywająca gra:

https://www.gamesfanatic.pl/2024/03/08/ ... -ukojenie/

Myślę, że dla pewnej grupy solowych, medytujących graczy może to być ciekawe. Natomiast krzywa rozwoju i poczucia, że gra nabiera tempa, jest tu niemal wypłaszczona.
Być może jakieś dodatki są w stanie tchnąć w grę życie i wyzwanie, ale póki co jest to bardzo specyficzny produkt, raczej nie nadający się do grania z innymi ludźmi.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 mar 2024, 16:02
autor: tommyray
Czyli ostatecznie wyszedł tylko zbiór mechanik nie będący grą. Szkoda.

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 mar 2024, 16:09
autor: salaba
tommyray pisze: 26 mar 2024, 16:02 Czyli ostatecznie wyszedł tylko zbiór mechanik nie będący grą. Szkoda.
Trzeba dodać na początku: "Bardzo ładny".
A na koniec: "Witamy w świecie planszówkowych wydmuszek"
I od razu zrobiło się nam świątecznie ;P

Jeśli ktoś chciałby pograć w coś dla odstresowania to polecam Lands of Galzyr, a jak chce więcej wyzwań to Earthborne Rangers (w grudniu wyjdzie poprawiony dodruk, na który też się czaję).

Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)

: 26 mar 2024, 16:36
autor: Propi
tommyray pisze: 26 mar 2024, 16:02 Czyli ostatecznie wyszedł tylko zbiór mechanik nie będący grą. Szkoda.
Wszystko w teorii ekscytuje, w praktyce pasjans o glacjalnym tempie postępu.
Ale pięknie wydany i na pewno dobrze wyglądający i na stole, i na półce, jako trofeum i sukces myśli poligraficznej :)