The Search for UAPs (Ted Alspach)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
vnzk
Posty: 489
Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 250 times
Been thanked: 441 times

The Search for UAPs (Ted Alspach)

Post autor: vnzk »

Obrazek

The Search for UAPs

Liczba graczy: 1-5
Czas rozgrywki: 45-60 minut
Autor: Ted Alspach
Wydawca: Renegade Game Studios
Mechaniki: dedukcja
BGG: Link


Trzecia część serii "Search for...", po Planet X i Lost Species, w której tym razem będziemy poszukiwać UFO (a bardziej prawidłowo Niezidentyfikowanych Zjawisk Anomalnych, po angielsku UAP). Oprócz tematu, od pozostałych odsłon odróżnia ją również to, że tym razem autorami nie są Ben Rosset i Matthew O'Malley a Ted Alspach. Dlaczego? Krótka historia (na podstawie dziennika projektanta na BGG):

Ted od kilku lat miał w swojej projektanckiej szufladzie dedukcyjną grę o poszukiwaniach UFO. W 2020 r. zagrał w "Search for Planet X" i spodobała mu się na tyle, że postanowił spróbować użyć mechanizmów z tej gry do swojego projektu. Kiedy to zaczęło mieć ręce i nogi, odezwał się do autorów Planety X, czy nie byliby zainteresowani kontynuacją serii. Skąd ta bezpośredniość?
Otóż Ted w 2014 roku zrobił grę "Zamki Szalonego Króla Ludwika". Ben i Matthew z kolei w 2015 wypuścili grę "Pomiędzy Dwoma Miastami", którą trzy lata później połączyli z dziełem wcześniej wspomnianego i wydali jako "Pomiędzy Dwoma Zamkami Szalonego Króla Ludwika". Mieli więc już wspólną przeszłość w sklejaniu swoich pomysłów.
Po wstępnej rozmowie okazało się, że Ben i Matthew są już w trakcie prac nad kontynuacją Planety X (Zaginione Gatunki właśnie), ale chętnie udostępnią franczyzę dla pomysłu Teda.
Zostało więc tylko przekonać wydawcę (Renegade Game Studios), ale tu również pomogło zrządzenie losu. Otóż Renegaci nie mogli znaleźć firmy do stworzenia apki do Lost Species (firma, która robiła tę do Planety X nie była dostępna), a Ted Alspach jest właścicielem firmy Bezier Games, która ma programistów na etacie. W ten sposób zawiązała się współpraca, której kontunuacją było podpisanie umowy na grę z tytułu tego wątku. Ot, historyjka. :wink:

A czym się będzie różnił ten tytuł od poprzednich z serii? M.in.:

1. Możliwa będzie rozgrywka na 5 graczy.
2. Poszukiwane obiekty (oprócz głównego UAP) będą miały zmienną liczebność.
3. Plansza będzie okrągła, z obracającą się Ziemią oraz jej orbitą (magnetyczna plansza oraz planszetki gracza).
4. Każdy z czterech sektorów Ziemi będzie miał swój modyfikator (losowany z 27 na początku gry).
5. Gracze będą używać do zapisków markerów mokrościeralnych (które ponoć są bardziej precyzyjne i skuteczniej zmywalne od suchościeralnych).
6. AI w wariancie solo będzie reagować na nasze ruchy, nie tylko przeprowadzać wcześniej zaprogramowany scenariusz (= ma być większym wyzwaniem).
7. Akcja Research (Badania naukowe w Planecie X) nie będzie dostępna od początku gry. Najpierw będziemy musieli zlokalizować satelitę i dopiero z niego będziemy mogli uzyskać informację (w zależności od typu satelity).

Więcej różnic opisanych jest we wspomnianym dzienniku projektanta:
https://boardgamegeek.com/thread/324723 ... gner-diary

Obrazek

Premiera gry przewidziana jest na wakacje tego roku.
ODPOWIEDZ