Agemonia (Max Wikstrom)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 257
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 15 times
Been thanked: 70 times

Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Poochacz »

Obrazek

Agemonia, an enchanted world brimming with magic, is experiencing its greatest upheaval. Earth tremors, tidal surges, electrical storms — the cataclysmic events are increasing and driving the mortal races to the brink of war. What could this have to do with the resurgence of mysterious, ancient devices? And what of the approaching darkness that reaches from beyond the shadowy gates of the Breach...?

Agemonia is a fully co-operative board game with challenging, moral choices, set in an expansive storyline for 1-4 players. Live your destiny, and become the mightiest of unlikely heroes — or even the most despicable of villains — in this unforgettable adventure!



BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/270871/agemonia

Strona wydawcy: https://agemonia.com/

Gra trafia już pod strzechy oraz na przedsprzedaż u wydawcy więc warto założyć wątek
drzewko
Posty: 294
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 46 times
Been thanked: 299 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: drzewko »

Miałem w planach założyć wątek jak trochę wiecej pogram. Dla mnie to bez wątpienia najlepszy i najbardziej niedoceniany dungeon crawler na rynku. Bawie się przy tym świetnie. Napiszę wiecej jak ogram jeszcze przynajmniej kilka scenariuszy.
Dhel
Posty: 699
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 464 times
Been thanked: 392 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Dhel »

Ja się wahałem trochę, bo to pudło to jest kobyła duża, ale jednak zamawiam. Mike z one stop coop dał to nawet jako potencjalną grę roku 2024, tak mu się spodobało.
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 529
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: lukwych »

Wielkie pudło, pełne towaru, instrukcja przeczytana (ominąłem tutorial aby nie spojlować), pierwsza rozgrywka zaplanowana na 15.03. Cieszy załączona errata (nie trzeba szukać), przeszkadzają trochę kolorowe grafiki (dwóch niezależnych "krytyków" stwierdziło, że są brzydkie choć mi się bardzo podobają "ryciny" na kartach). Generalnie nie mogę się już doczekać. Oby mechanika i fabuła sprostały oczekiwaniom.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
czebartek
Posty: 67
Rejestracja: 07 kwie 2020, 17:42
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: czebartek »

Jak będziecie ogrywać to dajcie proszę znać czy na mapie świata też brakuje Wam kilku numerków (chodzi o te wszystkie points of interest które mamy odwiedzać). Robiłem jakiś czas temu sobie szybki unboxing i rzuciło mi się w oczy że 2-3 brakuje.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 465
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 228 times
Been thanked: 213 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: wrojka »

Z jednej strony wszyscy pieją że hit, a z drugiej strony widzę że całkiem sporo tej erraty.
Jestem zaciekawiony, ale chyba poczekam na jakąś poprawioną edycję
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 257
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 15 times
Been thanked: 70 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Poochacz »

Jestem po drugim tutorialu i... nie wiem czy to tylko jego przypadłość czy sytuacja będzie się powtarzać ale w zależności od ruchów jakie podejmiesz możesz zawalić sobie misję. Dlatego że tak.
Spoiler:
Tutorial jest moim zdaniem obowiązkowy do przejścia. Fajnie są tam wprowadzane po kolei zasady, nie trzeba czytać wtedy Reference Book od którego się odbiłem i myślałem już o sprzedaży. A tutaj - pierwsza misja: księga kampanii uczy Cię ruchu, zdolności i mapy, druga: inicjatywy, przedmiotów i walki. Wszystkiego uczysz się w praktyce.
feniks_ciapek
Posty: 2296
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1602 times
Been thanked: 936 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: feniks_ciapek »

wrojka pisze: 24 mar 2024, 20:51 Z jednej strony wszyscy pieją że hit, a z drugiej strony widzę że całkiem sporo tej erraty.
Jestem zaciekawiony, ale chyba poczekam na jakąś poprawioną edycję
Vampire: the Masquerade: Chapters też było prawie niegrywalne, ale kampania była bardzo dobra. Więc może być i hit, i duża errata :)
MowMiStefan
Posty: 643
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 70 times
Been thanked: 165 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: MowMiStefan »

Poochacz pisze: 04 maja 2024, 09:24 Jestem po drugim tutorialu i... nie wiem czy to tylko jego przypadłość czy sytuacja będzie się powtarzać ale w zależności od ruchów jakie podejmiesz możesz zawalić sobie misję. Dlatego że tak.
Spoiler:
No ja byłem w szoku w tym scenariuszu:
Spoiler:
Oczywiście trochę w tym mojej winy, bo grając w 2 bohaterów - jeden poszedł górą i zwiedzał wszystkie pola specjalne - a niestety mam wrażenie, że tutaj trzeba ścigać się z czasem, trochę jak w Podróżach przez Śródziemie przed Adventure mode. Tym bardziej, że
Spoiler:
Nie mówią już o tym, że do białej gorączki doprowadzają mnie karty "Poświęć Manewr, żeby zrobić FLIP"....
Poochacz pisze: 04 maja 2024, 09:24Tutorial jest moim zdaniem obowiązkowy do przejścia. Fajnie są tam wprowadzane po kolei zasady, nie trzeba czytać wtedy Reference Book od którego się odbiłem i myślałem już o sprzedaży. A tutaj - pierwsza misja: księga kampanii uczy Cię ruchu, zdolności i mapy, druga: inicjatywy, przedmiotów i walki. Wszystkiego uczysz się w praktyce.
Niby tak, ale potem dostajesz Rope & Hook z przypisem Climb - i co? Tutorial zamiast wprowadzić komentarz do tego, woli zrobić Ci dodatkowy (poza H) spawn point B... dlaczego? Stałem tam "wiesz gdzie" i zastanawiałem się jak zejść i patrze na ten "Climb" i szukam w indeksie. Ponadto zanim zacząłem grać Tutoriale i tak przeczytałem instrukcję (bo hello! nikt nie pisze w Instrukcji: "Zacznij od Tutoriala, a tu wróć jak będziesz czegoś szukał" (w tym miejscu wielkie Kudos dla Voidfalla) i potem ma ten 2 scenariusz, który stosuje karty inicjatywy... i w jednym zdaniu zapisane jest: "ale te z bonusem dodatkowego manewru ignoruj tym razem"....
wrojka pisze: 24 mar 2024, 20:51 [...] z drugiej strony widzę że całkiem sporo tej erraty.[...]
uh w sumie niespecjalnie bym się przejmował tą erratą. Nawet ją sobie wydrukowałem na papierze samoprzylepnym, ale dokleiłem w dwóch miejscach. Część zmian to zwykłę QA/QC, część to rebalans. Fajnie do tego podeszli, że po scenariuszach pogrupowali - przed scenariuszem patrzysz co i jak i myślę, że będzie ok.

No a wrażenia z gry - na razie mam za małą perspektywę, ale zasad Voidfalla łatwiej mi się uczyło. Tu jest dużo wyjątków, dodatkowych reguł, specyficznych przedmiotów - no cóż - taka pewnie natura TableTopowego RPGa/przygodówki - tylko jeszcze nie wiem czym zachwycił się Mike z One Stop Coop Shop - a zwykle mam podobne do niego odczucia. Gra pewne rzeczy robi inaczej, ale jest też jednym wielkim bałaganem. Grając solo na 2 postaci trzymam je przed sobą, wiec już mapę mam daleko - a tam są istotne informacje, które znowu figurki/standy zasłaniają. Overlay'e latają, czasem trzeba je dobrze dopasować, bo granica pola ma znaczenie. No nie wiem - oczywiście pogram dalej, bo juz zainwestowałem w to sporo czasu, ale na razie nie porywa - choć nie można powiedzieć, że nie jest ciekawą koncepcją... takie mam mieszane uczucia.
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 257
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 15 times
Been thanked: 70 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Poochacz »

MowMiStefan pisze: 14 maja 2024, 13:18 No nie wiem - oczywiście pogram dalej, bo juz zainwestowałem w to sporo czasu, ale na razie nie porywa - choć nie można powiedzieć, że nie jest ciekawą koncepcją... takie mam mieszane uczucia.
Ja sobie darowałem po pierwszym scenariuszu po tutorialu. Niby ludzie piszą że to święty Graal przygodówek - ja tego nie widzę. Niby są jakieś rozbudowane questy ale strach się podjąć bo nie wiadomo czy nie zawalisz przez to głównej misji. Odnoszę zresztą wrażenie że szansę na sukces masz wtedy gdy idziesz z zamysłem twórcy. Walka to system sukcesów rodem z Eldritch/Arkham więc też nic nowego. Ciekawy jest stos stamina/damage ale też ma swoje złe strony - jak bohater dostanie wounded (a o to nietrudno) to w zasadzie robi tam tylko za przycisk do papieru. Taka Venia jest wtedy bezużyteczna
MowMiStefan
Posty: 643
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 70 times
Been thanked: 165 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: MowMiStefan »

No ja na pewno poczekam do pełnoprawnych scenariuszy - poza tym być może to tylko kwestia moich kompulsji związanych z komplecjonizmem (w ogóle jest takie słowo? :) od: completionist).

Ale na pewno odłożyłem malowanie figurek :) Niepomalowane jakoś łatwiej chyba sprzedać.
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 991
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 626 times
Been thanked: 543 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Irr3versible »

A ja zacięcie maluję i na razie odrzucam Wasze negatywne doświadczenia.
Planuję jednak grać z żoną, więc uważnie przeglądam uwagi - bo zasady i wątpliwości będę musiał sobie przyswoić przed rozgrywką. Mnie doprecyzowanie zapisów w trakcie gry nie irytuję, ale to tylko mnie - żona od razu kwalifikuję czas jako stracony :P
Czyli pełny rulebook przed grą, a później dodatkowo grać z samouczkiem by pomóc wprowadzić drugą osobę, noted :)
drzewko
Posty: 294
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 46 times
Been thanked: 299 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: drzewko »

Garć faktów:
- Jestesmy po 6 scenariuszach
- gramy w 3 osoby
- Nasi bohaterowie właśnie awansowali na level2
- Gra się mega otworzyła (Musimy podjąć decyzję co do naszych specjalizacji i profesji. Mamy dostepnych około 6 scenariuszów do wyboru)
Garść przemyśleń:
- chyba 3 scenariusze kończyliśmy na ostrzu noża, raczej nie udawało nam się wszystkiego wyeksplorować, ale na tym to polega, trzeba podejmować trudne decyzje, nie zawsze opłaca sie iść w jakieś miejsce
- jestem naprawde zachwycony konstrukcją misji - do tej pory każda była inna ale wszystkie były angażujące
- dla mnie zasady są w wiekszosci bardzo intuicyjne, chociaż wciąż zdarzają nam sie drobne błędy - ale akurat w grach coopowych zupelnie mi to nie przeszkadza, ważne że fun jest duży
- system walki nie jest głęboki (to nie jest gloomhaven) ale spełnia swoją rolę, tym bardziej, że wcale nie musimy pokonywać wrogów wszystkich wrogów (czasami musimy).
- system staminy natomiast dla mnie jest super intuicyjny i bardzo dobrze się sprawdza. W pozniejszych scenariuszach dochodzi jeszcze 'lockowanie' staminy co tez jest swietnym i tematycznym zabiegiem. Chcesz nosic super zbroje? Poloz na niej na poczatku scenariusza 2 staminy(ktorych nie mozesz uzywac przez scenariusz) ale zyskaj dobrą obronę.
- ja jestem zachwycony grą, od momentu testowania tutoriali na tts podczas kampanii aż do teraz.
ODPOWIEDZ